Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] weryfikacja istnienia X30LET


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2012 - 12:03

dokładniej pękła śruba arpa

czemu wszyscy stosują śruby tego producenta, czym ona się rózni od śruby 12.9 bo przypuszczam że jest tej samej klasy

#42 OFFLINE   markosz

markosz
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-09-2008
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 sierpnia 2012 - 12:24

no to u mnie zostanie 3.0 prawdopodobnie z tłokami i korbami z let'a więc ile można bezpiecznie pompować i jaką turbinę dobrać? ewentualnie czy nie lepszy kompresor?


Tłoki z leta pasują ale korbowody już nie dla tego kupujesz kute dedykowane pod 3.0.
Na 2 turbinach k04 z audi s4 pompowaliśmy w 3.0 1,3 bara stałego co przekłada się na 450 kuca

#43 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 sierpnia 2012 - 12:56

Na 2 turbinach k04 z audi s4 pompowaliśmy w 3.0 1,3 bara stałego co przekłada się na 450 kuca


masz na to jakieś wykres z hamowni??

#44 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 16 sierpnia 2012 - 13:48

w innym temacie ktoś mówił ze korby pasują... a śruby apr to ściema marketingowa dzięki czemu ludzie to kupują

#45 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2012 - 15:36

a śruby apr to ściema marketingowa dzięki czemu ludzie to kupują

jedyne twardsze jakie spotkałem to 13.9 robione tylko dla firmy dresser, zwykłe 12.9 powinny wystarczyć

#46 OFFLINE   markosz

markosz
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-09-2008
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 sierpnia 2012 - 20:06

Korbowody z leta nie pasują bo jest inna średnica czopa.
Co do śrub to twardość nie jest jedynym wyznacznikiem ich wytrzymałości.
Nie będziemy tu pisać wypracowania na ten temat :p
Wykresu 3.0 na 2xk04 nie posiadam, mogę jedynie podkleić wykres kolegi Nokia z Grujca
który posiada cali 3,2 na 2xk04 i boost tez 1,3 bara.
Auto strojone przez niego na ori motroniku :D

http://desmond.image...jpg&res=landing
fotka w koszu , max 800x600 ,;kocyk
PS. Pan Mod zamiast zmniejszyć fotę woli wywalić bo i po co to komu. <peace>
FAQ IV/ 19. Wielkość wklejanych fotek to 800x600 i nie cięższych od 150kb, dla większych dajemy odnośnik, tzw. linka, zdjęcia większe niż 800x600 będą kasowane.
pomyśl zanim coś napiszesz . albo zapoznaj się z FAQ
EOT

Luzz kot jestem więc sorka :D Pozdrawiam :D

#47 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2012 - 20:57

Co do śrub to twardość nie jest jedynym wyznacznikiem ich wytrzymałości.

a powieedz co jeszcze tak z ciekawości

#48 OFFLINE   markosz

markosz
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-09-2008
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 sierpnia 2012 - 21:22

a powieedz co jeszcze tak z ciekawości

Tak na szybko bo leń jestem
http://www.racingfor...showtopic=51888

#49 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 17 sierpnia 2012 - 18:34

Gratulacje projektu i wyniku. :)
Czy napęd z cali jedzie nad morze ;)
Bo coś mi się o uszy obiło...

#50 OFFLINE   markosz

markosz
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-09-2008
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 sierpnia 2012 - 19:51

Hej.
Tak Marek go ma odebrać :D
Widzę wieści się szybko rozchodzą.

#51 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2012 - 13:37

Tak na szybko bo leń jestem
http://www.racingfor...showtopic=51888

to akurat ostatnio czytałem ale nic ciekawego z tego nie wynikło tylko przepychanki kto ma racje

#52 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 05 maja 2013 - 22:20

Ja mam saaba i dwie omegi xD tak jest fajniej saab daje za***iste wrażenia z jazdy przede wszystkim z tego powodu że jest lżejszy do omegi jednak przydają się 2 cylindry więcej.

Iku uważaj na łańcych rozrzadu bo zurzyty się nie urwie ale i tak ci unieruchomi silnik :szpital::szpital:

IMMO - tak czy inaczej seryjnego turbo przy 3.0 nie bylo.


W omedze bo w saabie była mała turbina ale mocy bylo mniej niż w omedze przy wolno ssaku xD

Jk dobrze pamiętam to jak wstawię tłoki z c20let to zmniejszy mi się spręrzanie bo są krótsze czy tak? Ma ktoś w ogóle wymiary tłoka c20let bo spędziłem godzinę przy kompie i nigdzie nie mogę znaleźć ;p

#53 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 maja 2013 - 23:41

wymiary tłoka c20let


C20LET
Piston Diameter (standard).......85,925/85,965mm (in 5 grades)
Piston Oversizes.................0,5mm
Piston Clearance in bore.........0,05/0,07mm
Piston Rings - number............2 compression 1 oil
Piston Rings - Width.............(1)(2) 1,5mm (3)3,0
Piston Rings - Groove Clearance..
Piston Rings - Gap in Bore.......(1)(2) 0,30/0,50mm (3) 0,40/1,40
Oil Pressure bar (PSI)...........1,5(22) at idle
Gudgeon pin diameter.............21mm
Gudgeon pin fit in piston........Clearance 0,004/0,010mm
Gudgeon pin fit in con rod.......Clearance 0,015/0,030mm
Connecting Rod length............
Crankpin Diameter................48,970/48,988mm
Crankpin Undersizes..............0,25;0,50mm

zapozyczone z jakiegos tam forum;)

#54 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 06 maja 2013 - 06:06


C20LET
Piston Diameter (standard).......85,925/85,965mm (in 5 grades)
Piston Oversizes.................0,5mm
Piston Clearance in bore.........0,05/0,07mm
Piston Rings - number............2 compression 1 oil
Piston Rings - Width.............(1)(2) 1,5mm (3)3,0
Piston Rings - Groove Clearance..
Piston Rings - Gap in Bore.......(1)(2) 0,30/0,50mm (3) 0,40/1,40
Oil Pressure bar (PSI)...........1,5(22) at idle
Gudgeon pin diameter.............21mm
Gudgeon pin fit in piston........Clearance 0,004/0,010mm
Gudgeon pin fit in con rod.......Clearance 0,015/0,030mm
Connecting Rod length............
Crankpin Diameter................48,970/48,988mm
Crankpin Undersizes..............0,25;0,50mm

zapozyczone z jakiegos tam forum;)

Niestety brakuje najważniejszego parametru czyli Kh.
Z tego co doczytałem wynosi on dla C20LET Kh=30,45mm.
Dla X30XE Kh=30,70mm.

Iku uważaj na łańcuch rozrządu bo zużyty się nie urwie ale i tak ci unieruchomi silnik :szpital::szpital:

Zawsze robię remont silnika zanim go włożę, rozrządy oczywiście też wymieniam. Niema wielkiego bólu, bo ostatnio cały zestaw rozrządu głównego do saaba można dostać za 500zł (3 zębatki, łańcuch i dwa ślizgi).

W omedze bo w saabie była mała turbina ale mocy bylo mniej niż w omedze przy wolno ssaku xD

Jeśli masz B204L z TB-25 to spokojnie można na tej turbinie dobić do 260KM ;)

Jk dobrze pamiętam to jak wstawię tłoki z c20let to zmniejszy mi się sprężanie bo są krótsze czy tak?

Dokładnie tak. Tłoki mają niższe Kh czyli odległość od osi sworznia do góry tłoka.

#55 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 06 maja 2013 - 07:34

Niestety brakuje najważniejszego parametru czyli Kh.
Z tego co doczytałem wynosi on dla C20LET Kh=30,45mm.
Dla X30XE Kh=30,70mm.

Zawsze robię remont silnika zanim go włożę, rozrządy oczywiście też wymieniam. Niema wielkiego bólu, bo ostatnio cały zestaw rozrządu głównego do saaba można dostać za 500zł (3 zębatki, łańcuch i dwa ślizgi).

Jeśli masz B204L z TB-25 to spokojnie można na tej turbinie dobić do 260KM ;)

Dokładnie tak. Tłoki mają niższe Kh czyli odległość od osi sworznia do góry tłoka.


o kh mi najbardziej chodziło i myślałem że będzie większa różnica a tu tylko 0,25mm. potrzebuje różnice rzędu 3,0-4,3mm, są w jakimś silniku korby krótsze? o rysunku technicznym tłoka z c20let chyba mogę pomarzyć?

blok- b202r z głowicą- b205 wałki- b234 turbina na dotarcie gt25 potem td04 wyfrezowana ic od bxx5 kolektor i głowica frezowane i jeszcze trochę modów ale tu tylko 300km chce wyciągnąć bo matka musi czymś jeździć. ja zbieram 40k/zł na 9-5 400KM

#56 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 06 maja 2013 - 08:10

o kh mi najbardziej chodziło i myślałem że będzie większa różnica a tu tylko 0,25mm. potrzebuje różnice rzędu 3,0-4,3mm, są w jakimś silniku korby krótsze? o rysunku technicznym tłoka z c20let chyba mogę pomarzyć?

blok- b202r z głowicą- b205 wałki- b234 turbina na dotarcie gt25 potem td04 wyfrezowana ic od bxx5 kolektor i głowica frezowane i jeszcze trochę modów ale tu tylko 300km chce wyciągnąć bo matka musi czymś jeździć. ja zbieram 40k/zł na 9-5 400KM

Możesz użyć silnika 3,2 z wsadzonym wałem korbowym od 3,0. Tłoki obniżą się o 1,5mm co daje CR ok 9:1.
Co do saaba to wsadź wałki z 2,3 wolnossącego B234i - mają dłuższe czasy otwarcia.
Fazowanie głowicy - znaczy obrobione kanały?

#57 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 06 maja 2013 - 18:04

chce zostać przy 3.0 bo mam już głowice obrobione na wyczyn i szkoda mi rzeźbić następnych głowic a te oddać za bezcen czy żeby stały na pulce. Poza tym chce go DOPRĘŻYĆ i zostaje przy wolnossaku i chce zwiekszyć na maksa jego wydajność czyli odchudzić wszystko co się da + wzmocnić

co do wałków to wiem nacodzień składam te silniki jak i kochane i wspaniałe 3.0 V6 turbo diesle ISUZU xD

#58 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 sierpnia 2013 - 19:31

http://www.omegaowne...topic=111701.45
dobra odgrzewam kotleta , bo szczene do dziś zbieram z podłogi - 415KM z orginalnego x30xe kolega z estonii wykrzesał tanim kosztem !!!
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#59 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 sierpnia 2013 - 22:25

dobra odgrzewam kotleta , bo szczene do dziś zbieram z podłogi - 415KM z orginalnego x30xe kolega z estonii wykrzesał tanim kosztem !

ciekawe ile bedzie czasu sie tym cieszyl??

#60 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 sierpnia 2013 - 22:48

cieszy się od stycznia 2013 . a będzie napewno dłłłłłuuuuuuuggggoooooo z tą skrzynią od beemki ( moja Oma A 3.0 24V + Holset HX35W żyje z suszarką 4 lata i jest w Bielsku Białej na orginalnych gratach) jak by coś...
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....