czemu wszyscy stosują śruby tego producenta, czym ona się rózni od śruby 12.9 bo przypuszczam że jest tej samej klasydokładniej pękła śruba arpa
[OB & OBFL] weryfikacja istnienia X30LET
#41 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 12:03
#42 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 12:24
no to u mnie zostanie 3.0 prawdopodobnie z tłokami i korbami z let'a więc ile można bezpiecznie pompować i jaką turbinę dobrać? ewentualnie czy nie lepszy kompresor?
Tłoki z leta pasują ale korbowody już nie dla tego kupujesz kute dedykowane pod 3.0.
Na 2 turbinach k04 z audi s4 pompowaliśmy w 3.0 1,3 bara stałego co przekłada się na 450 kuca
#43 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 12:56
Na 2 turbinach k04 z audi s4 pompowaliśmy w 3.0 1,3 bara stałego co przekłada się na 450 kuca
masz na to jakieś wykres z hamowni??
#44 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 13:48
#45 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 15:36
jedyne twardsze jakie spotkałem to 13.9 robione tylko dla firmy dresser, zwykłe 12.9 powinny wystarczyća śruby apr to ściema marketingowa dzięki czemu ludzie to kupują
#46 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 20:06
Co do śrub to twardość nie jest jedynym wyznacznikiem ich wytrzymałości.
Nie będziemy tu pisać wypracowania na ten temat
Wykresu 3.0 na 2xk04 nie posiadam, mogę jedynie podkleić wykres kolegi Nokia z Grujca
który posiada cali 3,2 na 2xk04 i boost tez 1,3 bara.
Auto strojone przez niego na ori motroniku
http://desmond.image...jpg&res=landing
fotka w koszu , max 800x600 ,;kocyk
PS. Pan Mod zamiast zmniejszyć fotę woli wywalić bo i po co to komu. <peace>
FAQ IV/ 19. Wielkość wklejanych fotek to 800x600 i nie cięższych od 150kb, dla większych dajemy odnośnik, tzw. linka, zdjęcia większe niż 800x600 będą kasowane.
pomyśl zanim coś napiszesz . albo zapoznaj się z FAQ
EOT
Luzz kot jestem więc sorka Pozdrawiam
#47 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 20:57
a powieedz co jeszcze tak z ciekawościCo do śrub to twardość nie jest jedynym wyznacznikiem ich wytrzymałości.
#48 OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2012 - 21:22
Tak na szybko bo leń jestema powieedz co jeszcze tak z ciekawości
http://www.racingfor...showtopic=51888
#49 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2012 - 18:34
Czy napęd z cali jedzie nad morze
Bo coś mi się o uszy obiło...
#50 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2012 - 19:51
Tak Marek go ma odebrać
Widzę wieści się szybko rozchodzą.
#51 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2012 - 13:37
to akurat ostatnio czytałem ale nic ciekawego z tego nie wynikło tylko przepychanki kto ma racjeTak na szybko bo leń jestem
http://www.racingfor...showtopic=51888
#52 OFFLINE
Napisany 05 maja 2013 - 22:20
Iku uważaj na łańcych rozrzadu bo zurzyty się nie urwie ale i tak ci unieruchomi silnik :szpital::szpital:
IMMO - tak czy inaczej seryjnego turbo przy 3.0 nie bylo.
W omedze bo w saabie była mała turbina ale mocy bylo mniej niż w omedze przy wolno ssaku xD
Jk dobrze pamiętam to jak wstawię tłoki z c20let to zmniejszy mi się spręrzanie bo są krótsze czy tak? Ma ktoś w ogóle wymiary tłoka c20let bo spędziłem godzinę przy kompie i nigdzie nie mogę znaleźć ;p
#53 OFFLINE
Napisany 05 maja 2013 - 23:41
wymiary tłoka c20let
C20LET
Piston Diameter (standard).......85,925/85,965mm (in 5 grades)
Piston Oversizes.................0,5mm
Piston Clearance in bore.........0,05/0,07mm
Piston Rings - number............2 compression 1 oil
Piston Rings - Width.............(1)(2) 1,5mm (3)3,0
Piston Rings - Groove Clearance..
Piston Rings - Gap in Bore.......(1)(2) 0,30/0,50mm (3) 0,40/1,40
Oil Pressure bar (PSI)...........1,5(22) at idle
Gudgeon pin diameter.............21mm
Gudgeon pin fit in piston........Clearance 0,004/0,010mm
Gudgeon pin fit in con rod.......Clearance 0,015/0,030mm
Connecting Rod length............
Crankpin Diameter................48,970/48,988mm
Crankpin Undersizes..............0,25;0,50mm
zapozyczone z jakiegos tam forum;)
#54 OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 06:06
Niestety brakuje najważniejszego parametru czyli Kh.
C20LET
Piston Diameter (standard).......85,925/85,965mm (in 5 grades)
Piston Oversizes.................0,5mm
Piston Clearance in bore.........0,05/0,07mm
Piston Rings - number............2 compression 1 oil
Piston Rings - Width.............(1)(2) 1,5mm (3)3,0
Piston Rings - Groove Clearance..
Piston Rings - Gap in Bore.......(1)(2) 0,30/0,50mm (3) 0,40/1,40
Oil Pressure bar (PSI)...........1,5(22) at idle
Gudgeon pin diameter.............21mm
Gudgeon pin fit in piston........Clearance 0,004/0,010mm
Gudgeon pin fit in con rod.......Clearance 0,015/0,030mm
Connecting Rod length............
Crankpin Diameter................48,970/48,988mm
Crankpin Undersizes..............0,25;0,50mm
zapozyczone z jakiegos tam forum;)
Z tego co doczytałem wynosi on dla C20LET Kh=30,45mm.
Dla X30XE Kh=30,70mm.
Zawsze robię remont silnika zanim go włożę, rozrządy oczywiście też wymieniam. Niema wielkiego bólu, bo ostatnio cały zestaw rozrządu głównego do saaba można dostać za 500zł (3 zębatki, łańcuch i dwa ślizgi).Iku uważaj na łańcuch rozrządu bo zużyty się nie urwie ale i tak ci unieruchomi silnik :szpital::szpital:
Jeśli masz B204L z TB-25 to spokojnie można na tej turbinie dobić do 260KMW omedze bo w saabie była mała turbina ale mocy bylo mniej niż w omedze przy wolno ssaku xD
Dokładnie tak. Tłoki mają niższe Kh czyli odległość od osi sworznia do góry tłoka.Jk dobrze pamiętam to jak wstawię tłoki z c20let to zmniejszy mi się sprężanie bo są krótsze czy tak?
#55 OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 07:34
Niestety brakuje najważniejszego parametru czyli Kh.
Z tego co doczytałem wynosi on dla C20LET Kh=30,45mm.
Dla X30XE Kh=30,70mm.
Zawsze robię remont silnika zanim go włożę, rozrządy oczywiście też wymieniam. Niema wielkiego bólu, bo ostatnio cały zestaw rozrządu głównego do saaba można dostać za 500zł (3 zębatki, łańcuch i dwa ślizgi).
Jeśli masz B204L z TB-25 to spokojnie można na tej turbinie dobić do 260KM
Dokładnie tak. Tłoki mają niższe Kh czyli odległość od osi sworznia do góry tłoka.
o kh mi najbardziej chodziło i myślałem że będzie większa różnica a tu tylko 0,25mm. potrzebuje różnice rzędu 3,0-4,3mm, są w jakimś silniku korby krótsze? o rysunku technicznym tłoka z c20let chyba mogę pomarzyć?
blok- b202r z głowicą- b205 wałki- b234 turbina na dotarcie gt25 potem td04 wyfrezowana ic od bxx5 kolektor i głowica frezowane i jeszcze trochę modów ale tu tylko 300km chce wyciągnąć bo matka musi czymś jeździć. ja zbieram 40k/zł na 9-5 400KM
#56 OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 08:10
Możesz użyć silnika 3,2 z wsadzonym wałem korbowym od 3,0. Tłoki obniżą się o 1,5mm co daje CR ok 9:1.o kh mi najbardziej chodziło i myślałem że będzie większa różnica a tu tylko 0,25mm. potrzebuje różnice rzędu 3,0-4,3mm, są w jakimś silniku korby krótsze? o rysunku technicznym tłoka z c20let chyba mogę pomarzyć?
blok- b202r z głowicą- b205 wałki- b234 turbina na dotarcie gt25 potem td04 wyfrezowana ic od bxx5 kolektor i głowica frezowane i jeszcze trochę modów ale tu tylko 300km chce wyciągnąć bo matka musi czymś jeździć. ja zbieram 40k/zł na 9-5 400KM
Co do saaba to wsadź wałki z 2,3 wolnossącego B234i - mają dłuższe czasy otwarcia.
Fazowanie głowicy - znaczy obrobione kanały?
#57 OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 18:04
co do wałków to wiem nacodzień składam te silniki jak i kochane i wspaniałe 3.0 V6 turbo diesle ISUZU xD
#58 OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2013 - 19:31
dobra odgrzewam kotleta , bo szczene do dziś zbieram z podłogi - 415KM z orginalnego x30xe kolega z estonii wykrzesał tanim kosztem !
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....
#59 OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2013 - 22:25
ciekawe ile bedzie czasu sie tym cieszyl??dobra odgrzewam kotleta , bo szczene do dziś zbieram z podłogi - 415KM z orginalnego x30xe kolega z estonii wykrzesał tanim kosztem !
#60 OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2013 - 22:48
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....