Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] weryfikacja istnienia X30LET


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 15 czerwca 2012 - 01:25

Witam. Obiło mi się o uszy że istnieje parę silników o oznaczeniu x30let czyli nasze kochane 3.0v6 w wersji turbodoładowanej sygnowanej znaczkiem irmschera i było konkurentem dla wersji steinmetz czyli 3.0v6 na kompresorze.
Czy ktoś leszcze słyszał lub miał styczność z tym silnikiem?
Do niedawna nie wiedziałem o istnieniu c40 wiec i może ten nie jest legendą

#2 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2012 - 06:22

Ano nie jest ;)
.
Kilka wzmianek i tym silniku jest w necie. Ale praktycznie wszystko po niemiecku.

#3 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 15 czerwca 2012 - 18:55

nie wiem czy o to biega ale w dziale irmscher znalazł się link pt irmscher turbo i tak sobie pomyślałem,że tutaj pasuje :D

http://suchen.mobile.../159011714.html

#4 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 15 czerwca 2012 - 19:22

bardzo długo wisi już na mobile.de

W necie jest po niemiecku trochę info na temat X30LET, ale brakuje twardych faktów i dowodów (ja się nie doszukałem)
Obawiam się, że X30LET to tylko mit a "LET" zostało zaczerpnięte z nazwy turbodoładowanej dwulitrówki

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2012 - 20:38

też szukałem info po niemieckich stronach, skoro taki silnik by był faktycznie to powinien być też EPC a tu nic

#6 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 15 czerwca 2012 - 21:01

W saabie montowali doładowane V6 opla - B308. Była to wersja LPT czyli niskie doładowanie. Co ciekawe suszarka wisiała tylko na jednej głowicy, druga miała zwykły wydech. Szału mocowego nie było - 200KM ale za to 310Nm od 2500-4000obr (i o to im chodziło).
Ciężko do omegi V6 posadzić nawet jedną suszarkę ze względu na miejsce, no ale wszystko jest możliwe ;)
Seryjnie żadne X30LET nie wychodziło.

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 czerwca 2012 - 21:03

W saabie montowali doładowane V6 opla - B308. Była to wersja LPT czyli niskie doładowanie. Co ciekawe suszarka wisiała tylko na jednej głowicy, druga miała zwykły wydech. Szału mocowego nie było - 200KM ale za to 310Nm od 2500-4000obr (i o to im chodziło).
Ciężko do omegi V6 posadzić nawet jedną suszarkę ze względu na miejsce, no ale wszystko jest możliwe ;)
Seryjnie żadne X30LET nie wychodziło.

ani tis ani epc nie mowi nic o silniku x30let a w tis mozna znalesc informacje serwisowe do silnika 5.7 v8 :)




 


#8 OFFLINE   NOWY NABYTEK

NOWY NABYTEK

    Jazda Jazda

  • 92 postów
  • Dołączył: 04-01-2012
  • Skąd: Żyrardów/Warszawa

Napisany 15 czerwca 2012 - 22:05

Mimo tego że jestem bardzo zadowolony z 3,0 (dzięki Beast że mnie przekonałeś) to takie cudo z doładowaniem albo V8 to byłoby naprawdę coś - wątpię jednak w to aby produkcyjnie wychodziło skoro nigdzie nie ma opisów ile szt wyszło do Klienta ostatecznego

Ja ze swojej strony wiem natomiast że poniżej 3.0 juz nigdy nie zejdę :)

#9 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 czerwca 2012 - 22:50

Tak wyglada V8 5.7 Litra w Omedze .... robi wrażenie ...
Dodany obrazek

#10 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 15 czerwca 2012 - 23:27

Wychodzi więc na to, że w świecie tuningu przyjęło się, że turbodoładowane X30XE nazywa się X30LET zwyczajowo.

#11 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 czerwca 2012 - 12:34

Wychodzi więc na to, że w świecie tuningu przyjęło się, że turbodoładowane X30XE nazywa się X30LET zwyczajowo.


Ale nie ma seryjnego X30LET, turbodoładowane X30XE to samoróbka.

#12 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2012 - 12:41

Ale nie ma seryjnego X30LET, turbodoładowane X30XE to samoróbka.


No toz to andzg napisal:


Obawiam się, że X30LET to tylko mit a "LET" zostało zaczerpnięte z nazwy turbodoładowanej dwulitrówki


oraz


Wychodzi więc na to, że w świecie tuningu przyjęło się, że turbodoładowane X30XE nazywa się X30LET zwyczajowo.



#13 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 czerwca 2012 - 13:28

No toz to andzg napisal:




oraz


Ja to rozumiem trochę inaczej - LET to dla mnie nazwa seryjnego turbo w silniku Opla i stosowana jest do silnika 2.0 np. C20LET, ale silnik X30XE nie wychodził fabrycznie z turbo, więc nawet w świecie tuningu powinno się używać określenia 3.0T , bo X30LET jest niepoprawne i przez takie błędne nazewnictwo powstał ten temat;)

Oczywiście zgadzam się z andzg, jedynie chodziło mi o użyte słowa:p

#14 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2012 - 14:07

Ja to rozumiem trochę inaczej - LET to dla mnie nazwa seryjnego turbo w silniku Opla i stosowana jest do silnika 2.0 np. C20LET, ale silnik X30XE nie wychodził fabrycznie z turbo, więc nawet w świecie tuningu powinno się używać określenia 3.0T , bo X30LET jest niepoprawne i przez takie błędne nazewnictwo powstał ten temat;)

Akurat oznaczenie LET w silniku nie ma nic wspólnego z jego pojemnością.

Oto dlaczego (opis nie mojego autorstwa):

"Oznaczenie silnika jest unormowane i dostarcza o nim pewnych informacji. Format oznaczenia to LCCLL(L), gdzie L-litera, C-cyfra

Pierwsza pozycja informuje jaką normę czystości spalin spełnia dany silnik:
brak litery norma ECE R83A (R 15.04)
C norma UE 91/441/EWG
X norma 94/12/UE
Y norma EURO-3
Z norma EURO-4

Druga i trzecia pozycja to cyfry informujące o pojemności silnika, np. 30 to silnik o pojemności 3.0 litra.

Czwarty znak oznacza stopień sprężania:
G < 8,5
L 8,5-9,0
N 9,0-9,5
S 9,5-10,0
X 10,0-11,5
Y > 11,5

Piąty znak oznacza układ zasilania paliwem:
D diesel
E wtrysk wielopunktowy
V gaźnik
Z wtrysk jednopunktowy

Szósty znak oznacza specjalne wykonanie:
A Egipt
H duża moc lub doładowanie
I wersja specjalna Irmscher
J dławiona moc
K ze sprężarką Comprex
L obniżona moc
R podwyższona moc
T turbo"

Posługując się powyższymi informacjami, łatwo stwierdzić, że silnik X30LET względem X30XE jest do prostu odprężony i ma dołożoną wichurę.
Ot i cała filozofia ;)

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 czerwca 2012 - 22:32

IMMO - tak czy inaczej seryjnego turbo przy 3.0 nie bylo.




 


#16 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2012 - 08:53

beast a jakie oznaczenie wg. TIS miał 3.0 steinmetza z dmuchawką mechaniczną ??
był normalnie oznaczany jako x30xe czy może oznaczenie mówiło coś więcej..
i jeśli określili jakieś zmiany konstrukcyjne też możesz dodać..

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2012 - 09:23

tis podaje tylko seryjne rzeczy. wydumek nie ma.




 


#18 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 30 lipca 2012 - 22:28

Kiedyś gdzieś to wygrzebałem w necie nie pamiętam gdzie ale jest
http://w769.wrzuta.p...lo_znany_x30let
jeśli to samo-dziełka to ktoś naprawdę się narobił kolektor ssący tak ładnie wygląda jakby był ori

#19 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 30 lipca 2012 - 23:24

[ATTACH]19761[/ATTACH]

[ATTACH]19762[/ATTACH]

Wychodzi na to że jest to seryjna przeróbka irmschera bo kolektor jest nowo odlewany

#20 OFFLINE   proxx

proxx
  • 444 postów
  • Dołączył: 01-03-2012
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 lipca 2012 - 11:31

ta omega już tu się przewijała na forum, koleś na ebay.de ją wystawił. Tutaj macie więcej zdjęć http://www.mv6-turbo...r-MV6-Turbo.htm