Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Swap z 2.0 dti na 2.5 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukasz198

Lukasz198
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: Giżycko/ Olsztyn

Napisany 11 czerwca 2012 - 19:44

Witam Posiadam Ome 2.0 dti (X20DTH) i mam możliwość kupić za grosze anglika z silnikiem 2.5 DTI (Y25DT) i moje pytanie brzmi .Czy można by wstawić 2.5 DTI z anglika do mojej Omy , czy mocowania silnika i cała reszta w bloku silnika mojej omy różni się czymś od tego anglika . Pytanie kieruje do osób które się znają na tym lub się w to już bawiły :) Oczywiście wiem iż wiązki kabli się różnią i że trzeba będzie je prawdopodobnie dosztukować. Jestem w tym temacie zielony a w moją omege wsadziłem za dużo forsy by sprzedawać po kosztach i kupować nową więc wole pobawić się nawet większymi kosztami w tuning mojej :):p

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2012 - 19:49

Na UK nie wychodziły 2.5 DTI.

#3 OFFLINE   Lukasz198

Lukasz198
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: Giżycko/ Olsztyn

Napisany 11 czerwca 2012 - 20:04

Sorki poprawiam 2.5 TD :) ale pytanie nadal aktualne :)

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2012 - 20:08

Za dużo zachodu z przekładką. Silnik, skrzynia, chłodnice, wiązka, inny zbiornik, w 2.0 dti nie ma pompki wspomagającej w baku.

#5 OFFLINE   Lukasz198

Lukasz198
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: Giżycko/ Olsztyn

Napisany 11 czerwca 2012 - 20:14

Ale mocowania wzmocnienia budy itp są te same ? bo o to ile roboty przy tym sie nie martwię mam czas i pieniądze :p

#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 czerwca 2012 - 20:21

Jak masz pieniądze, to sprzedaj to co masz i kup coś innego.

#7 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 11 czerwca 2012 - 21:05

Jak masz pieniądze, to sprzedaj to co masz i kup coś innego.

Bardzo dobra puenta :)
Wszystko da się zrobić. Tylko po co i za ile ;)

#8 OFFLINE   Lukasz198

Lukasz198
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: Giżycko/ Olsztyn

Napisany 11 czerwca 2012 - 22:01

Widzisz ja chciał bym zostać przy mojej nie ryzykować kupna "bubla" i po prostu mam sentyment a gdybym chciał zmienić auto nie bawił bym się w pisanie na forum pytań tego typu prosiłem o odpowiedz kogoś kto ma w tym doświadczenie w zakresie technicznym a nie doradców finansowych :) zadałem pytania związane z budową samochodu a otrzymałem coś w rodzaju "idz na łatwiznę kup gotowe" .Proszę o pisanie odpowiedzi na moje pytania a jeśli jej nie znacie po prostu odpuścić nabijanie postów w tym temacie :)

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2012 - 04:53

buda jest taka sama, cały silnik + wiązka + osprzęt silnika + części układu chłodzenia + układu zasilania + wydech i do roboty

#10 OFFLINE   Lukasz198

Lukasz198
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: Giżycko/ Olsztyn

Napisany 12 czerwca 2012 - 06:31

No i takiej odpowiedzi oczekiwałem dzięki serdecznie :)

#11 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 12 czerwca 2012 - 06:34

Widzisz ja chciał bym zostać przy mojej nie ryzykować kupna "bubla" i po prostu mam sentyment a gdybym chciał zmienić auto nie bawił bym się w pisanie na forum pytań tego typu prosiłem o odpowiedz kogoś kto ma w tym doświadczenie w zakresie technicznym a nie doradców finansowych :) zadałem pytania związane z budową samochodu a otrzymałem coś w rodzaju "idz na łatwiznę kup gotowe" .Proszę o pisanie odpowiedzi na moje pytania a jeśli jej nie znacie po prostu odpuścić nabijanie postów w tym temacie :)

Proszę bardzo. Wszystko jest do zrobienia, ale nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z zakresu prac. Jeżeli zrobisz wszystko samemu to OK. Jeżeli to zlecisz to pewnie cena będzie kosmiczna (przynajmniej ja bym to tak wycenił). Inna sprawa, że jeżeli chcesz to przekładać to IMHO potrzebujesz cały samochód dawcę lub chociaż cały przód, tak aby mieć wszystkie potrzebne części.
Do listy napisanej przez kolegę niżęj dopiszę jeszcze: sanki, skrzynia, być może skrzynka przekaźników i 100 różnych innych drobnych pierdół.
W każdym razie powodzenia... :)

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 czerwca 2012 - 08:05

przy takich przerobkach taniej wychodzi sprzedac swoj i kupic fabryczny. i jeszcze $$$ zostanie na naprawy.




 


#13 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 czerwca 2012 - 14:20

Jedyne uzasadnienie dla takiej akcji (IMHO) to stan nadwozia, do którego chce kolega wszczepić inny silnik. Jeśli rzeczywiście jest "idealne", (w co znając podatność na korozję opla wątpię) to przy założeniu, że obok stoi dawca z którego sukcesywnie pobierane są i zamieniane niezbędne organy:) oraz, że robi się to samemu i ma się jeszcze pewien budżet na niespodziewane zakupy detali oraz czas, to czemu nie.

#14 OFFLINE   Lukasz198

Lukasz198
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-05-2012
  • Skąd: Giżycko/ Olsztyn

Napisany 12 czerwca 2012 - 19:56

Opelek jest w kraju od 1 roku :) Kupiony od dziadzia którego syn pracował w oplu (silnik ideał na wszystko faktury) + co rok lub 2 konserwowane podwozie przed zimą i obecnie w polsce też trafiło w ręce pedanta (czyli mnie) dlatego szkoda mi rezygnować z tego nadwozia :p a przyznam szczerze że dostaje drgawek i ataku paniki gry widzę choć małą plamkę lub odprysk lakieru :p dodam że dziadzia musiał być samotnik bądź babunia nie jeździła z nim autkiem bo wszystkie 3 boczki (nie licząc kierowcy i siedzenia są lub wyglądają na nietykanie )

#15 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 12 czerwca 2012 - 20:38

(silnik ideał na wszystko faktury)

To po co zmieniać??
Jak brakuje dreszczyka emocji to kup jakąś tanią MV6 do upalania i po temacie. ;)

#16 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 czerwca 2012 - 22:16

po co zmieniać?? :D bo to jedyny słuszny dekiel montowany w omedze :) montuj i wsluchuj się w fantastyczny szum jak się wkreca na 3000+ rpm :) chciałem już go parę razy sprzedać ale odechcialo mi się jak zaslyszalem za każdym razem ten mimo wszystko przepiękny jak na dekla dźwięk :)

 


 


 


#17 OFFLINE   dejwww

dejwww

    Zbanowany

  • 142 postów
  • Dołączył: 29-01-2012
  • Skąd: Zabrze

Napisany 14 czerwca 2012 - 08:35

dawido czy to ty gdzieś pisałeś "chciałem sprzedać ale za każdym razem wsiadłem przejechałem i już się odechciało sprzedaży" , tak ? :D::D:D::DDD

#18 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2012 - 09:48

chyba ja :)

 


 


 


#19 OFFLINE   dejwww

dejwww

    Zbanowany

  • 142 postów
  • Dołączył: 29-01-2012
  • Skąd: Zabrze

Napisany 14 czerwca 2012 - 13:28

No to dobrze pamiętam :D jo to chyba tysz nie sprzedam tego autka ... nawet jak bedzie stac na maszynke jakas to i tak ta zostawia heh