Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Koło zamachowe v6 odchudzanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 04 maja 2012 - 23:18

Nie, nie wiem, jak mozna sie podniecac jazda FWD:p if You know, what I mean :p


Skrzynia pracuje paskudnie prowadzi się nie pewnie, hamulce pełne wiec trochę słabe ale idzie.
Poza tym omegę już parę osób zna więc czasem wole saabem pojechać żeby nie wiedzieli że to ja.

Poza tym mam trochę sentyment bo pierwsze auto to była vectra B x16xel i myślałem nad swapem na 2.0 za saaba teraz trafił się saab więc mi pasuje.

Poza tym matka też musi czymś jeździć, trochę narzeka ze saab jest słaby ile i tak jest spoko niż kiedy jej dałem volvo 480 turbo xD

#42 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 maja 2012 - 23:49

Wszystko prawie :ok: Ale albo zakładasz kute graty pod doładowanie (niższa kompresja), albo robisz kuty silnik ale wolnossący (wtedy z reguły lekko doprężony, czyli w wypadku X30XE możesz zaszaleć 11-11,2:1). Inaczej się nie da. A Y32 wcale nie jest lepszą bazą do przeróbek (wystarczy porównać średnicę i skok), wkładając kute graty nie ma różnicy czy zamówisz tłoki o średnicy nominału, czy 3 albo 5 nadwymiar - jeśli tylko jest możliwość rozwiercenia do takiej średnicy bloku. No replacement for displacement jak mówili starożytni indianie - nawet turbo bardziej lubi większą pojemność (czyt. wcześniej wstaje), a IMHO V6 Opla nie nadaje się do kręcenia niewiadomo jak wysoko, choćbyś go wykuł całego.

Co do obróbki wału - zostawisz majątek $$$ a efekt niestety raczej mizerny IMHO. Ceny kutych gratów już dziś nie przerażają - dobra kucizna jest do ogarnięcia w okolicach 6000 PLNów już z przesyłką (mówię o silniku 6 cylindrowym), a można kupić sporo taniej (i to wcale nie musi być podły chinol).

Ogólnie - jestem jak najbardziej za, bo efekty dobrze zrobionego silnika są zdecydowanie odczuwalne. Ważne by nie rozwalać kasy, tam gdzie efekty są mizerne, a skupić się na tych miejscach gdzie można najwięcej osiągnąć...

#43 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 05 maja 2012 - 01:56

właśnie nie wiem czy pójść w turbo lub kompresor bo mało miejsca żeby ciągnąć wydech pod turbo albo wolnossak na całego

#44 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 maja 2012 - 09:04

Tak naprawdę wszystko zależy od $$$. Taniej coś osiągniesz poprzez doładowanie, możliwości osiągnięcia czegokolwiek w wolnossącym silniku kosztują krocie i kończą w okolicach 300-330KM po zainwestowaniu furmanki $$$.

#45 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2012 - 09:32

tak se czytam o tym utwardzeniu wału z V'ki no i naszła mnie ogromna ciekawość dwóch spraw..

-jak ma wyglądać owe utwardzenie
-kto ma to wykonać

#46 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 maja 2012 - 09:39

na forum vectry czytalem, ze mozna dac tloki jak i korby od C20LET do X30XE i silnik od razu bedzie odpręzony, ale nie wiem ile jest w tym prawdy ;)

#47 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2012 - 11:25

ale nie wiem ile jest w tym prawdy


Duzo;)

#48 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 maja 2012 - 11:28

Duzo;)

To znaczy ze tanio można zakuć silnik :) tylko zostaje wał korbowy :(

#49 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 05 maja 2012 - 11:59

W umie średnica cylindrów taka sama tylko teraz jaka jest długość korby z tłokiem w jednym i drugim silniku bo skok w v6 jest mniejszy ale może to być zależne od wału

#50 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2012 - 12:14

http://www.ebay.de/i...=item27c645bb1c

#51 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 maja 2012 - 13:29

Moim zdaniem 8,3:1 to zdecydowanie za mało. Efektem będzie koszmarny spool turbo, ogromne spalanie a co za tym idzie mała przyjemność z eksploatacji. Gdybym budował V'kę pod turbo na kutych gratach celowałbym w 9,2-9,5:1, przy kompresorze pewnie nawet odrobinę wyżej.

#52 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2012 - 15:14

Nie lepiej zainwestować w coś takiego http://moto.allegro....2263065052.html większa pewność że zadziała dłużej.

#53 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 maja 2012 - 15:30

Nie lepiej zainwestować w coś takiego http://moto.allegro....2263065052.html większa pewność że zadziała dłużej.


nie ;) jak dla mnie wolałbym miec x30xe z kompresorem niz jakies tam 4.0v8. Bo bym wtedy mial jedyna omege z x30xe i doladowaniem :) i jeszcze ta satysfakcja ;)

#54 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 maja 2012 - 15:32

Jeśli miałbym wydać tak chore pieniądze i swapować to chyba tylko na GM'owy LS7, LS2 albo LS3. 6 litrów, okolice 400KM (czy 500KM w LS7) w serii i do tego masa "zabawek" relatywnie za grosze, czego o europejskich silnikach powiedzieć nie sposób... No i ciągle pozostajemy w ramach jednego koncernu :lol:

#55 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 maja 2012 - 15:40

jak dla mnie wolałbym miec x30xe z kompresorem niz jakies tam 4.0v8. Bo bym wtedy mial jedyna omege z x30xe i doladowaniem i jeszcze ta satysfakcja

Chlopie, Omeg z kompresorem jest kilka, wiec nie mialbys jedynej. Nie szukajac daleko, to Phantom buduje.

#56 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 maja 2012 - 15:45

Chlopie, Omeg z kompresorem jest kilka, wiec nie mialbys jedynej. Nie szukajac daleko, to Phantom buduje.


wiem ze Omeg z kompresorem jast kilka :) tak tylko napisalem ;)

#57 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 05 maja 2012 - 18:03

Nie lepiej zainwestować w coś takiego http://moto.allegro....2263065052.html większa pewność że zadziała dłużej.


Nie sztuka jest wstawić większy silnik a idąc tym tropem to silnik z corvetty i dawaj

#58 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 maja 2012 - 18:10

No to przecież pisałem że dla mnie to jedyna opcja jeśli swapować :D A jeśli 6 litrów to za mało, można zaszaleć z 7,4l big-block'iem Vortex, chociaż tutaj już nie mam pewności czy się zmieści (oczywiście mowa o wariancie jeszcze mocniejszym niż LS7).

#59 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 maja 2012 - 18:38

A temat jest o lekkim kole :)

#60 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 05 maja 2012 - 18:44

normalnie masakra, mialo byc o odchudzaniu kola a wy juz wsadzacie 7.4 do omegi :D