Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pali sie kontrolka awarii silnika duży problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
71 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 26 marca 2012 - 21:14

Z tego co mi się wydaje to jest tak:
najpierw było jedno mrógnięcie a pózniej drugie więc z tego co wywnioskowałem to było rozpoczęcie czytania błędów a dalej to było tak:
-1i3
-1i4
-7i4
-9i4
czy jest to możliwe?

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2012 - 21:17

Jest mozliwe a numery bledow sa nastepujace: 13, 14, 74, 94. A opisu bledow poszukaj na forum...



P.S. Dziwne ze nie wymigalo ani 31 ani 19...

#3 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 26 marca 2012 - 21:21

Oki dzięki za wszystkie podpowiedzi pozdrawiam

#4 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 marca 2012 - 21:23

ja mam tutaj kody błędów tylko że tam ni nie ma takich nr

#5 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 26 marca 2012 - 21:26

jak możecie to podrzudżcie jakiś link do tych kodów??????

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2012 - 21:33

misiek12 dales kody do X20XEV :p
jelonek12 spis kodow do swojego silnika masz w temacie o odczycie bledow...

#7 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 marca 2012 - 21:35

a sorki faktycznie:masakra::)

#8 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 27 marca 2012 - 13:08

Witam mam następujące błędy:
-13-sonda lambda- brak sygnału
-14- czujnik temperatury cieczy chłodzącej zbyt niskie napięcie
-31-Brak sygnału prędkości obrotowej(tylko przy włączonym silniku
-49- zbyt wysokie napięcie aku
Co mogę zrobić aby je usunąć sam a żeby nie jechać do mechanika. Proszę o pomoc

#9 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 13:23

Po pierwsze odepnij akumulator, daj mu z pół godziny, podłącz ponownie, odpal silnik, daj mu się rozgrzać do normalnej temperatury i sprawdź błędy ponownie. Wtedy będziesz wiedział które błędy naprawdę go bolą.
Potem - jeśli zostanie błąd np. z sondy lambda - bierzesz schemat elektryczny, multimetr i sprawdzas czy rzeczywiście nie ma sygnału... Jak opiszesz które błędy zostały mogę Ci podrzucić co masz sprawdzić.

#10 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 27 marca 2012 - 19:41

Ok właśnie odczepiłem aku tylko ze jest problem nie mam multimetra

no i jest tak mam takie kody
-12-rozpoczęcie procedury rozpoznawania usterek
-13-sonda lambda-brak sygnału
-31-brak obr/min z silnika
-49-zbyt wysokie napięcie aku
-71-Za niskie napięcie przepływomierza powietrza
-145-Nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu
i jeszcze jest jest tak że jak podczepiłem aku i odpaliłem silnik to żółta kontrolka zgasła i w ogóle się nie zapaliła. Dopiero jak włożyłem spinacz to błędy się pojawiły ale za to nie mogłem wył TC

#11 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 21:02

Najpierw napraw problem z przeładowywaniem, wszystko inne może być wywoływane przez niego. Zasadniczo bez multimetru nie ruszysz.

BTW. Dodawaj opisy do kodów błędów, łatwiej i szybciej wtedy odpisywać.

#12 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 27 marca 2012 - 21:05

No tak tylko co można zrobić żeby nie było tego przeładownia.to może zaraz opisze kody???

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 21:16

Pewnie poleciał regulator napięcia w alternatorze. Powinieneś sprawdzić multimetrem ładowanie, dlatego mówię że bez nawet marketowego miernika (~15-20PLN) raczej wiele sam nie zrobisz...

#14 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 27 marca 2012 - 21:22

Aha a czy to może mieć wpływ na te wszystkie błędy?

#15 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2012 - 21:24

12 i 31 to nie błąd , a 145 to następstwo odłączenia aku , miałeś włączony zapłon albo kluczyk w stacyjce jak odłączałeś aku , czyli zostaje 13 , 49 i 71

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#16 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 27 marca 2012 - 21:25

Kluczyk był wyjęty na 100%

#17 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 21:28

Oczywiście że może mieć. Mogłeś przy odrobinie pecha nawet posłać do diabła sterownik silnika, albo któryś czujnik...

#18 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 27 marca 2012 - 21:33

Kurcze tylko co z tymi trzema błędami?

Ale silnik normalnie pracuje i normalnie się zachowuje żadnych więcej problemów nie ma.

Jeśli mi się nie zapaliła żółta kontrolka od silnika to dlaczego nie mogłem wyłączyć tc ?

#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 21:36

IMHO nie masz czego szukać dopóki nie znajdziesz przyczyny błędu 49. Przy znacząco za wysokim ładowaniu rozjadą się napięcia odniesienia albo wręcz upalą komponenty w ECU i reszta błędów może być jedynie wirtualna. Masz dobrze podłączoną wtyczkę do przepływomierza?
Po pierwsze potrzebujesz multimetr, wtedy możesz sprawdzić co się dzieje z ładowaniem i sygnałami przepływomierza i lambdy.

#20 OFFLINE   jelonek12

jelonek12
  • 33 postów
  • Dołączył: 19-03-2012

Napisany 27 marca 2012 - 21:41

Przypomniało mi się że jak byłem u gazownika to sprawdzał mi napięcie jake dostaje aku od alternatora i powiedział mi tak:
Że w opelku to standard że jest niskie napięcie dawane do aku bo z tego co pamietam to wychodziło ok 12

Czy jest dobrze podłączona trudno mi powiedzieć naprawde