Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Hałas przy wysprzęglaniu.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 02 marca 2012 - 08:20

Witam nie znalazlem podobnego tematu wiec pisze. Podczas zmiany biegow z 1 na 2 wystepuje dosc przykry halas (jakby skrzynia), jezeli zmieniam bieg i dodaje lekko gazu i wtedy puszczam sprzeglo halas nie wystepuje. dodam ze przy zwalnianiu na 3 biegu lewarek skrzyni jakby sie odbijal. Poduszki sprawdzal mechanik i nie stwierdzil wadliwosci. Jakies pomysly?

#2 OFFLINE   cezar

cezar
  • 194 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 02 marca 2012 - 08:39

obstawiałbym synchronizator , dodając gazu wyrównujesz obroty silnika względem skrzyni i dla tego niema tego hałasu przynajmniej tak mi się wydaje.
Omega 2.0 , Volvo XC 90 2.4 D5

#3 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 02 marca 2012 - 09:41

a coz to takiego i za co to odpowiada? jakie sa ewentualne koszty roboty i czy mozna z tym smigac?

#4 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 marca 2012 - 09:46

Kiedyś była zmiana z tzn. podwójnym sprzęgłem (wcisnąć sprzęgło i wrzucić luz, puścić sprzęgło, wcisnąć sprzęgło, bieg i puszczać sprzęgło). Synchronizator umożliwił zmianę jaką dzisiaj znamy, wyrównuje prędkości wałków między poszczególnymi biegami. Jeździć można - ale niezbyt komfortowo i skróci się żywotność skrzyni.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#5 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 marca 2012 - 09:50

Zacznij od wymiany oleju. To na pewno nie zaszkodzi skrzyni, która osiągnęła pełnoletniość. Jeśli nie pomoże szukaj sprawnej.

Definicja sychronizatora poniżej

Synchronizator to urządzenie zapobiegające włączeniu sprzęgła zębatego przed wyrównaniem prędkości obrotowych sprzęganych elementów oraz przyspieszenie wyrównania tych prędkości, z wykorzystaniem do tego siły wywieranej przez kierowcę na dźwignię zmiany biegów.

Podział synchronizatorów:

proste
blokujące
progresywne
Czy można śmigać - można, chyba że się zepsuje. Pytanie do wróżki.

#6 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 02 marca 2012 - 10:12

olej wymieniony 20 tys temu jest sens?

#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2012 - 10:42

olej wymieniony 20 tys temu jest sens?

Sens to jest poszukac drugiej skrzynki bo tej sie nieoplaca remontowac. Jezdzic mozesz, z tym ze biegi bedziesz raczej zmienial na "podwojne" sprzeglo.

#8 OFFLINE   1qazxc1

1qazxc1
  • 64 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 02 marca 2012 - 11:11

Ja już kupilem Omegę z brakiem synchronizacji na drugim biegu i jeżdżę tak drugi rok. Wystarczy się przyzwyczaić do nieco innej zmiany biegu, szczególnie do redukcji z trójki na dwójke i jest ok :D
Jeśli nie będziesz jej katował (na siłę zmieniał biegu aż wszystko będzie zgrzytać to nic jej nie będzie) w starycvh autach skrzynie nie miały wcale synchronizacji i jeździły.

A co do zmiany oleju w skrzyni - chciałem to zrobić ostatnio ale spece (m. in. z serwisu Opla) mi tego odradzili bo że się skrzynia posypie itd.
Tu na forum większość ludzi pisze żeby zmieniać. Na mój rozum też powinno się zmieniać.

#9 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 04 marca 2012 - 08:57

zauwazylem ze jak jest na 3 biegu docisne gazu i momentalnie puszcze slychac jakby uderzenie i lewarek jakby sie odbijal. dzieje sie tak rowniez przy hamowaniu na 3 biegu lewarek lata

#10 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2012 - 09:01

jak dla mnie to ta skrzynia już się rozsypuje i tyle.

#11 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 04 marca 2012 - 09:52

bo poduszki pod skrzynia sa ok mechanik mi mowiel, wiec mozliwe ze skrzynia

#12 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2012 - 09:53

albo może trzeba tylko podregulować lewarek:confused:

#13 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 04 marca 2012 - 19:41

a w jaki sposob to si e robi?

#14 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 marca 2012 - 17:24

w załącznikach jest wszystko według książki

#15 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 11 marca 2012 - 19:47

tak ostatnio przyszlo mi na mysl czy to nie moze byc wina walu napedowego? rowniez na piatce przy puszczeniu gazu lewarek sie rusza i slychac delikatny oddzwiek

#16 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 marca 2012 - 20:12

most nie ma nic do tego. prędzej sprzęgło albo synchronizator

#17 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2012 - 18:33

Witam nie znalazlem podobnego tematu wiec pisze. Podczas zmiany biegow z 1 na 2 wystepuje dosc przykry halas (jakby skrzynia), jezeli zmieniam bieg i dodaje lekko gazu i wtedy puszczam sprzeglo halas nie wystepuje. dodam ze przy zwalnianiu na 3 biegu lewarek skrzyni jakby sie odbijal. Poduszki sprawdzal mechanik i nie stwierdzil wadliwosci. Jakies pomysly?


czy na wolnych obrotach na biegu jałowym (luzie) słyszysz na zewnątrz auta
dziwny dźwięk ??

#18 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 20 marca 2012 - 21:40

nie

#19 OFFLINE   Folia

Folia
  • 16 postów
  • Dołączył: 19-03-2012
  • Skąd: Piotrków Trybunalski

Napisany 21 marca 2012 - 08:30

ja bym obstawial wybierak ale bardziej jednak skłaniałbym sie przy poduszce skoro przy puszczeniu gazu badz dodaniu lewarek wykonuje ruch gora dół oznacza to ze przemieszcza sie minimalnie skrzynmia kiedy silnik ciagnie lub nie wtedy sie cofa ... mimo wszystko nie ufałbym mechanikowi wjechal na kanał io samemu obadał poduszki... jesli sa wporzadku obstawiam raczej wybierak... nic od sprzegla ani wału anie takich rzeczy nie ma nic wspolnego bo te rzeczy wzgledem polozenia silnika i skrzyni nie zmieniaja swojego przemieszczenia oczywiscie liniowo...

#20 OFFLINE   gadzio123

gadzio123
  • 119 postów
  • Dołączył: 15-09-2009

Napisany 21 marca 2012 - 10:52

w jaki sposob zbadac poduszke?