Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ogólna ocena kondycji z opel scannera


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 16 marca 2012 - 13:19

Czym ja już nie sprawdzałem gdzie się tylko da nowe uszczelki i oring tego plastiku z napisem ecotec od odmy cały dolot spryskany też nic wąż od odmy był pęknięty dorobiłem jest szczelny nic nie pomogło od serwa był przetarty uszczelniłem nie pomogło,
Uszczelka między dolot i EGR też nic .Wszystkie wężyki na swoim miejscu a skubany ssie dalej i nie mam pojęcia gdzie .Bo to musi być za przepływomierzem? Jedynie nie otwiera się ten zaworek z tyłu dolotu on tam przy iluś obrotach powinien się otworzyć a po prze gazowaniu stoi ale zamyka się dobrze czyli też nie to

#22 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2012 - 13:25

Czym ja już nie sprawdzałem gdzie się tylko da nowe uszczelki i oring tego plastiku z napisem ecotec od odmy cały dolot spryskany też nic wąż od odmy był pęknięty dorobiłem jest szczelny nic nie pomogło od serwa był przetarty uszczelniłem nie pomogło,
Uszczelka między dolot i EGR też nic .Wszystkie wężyki na swoim miejscu a skubany ssie dalej i nie mam pojęcia gdzie .Bo to musi być za przepływomierzem? Jedynie nie otwiera się ten zaworek z tyłu dolotu on tam przy iluś obrotach powinien się otworzyć a po prze gazowaniu stoi ale zamyka się dobrze czyli też nie to


no tu masz dużo części, podkładka plastikowa, baran, góra + przewody:D

#23 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 16 marca 2012 - 13:33

-Podkładka plastikowa to ta pod kolektorem ssącym czarna z czerwonymi oringami?
-Baran nie bardzo wiem.
-góra już przejrzana więc pół silnika do rozbiórki tylko też nie powiedziane że będzie nieszczelność widoczna gołym okiem.To już bezczelność z jego strony :mad:
-A gdy jest zdemontowany odkurzacz może być w tym ból że gdzieś tam ciągnie?

Co do przepustnicy faktycznie nie ma tam na żółto zamalowanej śrubki pomyliło mi się z czujnikiem przepustnicy po prawej stronie. czy przepustnica powinna się otwierać na 100% ? moja dochodzi max do 86%.
Mam wrażenie że mam pomieszane podciśnienia na schemacie który znalazłem z dwoma puszkami tyle że po 98r u mnie też są dwie puchy ale mój jest 97r i u mnie jest podłączona puszka do puszki a tam nie czy to może być różnica rocznika?

Praca nowych sond

http://naforum.zapod...0417ad.jpg.html

#24 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 marca 2012 - 04:17

Nie będę odpisywał na konkretne posty - zbiorę w całość.
U siebie miałem problemy solidne - lewe powietrze brał dosłownie wszędzie. Mimo tego żaden samostart, nafta, benzyna - zero reakcji. Skończyło się na wymianie wszystkich uszczelek w dolocie - między głowicami a podkładką, między podkładką a "dołem" kolektora - baranem, między baranem a górą, uszczelki przepustnic, wszystkie uszczelki odmy (2 malutkie oringi przy przepustnicy oraz ta większa). Dopiero to pomogło.
Ten zrzut ciepłego X25XE pokazuje wyraźną nieszczelność dolotu na jednej połówce (tam gdzie wyższa wartość adaptacji).
Ja u siebie na sterowniku HJ mogę osiągnąć minimalne wolne obroty 750 bez edycji map. Po wpięciu innego sterownika (sprzętowo HH, ale z softem HJ) mam ~720 (i mniej ECU nie chce), dopiero edycja mapy wolnych obrotów pozwala mi osiągnąć mniej. I tutaj zastanawia mnie jedno - to jest oryginalna mapa wolnych obrotów ze sterownika HJ (X30XE):
http://c.wrzuta.pl/w...a_hf_idle_speed
Jakim więc cudem wszyscy użytkownicy X25/30XE mają tak niskie wolne obroty??

EDIT: Otwór po odkurzaczu musisz mieć zaślepiony. Ja nie mam odkurzacza (tak kupiłem auto) i mimo tego wszystko jest ok. Otwarciem przepustnicy na 86% się nie przejmuj o ile w rzeczywistości otwiera Ci się "na ościerz", zobacz sam że przy w pełni wciśniętym pedale i tak pokazuje że "simulated full throttle switch" czy coś podobnego jest aktywny.

#25 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 17 marca 2012 - 10:51

Dzisiaj jeszcze sprawdzę węże podciśnień a później niestety powymieniam to co i Ty wymieniałeś może w końcu trafię.Co do obrotów moja poprzednia oma miała 570obr i na postoju paliła 0.9-1.1L/h .
Ta miała podobnie gdy ją kupiłem,dopiero po czyszczeniu odmy nagle coś się zje...o spalanie na postoju 1.5-1.7L/h obroty już nie spadły czyli wiem sam po sobie a nie od innych że były niższe jak do tego wrócić zabijcie a nie wiem.
O otwarciu przepustnicy wspomniałem bo kolega Robert mówił coś że mam za dużo V w pomiarach,dla tego pytam czy to ma coś wspólnego .
Gdzie kupiłeś te wszystkie uszczelki na allegro nie mogę tego znaleźć a w naszych sklepach robią wielkie oczy gdy o coś takiego pytasz.
Czy serwo np też może być nieszczelne ? hamulce działają normalnie ale po zgaszeniu syczy w okolicach serwa ale w sumie zatykałem otwór w dolocie który jest na serwo i bez zmian . Ja bym się już tego wszystkiego nie czepiał ale on nadal pali ponad 22L PB przy spokojnej jeździe !!!

#26 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 marca 2012 - 11:53

Uszczelki kupiłem w hurtowniach - w końcu prowadzę warsztat :D Część z nich (uszczelki pod górę kolektora i te od przepustnic + odmy) są do kupienia tylko w ASO. Ja z powodzeniem zamiast za 120zł/komplet górnych uszczelek stosuje typowe oringi 48x3mm po niespełna 20zł/komplet. Przy tej cenie "stać mnie" wymieniać je za każdym razem kiedy góra kolektora idzie w górę...
Samo serwo może być nieszczelne, lecz z reguły problemem jest przewód/uszczelka łączący kolektor z serwem.

A spalanie lekko duże. Moja też paliła podobnie jak ją kupiłem. Na 230km spokojnej (b. spokojnej, do 90km/h, bez korka) trasy nie starczyło 55l LPG - to był powrót do domu po zakupie.

#27 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 17 marca 2012 - 12:14

Moja chlała 30L/100km zaraz po kupnie ale po drodze dostała nowy termostat świece filtry olej przewody WN , uszczelki pod kolektorami wydechowymi czyszczenie różnych pierdół , prawidłowo wpiąłem reduktor w obieg i tak zszedłem do tych 25lgp i 22-23 pb.
Teraz jestem w trakcie zabawy podciśnieniami tak jak pisałem miałem puszkę wpiętą do puszki jak wypiąłem ten przewód z puszki mocno zeszło powietrze okazało się że jest całkowicie zatkany zaraz albo go udrożnię albo skocze po nowy jak gdzieś taki dostane .
robię na wzór ze schematu z 98r ale myślę ze to nie przeszkadza jakie dwie puchy to dwie . I ściągam zaraz tą listwę z dolotu z napisem ecotec bo mam wrażenie że tam strasznie syczy pod nią.
Przewód od serwa mam zrobiony na 3 warstwy jak pancerny nie ma prawa puszczać:p

#28 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 marca 2012 - 12:37

Spróbuj ręką docisnąć listwę Ecotec od strony przodu samochodu i zobacz czy jest jakaś reakcja silnika. U mnie to było jedyne co można było organoleptycznie sprawdzić.
Obecnie spalanie zaczyna się na 11,5l LPG a kończy zależnie od fantazji przy używaniu pedału gazu.
Jeśli tylko masz 2 sprawne zbiorniczki podciśnienia to składaj to do kupy zgodnie ze schematem dla nowszych, jeśli któryś jest padnięty zastosuj schemat na 1 puszkę i też powinno wszystko normalnie funkcjonować.

#29 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 17 marca 2012 - 14:42

listwa jest chyba ok zero reakcji .Właśnie nie wiem jak je sprawdzić czy jest jakaś różnica pomiędzy lewym a prawym wyjściem ze zbiorniczka czy obojętnie jak podłącze?
W podszybiu np z prawego idzie w ścianę grodziową a z lewego na trójnik serwa. Robi to jakąś różnicę? i to samo tyczy się tego na multi-ramie.Jak sprawdzić czy jest sprawny zbiorniczek ? z tego na podszybiu po zgaszeniu silnika jak zdejmę przewód jest pssss.
Te dwa zawory ani rusz ani ten z przodu ani z tyłu nie działa żaden a ten z przodu jeszcze nie dawno żył.Dzięki kolego za poświęcenie czasu .

#30 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 17 marca 2012 - 15:53

Zbiorniczki działają zasadniczo tylko w jedną stronę, na forum były wklejane dokładne schematy gdzie było zaznaczone który przewód idzie do którego przyłącza. Stronami lepiej się nie sugerować, bo może być puszka obrócona i co wtedy? Jedno wejście ma odrobinę większą średnicę...

#31 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 17 marca 2012 - 17:29

u mnie niestety jakiś ciołek powklejał te gumowe kolanka na zbiorniczki i nie wiem który większy który mniejszy :/ przez gumę ciężko wyczuć na dziś koniec pracy od rana się bawiłem wystarczy tego. Na tygodniu działam dalej przejrzę jeszcze dokładnie te schematy zobaczę co z tego wyjdzie pod koniec tygodnia wkleję jeszcze raz wyniki jak już będzie miał więcej kilometrów przejechane .

#32 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 22 marca 2012 - 10:04

Mam taką samą prośbę więc nie będę zakładał nowego tematu.

Moim problemem są niskie obroty oraz falowanie. Kwestie niskich obrotów rozwiązałem ustawiając obroty na 900 może i dużo ale samochód nie drży i spalanie jest akurat 1,2l/h.

Pozostało jeszcze falowanie w zakresie około 900-1600 obr./min. Dzieję się tak po przeciągnięciu samochodu na wyższych obrotach, wywala przy tym błąd sondy. Nieraz podskoczą kilka razy i jest ok.

w załączniku oraz w linku wykres z opel scannera może to coś pomoże w rozwiązaniu problemu ;/
http://zapodaj.net/6...24dc43.jpg.html

#33 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 22 marca 2012 - 10:08

Moim zdaniem masz słabiutki przepływomierz.

#34 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 22 marca 2012 - 10:16

Moim zdaniem masz słabiutki przepływomierz.


tak też myślałem, wczoraj "wypożyczyłem" przepływomierz ze szrotu od znajomego i obserwuję co się będzie działo.

A powiedz która to jest pozycja w załączniku ten przepływomierz to pójdę zaraz sprawdzić na tym ''nowym'' ile jest

#35 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 22 marca 2012 - 10:30

Przepływomierz to 8 i 9. Nawet nie sugerowałem się ich wartościami, widać to po adaptacjach z sondy lambda.

#36 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 22 marca 2012 - 10:37

wywala mi też błąd sondy ma to coś wspólnego z przepływomierzem?

#37 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 22 marca 2012 - 10:43

Może mieć. Zasadniczo przepływomierz ma wpływ na skład mieszanki. Sonda jedynie post factum sprawdza ten skład, ECU bierze na podstawie odczytów z sondy poprawkę by osiągnąć pożądany skład. I jeśli pomimo tych starań nie jest w stanie osiągnąć pożądanego składu mieszanki może uznać że winna jest sonda.

#38 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 22 marca 2012 - 11:01

w zasadzie na innym przepływomierzu niewiele się zmieniło :/ czyli co ta przepływka też jest uwalona?
http://zapodaj.net/i...e8e96e05597.jpg

#39 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 22 marca 2012 - 12:00

A skasowałeś adaptacje? Zrobiłeś kilkanaście-kilkadziesiąt kilometrów na Pb?

#40 OFFLINE   karpiol

karpiol

    fighter

  • 163 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Słupca/Wilczna PSL

Napisany 22 marca 2012 - 12:05

A skasowałeś adaptacje? Zrobiłeś kilkanaście-kilkadziesiąt kilometrów na Pb?


Jak skasować tą adaptacje? Bo nie bardzo wiem. Będę zaraz jechał około 50 km to przejadę to na Pb