Ogólna ocena kondycji z opel scannera
#21 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 13:19
Uszczelka między dolot i EGR też nic .Wszystkie wężyki na swoim miejscu a skubany ssie dalej i nie mam pojęcia gdzie .Bo to musi być za przepływomierzem? Jedynie nie otwiera się ten zaworek z tyłu dolotu on tam przy iluś obrotach powinien się otworzyć a po prze gazowaniu stoi ale zamyka się dobrze czyli też nie to
#22 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 13:25
Czym ja już nie sprawdzałem gdzie się tylko da nowe uszczelki i oring tego plastiku z napisem ecotec od odmy cały dolot spryskany też nic wąż od odmy był pęknięty dorobiłem jest szczelny nic nie pomogło od serwa był przetarty uszczelniłem nie pomogło,
Uszczelka między dolot i EGR też nic .Wszystkie wężyki na swoim miejscu a skubany ssie dalej i nie mam pojęcia gdzie .Bo to musi być za przepływomierzem? Jedynie nie otwiera się ten zaworek z tyłu dolotu on tam przy iluś obrotach powinien się otworzyć a po prze gazowaniu stoi ale zamyka się dobrze czyli też nie to
no tu masz dużo części, podkładka plastikowa, baran, góra + przewody:D
#23 OFFLINE
Napisany 16 marca 2012 - 13:33
-Baran nie bardzo wiem.
-góra już przejrzana więc pół silnika do rozbiórki tylko też nie powiedziane że będzie nieszczelność widoczna gołym okiem.To już bezczelność z jego strony
-A gdy jest zdemontowany odkurzacz może być w tym ból że gdzieś tam ciągnie?
Co do przepustnicy faktycznie nie ma tam na żółto zamalowanej śrubki pomyliło mi się z czujnikiem przepustnicy po prawej stronie. czy przepustnica powinna się otwierać na 100% ? moja dochodzi max do 86%.
Mam wrażenie że mam pomieszane podciśnienia na schemacie który znalazłem z dwoma puszkami tyle że po 98r u mnie też są dwie puchy ale mój jest 97r i u mnie jest podłączona puszka do puszki a tam nie czy to może być różnica rocznika?
Praca nowych sond
http://naforum.zapod...0417ad.jpg.html
#24 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 04:17
U siebie miałem problemy solidne - lewe powietrze brał dosłownie wszędzie. Mimo tego żaden samostart, nafta, benzyna - zero reakcji. Skończyło się na wymianie wszystkich uszczelek w dolocie - między głowicami a podkładką, między podkładką a "dołem" kolektora - baranem, między baranem a górą, uszczelki przepustnic, wszystkie uszczelki odmy (2 malutkie oringi przy przepustnicy oraz ta większa). Dopiero to pomogło.
Ten zrzut ciepłego X25XE pokazuje wyraźną nieszczelność dolotu na jednej połówce (tam gdzie wyższa wartość adaptacji).
Ja u siebie na sterowniku HJ mogę osiągnąć minimalne wolne obroty 750 bez edycji map. Po wpięciu innego sterownika (sprzętowo HH, ale z softem HJ) mam ~720 (i mniej ECU nie chce), dopiero edycja mapy wolnych obrotów pozwala mi osiągnąć mniej. I tutaj zastanawia mnie jedno - to jest oryginalna mapa wolnych obrotów ze sterownika HJ (X30XE):
http://c.wrzuta.pl/w...a_hf_idle_speed
Jakim więc cudem wszyscy użytkownicy X25/30XE mają tak niskie wolne obroty??
EDIT: Otwór po odkurzaczu musisz mieć zaślepiony. Ja nie mam odkurzacza (tak kupiłem auto) i mimo tego wszystko jest ok. Otwarciem przepustnicy na 86% się nie przejmuj o ile w rzeczywistości otwiera Ci się "na ościerz", zobacz sam że przy w pełni wciśniętym pedale i tak pokazuje że "simulated full throttle switch" czy coś podobnego jest aktywny.
#25 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 10:51
Ta miała podobnie gdy ją kupiłem,dopiero po czyszczeniu odmy nagle coś się zje...o spalanie na postoju 1.5-1.7L/h obroty już nie spadły czyli wiem sam po sobie a nie od innych że były niższe jak do tego wrócić zabijcie a nie wiem.
O otwarciu przepustnicy wspomniałem bo kolega Robert mówił coś że mam za dużo V w pomiarach,dla tego pytam czy to ma coś wspólnego .
Gdzie kupiłeś te wszystkie uszczelki na allegro nie mogę tego znaleźć a w naszych sklepach robią wielkie oczy gdy o coś takiego pytasz.
Czy serwo np też może być nieszczelne ? hamulce działają normalnie ale po zgaszeniu syczy w okolicach serwa ale w sumie zatykałem otwór w dolocie który jest na serwo i bez zmian . Ja bym się już tego wszystkiego nie czepiał ale on nadal pali ponad 22L PB przy spokojnej jeździe !
#26 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 11:53
Samo serwo może być nieszczelne, lecz z reguły problemem jest przewód/uszczelka łączący kolektor z serwem.
A spalanie lekko duże. Moja też paliła podobnie jak ją kupiłem. Na 230km spokojnej (b. spokojnej, do 90km/h, bez korka) trasy nie starczyło 55l LPG - to był powrót do domu po zakupie.
#27 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 12:14
Teraz jestem w trakcie zabawy podciśnieniami tak jak pisałem miałem puszkę wpiętą do puszki jak wypiąłem ten przewód z puszki mocno zeszło powietrze okazało się że jest całkowicie zatkany zaraz albo go udrożnię albo skocze po nowy jak gdzieś taki dostane .
robię na wzór ze schematu z 98r ale myślę ze to nie przeszkadza jakie dwie puchy to dwie . I ściągam zaraz tą listwę z dolotu z napisem ecotec bo mam wrażenie że tam strasznie syczy pod nią.
Przewód od serwa mam zrobiony na 3 warstwy jak pancerny nie ma prawa puszczać
#28 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 12:37
Obecnie spalanie zaczyna się na 11,5l LPG a kończy zależnie od fantazji przy używaniu pedału gazu.
Jeśli tylko masz 2 sprawne zbiorniczki podciśnienia to składaj to do kupy zgodnie ze schematem dla nowszych, jeśli któryś jest padnięty zastosuj schemat na 1 puszkę i też powinno wszystko normalnie funkcjonować.
#29 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 14:42
W podszybiu np z prawego idzie w ścianę grodziową a z lewego na trójnik serwa. Robi to jakąś różnicę? i to samo tyczy się tego na multi-ramie.Jak sprawdzić czy jest sprawny zbiorniczek ? z tego na podszybiu po zgaszeniu silnika jak zdejmę przewód jest pssss.
Te dwa zawory ani rusz ani ten z przodu ani z tyłu nie działa żaden a ten z przodu jeszcze nie dawno żył.Dzięki kolego za poświęcenie czasu .
#30 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 15:53
#31 OFFLINE
Napisany 17 marca 2012 - 17:29
#32 OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 10:04
Moim problemem są niskie obroty oraz falowanie. Kwestie niskich obrotów rozwiązałem ustawiając obroty na 900 może i dużo ale samochód nie drży i spalanie jest akurat 1,2l/h.
Pozostało jeszcze falowanie w zakresie około 900-1600 obr./min. Dzieję się tak po przeciągnięciu samochodu na wyższych obrotach, wywala przy tym błąd sondy. Nieraz podskoczą kilka razy i jest ok.
w załączniku oraz w linku wykres z opel scannera może to coś pomoże w rozwiązaniu problemu ;/
http://zapodaj.net/6...24dc43.jpg.html
#33 OFFLINE
#34 OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 10:16
Moim zdaniem masz słabiutki przepływomierz.
tak też myślałem, wczoraj "wypożyczyłem" przepływomierz ze szrotu od znajomego i obserwuję co się będzie działo.
A powiedz która to jest pozycja w załączniku ten przepływomierz to pójdę zaraz sprawdzić na tym ''nowym'' ile jest
#35 OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 10:30
#36 OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 10:37
#37 OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 10:43
#38 OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 11:01
http://zapodaj.net/i...e8e96e05597.jpg
#39 OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 12:00
#40 OFFLINE
Napisany 22 marca 2012 - 12:05
A skasowałeś adaptacje? Zrobiłeś kilkanaście-kilkadziesiąt kilometrów na Pb?
Jak skasować tą adaptacje? Bo nie bardzo wiem. Będę zaraz jechał około 50 km to przejadę to na Pb