TC - przycisk ON/OFF
#1 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 22:36
dzisiaj mialem chwile wolnego czasu wiec wybralem sie na fajny szutrowy plac wielkosci boiska pilkarskiego zeby posmigac omega... jak sie domyslacie chodzilo raczej o poslizgi i tylko poslizgi ...
wszystko byloby ladnie pieknie, ale niemcy zapomnieli wyposazyc mojej omegi w przycisk TC. Nie ma go w miejscach ktore powinny byc... tj. z lewej strony radia ... lub w miejscu nawiewow na szyby boczne tylne.
pierwszy manewr ... 1..."S" swieci sie na desce ... kola lekko skrecone... gaz w podloge ... lekkie boksowaie kol ... i "TC" pieknie miga na desce ... Nastapila lekka frustracja i posanowilem zaskoczyc ome wyciagajac bezpiecznik od ABS :twisted: ... ponownie 1 ... "S" swieci sie na desce ... gaz w podloge i co ?? masakra sciagnalem kaganiec w MV6 ... piekne poslizgi bokiem , koleczka itp .. wszuystko w normie i w dopuszczalnych obrotach oczywiscie ...
pojezdzilem tak sobie troche po czym zalozylem kaganiec na ome spowrotem i sie skonczylo ...
nie daje mi to jednak spokoju i zaczepilem kolege BC30SE ... porozmawialismy sobie na GG i doszlismy do wniosku ze to wcale nie takie trudne dorobienie przycisku jak sie moze wydawac...
pytanie : czy ktos z Was moze juz to przerabial ???
pozdro
Bartek
#2 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 22:39
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 22:45
Ja mam w Vectrze to samo mam TC a nie mam przycisku nawet popiszczeć człowiek nie może :sad:
#5 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 22:46
bartas, a sprawdzałeś czy nie masz podciągniętego okablowania pod TC tam gdzie powinien być przycisk może wystarczy wstawić i będzie banglać :grin:
Ja mam w Vectrze to samo mam TC a nie mam przycisku nawet popiszczeć człowiek nie może :sad:
iivo : jescze nic nie sprawdzalem ... temat bardzo swiezy i w fazie przemyslen co i jak i z czym
#6 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 22:47
#7 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 22:52
iivo : jescze nic nie sprawdzalem ... temat bardzo swiezy i w fazie przemyslen co i jak i z czym
Tak tylko zasugerowałem, bo : :grin:
Jak zakładałem gaz i chciałem żeby mi gościo przełącznik od gazu zainstalował w desce w którymś pustym przełączniku obok radia to powiedział, że nie da rady, bo już to przerabiał i tam wszędzie są kable poprowadzone, dlatego mnie to zastanowiło i może w Omedze będzie to samo wtedy wystarczyłoby wsadzić przycisk od TC i by mógł człowiek sobie spokojnie bokami polatać :grin: :grin:
#8 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 22:54
#9 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 23:19
#10 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 23:36
zauwarzyłem że są dwa rodzaje pomp ABS pierwszy to ABS + TC i drugi sam ABS.
No bo TC jest oparte na ABS i jedne są z TC a drugie to zwykły ABS.
#11 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 23:41
#12 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 23:58
więc nie wystarczy włożyć tylko samego włącznika TC, jak sugerują koledzy.Chyba że się mylę.
Wystarczy. Chodzi mi o to że pompy są inne. Wydaje mi sie że wystarczy wpiąć sie w obwód i założyć wyłącznik. Wyjdzie na to samo jak wyjęcie bezpiecznika. Nie pamiętam tylko jaki prąd tam płynie (ile A jest bezpiecznik) , bo możliwe że jeszcze przekaźnik trzeba by było założyć. Oczywiście przy wyłączonym TC bedzie sie świecić kontrolka, ale w orginale chyba też tak jest.
#13 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 01:05
No bo TC jest oparte na ABS i jedne są z TC a drugie to zwykły ABS.
No a jak sie ma TC i ABS a nie ma sie włącznika/Wyłącznika od TC to co trzeba jakąś pompe zmieniać a nie wystarczy dołożyć przycisku : :grin: :grin:
#14 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 06:29
Bynajmniej tak myśle jeżeli się myle to niech ktoś mnie poprawi. :grin:
#15 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 08:12
ABS SH TC, działa tylko i wyłącznie na zasadzie zmniejszenia mocy sinlika kiedy koła tracą przyczepność. występował do 97 roku.
ABS 5.3 TC+, od roku modelowego 98 - nie tylko zmniejsza moc silnika, ale również wychamowuje koła. Szkoda, że dokumentacja nie podaje różnic między dwoma, bo jeśli chodzi o sprawy techniczne to wyłącznie napisali że sterowanie czujnikami ABS odbywa się w sposób diagnolany cokolwiek miałoby to znaczyć. Wyhamowywanie jest tylko dla silników 2,5 oraz 3,0. Dla 2.0 16V ABS 5.3 pozostaje nadal na etapie zmniejszania mocy silnika wraz z diagonalnym sterowaniem czujników - cokolwiak miałoby to znaczyć (trzeba się wbić w temat).
Sprawdz co masz napisane na skrzynce ABS-u jeżeli masz ABS-TC, to masz kontrole trakcji też ,jeżeli na skrzynce jest samo ABS to nie założysz przycisku.
Bynajmniej tak myśle jeżeli się myle to niech ktoś mnie poprawi.
Jeszcze raz was wszystkich nakłaniam do porządnego czytania postów, BARTAS NIE NAPISAŁ ŻE NIE MA TC, on napisał że MA TC ale fabrycznie bez przycisku. Były niestety takie OMEGI z TC i bez przycisku i BARTAS na taką trafił... a szkoda...
Wyjdzie na to samo jak wyjęcie bezpiecznika. Nie pamiętam tylko jaki prąd tam płynie (ile A jest bezpiecznik)
to jest nieprawda, przyucisk TC pracuje na włąsnym PINie w modulatorze. i w żadnym wypadku nie bawi się w odcinanie bezpiecznika...
BARTAS - mówiłem na gadu Ci, że kwestia z przycisiem TC jest tak banalna, że szkoda na nią zakładać oddzielny temat na forum...
POZDRO
#16 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 22:02
to znaczy, ze dziala jednoczesnie na kola po przekatnej...jeśli chodzi o sprawy techniczne to wyłącznie napisali że sterowanie czujnikami ABS odbywa się w sposób diagnolany cokolwiek miałoby to znaczyć.
#17 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2006 - 22:14
#18 OFFLINE
Napisany 01 września 2006 - 23:26
w takim razie jak działa ABS SH? i dlaczego zastosowane jest takie rozwiązanie a nie inne?
sh nie wiem, natomiast czemu tak dziala - zdaje sie, ze tak jest zbudowany uklad hamulcowy, ze sa dwa obwody, kazdy obejmuje dwa kola po przekatnych - wiec tak jest najprosciej...
#19 OFFLINE
Napisany 01 września 2006 - 23:33
kazdy obejmuje dwa kola po przekatnych - wiec tak jest najprosciej...
eeee, a z tym diagonalnym to jesteś pewien na 100% że jest tak jak mówisz? gdzie można o tym poczytać?
#20 OFFLINE
Napisany 02 września 2006 - 10:24
no nie dysponuje zadnym tekstem o tym niestety, tak to kojarze... natomiast co jeszcze to potwierdza... 'diagonal' to po angielsku 'przekątna'eeee, a z tym diagonalnym to jesteś pewien na 100% że jest tak jak mówisz? gdzie można o tym poczytać?