Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Dolot powietrza na masce


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Syriusz77

Syriusz77
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-07-2011

Napisany 17 grudnia 2011 - 03:09

Witam mam następujące pytanie odnośnie wykonania dolotu powietrza na masce i całkowitym doprowadzeniu powietrza do fliltra. Czy ktoś próbował wykonać taki układ ?
Jak uporać się z odprowadzeniem wody - chodzi mi o np opady deszczu bądź zachlapanie wodą przez inny pojazd. Wiadomo że woda nie ma prawa dostać się do układu dolotowego bo zniszczyłaby silnik.
Kolejne pytanie - Podczas szybkiej jazdy powietrze będzie wciskane do takiego dolotu i wytwarzało w jakimś stopniu ciśnienie - czy będzie to w jakimś stopniu wpływ na parametry pracy silnika?
Wiem że niewątpliwą zaletą było by to , że do silnika jest dostarczane wtedy zimniejsze powietrze. Jeśli ktoś próbował wykonać taką przeróbkę to proszę o rady. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

#2 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2011 - 12:28

z calym szacunkiem ale chyba nie to forum. Tutaj nikt nie robich takich agrotuningów.


Pozdrawiam alonzo

#3 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2011 - 12:41

Tutaj nikt nie robich takich agrotuningów.


zaraz zaraz , ale pełnowartościowy dolot na masce to nie to samo co plastikowa atrapa przyklejona na masce , więc nie wsiadajcie od razu na kolegę , przecież to nie musi być wlot wielkości stodoły , jaki Wam od razu przychodzi do głowy .

Tutaj nikt nie robich takich agrotuningów.


s skąd wiesz ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#4 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2011 - 12:58

zaraz zaraz , ale pełnowartościowy dolot na masce to nie to samo co plastikowa atrapa przyklejona na masce , więc nie wsiadajcie od razu na kolegę , przecież to nie musi być wlot wielkości stodoły , jaki Wam od razu przychodzi do głowy .



s skąd wiesz ??


lepiej dolot puscic dołem w okolicach zderzaka i bedzie spelniac swoja role i ładniej wygladac. Widzialem pare omeg z przerobionymi maskami - spartolone jak diabli.


mam nadzieje ze nie ma tutaj takich kaleczniaków, a jesli sa to lepiej niech sie nie ujawniają. Era takich wynalazków wymarla z koncem lat 90tych

#5 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2011 - 13:04



Skoro ten nie potrzebował wlotu na masce to lepiej zrobić zimny dolot z kratki obok halogenu. Tyle tylko, że to idzie w parze ze strojemniem ECU IMHO

#6 OFFLINE   Syriusz77

Syriusz77
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-07-2011

Napisany 18 grudnia 2011 - 01:02

Macie rację lepiej będzie pobrać zimne powietrze z kratki halogenu . i nie grzebać przy masce , lecz nadal się zastanawiam czy nie dostała by się do układu woda. Macie może jakieś pomysły jak zabezpieczyć dolot przed wodą?

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 grudnia 2011 - 11:31

Macie rację lepiej będzie pobrać zimne powietrze z kratki halogenu . i nie grzebać przy masce ,


Wlot za grilem a wlot w kratce halogenu, naprawdę to robi aż taką różnicę?

lecz nadal się zastanawiam czy nie dostała by się do układu woda. Macie może jakieś pomysły jak zabezpieczyć dolot przed wodą?

Wlot musi być wyżej inaczej popłynie.

Kolejne pytanie - Podczas szybkiej jazdy powietrze będzie wciskane do takiego dolotu i wytwarzało w jakimś stopniu ciśnienie - czy będzie to w jakimś stopniu wpływ na parametry pracy silnika?

:o:dziura:

#8 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2011 - 12:39

:o:dziura:


Aż tak się nie dziw, w niektórych motocyklach jest to kilka kilkanaście koni mechanicznych w omedze mogło by być więcej ale nie da rady bo
Jak zrobi się ciśnienie w kolektorze to podciśnienia nie będą działać, od wspomagania hamulców po dual ram itp.
W motocyklu działa to jak szybko jedziesz w samochodzie też:p A kiedy omegą latasz z takimi prędkościami ok 200 i jeszcze mocy potrzeba?

#9 OFFLINE   Syriusz77

Syriusz77
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-07-2011

Napisany 18 grudnia 2011 - 12:48

właśnie nad tym się zastanawiałem kolego JJdzej , ponieważ oryginalny wlot do filtra jest przesłonięty zderzakiem a taki który byłby wyprowadzony na maskę bądź też d okratki halogena to będzie łapał powietrze z przodu wozu i w czasie jazdy pęd powietrza musi wytwarzać jakieś tam ciśnienie lecz nie wiedziałem jak to może wpłynąć na pracę silnika . To pytanie czysto teoretyczne nie mam doświadczenia w przeróbkach dolotu dlatego pytam . Dziękuję za podpowiedzi:)

#10 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2011 - 14:11

doładowanie dynamiczne to temat rzeka. Zrobione dobrze - działa doskonale.

2 wloty-chwyty powietrza w maskę posiadam, do tego uszczelnione przejście maska/puszka ori z nissana, jednak jakoś się nie zdecydowałem na montaż. Chwyt z maski jest efektywniejszy niż ze zderzaka.

Wlot za grilem a wlot w kratce halogenu, naprawdę to robi aż taką różnicę?

Wlot musi być wyżej inaczej popłynie.


ojej, a u mnie od 2 czy 3 lat ciągnie z kratki halogenu i jakoś nic nie popłynęło. Ale pewnie kolega też spróbował i mu coś popłynęło ;)

#11 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2011 - 14:16

ojej, a u mnie od 2 czy 3 lat ciągnie z kratki halogenu i jakoś nic nie popłynęło.


A moze foto jak to u Ciebie wyglada??

#12 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2011 - 17:30

A moze foto jak to u Ciebie wyglada??


nie ma foto.

kratka max nawiercona zostały tylko kierownice powietrza, dalej rura w górę do puszki łączy się z ori "plecionką" wychodzącą z puszki. Tyle, zero filozofii.

...kiedyś były fajne próby, nawet się chyba jakieś foty zachowały :p
ori trąbka z uchlastaną końcówką, na to kolanko 90st odciągnięte trytytkami do chłodnicy (wywalona chłodnica klimy to i więcej miejsca ;) ), i chwyty powietrza robione z... kolejno, z butelek PET różnych pojemności, plastikowych doniczek ogrodowych, kratek nawiewu klimatyzacji przemysłowej... a wszędzie efekt dużego lejka dopasowany w najwęższym miejscu do fi trąbki i kolanka :mrgreen:

#13 OFFLINE   Bushido

Bushido
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Starogard Gdańsk

Napisany 14 kwietnia 2012 - 11:10

Wszelkie doloty na masce przeważnie kończą się problemami, to coś zamoknie z elektryki, to coś szybciej zardzewieje albo źle wycięty otwór na dolot osłabi konstrukcję maski i jak odpowiednio podwieje wiaterek przy dużej prędkości to maska się złoży w pół itp itd. Lepiej moim zdaniem zainwestować w dolot ze zderzaka, z halogena lub jak ktoś koniecznie chce ciąć blachę to niech zrobi sobie żeberka na nadkolu takie jak ma merc klin albo jak kto woli bmw serii "em" :D