Witam kolegów.
Mam problem .Nie załącza mi się wentylator chłodnicy. Temperatura idzie na prawie 100 stopni i nic .Muszę stawać i czekać aż zejdzie .
Pomózcie proszę od czego zacząć szukanie uszkodzenia. Gdzie znajduje się jakiś bezpiecznik , przekażnik ??? Nie mam pojęcia co się dzieje.
Będzę wdzięczny za poradę , schemat , numer bezpiecznika lub przekażnika w aucie .
Serdecznie pozdrawiam.
0
Wentylator chłodnicy Oma 2.5 TDS 1994r.
Rozpoczęte przez
krupek
, 14 lip 2007, 09:10
8 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2007 - 13:51
wiskoza + 2 wentylatory na chłodnicy
sprawdz czujniki w chłodnicy (zewrzyj na krótko)
[edit lord_craven] literówki
sprawdz czujniki w chłodnicy (zewrzyj na krótko)
[edit lord_craven] literówki
#4 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2007 - 14:21
Na pewna moja Oma ma wisko . Tylko nie wiem gzdia szukać czujników i nie wiem jak się do tego zabrać .
Proszę o porady ...
Pozdrawiam
Proszę o porady ...
Pozdrawiam
#5 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2007 - 14:30
albo spróbuj podłaczyć na krótko same wentylatory by zprawdzic czy chodzą
bezpieczniki od tych wentylatorów sa obok akumulatora i sa to dwie duże 30
życzę powodzenia
bezpieczniki od tych wentylatorów sa obok akumulatora i sa to dwie duże 30
życzę powodzenia
#6 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2007 - 14:33
Wentyle od klimy chodzą oki .Tylko śmigło od wisco nie chodzi . Wentyle od klimy nie schładzają chłodnicy ....Gdzie szukać błędu od włączania wentyla chłodnicy ?
#7 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2007 - 15:00
po pierwsze te dwa wentylatory pomagają także w schładzaniu
silnika a po drugie to ten wentylator na samej chłodnicy ma wisco
czyli sprzęgło wiskozowe więc on kreci sie zawsze
tylko zależnie od temperatury jest jego sztywność połączenia z pompą wodną
nie ma tam żadnych czujników ani nic w tym rodzaju
jeśli stoi przy ciepłym silniku to znaczy że sprzęgło wiskozowe poszło sie przejść i trzeba je wymienić
[edit lord_craven] literówki i nie piszemy w zaowalowany sposób słów niecenzuralnych
silnika a po drugie to ten wentylator na samej chłodnicy ma wisco
czyli sprzęgło wiskozowe więc on kreci sie zawsze
tylko zależnie od temperatury jest jego sztywność połączenia z pompą wodną
nie ma tam żadnych czujników ani nic w tym rodzaju
jeśli stoi przy ciepłym silniku to znaczy że sprzęgło wiskozowe poszło sie przejść i trzeba je wymienić
[edit lord_craven] literówki i nie piszemy w zaowalowany sposób słów niecenzuralnych
#8 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2007 - 18:19
Dzięki kolego MINIO.
Teraz wiem od czego zacząć .
Bardzo dziękuję i pozdrawiam
Teraz wiem od czego zacząć .
Bardzo dziękuję i pozdrawiam
#9 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2007 - 18:25
Tak jak juz wspomnial minio pewnie do wymiany wiskoza ( pewnie kiślu zabraklo w środku )