zmiany pomiedzy 95 a 98
#61 OFFLINE
Napisany 12 września 2006 - 22:07
#62 OFFLINE
Napisany 28 października 2006 - 05:21
słyszałem że te omki od 98 są dużo lepsze jakosciowo czytaj pozbawiona chorób wieku dziciecego i mnije rdzewieje czy to prawda bo te okurat miedzy 97 a 98 jest spory skok cenowy i jak kupowałem omcie to brałem pod uwage tylko 98-99 rok
pozdro
#63 OFFLINE
#64 OFFLINE
Napisany 28 października 2006 - 11:46
Witam odgrzebie temacik bo mam pytanko
słyszałem że te omki od 98 są dużo lepsze jakosciowo czytaj pozbawiona chorób wieku dziciecego i mnije rdzewieje czy to prawda bo te okurat miedzy 97 a 98 jest spory skok cenowy i jak kupowałem omcie to brałem pod uwage tylko 98-99 rok
pozdro
Miałem wcześniej 95 teraz mam 98 i wnioski są takie: 95 rdzewiała ale bez jakiejś specjalnej tragedi, 98 - myślałem że nie rdzewieje ale po ostatnim "spotkaniu" z płotem , wgnieceniu tyłu, zauważyłem że niestety ruda sie już do niej dobiera (pod listwą na łączeniu blach), rdzewieje mi jeszcze przy wieszakach ostatniego tłumika ale i tak jest o niebo lepiej niż w tej z 95r - wniosek: jest lepiej ale nie różowo (raczej rudo).
#65 OFFLINE
Napisany 28 października 2006 - 14:50
Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana
Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!
#66 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 17:06
- Modele od 98 miały inne wewnętrzne lampki na podsufitówce z wbudowanym głośnikiem do zestawu głośnomówiącego.
- Tzw. gruby welur z modeli MV6 94-97 był już dostępny w omegach CD z innymi silnikami (nawet 2.0i)
- Gałka dźwigni zmiany biegów została skrócona (chodzi o lepszy dostęp do radia, ta długa faktycznie nieco przeszkadzała),( przy okazji skrócił się skok dźwigni :twisted: )
-Lampy soczewkowe Hella-w standardzie, oraz w opcji Xenon Hella
- Dodatkowe boczne Air Bagi w fotelach przednich (wsumie były juz 4szt na auto)
- Nowy system wyzwalania poduszek powietrznych (stare miały ładunek pirotechniczny, a nowe jakiś gazowy)
-Przednie fotele z tyłu miały dodatkowe kieszenie- schowki
- Dodatkowe schowki w tylnich dźwiach (małe zagłębienia)
- Inne mocowanie rolety w kombi
#67 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 18:10
a jak wyglądają te dodatkowe ? :>-Przednie fotele z tyłu miały dodatkowe kieszenie- schowki
P.S. Czy każda Omcia ma możliwość położenia (do przodu) oparcia pasażera na płasko ? :>
- Modele od 98 miały inne wewnętrzne lampki na podsufitówce z wbudowanym głośnikiem do zestawu głośnomówiącego.
tzn. od lewej strony okrągłe czarne "kółko" ?
- Gałka dźwigni zmiany biegów została skrócona (chodzi o lepszy dostęp do radia, ta długa faktycznie nieco przeszkadzała),( przy okazji skrócił się skok dźwigni :twisted: )
hmm... ja mam dobre dojscie do radia... więc sam nie wiem czy mam krótką czy długą
#68 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 19:17
Tzw. gruby welur z modeli MV6 94-97 był już dostępny w omegach CD z innymi silnikami (nawet 2.0i)
Co to jest gruby welur? I jaki jest mój z 2 litrowego CD z końca 95 rok?
Lampy soczewkowe Hella-w standardzie, oraz w opcji Xenon Hella
He he tu się nie zgodzę taka opcja jeżeli chodzi o Xenony Hella istniała już w modelach z końca 95 roku (czytaj mój) Opcja ta polegała na wyjęciu z młodszego modelu Xenonów a młodziak na starych reflektorach poszedł do Polski ... Taka Opcja jest całkiem legalna u naszych sąsiadów HE HE HE (żart)
#69 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 19:34
Napewno tej opcji nie miały omcie w wersji sport bo miały kubełkowe fotele a te sie nie kładąP.S. Czy każda Omcia ma możliwość położenia (do przodu) oparcia pasażera na płasko ? :>
Jeśli masz nizej jak radio to masz tą krótszą gałke a jesli sterczy hamsko w góre i masz mniejewiecej równo z radiem to masz tą długącath napisał/a:
- Gałka dźwigni zmiany biegów została skrócona (chodzi o lepszy dostęp do radia, ta długa faktycznie nieco przeszkadzała),( przy okazji skrócił się skok dźwigni :twisted: )
hmm... ja mam dobre dojscie do radia... więc sam nie wiem czy mam krótką czy długą
(ja osobiście nielubie jak tak gałka sterczy wiec sie ciesze że mam tą krótką choc jeszcze troche bym ją skrócił)
U mnie chyba nie mam zadnych schowków tam (ale sprawdze bo nie jestem pewien a mam z końca 98 roku omcie)- Dodatkowe schowki w tylnich dźwiach (małe zagłębienia)
pozdro
#70 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 22:14
ad1. z tyłu fotela są takie jak by zakładki na mapy, gazety itpa jak wyglądają te dodatkowe ? :>-Przednie fotele z tyłu miały dodatkowe kieszenie- schowki
P.S. Czy każda Omcia ma możliwość położenia (do przodu) oparcia pasażera na płasko ? :>- Modele od 98 miały inne wewnętrzne lampki na podsufitówce z wbudowanym głośnikiem do zestawu głośnomówiącego.
tzn. od lewej strony okrągłe czarne "kółko" ?- Gałka dźwigni zmiany biegów została skrócona (chodzi o lepszy dostęp do radia, ta długa faktycznie nieco przeszkadzała),( przy okazji skrócił się skok dźwigni :twisted: )
hmm... ja mam dobre dojscie do radia... więc sam nie wiem czy mam krótką czy długą
ad2. fotel pasażera składany był juz od 94, ale tylko w wersji CD i mv6
ad3. to kółko to czujnik od podczerwieni centralnego zamka
ps. odnośnie grubego weluru. Gruby welur był w modelach CD oraz MV6 od początku produkcji. Różnica między welurem z MV6 a CD polegała na innym wzorze/strukturze materiału. MV6 miało wzór w kółka(chodzi o ten meszek), a CD w jakby prostokąciki.
Od 98 zrezygnowali z tego w prostokąciki, i dali do wersji CD oraz MV6 ten sam.
Zwykły "cienki welur", to ten z modeli GL (pozbawiony meszku), taki bardziej materiałowy, choć to też welur.
#71 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 22:40
no to juz w 97 byłyad1. z tyłu fotela są takie jak by zakładki na mapy, gazety itp
#72 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2006 - 23:08
2. fotel pasażera składany był juz od 94, ale tylko w wersji CD i mv6
ps. odnośnie grubego weluru. Gruby welur był w modelach CD oraz MV6 od początku produkcji.
ad 2................niekoniecznie............w tej granatowej jest składany przedni prawy fotel a w mojej mv6 nie..............tez ciekawe co..........
co do weluru...........jednak ten z mv6 jest minimalnie inny i jeszcze grubszy niż w innych omach z konca produkcji tzw omegi B
porównamy przy okazji ale na bank np w drzwiach jest grubszy i na boczkach foteli
#73 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2006 - 14:24
w mojej tez sie nie składa a welur fakt,jest cholernie grubyw tej granatowej jest składany przedni prawy fotel a w mojej mv6 nie.
#74 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2006 - 22:25
2. fotel pasażera składany był juz od 94, ale tylko w wersji CD i mv6
ps. odnośnie grubego weluru. Gruby welur był w modelach CD oraz MV6 od początku produkcji.
ad 2................niekoniecznie............w tej granatowej jest składany przedni prawy fotel a w mojej mv6 nie..............tez ciekawe co..........
co do weluru...........jednak ten z mv6 jest minimalnie inny i jeszcze grubszy niż w innych omach z konca produkcji tzw omegi B
porównamy przy okazji ale na bank np w drzwiach jest grubszy i na boczkach foteli
piotr27 przyjade do ciebie z suwmiarką i zmierzymy welur :mrgreen: :mrgreen:
a tak poważnie, to co do składanych foteli, jak widać było z tym różnie. Jedno jest pewne, modele kombi CD i MV6 miały to w standardzie, w sedanach było to raczej zbedne, więc pewnie tego nie montowali w serii.
#75 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2006 - 23:12
2. fotel pasażera składany był juz od 94, ale tylko w wersji CD i mv6
ps. odnośnie grubego weluru. Gruby welur był w modelach CD oraz MV6 od początku produkcji.
ad 2................niekoniecznie............w tej granatowej jest składany przedni prawy fotel a w mojej mv6 nie..............tez ciekawe co..........
co do weluru...........jednak ten z mv6 jest minimalnie inny i jeszcze grubszy niż w innych omach z konca produkcji tzw omegi B
porównamy przy okazji ale na bank np w drzwiach jest grubszy i na boczkach foteli
piotr27 przyjade do ciebie z suwmiarką i zmierzymy welur :mrgreen: :mrgreen:
a tak poważnie, to co do składanych foteli, jak widać było z tym różnie. Jedno jest pewne, modele kombi CD i MV6 miały to w standardzie, w sedanach było to raczej zbedne, więc pewnie tego nie montowali w serii.
przywieź piwo do suwmiarki.........lepiej sie będzie mierzyć :mrgreen: a tak na serio to w twojej jest inny materiał na drzwiach niż w mojej mv6 ale to i tak bez znaczenia.Jedno co mogę powiedzieć to to ,ze nowsze omegi jednak te materiały miały lepsze i to zarówno te tapicerowane jak i np wszystkie plastyki.
Co do fotela....modele kombi to pewnie miały w standardzie ten składany fotel-ma to większy sens jak w sedanie.........w mv6 to raczej zbędne by było
#76 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2006 - 12:46
#77 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2006 - 17:57
w sedanie też się przydaje, np jako przewijak na pieluchy :grin:Co do fotela....modele kombi to pewnie miały w standardzie ten składany fotel-ma to większy sens jak w sedanie.........w mv6 to raczej zbędne by było
dextran: masz foto tych twoich siedzeń?
#78 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2006 - 19:54
dextran: masz foto tych twoich siedzeń?
Jutro Ci zrobie i zamieszcze tutaj. Siedzenie pasażera mam składane z przodu. Wydaje mi sie że to byl standard w tych fotelach z poduszkami bocznymi. Jeszcze jedna uwaga do foteli ogolnie. Moim zdaniem maja za krotkie siedzisko. Mam 173 cm wzrostu czyli standardowo a nie moge znaleź w zaden sposob takiej pozycji żeby dobrze byly podparte uda. Po godzinnej jeździe zawsze czuje napiecie w okolicy ud... ogolnie uksztaltowanie foteli moim zdaniem jest do bani. Poza tym w aucie tej klasy i rozmiarze powinny być zdecydowanie większe fotele, szersze i wyższe.
#79 OFFLINE
#80 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2006 - 20:29
No chyba że nie masz kołyski