Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

brak mocy i kopci


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
117 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 października 2013 - 19:26

a ha i jescze pytanko bo mam turbine firmy Garret,czy to prawda ze tych turbin sie nie regeneruje


Regeneruje się, poszukaj na forum koledzy którzy "to robili" podawali kilka sprawdzonych firm (to ważne).

jak zabrac sie za czyszczenie kierownic jesli sie okaze ze sa zapieczone


Tu masz niezły filmik n/t:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#62 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 października 2013 - 19:37

dzieki wielkie mistrzu ;)
kazde info sie przyda :o

#63 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 października 2013 - 21:15

Regeneruje się, poszukaj na forum koledzy którzy "to robili" podawali kilka sprawdzonych firm (to ważne).



Tu masz niezły filmik n/t:


Ja regenerowałem na wymianę u gościa z Oleśnicy i po zmianie silnika podmieniałem do 3 litrowego silnika i nie miałem żadnych problemów...jak będziesz zainteresowany to znajdę ci namiary...możesz mieć trafiony zaworek sterowania turbiną bo przed podmianą miałeś problem z EGR em teraz masz z turbiną...

 


#64 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 października 2013 - 20:18

możesz mieć trafiony zaworek sterowania turbiną bo przed podmianą miałeś problem z EGR em teraz masz z turbiną...

zaworek sterowania turbiną podmieniałem na identyczny z bmki kolegi i nie było zadnej poprawy.
jutro wolne to obadam jeszcze gruszke od turbo bo ona wydaje mi sie podpadająca,
ostatnio ruszałem ciegnem od gruszki góra/dół i jak ja wcisne i wychodzi do góry to słychac jakby zasysała gdzies powietrze.
jak odpale silnik to ładnie schodzi w dól ale bardzo powoli pozniej idzie do góry mimo ze nie dodaje gazu ani nic z tych rzeczy a silnik chodzi sobie na wolnych obrotach.
podczas jazdy jak ruszam to tak do 40ki jest muł, pozniej troche szarpie jakby chciała szybciej ale nie moze i jak dodam wiecej gazu to dopiero zaczyna przyspieszac ale to i tak nie jest taki but jaki był wczesniej.:mad: :(

Ja regenerowałem na wymianę u gościa z Oleśnicy

jak bys ogarnął te namiary to bede wdzieczny chociaz wolałbym tego uniknąć

i mam jeszcze pytanie odnosnie tej gruszki- czy da sie wyciagnac sama gruszke bez wyciagania jej z całą turbiną?????

#65 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 października 2013 - 20:31

czy da sie wyciagnac sama gruszke bez wyciagania jej z całą turbiną


Da się, tylko trudno potem ją zamontować. Cięgło ma regulowaną długość i jest ustawiane na stole probierczym.
Zatem:
wymiana gruszki = turbina do specjalisty.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#66 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 października 2013 - 20:42

wymiana gruszki = turbina do specjalisty.

:szpital: trzeba było benzyne kupic :masakra:

ostatnio ruszałem ciegnem od gruszki góra/dół i jak ja wcisne i wychodzi do góry to słychac jakby zasysała gdzies powietrze.

a co o tym myslicie??? powinno byc słychac to zasysanie i czy powinna tak pomału isc do góry

#67 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 października 2013 - 20:54

powinno byc słychac to zasysanie i czy powinna tak pomału isc do góry


Przewód i kolanko od gruchy do selenoidu wymieniłeś?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#68 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 października 2013 - 21:09

Przewód i kolanko od gruchy do selenoidu wymieniłeś?

nie :dziura:

#69 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 października 2013 - 21:40

nie :dziura:


Nie chowaj się w turbo dziurę ;), bo zostanie na stałe:p

Kolanka pękają niestety, wbrew temu co mówią: guma miękka i nie pęka

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#70 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 października 2013 - 21:55

Kolanka pękają niestety, wbrew temu co mówią: guma miękka i nie pęka

jutro wyciagne jeszcze raz zaworek sterowania i przyjrze sie tej gruszce.

#71 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 listopada 2013 - 09:41

:szpital: trzeba było benzyne kupic :masakra:


Ogarniesz auto i zdanie zmienisz:D
Wiem że są przeciwnicy regeneracji turbo...ja zrobiłem 2 i nie narzekam...gruszka sama w sobie rzadko siada...jak już to z nadmiaru nagaru stanęła geometria...

 


#72 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 listopada 2013 - 14:25

no i zaworek wyciagnąłem,wyczysciłem filterek, gruszke spryskałem wd-40 i rozruszałem,teraz ładnie i plynnie pracuje góra dól,ale zadnej poprawy podczas jazdy nie ma.
jednak turbo do wyciagniecia.:masakra:

#73 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 listopada 2013 - 15:06

no i zaworek wyciagnąłem,wyczysciłem filterek, gruszke spryskałem wd-40 i rozruszałem,teraz ładnie i plynnie pracuje góra dól,ale zadnej poprawy podczas jazdy nie ma.
jednak turbo do wyciagniecia.:masakra:


Zrób testa....Ktoś do auta i gaz góra-dół a Ty pod auto i patrz czy cięgło się rusza...może być kolejny zawór padnięty...albo podciśnienia brak na wężyku...

 


#74 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 listopada 2013 - 18:43

Ktoś do auta i gaz góra-dół a Ty pod auto i patrz czy cięgło się rusza

i tak zrobiłem. ciegno w ogóle nie reaguje na dodawanie gazu. przy odpaleniu schodzi w dół i tak juz zostaje.
natomiast jak na wolnych obrotach odepne przewód podcisnienia przy trójniku ten który idzie gdzies tam do nadkola a to wolne miejsce przy trójniku zatkam palcem to schodzi w dół a jak odetkam to idzie w górei tak za kazdym razem.

#75 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 listopada 2013 - 18:56

i tak zrobiłem. ciegno w ogóle nie reaguje na dodawanie gazu. przy odpaleniu schodzi w dół i tak juz zostaje.
natomiast jak na wolnych obrotach odepne przewód podcisnienia przy trójniku ten który idzie gdzies tam do nadkola a to wolne miejsce przy trójniku zatkam palcem to schodzi w dół a jak odetkam to idzie w górei tak za kazdym razem.


ja tam nie kojarzę przewodu który idzie do nadkola...fotę trzaśnij...czy przewód który idzie pod filtr kabinowy?Mówisz o trójniku na silniku?
Był przypadek na forum że chłopak miał walnięty zbiorniczek podciśnienia i też miał problemy z mocą.

 


#76 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 listopada 2013 - 18:59

Mówisz o trójniku na silniku?

trójnik zaraz koło filtra powietrza,jeden przewód idzie gdzies tam do nadkola a drugi do zaworu i z niego do gruszki

#77 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 listopada 2013 - 19:03

trójnik zaraz koło filtra powietrza,jeden przewód idzie gdzies tam do nadkola a drugi do zaworu i z niego do gruszki


no to ten co idzie do zbiornika podciśnienia....spróbuj zaślepić te wyjście co idzie właśnie tam w kierunku kabiny...one są na gumowych złączkach..i próba wtedy.a tak w ogóle to ten co idzie w dół najpierw idzie do zaworu sterowania a dopiero z niego do gruszki..

 


#78 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 listopada 2013 - 19:05

i próba wtedy.

ide sprawdzic,zaraz wracam
jak zaslepie, cięgno idzie w dół jak odkryje idzie do góry,tak czy tak zadnej reakcji ciegna na pedał gazu,czy zaslepiony czy nie,czy z wezykiem tym co idzie do nadkola czy bez, zadnej reakcji cięgna na gaz .
jak wszystko podłączone tak jak ma być to ciegno schodzi od razu do dołu i tak juz zostaje

#79 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 listopada 2013 - 19:06

ide sprawdzic,zaraz wracam


to melduj...:D

 


#80 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 listopada 2013 - 19:17

jak zaslepie, cięgno idzie w dół jak odkryje idzie do góry,tak czy tak zadnej reakcji ciegna na pedał gazu,czy zaslepiony czy nie,czy z wezykiem tym co idzie do nadkola czy bez, zadnej reakcji cięgna na gaz .
jak wszystko podłączone tak jak ma być to ciegno schodzi od razu do dołu i tak juz zostaje