Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

brak mocy i kopci


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
117 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 października 2013 - 18:38

Sprawdź selenoid sterowania turbiną (czyszczenie filterka na nim obowiązkowe).
Błędy jakieś były w ECU?


albo nowy,widziałem za 100 zł na aledrogo

a mi się wydaje że to był walnięty selonoid a nie wężyk skoro zaczął działać EGR po podmianie zaworów sterowania.....co do czujnika doładowania to sprawdz czy wtyczka się nie wypięła..rea bez problemu na macasz..
trchę nie kumam tego"podłączona turbina na krótko i dmucha na maxa"

 


#42 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 października 2013 - 19:03

trchę nie kumam tego"podłączona turbina na krótko i dmucha na maxa"


ja tez nie bardzo :confused: chyba podłaczyl podcisnienie od turbiny bez tego zaworu, prosto do gruszki,jakos inaczej tego nie widze:pokoj:

#43 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 22 października 2013 - 19:19

i uwaga!!!!:
Czujnik ciśnienia atmosferycznego ( czy jakoś tak) w ogóle nie działa

a może chodziło o czujnik ciśnienia doładowania przez turbine?:hmm: jakie wartości z tego czujnika były?

#44 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 października 2013 - 19:37

a może chodziło o czujnik ciśnienia doładowania przez turbine?

na pewno nie , ten czujnik jest w kolektorze ssacym a ten czujnik od jakosci powietrza jest pod podszybiem nad filtrem kabinowym

#45 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 października 2013 - 20:53

A nowy selenoid do turbiny założy jutro.


Wtedy się okaże, co "w trawie piszczy";)

Tak sobie pomyślałem czy może być że czujnik ciśnienia w kolektorze jest walniety bo objawy by sie zgadzały- muł,kopcenie, i ropy siorbie jak w Kuwejcie.



Bardzo możliwe.

Tylko to by chyba wykazało na kompie?


Mało prawdopodobne, w blokach pomiarowych podczas diagnozy kompem byłoby widać.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#46 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 października 2013 - 21:08

w blokach pomiarowych podczas diagnozy kompem byłoby widać.

no to znachora jutro przegonie z kompem w klusce dookoła wyspy :D:szpital:

#47 OFFLINE   Evert

Evert

    Design Edition

  • 30 postów
  • Dołączył: 16-01-2007
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 października 2013 - 22:05

Daj na PW namiary na 'znachora" . Z miłą chęcią swoją kluskę z tym samym układem napędowym na kompa wrzucę,, bo coś mi za duże zużycie paliwa pokazuje :) A krótko ją mam , wiec jeszcze nie doszedłem do ładu...
Mam taki fajny tekst, ale tutaj się nie nadaje :(

#48 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 października 2013 - 04:40

Oo proszę, a ja myślałem że jako jedyny mam na wyspie kluske 2.5 dti

#49 OFFLINE   Evert

Evert

    Design Edition

  • 30 postów
  • Dołączył: 16-01-2007
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 października 2013 - 11:31

Ja też tak myślałem :) A teraz jest już nas dwóch :)
Mam taki fajny tekst, ale tutaj się nie nadaje :(

#50 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 października 2013 - 18:35

mam pytanie
czy ta dzwigienka która jest przy gruszce od turbiny po wcisnieciu powinna isc w góre w miare szybko czy tez pomalutku tak jak u mnie,bo jakos podobno ciezko chodzi.
został jeszcze do wymiany tez zaworek sterowania turbiną ale własnie nie jestem pewny czy ta dzwigienka przy gruszce pracuje prawidłowo.
chyba ze jak zaworek walniety to moze nie ma siły wypchnąć jej do góry?????
jak myslicie??????
p.s. turbina dmucha do 2.5 bara :D

#51 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 października 2013 - 19:49

czy ta dzwigienka która jest przy gruszce od turbiny po wcisnieciu powinna isc w góre w miare szybko czy tez pomalutku


Przede wszystkim powinna poruszać się lekko, a szybko/wolno zależy od "pałowania".

bo jakos podobno ciezko chodzi


Pewnie kierownice "zabite" sadzą.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#52 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 października 2013 - 14:28

No i wychodzi ze turbina przeladowywuje.
Tylko teraz do wymiany zaworek sterowania czy gruszka przy turbo??
Jak poruszam dzwigienka przy gruszce góra dół,odpale i but to łeb chce urwać,tak ciągnie do przodu. Ale to ze dwa razy i znowu muł :mad
Jutro zaworek na podmianke bo jelop w sklepie krzyknął za niego 580zl jak w hurcie jest po
270.
Możliwe ze tak sie dzieje przez walniety zaworek sterowania turbina???
Czy raczej gruszka???:confused:
A ha mam na sprzedaż nowy, oryginalny przeplywomierz do 2.5dti.

#53 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 października 2013 - 19:23

No i wychodzi ze turbina przeladowywuje.
Tylko teraz do wymiany zaworek sterowania czy gruszka przy turbo??
Jak poruszam dzwigienka przy gruszce góra dół,odpale i but to łeb chce urwać,tak ciągnie do przodu. Ale to ze dwa razy i znowu muł :mad
Jutro zaworek na podmianke bo jelop w sklepie krzyknął za niego 580zl jak w hurcie jest po
270.
Możliwe ze tak sie dzieje przez walniety zaworek sterowania turbina???
Czy raczej gruszka???:confused:
A ha mam na sprzedaż nowy, oryginalny przeplywomierz do 2.5dti.


jeżeli jesteś w stanie ruszyć geometrią turbiny to na pewno jest ok...czyściłeś zawór sterowania turbina wg porady DamianSz?Wg mnie to ten zawór a cenę Ci podałem że nowy na allegro koło stówki...poszukaj...

 


#54 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 października 2013 - 19:45

jesteś w stanie ruszyć geometrią turbiny

a tak bardziej po chłopsku bo nie bardzo czaje:confused: he,he,he

#55 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 października 2013 - 19:48

a tak bardziej po chłopsku bo nie bardzo czaje


Chodzi o to, czy ten drut co z gruchy wychodzi, jak go ręką ruszasz góra/dół to lekko chodzi?:p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#56 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 października 2013 - 19:55

Chodzi o to, czy ten drut co z gruchy wychodzi, jak go ręką ruszasz góra/dół to lekko chodzi?

własnie troche ciezko,jak sie go wcisnie to strasznie pomalutku wraca do góry

no ale jutro obadamy po podmianie zaworka:o:confused::jump:

#57 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2013 - 20:40

p.s. turbina dmucha do 2.5 bara

marzenia odejmij ciśnienie atm czyli 1.0 atm, co do VTG to najprawdopodobniej masz zasadzoną kierownice i dlatego tak się dzieje

#58 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 października 2013 - 12:01

I podmiana zaworka nic nie dała.
Pozostało wyciągnąć turbine.
Którędy lepiej to zrobić?? Górą czy dołem???
Jak pisał Damian pewnie kierownice zawalone. Ciekawe ile kasuja za czyszczenie??

#59 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2013 - 15:17

Którędy lepiej to zrobić Górą czy dołem?

w dół

#60 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 października 2013 - 19:16

w sobote bede wyciagał turbine, czy moglibyscie udzielic jakis rad jak sie do tego zabrac.
czy musze rozkrecac zawieszenie zeby ja wyciagnąc czy wystarczy tylko kata wywalic czy potrzebne mi beda jakies uszczelki na wymiane.
i jak zabrac sie za czyszczenie kierownic jesli sie okaze ze sa zapieczone????:oonie:
a ha i jescze pytanko bo mam turbine firmy Garret,czy to prawda ze tych turbin sie nie regeneruje??????