Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem - Temperatura silnika pozyżej 100 st.C


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 stycznia 2010 - 12:03

Dzieki mam nadzieje ze to ta chlodica ja mialem sama wode bo mi miesiac temu wszystko zamarzlo no ipozniej dolelem plynuale pol a pol czyli teraz musze caly plyn spuscic aby zdemontowac hlodnice i ja wyplukac? a i jeszcze jedno bo tam mam dwie jedna z przodu i druga za nia czyli od silnika obydwie demontuje?


Poszukaj na forum był opis wymiany chłodnicy wody. Ta druga chłodnica jest od klimy i jej nie ruszaj. Wymieniasz tylko tą do której wchodzą węże z wodą czyli ta bliżej silnika.
Sprawdź pompki elektryczne przy chłodnicy i pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Dobrze odpowietrz.
Na przyszłość unikaj lania wody do układu a tym bardziej kranówki. Twarda woda "psuje" chłodzenie.

#22 OFFLINE   adam1978xxx1

adam1978xxx1
  • 12 postów
  • Dołączył: 06-12-2009

Napisany 16 stycznia 2010 - 15:45

Poszukaj na forum był opis wymiany chłodnicy wody. Ta druga chłodnica jest od klimy i jej nie ruszaj. Wymieniasz tylko tą do której wchodzą węże z wodą czyli ta bliżej silnika.
Sprawdź pompki elektryczne przy chłodnicy i pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Dobrze odpowietrz.
Na przyszłość unikaj lania wody do układu a tym bardziej kranówki. Twarda woda "psuje" chłodzenie.




Witaj mam ten sam problem nadal czyli tak wyczyscilem chlodnice za silnikiem ten zawor trojdrozny byl pekniety wymienilem na nowy poskladale wszystko tak jak powinno byc walem omkoo 7 litrow plynu tyle weszlo i co ie okazalo odpalil od kopa zapierwszym przejechalem zaledwie 5 km na stacje zatankowac i zanim dojechalem d stacji temperatura skoczyla do konca za zerwona kreske i teraz wrocilem do domy otworzylem maske ni gaszac silnika przewody gorace i twade e nie da rady scinac i dochodzxacy i wychodzacy .zgasilem silnik poczekalem az ostygnie dolalem trosze plynu do zbiorniczka wyrownawczego do pelna nie zakrecajac go odpaliem silnikpoczekalem 2 minuty temperatura 100 stopni i wywala plyn przez zbiorniczek ale !!! jak go przegazuje i trzymam na3 tys obrotow temperaura spada do normy 95 stopi a z nawiewu wieje zimne powietze nie mam juz pmyslu silnk ma nadal swoja moc nie kopci i nie wiem co mam zrobic ???

#23 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 16 stycznia 2010 - 15:57

wymień jeszcze korek na zbiorniczku wyrównawczym (najlepiej oryginał),sprawdz termostat.Nie chce nic wróżyć ale miałem podobnie jak poszła mi uszczelka pod głowicą(tylko że mi kopcił na biało)ale twój na szczęście nie kopci:)
Oddam 3,2 v6 w dobre ręce :D

#24 OFFLINE   adam1978xxx1

adam1978xxx1
  • 12 postów
  • Dołączył: 06-12-2009

Napisany 16 stycznia 2010 - 16:09

ok ale dlaczego mam przewody tward i mi sie wydaje ze uszczlka napewno nie mnie zastanawia tylko to ze jak ja go dam na obroty jak stoje to temperatura spada tak jakby to byla pompa wydy nie wydajna nie wiem tak na logike

#25 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 16 stycznia 2010 - 16:47

ok ale dlaczego mam przewody tward i mi sie wydaje ze uszczlka napewno nie mnie zastanawia tylko to ze jak ja go dam na obroty jak stoje to temperatura spada tak jakby to byla pompa wydy nie wydajna nie wiem tak na logike


Przewody twarde bo ciśnienie wzrasta, uszczelką pod głowicami się nie przejmuj to jest temacik na sam koniec a do tego jeszcze daleko.;) trzeba ogarnąć te chłodzenie.
Termostacik może być trachnięty, nagrzewnica zamulona, silniczek pod zbiorniczkiem wyrównawczym - to ważne czy działa cały czas, korek zbiorniczka kolega wyżej już wspomniał.
1. Jak temp na blacie dochodzi do 92* to widzisz jak wskazówka trochę opada, pytam bo podejrzewam termostat mimo że chłodnica cała gorąca, skubany jest uchylony i się nie rusza.
2. Węże od nagrzewnicy gorące jak nie to nagrzewnica zamulona - zapowietrzona ale bardziej to pierwsze.
3. Wentylator na chłodnicy działa jak temp skoczy do 95* i powyżej 100*
4. Przy włączonej klimie temp jest niższa? wtedy lekko wieją wiatraki te między chłodnicami.
Termostat - tak mi świta ale nie chcę wychodzić przed szereg.

#26 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 stycznia 2010 - 16:52

ok ale dlaczego mam przewody tward i mi sie wydaje ze uszczlka napewno nie mnie zastanawia tylko to ze jak ja go dam na obroty jak stoje to temperatura spada tak jakby to byla pompa wydy nie wydajna nie wiem tak na logike


Mi jak padł termostat to też miałem twarde węże więc najlepiej go wymień.

#27 OFFLINE   adam1978xxx1

adam1978xxx1
  • 12 postów
  • Dołączył: 06-12-2009

Napisany 16 stycznia 2010 - 17:00

wiec tak jak tmperatura jest okolo 95 to wentylator sie wlacza wiec jest ok , silniczka pod zbiorniczkiem nie sprawdzalem wiec to zrobie , natomiast jak sprawdzic ten korek od zbiorniczka czy jest dobry???z niego niewychodza zadne weze z tego korka

no i mam te zasadnicze pytanie dlaczego jak wejde na3 tys obrotw to temperatura spada ???

#28 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 16 stycznia 2010 - 17:49

no i mam te zasadnicze pytanie dlaczego jak wejde na3 tys obrotw to temperatura spada ???

korek bym zostawił na razie. Co do tego pytania to wymuszasz większy przepływ i płyn wreszcie krąży w układzie, silniczek lub termostat blokuje przepływ. Sprawdź ten silniczek i pkt. 1. z poprzedniego postu + Przed osiągnięciem temp 92* jak wąż od chłodnicy będzie ciepły to termostat śmiało na warsztat.

#29 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 stycznia 2010 - 18:26

no i mam te zasadnicze pytanie dlaczego jak wejde na3 tys obrotw to temperatura spada ???


jest jeszcze opcja zuzytej pompy wodnej. ale musialaby byc od dawna nie wymieniana
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#30 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2010 - 19:29

jest jeszcze opcja zuzytej pompy wodnej. ale musialaby byc od dawna nie wymieniana

Właśnie chciałem to napisać, w pompie najprawdopodobniej brakuje kilku płetw i nie działa tak wydajnie jak trzeba. Zweryfikuj ją.

#31 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 16 stycznia 2010 - 20:16

Właśnie chciałem to napisać, w pompie najprawdopodobniej brakuje kilku płetw i nie działa tak wydajnie jak trzeba. Zweryfikuj ją.


to bym zostawił po wymianie trmostatu i pompki elektrycznej.

#32 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2010 - 20:18

Przecież sprawdzenie tej pompy nic nie kosztuje, a po co się pchać w koszta, jak można to szybko i łatwo sprawdzić?

#33 OFFLINE   adam1978xxx1

adam1978xxx1
  • 12 postów
  • Dołączył: 06-12-2009

Napisany 16 stycznia 2010 - 20:41

no dobrze ale bylem 5 minut temu zdemontowalem zbiorniczek wyrownawczy i ja tam zednej pompki nie mam
czy tylko w zbioniczku i wtyczka od spodu zbiorniczka czy to jest to i czy moge podlaczyc pod prostownik bo mam zbiorniczek w domy sam juz nie wiem

Przecież sprawdzenie tej pompy nic nie kosztuje, a po co się pchać w koszta, jak można to szybko i łatwo sprawdzić?


a jak sprawdzic pompe zebym nie kupowal za wczasu ???

#34 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2010 - 20:43

a jak sprawdzic pompe zebym nie kupowal za wczasu ???

Wyjąc i ocenić stan wirnika.

#35 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 16 stycznia 2010 - 20:44

no dobrze ale bylem 5 minut temu zdemontowalem zbiorniczek wyrownawczy i ja tam zednej pompki nie mam
czy tylko w zbioniczku i wtyczka od spodu zbiorniczka czy to jest to i czy moge podlaczyc pod prostownik bo mam zbiorniczek w domy sam juz nie wiem
a jak sprawdzic pompe zebym nie kupowal za wczasu ???


pompka jest taka sama jak przy chłodnicy obok akumulatora, możesz jej nie mieć. Do zbiorniczka wchodzą kabelki od czujnika poziomu płynu.
ostatni post
http://forum.omegakl...pka elektryczna

#36 OFFLINE   -OLO-

-OLO-
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-01-2009
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 16 stycznia 2010 - 22:19

Witam mam podobny problem,jestem po wymianie 2 uszczelek pod obiema głowicami i jest tak jak jadę to wszystko Ok ale jak stane to temperatura idzie powyżej czerwonego pola{stoję na światłach}dodam gazu na 2 tyś obrotów i spada do normy.Kupiłem odkamieniacz do układu chłodzenia bo ogrzewania też nie było,wlałem zagrzałem silnik,spuściłem wszystko przepłukałem wszystko cały układ wodą,węże od nagrzewnicy przedmuchałem kompresorem.Zalałem wodą po złożeniu zagrzałem silnik ogrzewanie było prawie na 5.Zlałem wodę zalałem płynem i jest Ok.Ale nie do końca po przejechaniu ok 20 km ogrzewanie słabło aż w końcu znów wieje chłodem i nie wiem co zrobić.Silnik jak na razie się nie grzeje ale co z ogrzewaniem czy nagrzewnice też da się jakoś odpowietrzyć bo już nie mam sił do mojej OMCI mam ją 2 lata i wiecznie coś nie tak.Proszę o prady Dziękuje pozdrawiam

#37 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 16 stycznia 2010 - 22:41

ale nie do końca po przejechaniu ok 20 km ogrzewanie słabło aż w końcu znów wieje chłodem i nie wiem co zrobić.Silnik jak na razie się nie grzeje ale co z ogrzewaniem czy nagrzewnice też da się jakoś odpowietrzyć bo już nie mam sił do mojej OMCI mam ją 2 lata i wiecznie coś nie tak.Proszę o prady Dziękuje pozdrawiam

Zapowietrzenie lub nowy szlam wszedł w nagrzewnicę - raczej to pierwsze.

Co do odpowietrzania to najlepiej sprzętem, ale jeszcze nie spotkałem warsztatu co by go miał, uruchom silnik, odkręć korek płynu i ściskaj rytmicznie węże od nagrzewnicy aż przestanie bulgotać powietrze w zbiorniku.

Czasami i kilka razy w odstępach czasu trzeba powtarzać czyszczenie układu - ktoś dodawał (w kilku samochodach robił) 2L octu trochę jazdy, wymiana płynu i problem z głowy.

Silniczek elektryczny i termostat dziala na pewno? silniczki potrafią mieć kaprysy, jak będzie temperatura rosnąć sprawdź silniczek pod zbiorniczkiem wyrównawczym lub po prostu wyrywkowo sprawdzaj go po przekręceniu kluczyka na zapłon- musi zawsze działać.

#38 OFFLINE   -OLO-

-OLO-
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-01-2009
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 16 stycznia 2010 - 23:21

Ok jutro spróbuje z tymi wężami,może to coś da.Dzięki za szybką odpowiedz.

#39 OFFLINE   kaszpir

kaszpir
  • 7 postów
  • Dołączył: 10-01-2010

Napisany 17 stycznia 2010 - 08:55

Witam mam problem ze swoją omegą, na wolnych obrotach jest wszystko ok temperatura 92 przy 95 załącza wentylator. W czasie jazdy temp. rośnie do 100 st. i spada i rośnie wskazówka zachowuje sie jak od paliwa w maluchu. Przecieka mi nagrzewnica nie grzeje. Wymieniłam już termostat i dalej to samo. Może ktoś podpowiedzieć co dalej z tym robić

#40 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 stycznia 2010 - 11:31

Wydaje mi się , że z tą temp. jest wszystko wporządku. Wentylator chodzi na 1biegu do 95 , a 2 bieg do 100-102 stopni ?