Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy te felgi pasuja do Omegi?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
450 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 05 maja 2011 - 09:14

Witam Kolegów.
mam zamiar zmienic koła z 17'' na 16 i mam możliwość zakupu felg,ktore pochodza od astry lub vectry,mają one od wewnątrz takie oznaczenia:6jx16,ET49.może wiecie czy będą one pasować i zachowywać sie jak nalezy w Omedze B Fl 2.2 2000r?
Oprócz tego chciałbym też dowiedzieć się czy dobre będą opony 205/50/r16 od tych 16 felg i nie będzie przekłamań itd??dodam,że do tej pory jezdziłem na 225/45/17 i na koleinach jest tragedia,stąd też decyzja o zmianie.



#2 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2011 - 09:16

Potrzebne będą dystanse do takiego dużego ET.

#3 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 05 maja 2011 - 10:06

aha.szkoda bo juz sie troche podpalilem na te kola a tu okazuje sie ze trzeba kombinowac...

jakie Et powinno miec koło do Omegi?czy takie samo dla roznych rozmiarów fel czy dla kazdej srednicy inne?
a co oznacza 6Jx16?i czy tez trzeba ten parametr odpowiednio dobrac do auta?

#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2011 - 10:29

aha.szkoda bo juz sie troche podpalilem na te kola a tu okazuje sie ze trzeba kombinowac...

jakie Et powinno miec koło do Omegi?czy takie samo dla roznych rozmiarów fel czy dla kazdej srednicy inne?
a co oznacza 6Jx16?i czy tez trzeba ten parametr odpowiednio dobrac do auta?


6J - szerokość felgi
16 - średnica
ET - odpowiada za odsadzenie jej od piasty

do omegi to chyba jest ET39
tu masz kalkulator http://www.felgi.pl/...zenie-et-offset

#5 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2011 - 10:58

6J - stanowczo za wąska do omegi

#6 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 maja 2011 - 11:02

205/50 beda za male. Przy 205/55 jest juz dosc duza roznica w stosunku do oryginalnych 225/55/16. Zakres oryginalnych felg GM do Omeg B/BFL to ET: 33-39

#7 OFFLINE   kris3751

kris3751
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-06-2010

Napisany 10 maja 2011 - 12:50

przekłamanie będzie wynosiło między starymi a nowymi -3,61% link do przelicznika
http://ford-probe.ne...d=141&Itemid=42
poza tym moim zdaniem nie zmieniaj na 16 tylko zostań na 17 daj tylko większy profil opon , ja miałem 235/45/17 i faktycznie tragedia na koleinach zmieniłem na 225/50/17 i jest o niebo lepiej, ten rozmiar opon wydaje mi się najbardziej optymalny dla kluski.

#8 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 maja 2011 - 14:38

jak zmienie z 225/45/17 na 225/50/17 będe mógł się spodziewać sporej poprawy komfortu na naszych dziurawych drogach i koleinach?

#9 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 maja 2011 - 14:41

jak zmienie z 225/45/17 na 225/50/17 będe mógł się spodziewać sporej poprawy komfortu na naszych dziurawych drogach i koleinach?

Zagadaj z kolega Lukassboss. On ma bodajze 215/50/17 - nie chcial szerszych - spytaj sie jak mu sie jezdzi na takim zestawie.

#10 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 maja 2011 - 15:43

Zagadaj z kolega Lukassboss. On ma bodajze 215/50/17 - nie chcial szerszych - spytaj sie jak mu sie jezdzi na takim zestawie.


Ja mam takie, przy dobrej klasie opony (miekkiej) będzie się jeździlo dobrze. Czasami w koleinach poniesie ale jest jeszcze w miarę. Jak założysz dobre miekkie gumy nie będzie dużej różnicy do 55.

#11 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 maja 2011 - 16:50

wyczytałem już sporo opini,żeby nie zmieniać na 16.czy chodzi tu tylko i wyłącznie o kwestie wizualną auta czy również jakieś wartości użytkowe?

#12 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2011 - 19:22

Zagadaj z kolega Lukassboss. On ma bodajze 215/50/17 - nie chcial szerszych - spytaj sie jak mu sie jezdzi na takim zestawie.


Jezdzi sie bardzo dobrze. Na 225/55/16 mimo zrobionej zawiechy auto lubiło mi uciekać na prawo i lewo w koleinach. Teraz jest ok i do tego wcale opona na wąską nie wyglada ;) Foty w podpisie.

wyczytałem już sporo opini,żeby nie zmieniać na 16.czy chodzi tu tylko i wyłącznie o kwestie wizualną auta czy również jakieś wartości użytkowe?


Na 16 (wysoki profil) bylo bardziej miekko ale mniej pewnie wchodzilo sie w zakrety. Teraz takie pierwsze wrazenie, ze jest auto bardziej "posłuszne" na drodze co zwiazane jest z nizszym profilem. Natomiast nizszy profil w 16' nie pasuje imo do wygladu omegi. Zbyt duze i napompowane auto zeby mialo takie male koleczka... ale jak kto woli :)

#13 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 maja 2011 - 21:37

Jezdzi sie bardzo dobrze. Na 225/55/16 mimo zrobionej zawiechy auto lubiło mi uciekać na prawo i lewo w koleinach. Teraz jest ok i do tego wcale opona na wąską nie wyglada ;) Foty w podpisie.



Na 16 (wysoki profil) bylo bardziej miekko ale mniej pewnie wchodzilo sie w zakrety. Teraz takie pierwsze wrazenie, ze jest auto bardziej "posłuszne" na drodze co zwiazane jest z nizszym profilem. Natomiast nizszy profil w 16' nie pasuje imo do wygladu omegi. Zbyt duze i napompowane auto zeby mialo takie male koleczka... ale jak kto woli :)


dzieki za info.jeszcze musze sie dowiedzieć jednej rzeczy:na moich aktualnych225/45/17 wegług mnie jest troche twardo.czy te 215/50/17 dodały trochę tej właśnie miękkości?poprzednie auto,omega b,była bardzo miękka.no,ale tam były jakieś 15".ale w sumie jeździło mi się bardzo przyjemnie,dużo przyjemniej niż aktualnie.

jakie gumy warto wstawić?chodzi o firmę,model

#14 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2011 - 21:55

dzieki za info.jeszcze musze sie dowiedzieć jednej rzeczy:na moich aktualnych225/45/17 wegług mnie jest troche twardo.czy te 215/50/17 dodały trochę tej właśnie miękkości?poprzednie auto,omega b,była bardzo miękka.no,ale tam były jakieś 15".ale w sumie jeździło mi się bardzo przyjemnie,dużo przyjemniej niż aktualnie.

jakie gumy warto wstawić?chodzi o firmę,model


Takiego komfortu jak 15 cali nie da Ci zadna 16 czy 17-stka. Profil jak i rodzaj gumy (firmy) jest wazny. Ja mam Goodyear nct 5 i z tego co czytalem bardzo powoli sie scieraja (kałczuk i cała reszta domieszek) co sugerowalo by ze sa twarde a tak nie jest. Fakt ze mam seryjne zawieszenie, a co maja powiedziec koledzy na 18-nastkach profilach 40/35 i sprezynach od irmschera (o gwincie nie wspominam) ;)

#15 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 maja 2011 - 22:11

cholera,zagłostka za zagłostką.już nie wiem co zrobić.pewne jest jedno-napewno nie zostanę przy tym co mam.nie wiem czy dobrać wyższy profil do 17 calówek,czy szukać jeszcze wyższego na 16...pewne jest też to,że 15 cali nie wchodzi w rachubę bo Oma wyglądałaby jak taczka.no,ale komfort musze poprawić.dla mnie omega musi być przewygodna.co tu zrobić???

#16 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2011 - 22:18

cholera,zagłostka za zagłostką.już nie wiem co zrobić.pewne jest jedno-napewno nie zostanę przy tym co mam.nie wiem czy dobrać wyższy profil do 17 calówek,czy szukać jeszcze wyższego na 16...pewne jest też to,że 15 cali nie wchodzi w rachubę bo Oma wyglądałaby jak taczka.no,ale komfort musze poprawić.dla mnie omega musi być przewygodna.co tu zrobić???


Albo wyglad albo komfort. Dla mnie taki rozmiar jest w sam raz. Dla Ciebie jest juz twardzo wiec sam musisz podjac decyzje :)

#17 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2011 - 10:07

Nie sugeruj się wyłącznie samym profilem, bo dużą rolę odgrywa sam rodzaj mieszanki gumy. No i pamiętaj, że np bark opony 205/55R16 ma taką samą wysokość jak 225/50R17 (około 113mm).

#18 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 13 maja 2011 - 15:36

Nie sugeruj się wyłącznie samym profilem, bo dużą rolę odgrywa sam rodzaj mieszanki gumy. No i pamiętaj, że np bark opony 205/55R16 ma taką samą wysokość jak 225/50R17 (około 113mm).


przyznam szczerze,że niezbyt wiem o co chodzi.co to znaczy bark opony?

#19 OFFLINE   emik

emik
  • 62 postów
  • Dołączył: 01-10-2010

Napisany 13 maja 2011 - 18:36

ciekawy jestem czy koło 225/50/r17 wejdzie w błotnik bez obcierek na wybojach. bo przekłamanie licznika na bank masz.

#20 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2011 - 19:06

przyznam szczerze,że niezbyt wiem o co chodzi.co to znaczy bark opony?


chodzi o profil. Wartosc ta nie jest wyrazona w jednostkach tylko procent szerokosci opony, np. 225/50 tzn 50% z 225 czyli 112,5 mm.

ciekawy jestem czy koło 225/50/r17 wejdzie w błotnik bez obcierek na wybojach. bo przekłamanie licznika na bank masz.


ale to kolo ma tylko 9.3mm wieksza srednice od standardowego 205/65r15
Przeklamamnia licznika beda rzedu okolo 1 do 2 km/h.