Jak to jest z tym komputerem pokładowym
#1 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2007 - 23:18
#2 OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2007 - 23:44
poszukaj tematu kody bledow i zobaczysz ze sam w domu dasz rade zdiagnozowac usterke poniewaz opel ma to czego brakuje BMW pozatym wiele osob ma interfejsy do podlaczania aut do kompa i "latanie do serwisu " to zawsze najprostsza ale i najdrozsza droga
pozdrawiam i polecam zakup Omegi
#3 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 05:39
Witam. Podoba mi sie Opel Omega B i jestem zainteresowany kupnem tego autka tylko mam taki problem. Gdzie nie spojrze to kazda ma KOMPUTER POKŁADOWY. Znajomy mial BMW i z kazda pier**la musial jechac do serwisu bo komputer... przeraza mnie to troche. Jezeli mozna to niech ktos mi napisze jaka role spelnia komputer w omedze, czy byly wersje bez komputera(chodzi o Omege B) i czy(tak jak moj znajomy) bede musial jezdzic z kazda pier**la do serwisu. Z gory dzieki!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
dwie sprawy..
Po pierwsze - wydaje mi sie, ze mylisz komputer pokładowy, z komputerem silnika.
Komputer pokładowy, to tn wyświetlacz na desce rozdzielczej, który pokazuje rózne informacje (temperatuura zewnętrzna, spalanie, srednie spalanie, dystans do przejechania przy obecnym spalaniu, stoper, srednia predkość + RDS od radia). Komputer silnika (sterownik, ECU) natomiast jest to jednostka sterująca pracą silnika i nie ma w zasadzie nic wspólnego z tzw komuterem pokładowym, który z komputerem jako takim ma mało wspólnego. I tak - wersje omegi bez komputera pokładowgo były, ale nie polecam - bo szkoda pozbawiac sie fajnego gadzetu, za to omegi (jak i każdego samochodu z wtryskiem paliwa bez względu na marke) bez kompuetera silnika (ECU) nie ma. Po prostu to urzdzenie steruje pracą silnika(dla przykładu, np. stary kadett z jednopunktowym wtryskiem paliwa z 86 roku ma ECU). Znajduje sie on pod maską i normalny użytkownik samochodu o jego pracy nie wie nic. ECU ujawnia swoją obecność tylko wtedy, kiedy wykryje awarie - wtedy na desce rozdzielczej zapala kontrolke (charakterystyczna kontrolka z narysowanym silniczkiem, czasem piorunikiem). Jakkolwiek po ukazaniu sie błedu - należałoby pojechac do serwisu, tak nie zawsze jest to konieczne - ale trzeba sie troche znac - jak we wszytskim za co chcesz sie zabrac. W BMW faktycznie działania są utrudnione... ale napewno nie musisz sie bać Omegi.
W każdym razie - rzeczy do zapamiętania:
1. komputer o jakim piszesz u kolego z BMW to ECU - sterownik silnika. Jets też w omedze ale i każdym samochodzie z dowolnym wtryskiem paliwa (choć nie tylko).
2. ECU ma tyle wspólnego z komputerem pokładowym co świnka morska z marynarką wojenną, albo konik polny z wielką pardubicką
3. Nie ma sie czego bać - ani wprzypadku ECU - ktory ma wiecej zalet niż wad, ani w przypadku komputera pokładowego, który jest fajnym gadzem, choć nie niezbędnym.
A teraz .. kupuj Omege, bo warto
#4 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 08:15
#5 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 09:14
#6 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 10:40
#7 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 10:43
Sorka ze jestem upirdliwy ale jak mam cos kupic to pytam o wszystko. Klocki OK wymienie, wcisne pedał, i looz a np. olej itd.? a skoro na kokpicie wyswietli mi sie kontroka to jak mam zlokalizowac dana usterke? a jezeli ja zrobie to z kompa mi zniknie? w razie pojawienia sie komunikatu samochod odmowi mi posluszenstwa(nie bedzie sie chcial uruchomic itp.)? Bo wlasnie moj znajomy z betka tak mial ze wymienil klocki, a za 100km betka stanela i ni hu hu :shock: . Moze to glupie pytania ale wole sie zapytac kogos kto ma Ome i mi doradzi. Z gory DZIA :razz:
zaden z komunikatow na komputerze pokladowym nie unieruchomi ci samochodu. po usunieciu usterki blad przestaje sie wyswietlac.
#8 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 13:07
Bo wlasnie moj znajomy z betka tak mial ze wymienil klocki, a za 100km betka stanela i ni hu hu :shock:
W BMW silnik moze zostac unieruchomiony np jezeli zgasnal chyba wszystkie kontrolki od stanu oleju.
#9 OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2007 - 22:50
Jesli sterownik wykryje błąd - niektóre z usterek wymagają wizyty w serwisie - tak też jest w KAZDYM aucie z tzw komputerem silnika (ECU) - naet w starych corsach, escortach itp. Nie dotyczy to wymian płynów i części eksploatacyjnych...
Komunikaty komputera pokładowego z czujników nie mają z wizytami nic wspólnego.
#10 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 21:32
komunikaty z komputera kasuja sie same po usunieciu usterki np.przepalonej zarowki czy malej ilosci plynu w spryskiwaczach
komunikaty po zapaleniu kontrolki silnika odzczytasz sam mostkujac pin5i6 w gniazdku diagnostycznym ktore masz pod kierownica kontrolka mruga okreslona ilosc razy i wiesz co go boli a czy naprawisz to sam czy znajomy mechanik czy serwis zalezy juz od ciebie