Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak to jest z tym komputerem pokładowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   eustachus

eustachus
  • 3 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: dobre

Napisany 05 czerwca 2007 - 23:18

Witam. Podoba mi sie Opel Omega B i jestem zainteresowany kupnem tego autka tylko mam taki problem. Gdzie nie spojrze to kazda ma KOMPUTER POKŁADOWY. Znajomy mial BMW i z kazda pier**la musial jechac do serwisu bo komputer... przeraza mnie to troche. Jezeli mozna to niech ktos mi napisze jaka role spelnia komputer w omedze, czy byly wersje bez komputera(chodzi o Omege B) i czy(tak jak moj znajomy) bede musial jezdzic z kazda pier**la do serwisu. Z gory dzieki!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :peace:


eustachoos

#2 OFFLINE   siwy75

siwy75
  • 134 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 05 czerwca 2007 - 23:44

Komputer spelnia bardzo wazna role i nie ma wersji bez komputera sa tylko lepiej albo slabiejj wyposazone
poszukaj tematu kody bledow i zobaczysz ze sam w domu dasz rade zdiagnozowac usterke poniewaz opel ma to czego brakuje BMW pozatym wiele osob ma interfejsy do podlaczania aut do kompa i "latanie do serwisu " to zawsze najprostsza ale i najdrozsza droga
pozdrawiam i polecam zakup Omegi

#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2007 - 05:39

Witam. Podoba mi sie Opel Omega B i jestem zainteresowany kupnem tego autka tylko mam taki problem. Gdzie nie spojrze to kazda ma KOMPUTER POKŁADOWY. Znajomy mial BMW i z kazda pier**la musial jechac do serwisu bo komputer... przeraza mnie to troche. Jezeli mozna to niech ktos mi napisze jaka role spelnia komputer w omedze, czy byly wersje bez komputera(chodzi o Omege B) i czy(tak jak moj znajomy) bede musial jezdzic z kazda pier**la do serwisu. Z gory dzieki!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :peace:


dwie sprawy..
Po pierwsze - wydaje mi sie, ze mylisz komputer pokładowy, z komputerem silnika.
Komputer pokładowy, to tn wyświetlacz na desce rozdzielczej, który pokazuje rózne informacje (temperatuura zewnętrzna, spalanie, srednie spalanie, dystans do przejechania przy obecnym spalaniu, stoper, srednia predkość + RDS od radia). Komputer silnika (sterownik, ECU) natomiast jest to jednostka sterująca pracą silnika i nie ma w zasadzie nic wspólnego z tzw komuterem pokładowym, który z komputerem jako takim ma mało wspólnego. I tak - wersje omegi bez komputera pokładowgo były, ale nie polecam - bo szkoda pozbawiac sie fajnego gadzetu, za to omegi (jak i każdego samochodu z wtryskiem paliwa bez względu na marke) bez kompuetera silnika (ECU) nie ma. Po prostu to urzdzenie steruje pracą silnika(dla przykładu, np. stary kadett z jednopunktowym wtryskiem paliwa z 86 roku ma ECU). Znajduje sie on pod maską i normalny użytkownik samochodu o jego pracy nie wie nic. ECU ujawnia swoją obecność tylko wtedy, kiedy wykryje awarie - wtedy na desce rozdzielczej zapala kontrolke (charakterystyczna kontrolka z narysowanym silniczkiem, czasem piorunikiem). Jakkolwiek po ukazaniu sie błedu - należałoby pojechac do serwisu, tak nie zawsze jest to konieczne - ale trzeba sie troche znac - jak we wszytskim za co chcesz sie zabrac. W BMW faktycznie działania są utrudnione... ale napewno nie musisz sie bać Omegi.

W każdym razie - rzeczy do zapamiętania:
1. komputer o jakim piszesz u kolego z BMW to ECU - sterownik silnika. Jets też w omedze ale i każdym samochodzie z dowolnym wtryskiem paliwa (choć nie tylko).
2. ECU ma tyle wspólnego z komputerem pokładowym co świnka morska z marynarką wojenną, albo konik polny z wielką pardubicką :)
3. Nie ma sie czego bać - ani wprzypadku ECU - ktory ma wiecej zalet niż wad, ani w przypadku komputera pokładowego, który jest fajnym gadzem, choć nie niezbędnym.

A teraz .. kupuj Omege, bo warto :)

#4 OFFLINE   eustachus

eustachus
  • 3 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: dobre

Napisany 06 czerwca 2007 - 08:15

Dzieki bardzo bo po nocach spac nie moglem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: faktycznie mylilem komputer ze staerownikiem. Czyli jak np. bede chcial zmienic klocki czy cos to nie musze jechac do serwisu zeby mi to wykasowali z pamieci kompa?? jeszcze jedno pytanko, bo skoro komputer pokazuje mi to spalanie itd. to jezeli bede miec LPG to on mi nie zglupieje? bo te sterowniki to widzialem na allegro, wiec w razie jakby cos to mozna kupic i dopasowac-chyba bo pewny nie jestem. Prosze o odp tylko na te pytanka(tak tylko z ciekawosci pytam). dzieki :peace: :peace:
eustachoos

#5 OFFLINE   Wiking

Wiking
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: Końskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2007 - 09:14

Po wymianie klocków i oczywiście czujników zużycia klocków i po naciśnięciu pedału hamulca komp sprawdzi stan klocków i komunikat zgaśnie. Co do LPG to sie nie wypowiadam bo smigam na benie, ale chyba trzeba sobie samemu przeliczać. Pozdro.

#6 OFFLINE   eustachus

eustachus
  • 3 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: dobre

Napisany 06 czerwca 2007 - 10:40

Sorka ze jestem upirdliwy ale jak mam cos kupic to pytam o wszystko. Klocki OK wymienie, wcisne pedał, i looz a np. olej itd.? a skoro na kokpicie wyswietli mi sie kontroka to jak mam zlokalizowac dana usterke? a jezeli ja zrobie to z kompa mi zniknie? w razie pojawienia sie komunikatu samochod odmowi mi posluszenstwa(nie bedzie sie chcial uruchomic itp.)? Bo wlasnie moj znajomy z betka tak mial ze wymienil klocki, a za 100km betka stanela i ni hu hu :shock: . Moze to glupie pytania ale wole sie zapytac kogos kto ma Ome i mi doradzi. Z gory DZIA :razz:
eustachoos

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 czerwca 2007 - 10:43

Sorka ze jestem upirdliwy ale jak mam cos kupic to pytam o wszystko. Klocki OK wymienie, wcisne pedał, i looz a np. olej itd.? a skoro na kokpicie wyswietli mi sie kontroka to jak mam zlokalizowac dana usterke? a jezeli ja zrobie to z kompa mi zniknie? w razie pojawienia sie komunikatu samochod odmowi mi posluszenstwa(nie bedzie sie chcial uruchomic itp.)? Bo wlasnie moj znajomy z betka tak mial ze wymienil klocki, a za 100km betka stanela i ni hu hu :shock: . Moze to glupie pytania ale wole sie zapytac kogos kto ma Ome i mi doradzi. Z gory DZIA :razz:



zaden z komunikatow na komputerze pokladowym nie unieruchomi ci samochodu. po usunieciu usterki blad przestaje sie wyswietlac.




 


#8 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 czerwca 2007 - 13:07

Bo wlasnie moj znajomy z betka tak mial ze wymienil klocki, a za 100km betka stanela i ni hu hu :shock:


W BMW silnik moze zostac unieruchomiony np jezeli zgasnal chyba wszystkie kontrolki od stanu oleju.

#9 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2007 - 22:50

Jeszcze raz mówie-nie myl komputera pokładowego, ze sterownikiem silnika.
Jesli sterownik wykryje błąd - niektóre z usterek wymagają wizyty w serwisie - tak też jest w KAZDYM aucie z tzw komputerem silnika (ECU) - naet w starych corsach, escortach itp. Nie dotyczy to wymian płynów i części eksploatacyjnych...
Komunikaty komputera pokładowego z czujników nie mają z wizytami nic wspólnego.

#10 OFFLINE   siwy75

siwy75
  • 134 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 czerwca 2007 - 21:32

widze ze niechce ci sie szukac ale ok
komunikaty z komputera kasuja sie same po usunieciu usterki np.przepalonej zarowki czy malej ilosci plynu w spryskiwaczach
komunikaty po zapaleniu kontrolki silnika odzczytasz sam mostkujac pin5i6 w gniazdku diagnostycznym ktore masz pod kierownica kontrolka mruga okreslona ilosc razy i wiesz co go boli a czy naprawisz to sam czy znajomy mechanik czy serwis zalezy juz od ciebie