Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Montaż Fabrycznego Alarmu BFL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piotr707

piotr707
  • 119 postów
  • Dołączył: 05-11-2007

Napisany 12 kwietnia 2011 - 21:01

Witam. Co potrzebuje do założenia takiego alarmu tzn jakie części?? I czy da się to wogóle zrobić?
piotr707

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 kwietnia 2011 - 21:35

nie odnosząc się do sensu montowania ori alarmu:
chyba wystarczy centralka, lampka z czujkami, klakson, krańcówka pod maską oraz przycisk z ludzikiem. Wiązki raczej są już na miejscu
Jak masz kombi, to w szybach z tyłu powinny być spiralki, których przerwanie w razie stłuczenia szyby powoduje wyzwolenie alarmu. W razie czego trzeba by zmostkować przewody

#3 OFFLINE   PiTeR1975

PiTeR1975
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30XEI wersja specjalna

Napisany 19 września 2014 - 19:27

Mam pytanko czy jeśli nie mam włącznika alarmu a jest jedynie zaślepka a po jej ściągnięciu jest gniazdo do wpięcia włącznika to czy jak zakupię włącznik to będzie działał ten oryginalny alarm ? Pytanie to zadaje dlatego ponieważ nie miałem również elektronicznej rolety i też była zaślepka jednak po zakupieniu półki z roletą i włącznika wszystko działo bo była gotowa instalacja i brakowało jedynie tych elementów.

#4 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 19 września 2014 - 19:33

będzie działał ten oryginalny alarm

Najprawdopodobniej nie,inny jest moduł CZ+alarm brak syrenki,czujników wnętrza.Jak w większości przypadków jest tylko kompletna instalacja.

#5 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 grudnia 2015 - 21:11

Odgrzejemy

Gdzieś kiedyś wyczytałem na forum że do montażu oryginalnego alarmu w bfl trzeba zaprogramować centralkę z alarmem z autem do którego wkładamy.

Bo w b wystarczy tylko przełożyć i ma działać.

Dobrze gadam czy w przypadku b i bfl jest tak samo, nic nie trzeba programować?

 

Kiedyś przekładałem w vectrze bfl z anglika i bez problemu działa.

Tylko nie wiem jak w przypadku omegi bfl w szczególności drugiego liftu 2002r.

 

W klusce po pierwszym lifcie 2.5td mam alarm ale wtedy nie było kontrolki poduszki w lampce.

 

Ma ktoś alarm w bfl drugi lift gdzie w lampce podświetlenia wnętrza ma kontrolkę poduszki i do tego czujki od alarmu?

Bo nigdzie nie mogę od dłuższego czasu znaleźć takiej lampki z czujnikami i kontrolką poduszki.

 

Chyba że jest tak jak w przypadku foteli z pamięcią i składanych lusterek.

Jedno nie szło w parze z drugim.



#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 grudnia 2015 - 23:44

ja mam w lampce kontrolkę od poduszki i alarm, więc jedno nie wyklucza drugiego. Z tego co kojarzę można przełożyć płytkę z diodą i szkiełko z wersji z transponderem i czujnikiem zajęcia fotela pasażera do lampki bez tych gadżetów za to z czujkami alarmu.



#7 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 grudnia 2015 - 23:46

Kolego doncortino możesz podesłać fotke jak to razem wygląda w przypadku kontrolki poduszki i czujników alarmu.

Bo szukam takiej lampki i nigdzie nie mogę znaleźć :(

 

Ten czujnik to wychodził tylko w drugim lifcie? Od 2002 roku?

Bo przy zapalaniu auta świeci się ta kontrolka razem z kontrolką na zegarach.

Ona pełni rolę, że jak siedzi pasażer to ma się świecić czy co (zasada działania) bo nie kumam po co to montowali?

 

Jakie symbole centralki z alarmem były montowane do drugiego liftu?

Jeśli kilka ich wychodziło to były jakieś różnice w działaniu?

 

Aha i najważniejsze pytanie.

Zakładając oryginalny alarm to trzeba centralkę programować z autem?

Czy wkładam i ma działać?

Oma bfl 02r 2.5dti

 

I od czego jest to co na fotce zaznaczyłem?

Mikrofon do telefonu?

 

Od siebie dodam że do tego urządzenia co zaznaczyłem za zdjęciu przy wtyczce są:

- 3 kable bfl 2000r 2.5 td

- 2 kable bfl 2002r 2.5 dti

 

Natomiast we wtyczce do lampki kabiny przy obu przypadkach jest 9 kabli.

I zastanawiam się czy jest możliwość dołożenia oryginalnego alarmu w 2.5 dti skoro w:

 

2.5 td nie mam kontrolki poduszek a jest alarm i jest 9 kabli we wtyczce do lampki kabiny

2.5 dti mam kontrolkę poduszek, nie ma alarmu i także jest 9 kabli.

 

Także któreś kable przy jednym są wykorzystane do czujek alarmu, a przy drugim do kontrolki poduszek.

Ile macie kabli w przypadku gdy ma się kontrolkę i czujki alarmu?

Chyba tyle tych pytań :p

 

Pomoże ktoś?

Załączone pliki


Edytowany przez bolecq2, 09 grudnia 2015 - 22:35.


#8 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 10 grudnia 2015 - 20:10

lampkajpg_sxwsrer.jpg

 

Początek tych lampek wydaje sie że od astry g\zafiry a 98, z tą dodatkową lampką, to też pewnie i czujką?.

To cudo ma za zadanie wyłączyć przednią poduszke pasażera dla małego dziecka w foteliku, zapewne komunikujące sie ze sterownikiem poduszek powietrznych przez jakiś specjalny transponder umieszczany oddzielnie.

W nowszych rozwiązaniach tego jest przycisk wyłączania poduszki pasażera, a tu jest tak jakby automat.

 

Centralki z alarmem:

Oznaczenie  Wersja nadwozia  Lata montażu

SW                     Sedan                   99-00

ES                      Sedan                   00-01

LT                      Kombi                    01-02

YP            Sedan i chyba Kombi?    02-03

 

Różnice były w włączaniu alarmu, w jednych było po pierwszym naciśnięciu a w drugich po drugim przyciśnięciu, też w otwieraniu tylnej klapy przyciskiem z konsoli na wył. zapłonie i obojętnie w nowszych.

 

Centralke sie wkłada i ma działać

 

Różnie w wersjach stąd w jednym 3 a w drugim 2

 

Dokładanie org. alarmu nie ma znaczenia od wersji silnika

 

Gdy ma sie kontrolke i alarm jest 8 kabli w jednej 9 pinowej wtyczce.

 

 

 



#9 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 grudnia 2015 - 20:30

Wielkie dzięki kolego za odpowiedź!

W końcu ktoś odpowiedział :)

 

Dzisiaj rozebrałem plastik przy nogach tam gdzie centralka z alarmem i siedzi centralka SW Omega bfl 2.5td kombi automat 2000r.

I tu aktywuje się przy ryglowaniu i drugim przekręceniu kluczyka.

 

A teraz chce dołożyć alarm do omy 2.5dti kombi automat 2002r tylko bez ingerencji w tylne boczne szyby bo to za dużo zabawy a tym bardziej że mam przyciemniane szyby.

 

W każdej omedze jest wtyczka do syreny? Bo do klaksonu na pewno jest.

Syrena tylko na anglie wychodziła?

 

Aha i potrzebuje opis złącza od centralki/alarmu. Kolory kabli i gdzie który idzie.

Ale raczej każda oma bfl ma pełną instalacje pod alarm tylko raczej bez syreny.

Ma ktoś może taki opis.

 

Mam opis złączka centralki/alarmu z vectry b ale nic nie pasuje :?



#10 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 10 grudnia 2015 - 21:29

Pilot masz ilu przyciskowy?.

 

Po co ci syrena?, żeby mieć przez to dodatkowe problemy, fakt były tylko dla angoli

 

Vectra b ma takie samo podłączenie centralki jak omega sprzed liftu, w poliftach jest takie samo jak w astrach g\zafirach a

 

Sam jeden schemacik centralki nie wystarczy by wszystko posprawdzać, potrzebny jest cały schemat.



#11 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 938 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 grudnia 2015 - 23:17

w omie byla lampka z ta kontrolka od poduszki na srodku? czy to jest lampa z innego modelu opla?



#12 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 grudnia 2015 - 21:06

Pilot masz ilu przyciskowy?.

 

Pilot 2 przyciski.

Ma może kolega opis złącza do centralki/alarmu drugi polfit?

 

w omie byla lampka z ta kontrolka od poduszki na srodku? czy to jest lampa z innego modelu opla?

 

Była i jest ;)



#13 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 938 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2015 - 22:06

a to podswietlana jest?:) i da sie to jakos podlaczyc?