

Montaż Fabrycznego Alarmu BFL
#1
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2011 - 21:01
#2
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2011 - 21:35
chyba wystarczy centralka, lampka z czujkami, klakson, krańcówka pod maską oraz przycisk z ludzikiem. Wiązki raczej są już na miejscu
Jak masz kombi, to w szybach z tyłu powinny być spiralki, których przerwanie w razie stłuczenia szyby powoduje wyzwolenie alarmu. W razie czego trzeba by zmostkować przewody
#3
OFFLINE
Napisany 19 września 2014 - 19:27
#4
OFFLINE
Napisany 19 września 2014 - 19:33
Najprawdopodobniej nie,inny jest moduł CZ+alarm brak syrenki,czujników wnętrza.Jak w większości przypadków jest tylko kompletna instalacja.będzie działał ten oryginalny alarm
#5
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2015 - 21:11
Odgrzejemy
Gdzieś kiedyś wyczytałem na forum że do montażu oryginalnego alarmu w bfl trzeba zaprogramować centralkę z alarmem z autem do którego wkładamy.
Bo w b wystarczy tylko przełożyć i ma działać.
Dobrze gadam czy w przypadku b i bfl jest tak samo, nic nie trzeba programować?
Kiedyś przekładałem w vectrze bfl z anglika i bez problemu działa.
Tylko nie wiem jak w przypadku omegi bfl w szczególności drugiego liftu 2002r.
W klusce po pierwszym lifcie 2.5td mam alarm ale wtedy nie było kontrolki poduszki w lampce.
Ma ktoś alarm w bfl drugi lift gdzie w lampce podświetlenia wnętrza ma kontrolkę poduszki i do tego czujki od alarmu?
Bo nigdzie nie mogę od dłuższego czasu znaleźć takiej lampki z czujnikami i kontrolką poduszki.
Chyba że jest tak jak w przypadku foteli z pamięcią i składanych lusterek.
Jedno nie szło w parze z drugim.
#6
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2015 - 23:44
ja mam w lampce kontrolkę od poduszki i alarm, więc jedno nie wyklucza drugiego. Z tego co kojarzę można przełożyć płytkę z diodą i szkiełko z wersji z transponderem i czujnikiem zajęcia fotela pasażera do lampki bez tych gadżetów za to z czujkami alarmu.
#7
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2015 - 23:46
Kolego doncortino możesz podesłać fotke jak to razem wygląda w przypadku kontrolki poduszki i czujników alarmu.
Bo szukam takiej lampki i nigdzie nie mogę znaleźć
Ten czujnik to wychodził tylko w drugim lifcie? Od 2002 roku?
Bo przy zapalaniu auta świeci się ta kontrolka razem z kontrolką na zegarach.
Ona pełni rolę, że jak siedzi pasażer to ma się świecić czy co (zasada działania) bo nie kumam po co to montowali?
Jakie symbole centralki z alarmem były montowane do drugiego liftu?
Jeśli kilka ich wychodziło to były jakieś różnice w działaniu?
Aha i najważniejsze pytanie.
Zakładając oryginalny alarm to trzeba centralkę programować z autem?
Czy wkładam i ma działać?
Oma bfl 02r 2.5dti
I od czego jest to co na fotce zaznaczyłem?
Mikrofon do telefonu?
Od siebie dodam że do tego urządzenia co zaznaczyłem za zdjęciu przy wtyczce są:
- 3 kable bfl 2000r 2.5 td
- 2 kable bfl 2002r 2.5 dti
Natomiast we wtyczce do lampki kabiny przy obu przypadkach jest 9 kabli.
I zastanawiam się czy jest możliwość dołożenia oryginalnego alarmu w 2.5 dti skoro w:
2.5 td nie mam kontrolki poduszek a jest alarm i jest 9 kabli we wtyczce do lampki kabiny
2.5 dti mam kontrolkę poduszek, nie ma alarmu i także jest 9 kabli.
Także któreś kable przy jednym są wykorzystane do czujek alarmu, a przy drugim do kontrolki poduszek.
Ile macie kabli w przypadku gdy ma się kontrolkę i czujki alarmu?
Chyba tyle tych pytań
Pomoże ktoś?
Załączone pliki
Edytowany przez bolecq2, 09 grudnia 2015 - 22:35.
#8
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2015 - 20:10
Początek tych lampek wydaje sie że od astry g\zafiry a 98, z tą dodatkową lampką, to też pewnie i czujką?.
To cudo ma za zadanie wyłączyć przednią poduszke pasażera dla małego dziecka w foteliku, zapewne komunikujące sie ze sterownikiem poduszek powietrznych przez jakiś specjalny transponder umieszczany oddzielnie.
W nowszych rozwiązaniach tego jest przycisk wyłączania poduszki pasażera, a tu jest tak jakby automat.
Centralki z alarmem:
Oznaczenie Wersja nadwozia Lata montażu
SW Sedan 99-00
ES Sedan 00-01
LT Kombi 01-02
YP Sedan i chyba Kombi? 02-03
Różnice były w włączaniu alarmu, w jednych było po pierwszym naciśnięciu a w drugich po drugim przyciśnięciu, też w otwieraniu tylnej klapy przyciskiem z konsoli na wył. zapłonie i obojętnie w nowszych.
Centralke sie wkłada i ma działać
Różnie w wersjach stąd w jednym 3 a w drugim 2
Dokładanie org. alarmu nie ma znaczenia od wersji silnika
Gdy ma sie kontrolke i alarm jest 8 kabli w jednej 9 pinowej wtyczce.
#9
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2015 - 20:30
Wielkie dzięki kolego za odpowiedź!
W końcu ktoś odpowiedział
Dzisiaj rozebrałem plastik przy nogach tam gdzie centralka z alarmem i siedzi centralka SW Omega bfl 2.5td kombi automat 2000r.
I tu aktywuje się przy ryglowaniu i drugim przekręceniu kluczyka.
A teraz chce dołożyć alarm do omy 2.5dti kombi automat 2002r tylko bez ingerencji w tylne boczne szyby bo to za dużo zabawy a tym bardziej że mam przyciemniane szyby.
W każdej omedze jest wtyczka do syreny? Bo do klaksonu na pewno jest.
Syrena tylko na anglie wychodziła?
Aha i potrzebuje opis złącza od centralki/alarmu. Kolory kabli i gdzie który idzie.
Ale raczej każda oma bfl ma pełną instalacje pod alarm tylko raczej bez syreny.
Ma ktoś może taki opis.
Mam opis złączka centralki/alarmu z vectry b ale nic nie pasuje
#10
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2015 - 21:29
Pilot masz ilu przyciskowy?.
Po co ci syrena?, żeby mieć przez to dodatkowe problemy, fakt były tylko dla angoli
Vectra b ma takie samo podłączenie centralki jak omega sprzed liftu, w poliftach jest takie samo jak w astrach g\zafirach a
Sam jeden schemacik centralki nie wystarczy by wszystko posprawdzać, potrzebny jest cały schemat.
#11
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2015 - 23:17
w omie byla lampka z ta kontrolka od poduszki na srodku? czy to jest lampa z innego modelu opla?
#12
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2015 - 21:06
Pilot masz ilu przyciskowy?.
Pilot 2 przyciski.
Ma może kolega opis złącza do centralki/alarmu drugi polfit?
w omie byla lampka z ta kontrolka od poduszki na srodku? czy to jest lampa z innego modelu opla?
Była i jest