Problem z ABS
#21 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 21:32
#22 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 21:34
Siedzą siedzą i to sporoJakieś elektrozawory tam w srodku siedzą
#23 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 21:47
#24 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 21:53
#25 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 22:03
#26 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2014 - 22:14
#27 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2014 - 14:02
Wymieniłem pompe i nic natomiast zauważyłem, że po wypięciu kwadrtowej kostki na 4 piny przy sterowniku kontrolka od abs zaczyna ledwo ledwo jarzyć. Czyli gdzieś się napięcie gubi po drodze do sterownika na mój słabo elektryczny rozum, prawada? Przemierzyłem tą duża wtyczkę przy pompie i na 4 pinach jest w granicach 11,7-12v, na jednym 9v i na 3 niecałe 1v. Ma ktoś rozpiskę pinów tej wtyczki i jakie wartosci powinna pokazywać? Złącze X1 koło nóg kierowcy wygląda jakby wczoraj z fabryki wyjechało. Są jeszcze gdzieś jakieś złacza na których może się gubić prąd na drodze do pompy?
#28 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2014 - 15:14
#29 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2014 - 15:25
Gdzieś wyczytałem, że problem z abs może sprawiać przegniła wiązka w nogach pasażera.. Orientuje sie ktoś gdzie ona dokładnie przebiega?
#30 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2014 - 20:50
#31 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2014 - 21:02
podnieś wykładzinę kierowcy i pomacaj gąbkę co tam sobie leży
Przypadkiem wiązka po tej stronie nie biegnie progiem do tyłu? Bo złącze x1 jest w stanie fabrycznym więc ta strona raczej nie. Poza tym kopałem po całej wykładzinie w trakcie jazdy i żarówka nie zareagowała ani razu. Nie daje mi spokoju to, ze w sobote po podmianie samego sterownika wszystko działało jak należy ale tylko chwilę. Dzisiaj też niby reakcja jakaś jest bo jarzy.. Czyli wskazywałoby na wtyczkę przy sterowniku, tyle że wzrokowo wygląda okej. Jutro postaram się porównać miernikiem z drugą omegą wskazania na pinach. Tylko ten mróz
#32 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2014 - 22:04
No ale do pompy wchodzą jakieś kable. Jakieś elektrozawory tam w srodku siedzą czy się myle?
no i oto tez pytałem czy tam cos moze byc nie tak a sterownik moze byc dobry
#33 OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2014 - 13:00
no i oto tez pytałem czy tam cos moze byc nie tak a sterownik moze byc dobry
Też miałem taką nadzieję, ale podmiana pompy też nic nie dała. Ale drąże forum i reczywiście w wielu przypadkach za niedziałający abs odpowiadała pompa, a nie sterownik. Ktoś tu napisał, że 99% sterownik winny, a reszta pompa. Przekopałem forum i gdybym bawił sie w statystyki to za usterki odpowiadaja:
60% sterownik
35% pompa
5% cokolwiek innego (zgniła wiązka, zagubiona masa, luźny plus na aku itd. itp)
Ja niestety należe do tego pechowego 5 %
PS. Znalazłem nawet temat w którym za szwankujący abs odpowiadała luźna masa na tylnej lampie (sic!). Aż mi się odechciewa jak pomyśle ile możliwości może być..
Wtyczki przy sterowniku sprawdzone. Plusy i masy są właściwe. Poza tym kontrolka potrafi jarzyć nawet przy wypiętych wtyczkach i wyciągniętym bezpieczniku. Cwilę kontrolki reagowały normalnie, komp nie pokazywał błędów, ale przy pierwszym wciśnięciu hamulców znowu kicha. Gdzieś jest zwora i podejrzewam, że na zewnątrz bo problem wystąpił z dnia na dzień równolegle z mrozami. Istnieje możliwość żeby zwarty czujnik robił takie jajca?
#34 OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2014 - 23:00
za kazdym razem go skasował ale gdy ruszyłem znow to samo
wymieniłem pompe-sterownik-czujniki-złacza wyczyszczone-masy-plusy
itd....
normalnie rece opadaja:masakra:
z tego co pamietam abs działał tydzien ze swiecącą lampką az po prostu znikł
mowi cos komu taki objaw:hmmm:
jazda zimą bez abs to totalna poraszka :oonie:
p.s.wystąpił jeszcze bład 92 moze miec to cos wspolnego?
#35 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2014 - 00:53
Sory za OT.... ale jeszcze nie tak dawno temu nie było ABSu i ludzie jakos zylijazda zimą bez abs to totalna poraszka
Na sliskim ABS nie skroci drogi hamowania tylko umożliwi ominiecie przeszkody (o ile będziesz miał miejsce żeby nie wydzwonić w cos innego).
#36 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2014 - 08:07
W których miejscach czyściłeś?wymieniłem pompe-sterownik-czujniki-złacza wyczyszczone-masy-plusy
#37 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2014 - 13:28
Wyłącznik stopu 100% dobry?? Na wtyczce ABS pin2 (czarno żółty) jest +12V w momencie naciśnięcia pedału??normalnie rece opadaja
#38 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2014 - 13:42
W których miejscach czyściłeś?
pod podstawą aku no i przy klemach
Sory za OT.... ale jeszcze nie tak dawno temu nie było ABSu i ludzie jakos zyli
Na sliskim ABS nie skroci drogi hamowania tylko umożliwi ominiecie przeszkody (o ile będziesz miał miejsce żeby nie wydzwonić w cos innego).
a jechałes omegą zimą bez abs-u ?
no i zalezy jeszcze jak kto jezdzi
#39 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2014 - 14:59
#40 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2014 - 17:09
Wszystko racja, ale przy manualnej skrzyni. Przy automacie, który nie przestaje ciągnąć pomimo zablokowanych kół (a tak się dzieje kiedy nie ma sygnału z abs) jazda po śniegu zaczyna być zabawą ekstremalną.No właśnie, jak ktoś nie ogarnia auta bez ABS-u, to chyba ma braki w technice jazdy. Auto bez ABS hamuje dokładnie tak samo, tyle że można zablokować koła, co zimą może okazać się bardziej skuteczne niż ABS
A teraz z innej beczki. Chyba odkryłem przyczynę swoich problemów. Zaśniedziałe masy, niby przyrząd pokazuje, że jest ok, ale pod obciążeniem zaczyna się jazda. Nie działał tylko abs, wyczyściłem masę pod akumulatorem i teraz nie działa połowa elektryki łącznie ze światłami, a na zegarach choinka W piątek na kanał i jedziemy z czyszczeniem.
Teraz pytanie gdzie są punkty masowe?
-pod akumulatorem
-łączenie silnik skrzynia pewnie też
-nad cewkami zauważyłem chyba 3 na klucz 10
-przy prawej podłużnicy do silnika choć w poprzedniej omedze tego nie było
Jeszcze gdzieś? W miejscach w których nie widać ich z "zewnątrz", że tak powiem. Koledzy, którzy rozbieraliście kluski na części pomóżcie :hmm: