Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 27 grudnia 2014 - 21:32

No ale do pompy wchodzą jakieś kable. Jakieś elektrozawory tam w srodku siedzą czy się myle?

#22 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 grudnia 2014 - 21:34

Jakieś elektrozawory tam w srodku siedzą

Siedzą siedzą i to sporo :p

#23 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 27 grudnia 2014 - 21:47

Czyli teoretycznie one też moga taki błąd powodować jeśli będzie zwarty czy spalonyktóryś?

#24 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 grudnia 2014 - 21:53

wszystkie elektrozawory mają cewki w części elektrycznej pompy więc są monitorowane przez elektronikę.

#25 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 27 grudnia 2014 - 22:03

A uszkodzony przewód na linii elektronika- zawór? Zastanawiam sie dlatego, że u mnie kontrolki wogóle nie swiecą, a elektronika jest sprawna (sprawdzane na innym aucie). Ustarka wystapiła z dnia na dzień, po podmianie sterownika wszystko działało do pierwszego uzycia hamulca. Dlatego zastanawiam się czy pompa może powodować jakieś zwarcie w części mechanicznej

#26 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 grudnia 2014 - 22:14

To tylko domysły, uszkodzony mechanicznie np. zatarty zawór może powodować wadliwe działanie,ale brak sygnalizacji błędu przez część elektroniczną.

#27 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 29 grudnia 2014 - 14:02

Jutro wymienię całą pompę i dam znać czy to coś dało.

Wymieniłem pompe i nic :/ natomiast zauważyłem, że po wypięciu kwadrtowej kostki na 4 piny przy sterowniku kontrolka od abs zaczyna ledwo ledwo jarzyć. Czyli gdzieś się napięcie gubi po drodze do sterownika na mój słabo elektryczny rozum, prawada? Przemierzyłem tą duża wtyczkę przy pompie i na 4 pinach jest w granicach 11,7-12v, na jednym 9v i na 3 niecałe 1v. Ma ktoś rozpiskę pinów tej wtyczki i jakie wartosci powinna pokazywać? Złącze X1 koło nóg kierowcy wygląda jakby wczoraj z fabryki wyjechało. Są jeszcze gdzieś jakieś złacza na których może się gubić prąd na drodze do pompy?

#28 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 29 grudnia 2014 - 15:14

Mi jak kiedyś miałem 2.5 TD z 1995 roku i nie działał ABS to wystarczyło wyczyścić klemy przy aku i zacisnąć nową końcówkę oczko na jeden przewód co do klemy dochodzi bo ledwo się już trzymało i tam się prąd gubił.

#29 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 29 grudnia 2014 - 15:25

Ewidentnie coś gdzieś nie łączy. Zrobiłem pare kilometrów i raz jaśniej, raz ciemniej żarzyła. Raz to nawet zabłysła normalnie na ułamek sekundy. Teraz znowu ciemność kompletna. Oczka przy aku wyglądają ok. Tracę już cierpliwość, jeszcze chwila i wkładam manualną skrzynie, a abs niech się wali

Gdzieś wyczytałem, że problem z abs może sprawiać przegniła wiązka w nogach pasażera.. Orientuje sie ktoś gdzie ona dokładnie przebiega?

#30 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 grudnia 2014 - 20:50

podnieś wykładzinę kierowcy i pomacaj gąbkę co tam sobie leży :)

#31 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 29 grudnia 2014 - 21:02

podnieś wykładzinę kierowcy i pomacaj gąbkę co tam sobie leży


Przypadkiem wiązka po tej stronie nie biegnie progiem do tyłu? Bo złącze x1 jest w stanie fabrycznym więc ta strona raczej nie. Poza tym kopałem po całej wykładzinie w trakcie jazdy i żarówka nie zareagowała ani razu. Nie daje mi spokoju to, ze w sobote po podmianie samego sterownika wszystko działało jak należy ale tylko chwilę. Dzisiaj też niby reakcja jakaś jest bo jarzy.. Czyli wskazywałoby na wtyczkę przy sterowniku, tyle że wzrokowo wygląda okej. Jutro postaram się porównać miernikiem z drugą omegą wskazania na pinach. Tylko ten mróz :/

#32 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 grudnia 2014 - 22:04

No ale do pompy wchodzą jakieś kable. Jakieś elektrozawory tam w srodku siedzą czy się myle?


no i oto tez pytałem czy tam cos moze byc nie tak a sterownik moze byc dobry
:p

#33 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 30 grudnia 2014 - 13:00

no i oto tez pytałem czy tam cos moze byc nie tak a sterownik moze byc dobry


Też miałem taką nadzieję, ale podmiana pompy też nic nie dała. Ale drąże forum i reczywiście w wielu przypadkach za niedziałający abs odpowiadała pompa, a nie sterownik. Ktoś tu napisał, że 99% sterownik winny, a reszta pompa. Przekopałem forum i gdybym bawił sie w statystyki to za usterki odpowiadaja:
60% sterownik
35% pompa
5% cokolwiek innego (zgniła wiązka, zagubiona masa, luźny plus na aku itd. itp)

Ja niestety należe do tego pechowego 5 % :p

PS. Znalazłem nawet temat w którym za szwankujący abs odpowiadała luźna masa na tylnej lampie (sic!). Aż mi się odechciewa jak pomyśle ile możliwości może być..

Wtyczki przy sterowniku sprawdzone. Plusy i masy są właściwe. Poza tym kontrolka potrafi jarzyć nawet przy wypiętych wtyczkach i wyciągniętym bezpieczniku. Cwilę kontrolki reagowały normalnie, komp nie pokazywał błędów, ale przy pierwszym wciśnięciu hamulców znowu kicha. Gdzieś jest zwora i podejrzewam, że na zewnątrz bo problem wystąpił z dnia na dzień równolegle z mrozami. Istnieje możliwość żeby zwarty czujnik robił takie jajca?

#34 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 grudnia 2014 - 23:00

dzis byłem u dawtowa podłaczył pod kompa kasował 3razy bład 35

za kazdym razem go skasował ale gdy ruszyłem znow to samo

wymieniłem pompe-sterownik-czujniki-złacza wyczyszczone-masy-plusy

itd....

normalnie rece opadaja:masakra:

z tego co pamietam abs działał tydzien ze swiecącą lampką az po prostu znikł
mowi cos komu taki objaw:hmmm:

jazda zimą bez abs to totalna poraszka :oonie:

p.s.wystąpił jeszcze bład 92 moze miec to cos wspolnego?

#35 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2014 - 00:53

jazda zimą bez abs to totalna poraszka

Sory za OT.... ale jeszcze nie tak dawno temu nie było ABSu i ludzie jakos zyli :D
Na sliskim ABS nie skroci drogi hamowania tylko umożliwi ominiecie przeszkody (o ile będziesz miał miejsce żeby nie wydzwonić w cos innego).

#36 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 31 grudnia 2014 - 08:07

wymieniłem pompe-sterownik-czujniki-złacza wyczyszczone-masy-plusy

W których miejscach czyściłeś?

#37 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 31 grudnia 2014 - 13:28

normalnie rece opadaja

Wyłącznik stopu 100% dobry?? Na wtyczce ABS pin2 (czarno żółty) jest +12V w momencie naciśnięcia pedału??

#38 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 grudnia 2014 - 13:42

W których miejscach czyściłeś?


pod podstawą aku no i przy klemach

Sory za OT.... ale jeszcze nie tak dawno temu nie było ABSu i ludzie jakos zyli :D
Na sliskim ABS nie skroci drogi hamowania tylko umożliwi ominiecie przeszkody (o ile będziesz miał miejsce żeby nie wydzwonić w cos innego).


a jechałes omegą zimą bez abs-u ?

no i zalezy jeszcze jak kto jezdzi :D

#39 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 grudnia 2014 - 14:59

No właśnie, jak ktoś nie ogarnia auta bez ABS-u, to chyba ma braki w technice jazdy. Auto bez ABS hamuje dokładnie tak samo, tyle że można zablokować koła, co zimą może okazać się bardziej skuteczne niż ABS.

#40 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 31 grudnia 2014 - 17:09

No właśnie, jak ktoś nie ogarnia auta bez ABS-u, to chyba ma braki w technice jazdy. Auto bez ABS hamuje dokładnie tak samo, tyle że można zablokować koła, co zimą może okazać się bardziej skuteczne niż ABS

Wszystko racja, ale przy manualnej skrzyni. Przy automacie, który nie przestaje ciągnąć pomimo zablokowanych kół (a tak się dzieje kiedy nie ma sygnału z abs) jazda po śniegu zaczyna być zabawą ekstremalną.:dziura:
A teraz z innej beczki. Chyba odkryłem przyczynę swoich problemów. Zaśniedziałe masy, niby przyrząd pokazuje, że jest ok, ale pod obciążeniem zaczyna się jazda. Nie działał tylko abs, wyczyściłem masę pod akumulatorem i teraz nie działa połowa elektryki łącznie ze światłami, a na zegarach choinka :D W piątek na kanał i jedziemy z czyszczeniem.

Teraz pytanie gdzie są punkty masowe?
-pod akumulatorem
-łączenie silnik skrzynia pewnie też
-nad cewkami zauważyłem chyba 3 na klucz 10
-przy prawej podłużnicy do silnika choć w poprzedniej omedze tego nie było
Jeszcze gdzieś? W miejscach w których nie widać ich z "zewnątrz", że tak powiem. Koledzy, którzy rozbieraliście kluski na części pomóżcie :hmm: