Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szczelnosc klimatyzacji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marasao

marasao
  • 19 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 28 lutego 2011 - 11:46

Witam mam pewien problem a nigdzie nie znalazlem odpowiedzi ani nawet podobnej awarii , mianowicie chodzi mi o szczelnosc klimatyzacji kupilem omege z pusta klima, bedac w pelni swiadomym faktu ze zapewne jest nieszczelna pojechalem do serwisu zeby sprawdzili co jest nieszczelne nabili srodek uv jednak wykazalo ze instalacja jest idealnie szczelna poczym nabito mi ja i faktycznie prezz dobe dzialalo idealnie , na drugi dzien juz slabo jednak agregat wciaz sie zalaczal , trzeciego dnia niestety uklad pusty agregat nie rusza i zimno nie wieje wie ktos w czym moze lezec problem ?? wole podpytac zanim pojade na warsztat zeby nie skroili mnie jak za zboze :)

Przepraszam za brak polskich znakow nie mam polskich czcionek w systemie ;)

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2011 - 11:48

najczęściej w omedze tajemniczy wyciek ma miejsce przez uszczelnienie wałka sprężarki.

#3 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2011 - 11:54

doncortino nie zapomnij jeszcze o zaworkach do nabijania, że też tam nieszczelność występuje, chyba najczęściej ;)

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2011 - 12:06

doncortino nie zapomnij jeszcze o zaworkach do nabijania, że też tam nieszczelność występuje, chyba najczęściej ;)


masz rację, choć dobry fachowiec zawsze po serwisie psika mydłem na zaworki.

Problem ze sprawdzaniem szczelności przez automat polega na tym, że jest to test próżni. Niektóre uszczelnienia mogą się w sytuacji próżni doszczelnić, a po podaniu ciśnienia lipa. Dlatego jeśli próżnia mówi że instalacja jest szczelna, a czynnik ucieka, UV nic nie wykrywa to trzeba zrobić test ciśnieniowy azotem.

#5 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2011 - 12:22

masz rację, choć dobry fachowiec zawsze po serwisie
psika mydłem na zaworki.

niestety takich jest już coraz mniej :-?

Problem ze sprawdzaniem szczelności przez automat polega na tym, że jest to test próżni. Niektóre uszczelnienia mogą się w sytuacji próżni doszczelnić, a po podaniu ciśnienia lipa. Dlatego jeśli próżnia mówi że instalacja jest szczelna, a czynnik ucieka, UV nic nie wykrywa to trzeba zrobić test ciśnieniowy azotem.

j.w. czyli trzeba się samemu o to upomnieć...

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2011 - 12:30

a bo teraz wulkanizatorzy biorą w leasing maszyny i napełniają. Z jednej strony to dobrze, bo serwis klimy dzięki konkurencji kosztuje normalne pieniądze, ale o fachowca coraz trudniej.

#7 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 28 lutego 2011 - 21:15

Ja obstawiam na zaworki bo w momencie jak jest podpieta maszyna do prozni i nabijania to do zaworkow sa podlaczone przewody i jest wszystko szczelne. Jak rozepnie sprzet i nie sprawdzi zaworkow to za pare dni znika gaz i klima nie dziala. U mnie ja nabił to jak odlączyli to normalnie syczalo z zaworka i gaz zaraz zwial.

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2011 - 21:19

W dwóch Omach miałem wyciek przy osuszaczu, bo oringi były strasznie spłaszczone.

#9 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 28 lutego 2011 - 21:29

U mnie też zaworki puszczają pewnie z czynnika będą nici ale cóż życie . będę musiał wymienić oba i napełnić od nowa :mad:
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#10 OFFLINE   marasao

marasao
  • 19 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 28 lutego 2011 - 21:33

fakt moj fachowiec zaworkow nie sprawdzal tak tez podejzewalem ale z kolei ze mnie fachowiec zaden wiec wolalem zapytac :D

#11 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lutego 2011 - 22:13

Cześć, słuchajcie mam problem z kilmą mianowicie byłem na nabiciu jest 100% szczelna, po kilku dniach pojechałem sprawdzić drugi raz ile jest czynnika no i jest tyle ile było czyli wszystko 100% szczelne ! Ale jak włączam klimę to klika przekaźnik i klima rusza, załącza się też nawiew na 1 stopień. Leci zimne powietrze po prostu miodzio... ale... puszczam przycisk i w tym momencie przekaźnik rozłącza sprężarkę i nawiew...
Po czym po 1-2sek. zaczyna klikać któryś przekaźnik "pod kierownica" w miarę rytmicznie prawie jak od migaczy ! I caly czas slychac jakby klima chciala zaskoczyc ale nie mogla. Natomiast jak przytrzymam przycisk na stałe to klima chodzi prawidłowo. Chociaż trzeba utrafić moment kiedy się załączy i już trzymać przycisk. Myślicie że to wina przycisku, przekaźnika czy czegoś innego ?
No i gdzie szukać przekaźników, ten pod maską jest nowy, ale wyraźnie słychać że pod kierownica klika jakis przekaznik ? Tylko ktory ?!

Aha dodam ze przycisk raczej jest pewny bo kupilem drugi co prawda uzywany ale ze sprawnej klimy. A propos w ASO nowy przycisk to koszt rzedu 90zł ! :)

#12 OFFLINE   kamracik

kamracik
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 28 lutego 2011 - 22:13

Jeśli chodzi o klimę i nieszczelności rzędu 2-3 dni na spuszczenie czynnika to przeważnie będą to zawory, aczkolwiek też niekoniecznie. Może być nieszczelność w kilku miejscach, jednostkowo na tyle mała, że w UV nic nie widać, ale łącznie nie pozwalająca korzystać.

Spróbuj jak kolega pisał wykonać test azotem, jeśli przejdziesz go to będzie problem, ponieważ ciężko jest znaleźć taką nieszczelność. Możesz też we własnym zakresie spróbować równomiernie pokryć rury wodą z mydłem i szukać kawałek po kawałku nieszczelności. Najpierw spróbuj ręką dokładnie przejechać po rurach szukając nierówności, może jakiś kamień wpadł i trafił akurat w rurę. Później daj wody do jakiegoś spryskiwacza (choćby po płynie do szyb) i spryskaj w pierwszej kolejności łączenia rur etc. Na koniec jak nic nie znajdziesz zostaje Ci żmudne sprawdzanie reszty instalacji.

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 marca 2011 - 10:53

cyp3k
sprawdź kostkę i styki przycisku

a co do sprawdzania szczelności - najlepiej kupić sobie diodę UV, zamknąć się w garażu, ewentualnie w nocy w ciemnym miejscu oświetlać nią wszelkie możliwe zakamarki. Plamy od fluoresceiny są bardzo dobrze widoczne, jak się człowiek przyjrzy to dojrzy :-)
W warsztatach szukają często dość pobieżnie, po prostu nie chce im się/nie opłaca szukać długo i dokładnie.

#14 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 marca 2011 - 11:05

cyp3k
sprawdź kostkę i styki przycisku

a co do sprawdzania szczelności - najlepiej kupić sobie diodę UV, zamknąć się w garażu, ewentualnie w nocy w ciemnym miejscu oświetlać nią wszelkie możliwe zakamarki. Plamy od fluoresceiny są bardzo dobrze widoczne, jak się człowiek przyjrzy to dojrzy :-)
W warsztatach szukają często dość pobieżnie, po prostu nie chce im się/nie opłaca szukać długo i dokładnie.

Doncortino właśnie sprawdzałem zarówno pierwszy jak i drugi przycisk. Styki wyczyściłem papierem ściernym a ten od strony konsoli "zenskie" potraktowałem penetratorem. W ogole dziwna sprawa bo przycisk raz mi sie podswietla a innym razem juz nie. Dioda od zalaczenia klimatyzacji w ogole sie nie swieci, nawet kiedy sprezarka klimy sie zalaczy i normalnie dziala. W ogole smieszne to wszystko bo podczas malego tourne po europie lacznie ponad 40h klima wcisnieta "na stale" i podparta papierkiem pod przyciskiem dzialala perfekcyjnie ! :) Tzn dlugo sie schladzal czynnik ale jak juz sie schlodzil to lecialo jak z lodowki. :)

#15 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 marca 2011 - 11:09

w takim razie nic innego mi nie przychodzi jak usterka przycisku. Spróbuj wyjhąć przycisk i go pomierzyć,
Spróbuj też ze schematem w ręku zrobić obwód na krótko w kostce przycisku, zmierz też czy w kostce pojawia się napięcie od kontrolki.

#16 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 01 marca 2011 - 12:30

ja bym sprawdził samą sprężarkę bo często jet tak że na społowieniu puszcza po obwodzie
a propo jak nabili ci z czynnikiem uv to wystarczy poświecić lampą ultrafioletową i patrząc przez żółte okulary wszystko widać.
Krristof

#17 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 września 2015 - 21:52

Mam pytanie odnośnie zaworków. Jakiś czas temu miałem dobijaną klimę bo straciła na efektywności test próżni zdany ponad 15min. Po 2 dniach było gorzej niż przed nabiciem. Z dociekliwości pogmerałem przy zaworach i ten w okolicy chłodnicy jeszcze syczał. Drugi wydawał się w porządku. Mam klimatronik i 3.0 jeśli ma to znaczenie 2000r BFL. Z tego co widziałem to akurat felerny zawór jest nie wymienialny a przynajmniej nic na to nie wskazuje. Drugi sprawny wygląda podobnie do rowerowego i wygląda na wymienialny.

1) Czy muszę wymienić cała rurkę ? Może da się jakoś go zregenerować ?
2) A może jednak się mylę i można oba bezproblemowo wymienić.

#18 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 września 2015 - 00:50

Da się dwa wymienić, jeden jest tak jak piszesz ala rowerowy a drugi w całości się odkreca od tej rurki

#19 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 września 2015 - 08:42

Dla pewności wrzucam zdjęcie o który zawór mi chodzi.
Dodany obrazek

Niedawno byłem na szrocie i chciałem wykręcić ten zawór za ten sześciokąt przypominający nakrętkę. Jednak okazało się że to jest integralna część rurki i ją rozwaliłem.

Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/za...5631440563.html

Na oryginalnym jak i na tym z aukcji nie ma żadnego specjalnego miejsca na klucz żeby go wykręcić i wymienić.
Dojście też nie jest zbytnio rewelacyjne. Jedyne co mi przychodzi do głowy to złapać żabkami warsztatowymi i spróbować odkręcić.

W skrócie
1) Czy dobrze zrozumiałem kolegę? Nie chce nic spartolić.
2) Czym to odkręcić ?
3) Czy zawór który podałem będzie pasować ?

#20 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2015 - 13:22

Na oryginalnym jak i na tym z aukcji nie ma żadnego specjalnego miejsca na klucz żeby go wykręcić i wymienić.

a to to co to jest?

Załączone pliki