Szczelnosc klimatyzacji
#1 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 11:46
Przepraszam za brak polskich znakow nie mam polskich czcionek w systemie
#2 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 11:48
#3 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 11:54
#4 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 12:06
doncortino nie zapomnij jeszcze o zaworkach do nabijania, że też tam nieszczelność występuje, chyba najczęściej
masz rację, choć dobry fachowiec zawsze po serwisie psika mydłem na zaworki.
Problem ze sprawdzaniem szczelności przez automat polega na tym, że jest to test próżni. Niektóre uszczelnienia mogą się w sytuacji próżni doszczelnić, a po podaniu ciśnienia lipa. Dlatego jeśli próżnia mówi że instalacja jest szczelna, a czynnik ucieka, UV nic nie wykrywa to trzeba zrobić test ciśnieniowy azotem.
#5 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 12:22
niestety takich jest już coraz mniej :-?masz rację, choć dobry fachowiec zawsze po serwisie
psika mydłem na zaworki.
j.w. czyli trzeba się samemu o to upomnieć...Problem ze sprawdzaniem szczelności przez automat polega na tym, że jest to test próżni. Niektóre uszczelnienia mogą się w sytuacji próżni doszczelnić, a po podaniu ciśnienia lipa. Dlatego jeśli próżnia mówi że instalacja jest szczelna, a czynnik ucieka, UV nic nie wykrywa to trzeba zrobić test ciśnieniowy azotem.
#6 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 12:30
#7 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 21:15
#8 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 21:19
#9 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 21:29
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]
#10 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 21:33
#11 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 22:13
Po czym po 1-2sek. zaczyna klikać któryś przekaźnik "pod kierownica" w miarę rytmicznie prawie jak od migaczy ! I caly czas slychac jakby klima chciala zaskoczyc ale nie mogla. Natomiast jak przytrzymam przycisk na stałe to klima chodzi prawidłowo. Chociaż trzeba utrafić moment kiedy się załączy i już trzymać przycisk. Myślicie że to wina przycisku, przekaźnika czy czegoś innego ?
No i gdzie szukać przekaźników, ten pod maską jest nowy, ale wyraźnie słychać że pod kierownica klika jakis przekaznik ? Tylko ktory ?!
Aha dodam ze przycisk raczej jest pewny bo kupilem drugi co prawda uzywany ale ze sprawnej klimy. A propos w ASO nowy przycisk to koszt rzedu 90zł !
#12 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 22:13
Spróbuj jak kolega pisał wykonać test azotem, jeśli przejdziesz go to będzie problem, ponieważ ciężko jest znaleźć taką nieszczelność. Możesz też we własnym zakresie spróbować równomiernie pokryć rury wodą z mydłem i szukać kawałek po kawałku nieszczelności. Najpierw spróbuj ręką dokładnie przejechać po rurach szukając nierówności, może jakiś kamień wpadł i trafił akurat w rurę. Później daj wody do jakiegoś spryskiwacza (choćby po płynie do szyb) i spryskaj w pierwszej kolejności łączenia rur etc. Na koniec jak nic nie znajdziesz zostaje Ci żmudne sprawdzanie reszty instalacji.
#13 OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 10:53
sprawdź kostkę i styki przycisku
a co do sprawdzania szczelności - najlepiej kupić sobie diodę UV, zamknąć się w garażu, ewentualnie w nocy w ciemnym miejscu oświetlać nią wszelkie możliwe zakamarki. Plamy od fluoresceiny są bardzo dobrze widoczne, jak się człowiek przyjrzy to dojrzy :-)
W warsztatach szukają często dość pobieżnie, po prostu nie chce im się/nie opłaca szukać długo i dokładnie.
#14 OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 11:05
Doncortino właśnie sprawdzałem zarówno pierwszy jak i drugi przycisk. Styki wyczyściłem papierem ściernym a ten od strony konsoli "zenskie" potraktowałem penetratorem. W ogole dziwna sprawa bo przycisk raz mi sie podswietla a innym razem juz nie. Dioda od zalaczenia klimatyzacji w ogole sie nie swieci, nawet kiedy sprezarka klimy sie zalaczy i normalnie dziala. W ogole smieszne to wszystko bo podczas malego tourne po europie lacznie ponad 40h klima wcisnieta "na stale" i podparta papierkiem pod przyciskiem dzialala perfekcyjnie ! Tzn dlugo sie schladzal czynnik ale jak juz sie schlodzil to lecialo jak z lodowki.cyp3k
sprawdź kostkę i styki przycisku
a co do sprawdzania szczelności - najlepiej kupić sobie diodę UV, zamknąć się w garażu, ewentualnie w nocy w ciemnym miejscu oświetlać nią wszelkie możliwe zakamarki. Plamy od fluoresceiny są bardzo dobrze widoczne, jak się człowiek przyjrzy to dojrzy :-)
W warsztatach szukają często dość pobieżnie, po prostu nie chce im się/nie opłaca szukać długo i dokładnie.
#15 OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 11:09
Spróbuj też ze schematem w ręku zrobić obwód na krótko w kostce przycisku, zmierz też czy w kostce pojawia się napięcie od kontrolki.
#16 OFFLINE
Napisany 01 marca 2011 - 12:30
a propo jak nabili ci z czynnikiem uv to wystarczy poświecić lampą ultrafioletową i patrząc przez żółte okulary wszystko widać.
#17 OFFLINE
Napisany 02 września 2015 - 21:52
1) Czy muszę wymienić cała rurkę ? Może da się jakoś go zregenerować ?
2) A może jednak się mylę i można oba bezproblemowo wymienić.
#18 OFFLINE
Napisany 03 września 2015 - 00:50
#19 OFFLINE
Napisany 03 września 2015 - 08:42
Niedawno byłem na szrocie i chciałem wykręcić ten zawór za ten sześciokąt przypominający nakrętkę. Jednak okazało się że to jest integralna część rurki i ją rozwaliłem.
Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/za...5631440563.html
Na oryginalnym jak i na tym z aukcji nie ma żadnego specjalnego miejsca na klucz żeby go wykręcić i wymienić.
Dojście też nie jest zbytnio rewelacyjne. Jedyne co mi przychodzi do głowy to złapać żabkami warsztatowymi i spróbować odkręcić.
W skrócie
1) Czy dobrze zrozumiałem kolegę? Nie chce nic spartolić.
2) Czym to odkręcić ?
3) Czy zawór który podałem będzie pasować ?
#20 OFFLINE
Napisany 03 września 2015 - 13:22
a to to co to jest?Na oryginalnym jak i na tym z aukcji nie ma żadnego specjalnego miejsca na klucz żeby go wykręcić i wymienić.