Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

CHIPTUNING - Testy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
236 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2007 - 08:33

Chipa kupiłem na allegro za 500 zł

to przepłaciłeś jakieś 400zł :/

#22 OFFLINE   pietja

pietja
  • 49 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: śląsk

Napisany 11 lipca 2007 - 11:17

Chipa kupiłem na allegro za 500 zł

to przepłaciłeś jakieś 400zł :/



przepłaciłem jakieś 470,- zł, bo przyhaczyłem kolesia (na forum chiptuningu), który powiedział że prześle mi go za darmo. Chciał tylko kasę za gołą kośc i przesyłkę.... gdybym wiedział że się przewrócę to bym usiadł, prawda?


A propos tych lampek z avatara..czy to jakies tuning lampy do caravana? Więcej info jak by szło ;)

#23 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 12 lipca 2007 - 16:31

lexim, barnaby, przy tych upałach jaką macie temperaturę silnika w korkach i w trasie?


Temperatura przy upałach które były (30 st.C) utrzymywała się w okolicach 92,5 st.C
Na autostradzie z równą,spokojną jazdą utrzymuje się na tym samym poziomie.
Jedynie przy ostrej jeździe z prędkościami w okolicy 200 km/h. dochodzi do 100 st.C.

P.S.
Sorki że tak późno pisze ,ale mój post wylądował w temacie
"chiptuning-ogólnie" :nie_wiem: :nu_nu: :nie_wiem:

#24 OFFLINE   barnaby

barnaby
  • 57 postów
  • Dołączył: 13-07-2006
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 23 lipca 2007 - 09:45

to ja mam gorzej. mimo wymiany wisko, temperatura w mieście rzadko schodzi poniżej grubej krechy między 90-100, czyli jak mniemam 95 stopni. w trasie utrzymuje się na tej granicy. przy prędkościach powyżej 160-170 dochodzi do 100 i się utrzymuje do prędkości maksymalnej.
lexim, który masz rocznik?

#25 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 26 lipca 2007 - 09:41

Mam Opla Omege 2,5 TD 1995r.
Przebieg 245000 z groszami :)

#26 OFFLINE   Dicer

Dicer
  • 54 postów
  • Dołączył: 28-08-2006
  • Skąd: Wiocha 40km za Augustowem :)

Napisany 15 sierpnia 2007 - 23:28

Czy sprawdzales na hamowni jaki masz przyrost ??
Napisales, ze obroty spadly ci na 600obr- na ten silnik sa za niskie, takie obroty sa w Valkach.


Niestety są to tylko moje subiektywne odczucia, na hamowni nie byłem :sad:

Co do za niskich obrotów, może jest to ciut ponad 600 (ale takie małe ciut) w każdym bądź razie silnik pracuje bardzo równo i "stabilnie" :cool:
Pozdroofka
Dominik Idziak

#27 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 17 sierpnia 2007 - 15:22

Witam!

Posiadam silnik x20xev i wlasnie zamontowale chipa od Autoseby ;)

Moja wypowiedz bedzie sie skladala z plusow i minusow!

Zaczne od minusow!

-niskie obroty dokladnie 704 obr/min (odczytane dane z Opelscanner), ogolnie obroty sa ok ale jak wlaczymy klime to jest masakra autko sie niezle trzęsie i jak mamy jakies luzy w ukladzie wydechowym to slycha niemilosiernie :(
-mapa ma dziure w obrotach, a dokladniej na niskich obrotach w okolicy 800 traci tak jak by zaplon :( Ja jezdze z niskich obrotow (takie przyzwyczajenie po V6 :) )
-przez pierwsze 50KM nie dalo sie jezdzic bo kaseta sie ustawiala, obiawy auto gaslona wolnych obrotach.

plusy:
+na benzynie praktycznie sie nie odczowa ze klima jest wlaczona
+jazda stala sie przyjemniejsz! jest elastyczniejszy, ALE V6 TO TO NIE BEDZIE :(

SPALANIE:

Narazie za duzo nie moge powiedziec! Po tescie spalanie wyszlo kosmos :) cisne caly czas :)

Ogolnie POLECAM

#28 OFFLINE   Dicer

Dicer
  • 54 postów
  • Dołączył: 28-08-2006
  • Skąd: Wiocha 40km za Augustowem :)

Napisany 20 sierpnia 2007 - 09:38

...

-niskie obroty dokladnie 704 obr/min (odczytane dane z Opelscanner), ogolnie obroty sa ok ale jak wlaczymy klime to jest masakra autko sie niezle trzęsie i jak mamy jakies luzy w ukladzie wydechowym to slycha niemilosiernie :(

To może krokowy coś nie teges :?: U mnie po włączeniu klimy obroty najpierw trochę rosną a następnie wracają na te 704...

-mapa ma dziure w obrotach, a dokladniej na niskich obrotach w okolicy 800 traci tak jak by zaplon :( Ja jezdze z niskich obrotow (takie przyzwyczajenie po V6 :) )

Hmm, tego też u siebie nie zaobserwowałem... (inna sprawa, że ja jeżdżę z wysokich obrotów, ale żeby 16V jakoś jechała to inaczej się nie da)



-przez pierwsze 50KM nie dalo sie jezdzic bo kaseta sie ustawiala, obiawy auto gaslona wolnych obrotach.

Też miałem całkiem inaczej... Wsadziłem chipa od razu było wszystko tak jak "trzeba"


Nasuwa mi się pytanie, czy Ty na pewno masz odpowiedniego wirusa do Twojego modelu kompa :?: :!: :?:

U mnie nie dało się zidentyfikować kompa i Seba wysłał mi 3 wersje chipów, na jednym w ogóle nie chciał odpalić, na 2 coś właśnie było "nie teges" (przypuszczam że tak jak u Ciebie przez te 50 kilometrów) a na 3 od razu gitarka :driver:
Pozdroofka
Dominik Idziak

#29 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 30 sierpnia 2007 - 13:13

Hmm! Teraz dstalem drugi kompa i jest jeszcze lepsza sprawa! Teraz mam obroty normalne jakies 900 i sie zastanawiam czy kaseta zostala zchipowan ?? Autko normalnie jezdzi nie gasnie.

#30 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 09 października 2007 - 21:01

Przyszedł czas i na mnie.... Dostałem chip od znajomego do 2,5 TD (130km seria - chip +35km +60Nm), pomyślałem - co mi szkodzi, najwyżej jak będzie lipa to wywalę...

Dałem komputer do elektronika, wmontował mi podstawkę i wsadził chip... Panowie... Co to za potwór się zrobił to dech zapiera...

W związku z tym, że odebrałem komputer od tego elektronika godzinkę temu i do tej pory jeździłem po mieście i testowałem nie mam jeszcze wykresów z hamowni, ale... Za pomocą stopera zmierzyłem czas do 100 km/h i:

Na razie wykonałem jeden tylko pomiar - start od 2000 obr/min, po puszczeniu sprzęgła ostre boksowanie kół (sucha nawieżchnia) do 4 tys obr, 2 bieg i 3 i stówka po 10,5s.......

Szczęka mi opadła, ale faktycznie - pusta droga, wciskam gaz na 4 przy 2 tys obr i auto ciągnie jak szalone...

Będe w Toruniu, zrobię wykres na hamowni - w Szczecinie zawołali 100 zł za inercyjną w jakiejś szopie.. Chyba, że nie wytrzymam do powrotu do domu to tam pojade... Ale i bez tego... Ludzie !! Zakładajcie chipy do TD !! Auto nie do poznania..

Przy okazji co zaobserwowałem - spalanie na rozgrzanym silniku 0,7l/h - bez zmian, kopcenie przy normalnej jeździe bez zmian, przy depnięciu spod świateł (jakiś Discovery chciał być pierwszy na zwężeniu - kusi jak cholera ;P ) pojawia się chmurka dymu widoczna w światłach tych z tyłu - ale uznaję to za normalne.. Temperatura silnika podczas sporadycznego deptania na światłach - bez zmian..

Już postanowiłem - zostawiam chip, olej w silniku zmieniam co 5 tys km - co dwie zmiany oleju filtr powietrza.. I koniec :)

#31 OFFLINE   McGREGOR

McGREGOR
  • 116 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: SZCZECIN

Napisany 25 października 2007 - 19:01

cześć
przejechane 3000 km
spalanie miasto: nie przekracza 10l/100km chocbym nie wiem jak pałował.
spalanie trasa: prędkość ok. 160km 6,2l/100km z klimą , 5,6 l/100km bez klimy


z tym spalaniem na trasie to przesadziłeś ....
ja litrarzowałem swoją brykę i wyszło tak ...
miasto .... do 10ltr/100km
poza miastem z prędkością 80-130km/h - 7,5ltr/100km
poza miastem z prędkością stałą 160km/h (non stop 7godzin jazdy) 9,5ltr/100km

i te silniki tak palą panowie i nie oszukujmy się ... to jest 6 garów ... za darmo nie pojedziesz .... ale za to mamy komfort, bo przy 160km/h ta fura poprostu płynie .... :-)

ale ja nie mam chipa .... żeby było wszystko jasne ... choć chip zapewne nie spowoduje zmniejszenia zużycia paliwa ... no praw fizyki nie da się oszukać .... hheheheh ;-)

#32 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 26 października 2007 - 03:14

ale ja nie mam chipa .... żeby było wszystko jasne ... choć chip zapewne nie spowoduje zmniejszenia zużycia paliwa ... no praw fizyki nie da się oszukać .... hheheheh ;-)


Praw fizyki nie da się oszukać, ale najpierw trzeba je znać :) Wiesz co się stanie jak wtryśniesz tą samą dawkę paliwa, ale o kilka stopni obrotów wału korbowego prędzej ? :)

Inna sprawa - turbina to odzysk energii spalin.. To, że w cylindrze mamy więcej powietrza oznacza, że: po pierwsze - możemy spalić więcej paliwa, ale też po drugie - jeżeli wtryśniemy tą samą dawkę paliwa niż w przypadku turbiny mniejszej wydajności (w tym przypadku wydajność turbiny reguluje się poprzez zawór upustowy turbiny) to uzyskujemy większą gwarancję, że całe to paliwo się spali (każda cząsteczka paliwa napotka odpowiednią ilość cząsteczek powietrza, potrzebną do zupełnego spalenia paliwa - wybuch będzie bardziej efektywny, nastąpi przyrost ciśnienia indykowanego)..

Dopasowując to do Twojej wypowiedzi - niestety nie masz racji.. Przy podróży tym samym stylem jazdy auto z chipem powinno spalić mniej paliwa - jak jest na prawdę napiszę pojutrze - od ponad miesiąca mam chip i jutro szykuje mi się pierwsza jazda w trasie.. Wiem ile paliła i będe miał jakiś punkt odniesienia..

#33 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2007 - 07:58

omegarules, masz rację. Dodam tylko, że następuje też zmiana ciśnienia wtryskiwanego paliwa, co wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania powoduje efektywniejsze spalanie mieszanki (pod warunkiem sprawnych wtrysków i turbiny ;) )

#34 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 27 października 2007 - 08:50

omegarules, masz rację. Dodam tylko, że następuje też zmiana ciśnienia wtryskiwanego paliwa, co wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania powoduje efektywniejsze spalanie mieszanki (pod warunkiem sprawnych wtrysków i turbiny ;) )


Niestety nie ma tak łatwo..

W większości samochodów występuje boschowska pompa wtryskowa z pokrętnymi tłoczkami - wydaje mi się, że taką właśnie mam w 2,5 TD (nie DTI) nie ma możliwości regulacji ciśnienia wtrysku, a jedynie dawki paliwa za pomocą regulacji początku i końca tłoczenia.. Nawet jeśli zalałbym do baku paliwo o większej lepkości (np. dolałbym oleju z biedronki) to na skutek wzrostom tarcia międzycząsteczkowego paliwa ciśnienie wzrosłoby, ale jedynie na pompie i w przewodach z pompy do wtryskiwaczy i to tylko o tyle, o ile zwiększyłyby się opory przepływu - samo ciśnienie wtryskiwania paliwa sterowane jest sprężyną we wtryskiwaczu, ustawioną na odpowiednie ciśnienie otwarcia (cały czas mówię tu o starym rozwiązaniu z 2,5TD) i z tego co wiem rzadko w autach jest możliwość regulacji napięcia tej sprężyny, a przynajmniej nie jest ona dostępna dla przeciętnego użytkownika - trzeba by rozkręcać wtryskiwacz (w silnikach okrętowych jest dodatkowa śruba na zewnątrz wtryskiwacza, którą można to napięcie sprężyny regulować)..

Co do Common Rail - tutaj jest prosta regulacja początku, końca wtrysku ponieważ wtryskiwacze są sterowne elektronicznie i za pomocą modyfikacji programu można nimi dowolnie sterować..
Pompa cały czas pompuje paliwo do szyny głównej do której podłączone są wtryskiwacze, dodatkowo występuje akumulator ciśnienia - wyrównujący ciśnienie w szynie w momencie wtrysku paliwa..

I teraz w obydwu przypadkach ciśnienie wtryskiwanego paliwa jest stałe (w common rail ok 1300 bar, w standardowych rozwiązaniach kilka razy niższe).. Tendencje są takie, żeby ciśnienie to zwiększać, ale wiadomo - wyższe ciśnienie wymaga trwalszych materiałów, większe koszty itd..

Jeśli nie mam racji, niech ktoś mnie poprawi :)

#35 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 28 października 2007 - 22:18

Omega: 160 km- super osiagi spalanie od 11 litrow w miescie w gore trasa od 8 w gore...ma ktos zmieniony intercooler lub turbine na wieksza?

#36 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2007 - 00:26

W końcu i ja zmieniłem program u siebie, a oto co wyszlo:

seria:
Dodany obrazek

chip:
Dodany obrazek

Pierwsze wrażenie po chip tuningu są raczej pozytywne, jedyne minusy to: za wąskie opony (rozmiar 195/65/15), które w ogóle nie zdają egzaminu przy tej mocy nawet ESP nie wiele pomaga, nawet na 3-cim biegu przy prędkości rzędu 110-130km/h potrafi tyłem bujac (jest to oczywiście delikatne rzucanie tyłem), ale przy tej prędkości nie jest to raczej rzecz podążana (trzeba chyba będzie pomyślec nad jakimś skrzydłem a la agrotuning na bagażnik :mrgreen: , bo opon nie mam zamiaru zmieniac - dopiero co kupiłem :mad: ). Co do spalania, to nie wiem, czy wzrosło, czy nie, puki co znaczącą wzrosło :twisted:
Drugi minus, to krótkie przełorzenia, trzeba co chwilę wachlowac lewarkiem, bo 1,2,3 kończą się szybciutko. Elastycznośc naprawdę powala na kolana 410NM robi swoje i nie trzeba redukowac biegów :!: Efekt turbodziury stał się praktycznie nie odczuwalny. :cool:

Przy pomiarach wychdzoiły różne wykresy: ten finalny, który zamieściłem był ostani, kiedy powietrze było już rozgrzane. Najlepszy pomiar, który wyszedł to: 195KM 425NM.
Jest to program lajtowy, nie chciałem przeginac, żeby później się różne cuda działy z silnikiem, czy osprzętem, a właśnie a propo usterek (mam złą wiadomośc dla posiadaczy 2.5 DTI z manualną skrzynią zamiarzających również zmienic program w swojej Omie, trzeba uważac na most, który jest słaby i nie wytrzymuje taki opciążeń, o ile ze współpracy z automatem jakoś daje radę, to przy manualu trzeba naprawde uważac i dbac o niego, dzisiaj czułem jak most dostaje po d*pie i dochodzą z niego niepokojące odgłosy).

Puki co nie mam więcej uwag i spostrzeżeń. Po przejechaniu paru km i po paru tankowaniach napiszę jak jest ze spalaniem i co z silnikiem.

#37 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2007 - 09:00

mam złą wiadomośc dla posiadaczy 2.5 DTI z manualną skrzynią zamiarzających również zmienic program w swojej Omie, trzeba uważac na most, który jest słaby i nie wytrzymuje taki opciążeń, o ile ze współpracy z automatem jakoś daje radę


kogut, to są twoje spostrzeżenia czy informacja od tunera?

#38 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2007 - 09:43

Elastycznośc naprawdę powala na kolana 410NM robi swoje i nie trzeba redukowac biegów :!: Efekt turbodziury stał się praktycznie nie odczuwalny. :cool:


to jeszcze napisz kolego ile Cie to kosztowało.

#39 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2007 - 12:58

Cena że tak powiem dosc promocyjna - 1000zł ponieważ udało mi się wkręcic dzięki mojemu bratu, który ma paska do "grupowego", że tak nazwę chipowania autek organizowanego przez forum passata we wrocławskiej firmie tuningowej DYNOSOFT.

kogut, to są twoje spostrzeżenia czy informacja od tunera?

są to moje własne spostrzeżenia, tuner u którego zmieniałem program specjalizwał się głównie autami z koncernu VAG, więc nie miał za dużego pojęcia o tylno napędówkach, ale pewnie robił kiedyś coś z napędem SYNCRO, 4 MOTION, czy QUATTRO, ale nie wspomniał nic o moście.

#40 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 grudnia 2007 - 22:54

Ja swoja omcie zrobilem jakies 20kkm temu. seryjnie mial 130KM i 255Nm i idealne krzywe(wtedy mial 200kkm). Po chipie (odpowiednio zaprogramowanego do tego autka) wyszło 141KM i 313Nm. Krzywa rowniez po tuningu jest super. Spalanie w miescie 9.5-11l/100km trasa 7,5 przy predkosci 120-140km/h. Ogolnie takie samo jak przed modyfikacja z tym ze teraz troszke bardziej wykorzystuje ta moc(bardziej depcze). Przez cale 20kkm nie mialem najmniejszego problemu. Olej(mineral) wymieniam co 10kkm i filtry.

Wykresik z hamowni moge przeslac mailem (nie udalo mi sie go dodac tutaj)
din;)))))