Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2 tys. obrotów na wolnych i litera "F" na MID


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 28 lutego 2011 - 23:31

U mnie "Cut Off" nie jest aktywowany. Nie wiem, czy w ogóle działałby ale gdzieś wyczytałem, że lepiej tego nie włączać, bo może być przyczyną "strzałów".
Co do kwestii emulacji to fakt, że mam ją ustawioną tak: czas "L"=0,5 "H"=1,5.
Z tego co wyczytałem, to żeby dobrze ustawić emulację w tej centralce, to trzeba podpiąć dwa kompy: jeden do centralki, a drugi do ECU, np. "Opcomem".
Wtedy trzeba tak manipulować w instalce czasami "L" i "H", żeby parametr "O2 Integrator" w Opcomie oscylował koło wartości "154", lepiej z tendencją wzrostu tej wartości. Przy tym czasy "L" i "H" muszą się różnić przynajmniej o wartość 1,5, żeby nie rozjeżdżały się mapy benzyny.

Być może po prawidłowym ustawieniu to wredne "F" z zawieszaniem zniknie?
Może pobawimy się w takie ustawianie na następnym spotkaniu? Uśmiechnę się do Was w tej sprawie. Ja kompa, kabel i program do Bingo mam. Gorzej z drugim kompem i oprogramowaniem do ECU :)

#22 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2011 - 23:34

U mnie "Cut Off" nie jest aktywowany.


Jest jak w każdej omedze, jak wyświetla Ci się 0l/100km na kompie to jest funkcja cat off, która po prostu nie działa na Twoim LPG, na benzynie działa ;)

Co do kwestii emulacji to fakt, że mam ją ustawioną tak: czas "L"=0,5 "H"=1,5.
Z tego co wyczytałem, to żeby dobrze ustawić emulację w tej centralce, to trzeba podpiąć dwa kompy: jeden do centralki, a drugi do ECU, np. "Opcomem".
Wtedy trzeba tak manipulować w instalce czasami "L" i "H", żeby parametr "O2 Integrator" w Opcomie oscylował koło wartości "154", lepiej z tendencją wzrostu tej wartości. Przy tym czasy "L" i "H" muszą się różnić przynajmniej o wartość 1,5.

Być może po prawidłowym ustawieniu to wredne "F" z zawieszaniem zniknie?
Może pobawimy się w takie ustawianie na następnym spotkaniu? Uśmiechnę się do Was w tej sprawie. Ja kompa, kabel i program do Bingo mam. Gorzej z drugim kompem i oprogramowaniem do ECU :)


Nie ma problemu :)

#23 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 28 lutego 2011 - 23:44

Fajnie, dzięki z góry, strasznie lubię takie "grzebanie" w programach :)
Jak kupiłem sobie telefon z Windows Mobile, to po 2 miesiącach maniackiego wgrywania programów i konfigurowania systemu, żona chciała mnie wyrzucić z domu razem z telefonem :D

Na razie chyba przegiąłem z ustawieniem trybu jazdy "sportowej" w instalce, bo jakoś gazu mi za prędko ubywa... Chyba wrócę do trybu "normalnego", ale z przyzwoitym "doładowaniem" przez TPS. To... tak w razie czego... jak się nie ma 3,0 V6, to jakoś trzeba sobie radzić... hi, hi, hi ;)

Aha, spróbuję też włączyć "Cut off". Skoro jest taka opcja w centralce, to pewnie realizuje ją za pomocą przymykania krokowca. Mam nadzieję, że nie będzie "strzelać".

#24 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 02 marca 2011 - 23:04

Z ostatniej chwili:

Niestety, problem z literką "F" nadal występuje.
Dzisiaj skończył mi się gaz i pojeździłem trochę na benzynie.
Okazuje się, że właśnie na benzynie, na zagrzanym silniku obroty "fisiują".
Na wolnych obrotach silnik próbuje podchodzić do 2000 obrotów, potem prawdopodobnie krokowiec obniża obroty, następnie obroty spadają tak, że prawie gaśnie (i czasem rzeczywiście gaśnie), potem obroty nagle podskakują do 1000 i tak w kółko. Chwilami wolne obroty zachowują się w miarę przyzwoicie, to znaczy występują tylko niewielkie wahania.
Zapewne to właśnie ma związek z zawieszaniem się obrotów na gazie i nieszczęsną literką "F" na wyświetlaczu.

I co Wy na to? :confused:

#25 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 marca 2011 - 23:26

Z ostatniej chwili:

Niestety, problem z literką "F" nadal występuje.
Dzisiaj skończył mi się gaz i pojeździłem trochę na benzynie.
Okazuje się, że właśnie na benzynie, na zagrzanym silniku obroty "fisiują".
Na wolnych obrotach silnik próbuje podchodzić do 2000 obrotów, potem prawdopodobnie krokowiec obniża obroty, następnie obroty spadają tak, że prawie gaśnie (i czasem rzeczywiście gaśnie), potem obroty nagle podskakują do 1000 i tak w kółko. Chwilami wolne obroty zachowują się w miarę przyzwoicie, to znaczy występują tylko niewielkie wahania.
Zapewne to właśnie ma związek z zawieszaniem się obrotów na gazie i nieszczęsną literką "F" na wyświetlaczu.

I co Wy na to? :confused:


Krokowiec do czyszczenia, do tego rozjechane mapy beny od źle ustawionego LPG i jazdy przez rok bez lambdy.

#26 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 02 marca 2011 - 23:30

Krokowiec "nówka nie śmigana". Czyli albo kasowanie map i jazda jakiś czas na benzynce, albo zanoszenie modłów, żeby z czasem się mapy same poukładały? :)

#27 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 marca 2011 - 23:38

Krokowiec "nówka nie śmigana". Czyli albo kasowanie map i jazda jakiś czas na benzynce, albo zanoszenie modłów, żeby z czasem się mapy same poukładały? :)


Troche nie temat na takie pogawędki. Odezwij się na gg to napisze Ci co musisz zrobić. Co do nówki krokowca... całą reszte też trzeba wyczyścić ;) Dimmer i ogien :D

#28 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marca 2011 - 19:48

witam!
mam dokładnie taki sam problem jak kolega opisywał
czy znacie już przyczynę usterki?

#29 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 11 marca 2011 - 20:50

Niestety, na razie nie rozgryzłem problemu. Wiem tylko, że jak zrobi się cieplej, to spróbuję przeczyścić dyszę od wolnych obrotów obok przepustnicy i zaślepię EGR. No i jeszcze poszukam lewego powietrza. Może to pomoże?

#30 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marca 2011 - 21:47

Niestety, na razie nie rozgryzłem problemu. Wiem tylko, że jak zrobi się cieplej, to spróbuję przeczyścić dyszę od wolnych obrotów obok przepustnicy i zaślepię EGR. No i jeszcze poszukam lewego powietrza. Może to pomoże?


Ja czyściłem przepustnicę i co prawda obroty nie zawieszają się na 2tys tylko spadają ale bardzo powoli...
Mechanik mi mówił że to może być wina komputera, bo jak "gazowcy" zakładają gaz to czasem potrafią uszkodzić komputer i ta usterka po jakimś czasie od założenia instalacji może się ujawnić...

znalazłem jeszcze że jak wyskakuje F, to jest to najczęściej uszkodzenie czujnika pomiarowego lub przerwa w obwodzie pomiarowym. No ale uszkodzenie którego czujnika??

#31 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 11 marca 2011 - 22:02

Może być coś na rzeczy z tą przerwą w obwodzie. Ostatnio szukałem "lewego powietrza" na dolocie i niechcący coś ruszyłem w okolicy rury dolotu i listwy wtryskiwaczy, nie wiem co. Momentalnie obroty podskoczyły i "zawiesiły się" prawie na 3000 obrotów. Zdusiłem silnik i uspokoiło się.

#32 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 11 marca 2011 - 22:25

keisyzrk, może to Cię naprowadzi:
Jak wyjmowałem wskaźniki u siebie to zauważyłem, że F pojawia się w momencie gdy wskaźniki wyskoczą z wtyczki w którą wsadza się je jak się je montuje. Tą za obrotomierzem. Wskazywał by to czujnik drogi. Zobacz czy jak Ci się pojawia F to masz na Midzie zliczany przejechany dystans.

#33 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 marca 2011 - 22:26

a jeszcze co do tego czujnika pomiarowego to cyka mi obrotomierz i czytałem, że to prawdopodobnie jest wina jakiegoś czujnika...może to jest rozwiązanie...

#34 OFFLINE   tomek2009

tomek2009
  • 115 postów
  • Dołączył: 10-05-2009
  • Skąd: wałbrzych

Napisany 04 kwietnia 2011 - 14:40

panowie i jak problem rozwiązany bo u mnie to mam to samo
Hmm być może to jednak wyłącznie wina tych II gen gazu

#35 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 kwietnia 2011 - 15:19

to nie jest wina gazu
bo ja u siebie tez mam tak na benzynie-co prawda nie ma porównania do gazu ale jednak obroty nie spadają tak jak powinny
ja czyściłem przepustnicę i tak trochę to pomogło, chociaż to nie jest to samo co było wcześniej...

#36 OFFLINE   tomek2009

tomek2009
  • 115 postów
  • Dołączył: 10-05-2009
  • Skąd: wałbrzych

Napisany 04 kwietnia 2011 - 18:05

ja czyściłem przepustnice , odmy,wymieniłem krokwca i też kupa:masakra:

#37 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 kwietnia 2011 - 21:20

a uszczelkę pod kolektorem ssącym sprawdzałeś?

#38 OFFLINE   zielony000

zielony000
  • 14 postów
  • Dołączył: 14-03-2010
  • Skąd: Starogard Gd./Gdańsk

Napisany 04 kwietnia 2011 - 21:50

Wiatam.
Dokładam się do tematu ponieważ mam też niestety problem z literką "F".
U mnie zazwyczaj pojawia sie jak przełączam z gazu na benz. i nasze "F" wyskakuje.
zaczynam od lambdy bo wyskakuje błąd 91. jak dojdzie jadę dalej z wmianami.
oczywiście domyślam sie z lambda nie ma nic wspólnego z tą dolegiwością.
za kilka dni biorę się do pracy i rozbieram cały układ dolotowy bo mam na pewno nieszczelny ( słychać syczenie ). przepływke zamawiam nową ponieważ po odłączaniu wiązki zero reakcji ( błąd 73) . Po tych zabiegach napisze co było najprawdopodobniej przyczyną.

Jeśli macie inst 2 gen ( nie sekwencję) to gdzie macie pobór powietrza skierowany??( możę też musze skierować go w inne miejsce.

pozdrawiam

#39 OFFLINE   keisyzrk

keisyzrk
  • 171 postów
  • Dołączył: 26-02-2011
  • Skąd: lubaczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 kwietnia 2011 - 22:04

u mnie sonda jest dobra, takze zostaw ja sobie na koniec...

#40 OFFLINE   tomek2009

tomek2009
  • 115 postów
  • Dołączył: 10-05-2009
  • Skąd: wałbrzych

Napisany 04 kwietnia 2011 - 22:06

a uszczelkę pod kolektorem ssącym sprawdzałeś?


uszczelka ok ale i tak wymieniona była nową