2 tys. obrotów na wolnych i litera "F" na MID
#1 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2011 - 23:19
na LPG przy zdjęciu nogi z gazu dość często zdarza mi się, że obroty rosną do ponad 2 tys. Przy tym MID pokazuje chwilowe zużycie paliwa najpierw "0,0 l/h", a po chwili wyświetla z lewej strony tylko literę "F". Gdy ruszam i naciskam gaz, MID zaczyna wyświetlać zużycie normalnie. Gdy wolne obroty są normalne, wskazania też są ok.
Nie jestem pewien, czy ma to konkretnie związek z LPG, czy może np. jakiś czujnik w silniku głupieje?
#2 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2011 - 23:58
#3 OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 16:07
zero błędów w komputerze
#4 OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 18:53
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2011 - 09:17
Tzn. należy wymienić pierwszy wtryskiwacz?
podejrzewam ze zrobic porzadek z lpg
#8 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2011 - 09:28
podejrzewam ze zrobic porzadek z lpg
na benzynie to samo choć rzadziej
#9 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2011 - 00:50
miewałem kiedyś takie co.
#10 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2011 - 08:08
#11 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 01:09
Nie mam pojęcia co może oznaczać litera F na wyświetlaczu w każdym razie pokazywanie 0l/100km przy spuszczonej nodze z gazu to jak najbardziej normalne zjawisko ze względu na funkcję CUT OFF.
W Twoim przypadku niestety odłączenie akumulatora nie zdziała wiele w przypadku sterownika Pb. Można jedynie zresetować sterownik z poziomu komputera jeżeli rozjechały mu się jakiekolwiek mapy.
Po za tym nie napisałeś jaką masz instalkę, czy sekwencja czy coś starszego, jaki producent idt.
#12 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 08:39
Przed jej pojawieniem się wyświetlacz wskazuje zużycie paliwa 0,0 l/h, ale dzieje się to, gdy przy zdjętej nodze z gazu obroty idą mi w górę do 2000 obrotów i tak pozostają.
Pomaga "zduszenie" obrotów silnika poprzez puszczanie sprzęgła na biegu i jednocześnie na wciśniętym hamulcu. Po takim "zabiegu" wolne obroty i wskazania wyświetlacza wracają do normy. Ponadto, żeby to zjawisko nie występowało, zatrzymując się muszę właśnie "zduszać" nisko obroty. Jeśli wcisnę sprzęgło powyżej 1500 obrotów, to bardzo często ta usterka występuje.
Instalację mam II generacji na sterowniku Bingo S4 i parowniku Lovato, obecnie na "śrubie" z wymontowanym krokowcem gazu. Lambdę mam odłączoną, bo i tak padła.
#13 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 11:54
Instalację mam II generacji na sterowniku Bingo S4 i parowniku Lovato, obecnie na "śrubie" z wymontowanym krokowcem gazu. Lambdę mam odłączoną, bo i tak padła.
Masz już odpowiedź
#14 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 13:10
Ale mam wiadomość z ostatniej chwili. Dzisiaj grzebałem w instalacji z gazownikiem. Okazało się, że lambda była źle podłączona. Obecnie pracuje prawidłowo, krokowy założony z powrotem i instalka wstępnie ustawiona, zgodnie z wątkiem na forum o Bingo S4.
Niestety, "check engine" na benie nadal świeci (pewnie błędów nałapane co niemiara i mapy benzyny rozjechane). Muszę założyć w końcu spinacz w gniazdo serwisowe
Opisywana przeze mnie "choroba" z zawieszaniem obrotów i literką "F" też nadal występuje.
I teraz: odłączyć na noc aku, czy to wystarczy, czy jednak tylko komp ratuje?
#15 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 13:22
#16 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 13:41
I teraz: odłączyć na noc aku, czy to wystarczy, czy jednak tylko komp ratuje?
W 2.0 tylko komp, odłączenie aku nic nie da.
#17 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 14:36
#18 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 10:56
Regenerację parownika robiłem osobiście w zeszłym roku, więc nie tak dawno.
Wszystko zależy gdzie się tankuje.
Kolego jesteś z Kielc, 27 lutego organizujemy spot, zajedź może coś się zaradzi, zobaczymy co powie Twój komputer o ilości błędów.
Więcej w temacie:
http://forum.omegakl...ead.php?t=51228
#19 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 22:51
Zawziąłem się i zacząłem robić porządek z LPG, jak ktoś wcześniej mądrze radził
Otóż okazało się, że lambda była źle podpięta do mojej centralki Bingo S4. Po prawidłowym podpięciu cudownie znikł mi "check engine" i samochód zaczął prawidłowo współpracować z lambdą.
Idąc za ciosem, po zdobyciu oprogramowania do Bingo, zakupiłem na Allegro kabelek do tejże instalki na USB (pozdrawiam sprzedawcę, kabel śmiga). Zaprogramowałem instalkę, ustawiłem wstępnie emulację zgodnie z wytycznymi Kczecha i Florka, no i samochodzik odżył i wreszcie rzekł "mocy przybywaj".
I, choroba, nadal obroty się zawieszały na 2000-2200, spalanie najpierw 0,0, a potem "F"! Grrrrr....!
Lekko przyłamany pojechałem na spot, gdzie pewien master of computer (pozdrawiam go i kłaniam się w pas!) podpiął moją omeśkę, coś tam pokasował i stwierdził, że nic specjalnego się z samochodem nie dzieje. Po czym... przegazował mi sprzęta kilka razy na czerwone pole obrotomierza, aż zadrżało mi serce...
I... od tej pory wredne zjawisko zaczęło zanikać, tzn. na razie się nie zawiesza i "F" się nie pojawia.
Może się coś zamulonego odetkało, albo po tych wszystkich zabiegach komp zaczął się w końcu ustawiać jak należy.
Tylko Wielki Mechanik wie, o co chodzi...
#20 OFFLINE
Napisany 28 lutego 2011 - 23:10
Niektórzy ten błąd mają a nie którzy nie więc wszystko zależy od ustawienia tak aby nie świrowały lambdy. Ewentualnie wina emulatora sondy lambda....
Jeśli nie mam racji to proszę o poprawienie
Lekko przyłamany pojechałem na spot, gdzie pewien master of computer (pozdrawiam go i kłaniam się w pas!) podpiął moją omeśkę, coś tam pokasował i stwierdził, że nic specjalnego się z samochodem nie dzieje. Po czym... przegazował mi sprzęta kilka razy na czerwone pole obrotomierza, aż zadrżało mi serce...
Ajjj często odwiedzam to czerwone pole a w sumie wyjeżdżam za nie Niech Ci się spisuje omcia i mam nadzieję do zobaczenia na następnym spocie