ESP się wyłącza
#21 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 01:05
ja mam taki problem z esp jak przekroczę prędkosc ok.50km/h to mi zaczyna przyhamowywać samochodem i esp sie wyłącza po sczytaniu błędów wychodzi c7010 ale poprzedni właściciel chwalił się ze wymieniał końcówkę drążka może to ma coś z tym wspólnego . A jeszcze jedno jak ten czujnik skrętu pozna ze kiera jest prosto przecież kierownice można ustawić na wieloklinie jak sie chce chyba?
ps.ja ze swoim 2.5 dti walczę narzazie 2.5dti wygrywa
#22 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 03:05
pozycja środkowa jest chyba programowana, inaczej jest np. w merivie po każdym odłączeniu akumulatora trzeba kręcić kierownicą w lewo i w prawo do oporu by esp poznało środek.
czujnik jest założony na wałek kolumny. Kierownicy nie powinno się przestawiać na wieloklinie o więcej niż 15 stopni, inaczej esp wykryje błąd.
sprawdź, czy przy prostej kierownicy ramię przekładni kierowniczej łączące się z drążkiem środkowym jest w pozycji dokładnie na wprost, lub też sprawdź czy skręcanie w lewo i w prawo do oporu wymaga dokładnie tej samej liczby obrotów kierownicą.
Jeszcze jedno - zgodnie z tis nie działa także abs i tc.
#23 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 09:13
Jeszcze jedno - zgodnie z tis nie działa także abs i tc.
no właśnie u mnie abs dzała prawidłowo brak jakichkolwiek błędów.
#24 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 10:12
#25 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 10:49
no właśnie u mnie abs dzała prawidłowo brak jakichkolwiek błędów.
w tisie napisali, że po wykryciu tego błędu funkcje abs, tc i esp zostają wyłączone. Choć może jest tu błąd, bo wg mnie odłączanie w tej sytuacji abs jest niepotrzebne.
przestawianie kierownicy na wieloklinie nic nie da bo wałek w kolumnie kierowniczej dalej będzie przekręcony o jakiś kąt, jedynie korekta drążkami.
Chyba że ktoś wcześniej ustawił zbieżność na skręconej kierownicy a potem ją przestawił na wieloklinie. Trochę to głupie, ale warto sprawdzić, bo zdarzają się wśród mechaników takie rzeczy o których się fizjologom nie śniło. :-P
Może był dzwon, pogięło drążki, wystrzeliła poducha i tępawy mechanik to byle jak poskładał?
Wówczas trzeba by ustawić zbieżność na "wyprostowanej" przekładni i ustawić kierownicę na wieloklinie.
No i może wystarczy pojechać do aso i na techu jakoś wykalibrują esp?
Na końcu jeszcze możliwa usterka czujnika skrętu, wiązki lub samego sterownika
#26 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2011 - 23:53
jesli abs korzysta z tego samego czujnika i nie wykrywa błędu to jest możliwe ze to nie bład samego czujnika tylko np. złej zbieznosci
#27 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 00:05
TIS:
C0710 Steering Angle Sensor Circuit Malfunction - czujnik skrętu kierownicy
#28 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 00:11
abs korzysta z tych samych czujników co ESP i zbierzność niema nic do ich poprawnego działania.jesli abs korzysta z tego samego czujnika i nie wykrywa błędu to jest możliwe ze to nie bład samego czujnika tylko np. złej zbieznosci
#29 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2011 - 11:02
#30 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 12:57
#31 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 13:38
no to masz krzywo musisz ustawić wałek przekładni prosto i wtedy względem prostej kierowajki ustawiać zbierznośćwitam ponownie zrobiłem test taki jak doncortino powiedzaiał w lewo mam niecałe półtora obrotu kierownicom
a w prawo mam troche ponad półtora obrotu.
#32 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 14:22
no to masz krzywo musisz ustawić wałek przekładni prosto i wtedy względem prostej kierowajki ustawiać zbierzność
czyli chyba kierownica na wieloklinie jest przestawiona?
#33 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 15:46
jest to możliwe, nie wiem czy w omedze jest znak na wałku i kierownicy tak jak w astrze.czyli chyba kierownica na wieloklinie jest przestawiona?
#34 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2011 - 19:26
fakt że kierownice mam lekko w lewo podczas jazdy na wprost i coraz częściej zaświeca mi sie podczas jazdy na wprost kontrolka TC/ESP mignie kilka razy i zgaśnie oczywiście podczas mrugnięć zaczyna odcinać naszczęście tylko przepustnice nie hamuje.Tylko że kiere mam krzywo od ponad roku a kontrolka ostatnio coraz częściej sie załącza wczesniej sporadycznie raz na 3 mies. teraz 3 razy dziennie,jak myślicie czy to wina kiery ?? dodam że błędów nie ma.
#35 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2011 - 19:41
jak myślicie czy to wina kiery
No cóż, na początek proponuję zrobić porządek z kierownicą, a potem zgłębiać temat, jeśli nie będzie poprawy.
Jeszcze takie pytanie, ciśnienie w oponach sprawdzałeś??
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#36 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2011 - 19:59
No cóż, na początek proponuję zrobić porządek z kierownicą, a potem zgłębiać temat, jeśli nie będzie poprawy.
Jeszcze takie pytanie, ciśnienie w oponach sprawdzałeś??
Ciśnienie ok.Porządek z kierą zrobie niebawem będe wymieniał końcówki drążków kierowniczych.
#37 OFFLINE
Napisany 08 października 2015 - 21:04
Dzisiaj podłączyłem się do ESP bo miałem problem z deaktywacją systemu.
Pojawia mi się błąd C0710.
Czy koledzy doszli do ładu co było przyczyną ?