Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ESP się wyłącza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   condziu

condziu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Rudniki

Napisany 02 stycznia 2011 - 01:05

Witam
ja mam taki problem z esp jak przekroczę prędkosc ok.50km/h to mi zaczyna przyhamowywać samochodem i esp sie wyłącza po sczytaniu błędów wychodzi c7010 ale poprzedni właściciel chwalił się ze wymieniał końcówkę drążka może to ma coś z tym wspólnego . A jeszcze jedno jak ten czujnik skrętu pozna ze kiera jest prosto przecież kierownice można ustawić na wieloklinie jak sie chce chyba?

ps.ja ze swoim 2.5 dti walczę narzazie 2.5dti wygrywa

#22 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 stycznia 2011 - 03:05

błąd raczej 0710
pozycja środkowa jest chyba programowana, inaczej jest np. w merivie po każdym odłączeniu akumulatora trzeba kręcić kierownicą w lewo i w prawo do oporu by esp poznało środek.

czujnik jest założony na wałek kolumny. Kierownicy nie powinno się przestawiać na wieloklinie o więcej niż 15 stopni, inaczej esp wykryje błąd.

sprawdź, czy przy prostej kierownicy ramię przekładni kierowniczej łączące się z drążkiem środkowym jest w pozycji dokładnie na wprost, lub też sprawdź czy skręcanie w lewo i w prawo do oporu wymaga dokładnie tej samej liczby obrotów kierownicą.

Jeszcze jedno - zgodnie z tis nie działa także abs i tc.

#23 OFFLINE   condziu

condziu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Rudniki

Napisany 02 stycznia 2011 - 09:13

Jeszcze jedno - zgodnie z tis nie działa także abs i tc.


no właśnie u mnie abs dzała prawidłowo brak jakichkolwiek błędów.

#24 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2011 - 10:12

przestawianie kierownicy na wieloklinie nic nie da bo wałek w kolumnie kierowniczej dalej będzie przekręcony o jakiś kąt, jedynie korekta drążkami.

#25 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 stycznia 2011 - 10:49

no właśnie u mnie abs dzała prawidłowo brak jakichkolwiek błędów.


w tisie napisali, że po wykryciu tego błędu funkcje abs, tc i esp zostają wyłączone. Choć może jest tu błąd, bo wg mnie odłączanie w tej sytuacji abs jest niepotrzebne.

przestawianie kierownicy na wieloklinie nic nie da bo wałek w kolumnie kierowniczej dalej będzie przekręcony o jakiś kąt, jedynie korekta drążkami.


Chyba że ktoś wcześniej ustawił zbieżność na skręconej kierownicy a potem ją przestawił na wieloklinie. Trochę to głupie, ale warto sprawdzić, bo zdarzają się wśród mechaników takie rzeczy o których się fizjologom nie śniło. :-P
Może był dzwon, pogięło drążki, wystrzeliła poducha i tępawy mechanik to byle jak poskładał?
Wówczas trzeba by ustawić zbieżność na "wyprostowanej" przekładni i ustawić kierownicę na wieloklinie.

No i może wystarczy pojechać do aso i na techu jakoś wykalibrują esp?
Na końcu jeszcze możliwa usterka czujnika skrętu, wiązki lub samego sterownika

#26 OFFLINE   condziu

condziu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Rudniki

Napisany 02 stycznia 2011 - 23:53

tylko że błąd C0710 "Elektromagnes lewy tylny - usterka"
jesli abs korzysta z tego samego czujnika i nie wykrywa błędu to jest możliwe ze to nie bład samego czujnika tylko np. złej zbieznosci

#27 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 stycznia 2011 - 00:05

napisz jaki masz nr błędu, bo ja już nie wiem
TIS:
C0710 Steering Angle Sensor Circuit Malfunction - czujnik skrętu kierownicy

#28 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2011 - 00:11

jesli abs korzysta z tego samego czujnika i nie wykrywa błędu to jest możliwe ze to nie bład samego czujnika tylko np. złej zbieznosci

abs korzysta z tych samych czujników co ESP i zbierzność niema nic do ich poprawnego działania.

#29 OFFLINE   condziu

condziu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Rudniki

Napisany 03 stycznia 2011 - 11:02

no to widocznie mnie ktoś podał zły opis błedu w takim razie juz jestem prawie pewny ze jest cos namieszne z ustawieniem kiery

#30 OFFLINE   condziu

condziu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Rudniki

Napisany 06 stycznia 2011 - 12:57

witam ponownie zrobiłem test taki jak doncortino powiedzaiał w lewo mam niecałe półtora obrotu kierownicom a w prawo mam troche ponad półtora obrotu.

#31 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2011 - 13:38

witam ponownie zrobiłem test taki jak doncortino powiedzaiał w lewo mam niecałe półtora obrotu kierownicom
a w prawo mam troche ponad półtora obrotu.

no to masz krzywo musisz ustawić wałek przekładni prosto i wtedy względem prostej kierowajki ustawiać zbierzność

#32 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 stycznia 2011 - 14:22

no to masz krzywo musisz ustawić wałek przekładni prosto i wtedy względem prostej kierowajki ustawiać zbierzność


czyli chyba kierownica na wieloklinie jest przestawiona?

#33 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2011 - 15:46

czyli chyba kierownica na wieloklinie jest przestawiona?

jest to możliwe, nie wiem czy w omedze jest znak na wałku i kierownicy tak jak w astrze.

#34 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 24 czerwca 2011 - 19:26

Hmm.... u mnie jest coś takiego:
fakt że kierownice mam lekko w lewo podczas jazdy na wprost i coraz częściej zaświeca mi sie podczas jazdy na wprost kontrolka TC/ESP mignie kilka razy i zgaśnie oczywiście podczas mrugnięć zaczyna odcinać naszczęście tylko przepustnice nie hamuje.Tylko że kiere mam krzywo od ponad roku a kontrolka ostatnio coraz częściej sie załącza wczesniej sporadycznie raz na 3 mies. teraz 3 razy dziennie,jak myślicie czy to wina kiery ?? dodam że błędów nie ma.

#35 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 czerwca 2011 - 19:41

jak myślicie czy to wina kiery


No cóż, na początek proponuję zrobić porządek z kierownicą, a potem zgłębiać temat, jeśli nie będzie poprawy.
Jeszcze takie pytanie, ciśnienie w oponach sprawdzałeś??

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#36 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 24 czerwca 2011 - 19:59

No cóż, na początek proponuję zrobić porządek z kierownicą, a potem zgłębiać temat, jeśli nie będzie poprawy.
Jeszcze takie pytanie, ciśnienie w oponach sprawdzałeś??


Ciśnienie ok.Porządek z kierą zrobie niebawem będe wymieniał końcówki drążków kierowniczych.

#37 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 października 2015 - 21:04

Odgrzewam kotleta
Dzisiaj podłączyłem się do ESP bo miałem problem z deaktywacją systemu.
Pojawia mi się błąd C0710.
Czy koledzy doszli do ładu co było przyczyną ?