Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

kopulka i aparat zaplonowy oma A 2,0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ARUCHA

ARUCHA
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: szczecin

Napisany 03 maja 2007 - 15:39

Witam, potrzebuje porady jak sie dobrac do kopulki i palca rozdzielacza w mojej omie A cos tam musi nie grac, bo odpala ladnie chodzi na wolnych obrotach po jakims czasie zaczyna na ktorys cylinder szwankowac wybija ja z pracy, po nacisnieciu gazu zadlawia sie a potem wchodzi na obroty w automacie nie da sie jezdzic, wymienilem swiece, przez jakijs czas ustalo i znowu sie zaczelo :bud:


i to na tyle :)

#2 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2007 - 16:08

Sprawdz raczej przerwe miedzy elektrodami świecy 0,7 -0,8 mm, rzeczywiscie moze potrzewa przeczyscic kopułke i palec rozdzielacza ( chyba w A takowe istnieją )

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2007 - 21:05

jacekczewa dobrze pisze a jak chcesz zobaczyc co z aparatem to odpal w nocy (zero ksiezyca i lamp) pedal gazu w podloge i zobacz czy kopulka nie rozswietla sie czsem tzn . swieci. Czesto jest tak ze swiece zuzyte dobijaja kopulke gdzie wypala sie palec aparatu i styki na kopulce - POTRAFI TO SWIECIC JAK 5W ZAROWKA.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 maja 2007 - 09:08

a moze przewody WN jak sie rozgrzeje silnik cos przerywaja... a zeby dojsc do kopolki w 2.0, zeby byla jak na dloni to duzo rozbierania...podszybie przeszkadza :???:
wymien przewody ja mialem podobnie... i pomoglo :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2007 - 11:32

ale do testu ktory opisalem nie trzeba nic demontowac - chyba (nie znam tego motoru0) jak sa styki wypalone i palec rozdz. to naWET JAK JEST PRZYSLONIETY CZYMS APARAT to widac czy iskrzy w srodku....... a i przewody zobaczy czy swieca
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 maja 2007 - 12:11

ja stawiam ze to raczej przewody u mnie tez tak bylo... raz dobrze raz nie palil na jeden i szarpal... :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#7 OFFLINE   ARUCHA

ARUCHA
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: szczecin

Napisany 04 maja 2007 - 17:35

tak wlasnie robi raz szarpie raz nie .... hm! jutrobiore sie za nia i dzieki za porady, lepiej od najprostrzych spraw zaczac
i to na tyle :)

#8 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 maja 2007 - 20:16

nmzc... :wink:
ja u mnie juz tez bylem sklonny wymienic kopolke a okazalo sie ze przewody... teraz jesczez tylko musze swiece wymienic bo na tych juz sporo przejechane, ale pali dobrze :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#9 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2007 - 20:28

nmzc... :wink:
ja u mnie juz tez bylem sklonny wymienic kopolke a okazalo sie ze przewody... teraz jesczez tylko musze swiece wymienic bo na tych juz sporo przejechane, ale pali dobrze :wink:

w 2.0i aparat zaplonowy i kupulka rozdzielacza? U mnie chyba takiego czegos juz nie ma. Z tylu slinika jest zamontowana cewka i z niej kable i tyle...


 


#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2007 - 21:03

jesli z cewki ida 4 kable WN to oczywiscie ze nie ma aparatu zapl. ale jesli jest jedna cewka i z niej przewod do aparatu a dopiero tam wyjscie na 4 gary to aparat jest - proste. Pisalem ze nie znam tego motoru ale ze do teraz nikt nie protestowal co oznaczalo ze aparat jest a tu prosze........ Moze 2.0 byly z aparatem i bez... niech ktos napisze.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 maja 2007 - 01:04

yyyy... teraz to nie wiem... u mnie do kopolki wchodzi 5 kabli... z czego 4 sa na gary a jeden od cewki, czyli jest aparat... albo mi sie cos calkiem juz teraz jeb... :wink:
mozliwe ze sie myle...

http://img204.images...96755787us1.jpg
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2007 - 11:13

jest. Twoj uklad skalada sie z 1 cewki ktora wytwarza napiecie kilku tys volt aparatu zapl. ktorym reguluje sie kat wyprzedzenia zapl. a aparat z kop. z palcem rozdzielacza ktory przekazuje napiecie na poszczegolne cylindry. Poniewaz w tym ukladzie jest bardzo duzo polaczen a napiecie wysokie to czest dochodzi do nadpalen stykow kop. a w koncy wypalenia styku palca rozdz. Dlatego tak wazna jest dobra swieca z wlasciwa PRZERWA i dobre kabelki , wystarczy by jedna swieca byla wypalona (za duza przerwa ) to zaraz zacznie iskrzyc ale nie na swiecy tylko w aparacie zaplon. Dlatego zrob prosty NOCNY tescik o ktorym pisalem.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2007 - 11:16

te starsze omy A byly z normalnym recznym zaplonem nawet chyba w 2.0, ale na bank byly tez w 1.8. Ae wydawalo mi sie ze w A po liftingu (chyba od 91r) nie bylo juz aparatow zaplonowych z "palcem". Bynajmniej u mnie juz tego nie ma (omega A 94r), ale z tego co rozumiem to u kolegi BenQ jest jeszcze po staremu. ehh sam juz zglupialem...


 


#14 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 maja 2007 - 12:24

Luqua, a mialem omke z 93r i tez bylo tak jak u mnie teraz :razz: czyli moze robili takie zaleznie od wyposazenia... np. tam gdzie byl komp dawali bez a u mnie (bez kompa) z :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#15 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2007 - 12:33

ja tez mam bez kompa...
ścieżki Omegi są niezbadane :mrgreen:
moze tylko ja mam jakiegos wynalazka czy wersje przejsciowa. sam juz nie wiem...
:piwo:


 


#16 OFFLINE   ARUCHA

ARUCHA
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: szczecin

Napisany 06 maja 2007 - 13:06

to jest cilnik c20ne
i to na tyle :)

#17 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2007 - 15:59

tez mam C20NE..., monotronic 4.1 wychodzi na to ze ja mam jakas wersje przejsciową...