SWAP 2jz :)
#1 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2010 - 22:07
Jestem posiadaczem 3,0 V6 i jak wiadomo ten silniczek do wytrzymałych nie należy. No i wpadłem na pomysł o 2JZ z Supry albo lexusa GS jak kto woli. Pojemność ta sama i tez 24V i 6 garów ale tu redowa no i niesamowicie modyfikowalna i wytrzymała jednostka. Znalazłem już tematy np ten: http://www.cadillacf...v-i6-supra.html
gdzie już takie coś robili. Mam trochę odłożone co nieco i chęci tez i jak jeszcze tylko znajdzie się ktoś kto by mi pomógł to na rok 2011 będzie co porobić.
Wstępnie jak liczyłem to koszt silnika ok 2000zl (remont i doprowadzenie go na igiełkę oraz stage to ok 5 tys.) Chciałbym te 500HP bezpieczne z niego uzyskać. Skrzynia do tego silnika R154 (niezniszczalna) ok 3000zl. I most tylni ok 1000zl. Do tego trzeba by zrobić półosie i wał napędowy. Tu już nie mam pojęcia jaka cena. No i robociznę kogoś z warsztatem tez trzeba podliczyć. Ogólnie koszt osiągalny
Spotkałem tez projekt ze z BMW 540 wsadzili silnik ze skrzynia i łączny koszt 1500 Euro ale te silniki takie sobie są. Wiec bardziej 2JZ ale nad silnikiem i skrzynia od M5 E34 3,8 litra to bym mógł się dobrze zastanowić
#2 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2010 - 22:16
Witam
Jestem posiadaczem 3,0 V6 i jak wiadomo ten silniczek do wytrzymałych nie należy. No i wpadłem na pomysł o 2JZ z Supry albo lexusa GS jak kto woli. Pojemność ta sama i tez 24V i 6 garów ale tu redowa no i niesamowicie modyfikowalna i wytrzymała jednostka. Znalazłem już tematy np ten: http://www.cadillacf...v-i6-supra.html
gdzie już takie coś robili. Mam trochę odłożone co nieco i chęci tez i jak jeszcze tylko znajdzie się ktoś kto by mi pomógł to na rok 2011 będzie co porobić.
Wstępnie jak liczyłem to koszt silnika ok 2000zl (remont i doprowadzenie go na igiełkę oraz stage to ok 5 tys.) Chciałbym te 500HP bezpieczne z niego uzyskać. Skrzynia do tego silnika R154 (niezniszczalna) ok 3000zl. I most tylni ok 1000zl. Do tego trzeba by zrobić półosie i wał napędowy. Tu już nie mam pojęcia jaka cena. No i robociznę kogoś z warsztatem tez trzeba podliczyć. Ogólnie koszt osiągalny
Spotkałem tez projekt ze z BMW 540 wsadzili silnik ze skrzynia i łączny koszt 1500 Euro ale te silniki takie sobie są. Wiec bardziej 2JZ ale nad silnikiem i skrzynia od M5 E34 3,8 litra to bym mógł się dobrze zastanowić
te 1500 euro to tak na poczatek ale koszt takiego swapa to duzo wiecej podejrzewam ze 4-5 tys euro sie nazbiera
wiele razy juz bylo dyskutowane na ten temat trzeba miec gleboka kieszen zeby podchodzic do takiego projektu
#3 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 09:42
ja bym wcale sie nie zniechecal, jesli czas nie goni, to mozna wiele rzeczy po okazyjnych cenach upolowac, do tego mozliwie duzo wlasnej pracy zamiast oplacania kogos...te 1500 euro to tak na poczatek ale koszt takiego swapa to duzo wiecej podejrzewam ze 4-5 tys euro sie nazbiera
wiele razy juz bylo dyskutowane na ten temat trzeba miec gleboka kieszen zeby podchodzic do takiego projektu
Jesli chodzi o takie egzotyczne swapy, to mechanika to jedno, ale pozniej mordęga z elektryka, wiazkami itd... O tym czesto sie zapomina w fazie 'rozpatrywania'
#4 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 14:03
#5 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 20:36
Za 2k to można kompletne c20xe kupić albo h22a z hondy, a nie 2jz...
Czasem się walają po allegro Celiki Supry turbo za jakieś 5-6k zł, ale albo zakatowane albo kręcone o 300tyś km.
#6 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 21:23
pierwszy - kupno silnika i tego czym mamy zamiar go sterować
drugi - mechaniczne zintegrowanie wszystkiego do kupy
trzeci - elektryka...
pierwszy koszt zależy czego oczekujemy
drugi praktycznie czego byśmy nie wymyślili (jeżeli mieści się w granicach zdrowego rozsądku) jest porównywalny
trzeci można powiedzieć że zależy głównie od wiedzy i fachowości wykonawcy. jeżeli wie co robi powinno mu to zająć parę dni, a skasuje wedle własnych odczuć. jeżeli ma zamiar się uczyć do pozytywnego skutku, koszty rosną wraz z upływającym czasem i na kolejne niezbędne elementy, po czym duma z uwieńczonego dzieła będzie ważona w złocie
jak by na to nie patrzeć to jedyną faktycznie słuszną drogą jest zrobienie swojego auta samemu, w szczególności jeżeli ma służyć nie tylko na zawody...
bo jak wiadomo V'ek w omegach boi się co drugi mechanik, a co dopiero modzonego auta...
#7 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 21:04
bardziej osiągalne jak na europejskie realia. A silniki trochę droższe ale za to wszystko ładniej pasuje.
#8 OFFLINE
Napisany 15 listopada 2010 - 00:42
Kiedyś się zastanawiałem co można zaszczepić do kluchy żeby szybciej jechała i opcji wyszło kilka:
-c20let/rzeźba na bazie c20xe (leta ciężko znaleźć z normalnym stanie)
-v8 z bmw
-2.7 biturbo z audi (ale wywrotka pieniędzy)
-2.3 turbo z saaba 9-5
-2.2T z audi
-2.8/3.6 VR6 z jakiegoś vag-a
-sr20det nissana (kopalnia wiedzy, mnóstwo części aftermarketowch)
-f20c z hondy s2000 (ciężko dostępny, drogi, ale 240KM z 2lwolnossaka i redline na 9.5k rpm to wypas)
-v12 z bmw (w miarę tenio, ale spalanie horrendalne i może być ciasno pod maską)
-v8 z mercedesa
#9 OFFLINE
Napisany 15 listopada 2010 - 14:22
#10 OFFLINE
Napisany 15 listopada 2010 - 15:15
oraz Z20LETdo tej listy można dopisać jeszcze 2.8 V6 biturbo od viki lub insigni
#11 OFFLINE
Napisany 15 listopada 2010 - 19:30
#12 OFFLINE
#13 OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 11:07
2.8 V6 biturbo od viki lub insigni
oraz Z20LET
niby można, ale elektryka to koszmar, tam wiązka silnika się zaczyna na przednich reflektorach a kończy na tylnych.
Chyba jedyna opcja, żeby to działało to jakiś standalone.
#14 OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 11:47
#15 OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 12:17
Z22XE z omegi był sterowany simtec'iem, a Z20LET sterował motronik 1.5.5
biobąc pod uwagę nakład pracy przekładany na osiągi i dzielony przez koszty do omegi tylko poprawiony C20LET ewentualnie X30XE + jakieś dmuchnięcie i różaniec
#16 OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 19:42
Ta RWD i skrzynia biegów. BMW wzięło skrzynie biegów od GM'a, a w oplu wylądował M51D25(2.5TD) i M57D25(2.5DTI) w polifcie.Wydaje mi się, że najmniej problemów sprawi przekładka właśnie v8 z bmw. Beemki są chyba bardziej podobne konstrukcyjnie do opli niż toyoty.
Tak to za bardzo elementów wspólnych nie widzę.
A co do 4.4, to jak szukać to starszej wersji bez vanosów, które po 200tys. km są najczęściej do wymiany(6kzł komplet nowych gratów + robota, bo oczywiście do rozrządu trza mieć blokady).
Od razu warto dokupić kolektor ssący z 4.0, który ma większy przelot.
4.0 za to ma jedną zaletę, do 95 roku bodajże nie było EWS(immo).
Jakby ktoś na śląsku chciał się bawić w taki swap to służę pomocą w sprawie elektryki.
Fajny silnik, ale w BMW 7. 320KM da się wyciągnąć z 4.4, a zyskujesz na tym, że dzięki temu moment masz niżej(4 garki mniej, a raptem 1l mniej pojemności). Poza tym, do 4.0 i 4.4 łatwiej o części bo jest tego więcej.hmm koledzy z Bmw Drift Garage doradzali mi 4,4 V8 podobno jest lepsze od 4,0 V8 też właśnie się zastanawiam nad swapem na tą jednostkę choć na allegro jest bardzo mało takich aut z tym silnikiem ja osobiście znalazłem troszkę inny 750 v12 chce kupić całą bmw
Jeszcze jeden problem, znajdź manualną skrzynię do V12. Do starego M70(5.0) to "nie problem" bo jest 850CI, ale M73(5.4 z e38/e31) nigdy nie pojawił się z manualną skrzynią, nawet w 850 był automat.
Natomiast 850CSI to już inny motor, bo 5.6l Mpower i ten występował w manualu
Inna bardzo ciekawa opcja to 4.6 i 4.8 IS z X5, sporo droższa opcja od 4.4 i V12(5.0 i 5.4), ale skoro X z takim motorem potrafi nieźle wyrwać do przodu to w omedze będzie sobie radzić jeszcze lepiej.
#17 OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 21:19
#18 OFFLINE
Napisany 16 listopada 2010 - 21:37
#19 OFFLINE
#20 OFFLINE
Napisany 17 listopada 2010 - 08:11