Witam. Moja omesia 2,0 8V przegrzewa sie. Tak mi sie wydaje. Zaraz po odpaleniu no po oklo 10 minutach osiaga temp 90 stopni. i ok. ale juz po nastepnych 10 minutach ma prawie 100 stopni i tak w trasie sobie jade. swiatelka i juz wlacza sie wentylator. temp nie spada. dodam gazu na postoju i strzaleczka od temp leci w dol do jakis 95 stopni. dalej nie spada. tak jest caly czas w miescie prawie non stop wentylator w trasie trzyma caly czas te 95 stopni i ciut wiecej. wczesniej tzn przed wymiana peknietej nagrzewnicy nie bylo takich problemow. 90 stopni i wentylator dopiero w ekstremalnych warunkach. termostat wymienilem. dodam jeszcze ze na postoju przy tak rozgrzanym silniku ogrzewania prawie nie ma. jak jade robi sie cieplutko. wydaje mi sie ze na zakretach z nawiewow leci cieplejsze powietrze niz w czasie jazdy po prostej drodze??? macie jakies pomysly? z gory dzieki i pozdrawiam
0
problem z przegrzewaniem???
Rozpoczęte przez
Robercik30
, 22 kwi 2007, 15:44
12 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2007 - 16:55
Przyczyn może byc kilka, ale zaczynając od najsłabszych to:
Zapowietrzony układ( tylko że układ powinien sam sie odpowietrzyć), zamulona może byc chłodnica, brak płynu w układzie lub walnięty termostat.
Po uruchomieniu silnika i jeżdzie na światłach silnik szybciej sie rozgrzewa.
Ja stawiałbym na raczej termostat, jeśli płynu w układzie jest oki.
Ps.
Czy płynu nie ubywa w układzie i czy jest stan max.?
Zapowietrzony układ( tylko że układ powinien sam sie odpowietrzyć), zamulona może byc chłodnica, brak płynu w układzie lub walnięty termostat.
Po uruchomieniu silnika i jeżdzie na światłach silnik szybciej sie rozgrzewa.
Ja stawiałbym na raczej termostat, jeśli płynu w układzie jest oki.
Ps.
Czy płynu nie ubywa w układzie i czy jest stan max.?
#4 OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2007 - 17:42
Płynu nie ubywa. juz. wczesniej uklad byltroche nieszczelny ale juz to poprawilem. stan jest na max. odpowietrzalem juz dwa razy a termostat od tygodnia jest nowy a objawy caly czas sa takie same. juz mnie to denerwuje. a powiedzcie co sadziecie ze to moze byc pompa wody? ma juz przelatane ze 120 tys. ??? nie jest to chyba wina glowicy??? plynu nie ubywa a i nie widac zeby byl w nim olej czy cos takiego. bylem juz u mechanika ktory wymienial nagrzewnice i on tez rozklada rece.
#5 OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2007 - 19:36
Pompa własciwie jak nie cieknie to jest sprawna, skrzydelka pompy nie ulegają scieraniu, chyba ze bo zdarzaja sie takie przypadki , skrzydełka "rozklejaja - odrywają " sie od ośki i wtedy ośka sie kreci a skrzydelka wolniej lub wcale.
#6 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2007 - 18:50
Sprawdziłem dzis pompe wody. jest ok. dzis w wawie bylo w poludnie jakies 19- 20 stopni. Ani razu nie zeszla ponizej 95 stopni a 100 miala na kazdych swiatelkach. juz nie wiem co mam jeszcze sprawdzic :sad: pomozcie
#7 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2007 - 19:29
oczywiscie koledzy maja dobre pomysly tylko mnie zastanawia to "ogrzewanie" a wlasciwie brak ogrzewani. Nie znam Omegi A ale jesli jest dostep do nagrzewnicy (na dotyk) to sprawdz czy w temp 95 jest ciepla a wlasciwie goraca (regulator temp na max na cieple zero dmuchawy). Jesli nie jest to mozliwe to sprawdz waz wchodzacy do nagrzewnicy i wychodzacy (do tych wezy powinienes miec dostep pod maska. Przy odpalonym motorze , temp. 95 , cieplo na max i zero dmuchawy weze powinny byc gorace.
Uklad w Twojej Omie zapewne sam sie odpowietrza (zabojady maja korky do odpowietrznikow), jesli np zawor od nagrzewnicy jest zj**......... lub nie podlaczony (kabelki lub linka, zalezy jaki jest uklad) no to powietrze nie moze byc wypchniete z nagrzewnicy. Ponadto uklad aby dobrze byl odpowietrzony to musi byc otwarty obieg maly i duzy czyli nagrzewnica i termostat. Nagrzewnice opisalem jak sprawdzic a o otwarciu termostatu bedzie swiadczyl goracy waz gorny i dolny chlodnicy. Sprawdzaj i pisz
Uklad w Twojej Omie zapewne sam sie odpowietrza (zabojady maja korky do odpowietrznikow), jesli np zawor od nagrzewnicy jest zj**......... lub nie podlaczony (kabelki lub linka, zalezy jaki jest uklad) no to powietrze nie moze byc wypchniete z nagrzewnicy. Ponadto uklad aby dobrze byl odpowietrzony to musi byc otwarty obieg maly i duzy czyli nagrzewnica i termostat. Nagrzewnice opisalem jak sprawdzic a o otwarciu termostatu bedzie swiadczyl goracy waz gorny i dolny chlodnicy. Sprawdzaj i pisz
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#8 OFFLINE
Napisany 05 maja 2007 - 12:04
witam ponownie termostat otwiera uklad nie jest zapowietrzony sprawdzilem to ale dalej mi to nic nie daje bo oma jak sie grzala tak sie grzeje. teraz robi sie coraz cieplej i wentylator po miescie praktycznie sie nie wylacza. coraz mocniej da sie zaobserwowac too czym juz pisalem. na postoju na swiatelkach np temp 100stopni wlaczony wentylator i temp nie spada jak ja troche przegazuje i potrzymam tak na 2,5 - 3 tys obrotow to temp ladnie leci w dol do jakichs 95 stopni wtdey wentylator na moment sie wylaczy. drazni mnie to juz bardzo i boje sie czy taka temp pracy tego silnika nie zaszkodzi w koncu uszczelce pod glowica? naprawde nie wiecie co z tym zrobic? pozdrawiam wszystkich
#9 OFFLINE
Napisany 05 maja 2007 - 17:49
rozumiem ze nagrzewnica jest goraca(leci ciepelko z nawiewu) bo jesli nie to nadal trzeba grzebac w ukladzie chlodzenia - odpisz
Jezeli zas to jest ok ( i wszystkie rzeczy sprawdziles i tez sa cool) no to trzeba sprawdzic uszczelke pod glowica, jako amator grzebiacy w sam. spotkalem sie z 2 takimi stanami rzeczy ze wypalona-przepalona uszczelka powodowala taki stan rzeczy jaki opisujesz - potwierdzili to mech. twierdzac ze najlepiej ten efekt widac na dieselu ale w benzyniaku rowniez tak sie moze dziac
Jezeli zas to jest ok ( i wszystkie rzeczy sprawdziles i tez sa cool) no to trzeba sprawdzic uszczelke pod glowica, jako amator grzebiacy w sam. spotkalem sie z 2 takimi stanami rzeczy ze wypalona-przepalona uszczelka powodowala taki stan rzeczy jaki opisujesz - potwierdzili to mech. twierdzac ze najlepiej ten efekt widac na dieselu ale w benzyniaku rowniez tak sie moze dziac
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#10 OFFLINE
Napisany 05 maja 2007 - 20:23
No sprawa z tym ogrzewaniem tez jest dziwna. Jak stoi na postoju to cos tam cieplego dmucha. jak przegazuje to z nawiewow leci troche cieplejsze powietrze a czasami nawet bardzo cieple. jak jade sobie i wchodze szyybko w zakret wtedy czuje ze z nawiewow leci przez moment bardzo cieple poiwietrze. czy przepalona uszczelka nie bedzie przy okazji powodowala zwiekszajacego sie cisnienia w ukladzie? czy nie bedzie sie przedostawal olej do plynu chlodzacego i na odwrot?? pozdro
#11 OFFLINE
Napisany 05 maja 2007 - 20:59
co do uszczelki to nie poniewaz chodzi mi o przepalenie ale nie pomiedzy cylindrem a kanalem wodnym.
Jesli problem z ogrzewaniem jest no to lipa - trzeba grzebac w ukladzie chlodzenia. Dlaczego sadzisz ze uklad jest odpowietrzony. Jesli z jakiegos powodu przez nagrzewnice nie przeplywa plyn no to nie ma mowy o dobrym odpowietrzeniu. Aby uklad sie sam odpowietrzyl to musi byc otwarty maly i duzy obiego czyli silnik nagrzewnica i poprzez termostat chlodnica. A co z pompa skad wiadomo ze jest cool. Napisz dokladnie co i w jaki sposob sprawdziles w caly ukladzie.
Jesli problem z ogrzewaniem jest no to lipa - trzeba grzebac w ukladzie chlodzenia. Dlaczego sadzisz ze uklad jest odpowietrzony. Jesli z jakiegos powodu przez nagrzewnice nie przeplywa plyn no to nie ma mowy o dobrym odpowietrzeniu. Aby uklad sie sam odpowietrzyl to musi byc otwarty maly i duzy obiego czyli silnik nagrzewnica i poprzez termostat chlodnica. A co z pompa skad wiadomo ze jest cool. Napisz dokladnie co i w jaki sposob sprawdziles w caly ukladzie.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]
[B]
#12 OFFLINE
Napisany 06 maja 2007 - 11:06
w sumie to pompa bez rozebrania jest nie do sprawdzenia sadze ze jest ok bo nie cieknie a ktos wczesniej pisal ze raczej innego uszkodzenia pompy byc nie moze. A co do odpowietrzenia to po wymianie termostatu odpowietrzalem uklad sam odkrecajac czujnik temp ten w najwyzszym polozeniu i tak probowalem ja odpowietrzyc ale czy wtedy wlasnie musi byc otwarty i maly i duzy obieg? Jak dokladnie odpowietrzyc taki uklad w omie? moze mi podpowiesz? pozdrawiam
#13 OFFLINE
Napisany 06 maja 2007 - 13:44
Zaznaczam ze nie znam dokladnie omy A ale nie sadzy zeby Niemiec wymyslil cos innego. Jesli w zbiorniczku wyrownawczym do gornej czesci podlaczony jest wezyk to jest to odpowietrzenie i takie uklady odpowietrzaja sie same - pod jednym warunkiem plyn musi krazyc we wszystkich wezach (maly duzy obieg). Sposob odpowietrzania taki jak opisales to czesta sprawa w zabojadach lacznie z tym ze na wezach lub termostacie jest odpowietrznik i wtedy okreca sie odpowietrznik do momentu gdy pojawi sie plyn. Jednak w niemieckich sam spotkalem sie tylko z ukladem ktory sie sam odpowietrzy. Co do pompy do rzeczywiscie jest tak ze cieknie i koniec bliski ale raz spotkalem sie z taka rzecza ze kolo pasowe pompy krecilo sie a popa nie (zatarta) ale wtedy byly mocne piski i zgrzyty - os stala w miejscu a kolo pasowe krecace sie tarlo, jednak tam pompa byla napedzana osobnym paskiem i tylko ona a przeplyw plynu powodowany byl cisnieniem im wiecej gazu tym motor bardziej sie grzal wieksze cisnienie i powoli plyn krazyl ale na wolnych obrotach 100 stopni non stop. Wiec do dziela, odpowietrzaj, napisz jaki jest ten uklad no chyba ze ktos pomoze..........