Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sprawdzenie pomiarów sekwencji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2010 - 21:59

Witam

Mam prosbe aby ktos kto zna sie na rzeczy przejrzał zdjecia z programu i ewentualnie podpowiedzial co jest nie tak lub co by inaczej ustawil. Z gazem mam wszystko ok, ale kupiłem sobie fejsa i jestem ciekaw czy tak zostawic czy wprowadzic jakies zmiany.

Dodany obrazek

http://img413.images...11/10847287.jpg
http://img408.images...88/30050231.jpg
http://img836.images...36/67643128.jpg
http://img707.images...40/32892797.jpg
http://img155.images...59/92616969.jpg
http://img227.images...04/17529029.jpg
http://img808.images...74/18139665.jpg
http://img841.images...52/37813324.jpg

i na koniec zapamietane błędy:

http://img521.images...13/88598296.jpg

Z góry dzięki za pomoc :)

#2 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 września 2010 - 08:56

Jest OK, jakby się uprzeć to możesz segment A i B delikatnie wzbogacić, ale ogólnie nie ma się czego czepiać.
Sprawdź jeszcze jak tam kondycja silvera. 1,2,3 do odcięcia i sprawdź do ilu spadnie ciśnienie gazu w okolicach odcinki.

#3 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2010 - 12:13

Jest OK, jakby się uprzeć to możesz segment A i B delikatnie wzbogacić, ale ogólnie nie ma się czego czepiać.
Sprawdź jeszcze jak tam kondycja silvera. 1,2,3 do odcięcia i sprawdź do ilu spadnie ciśnienie gazu w okolicach odcinki.


Ok dzieki sprawdze i napisze :) Od jakiegos czasu podczas przelaczania na gaz smierdzi mi gazem w kabinie prawdopodobnie z reduktora, ktory jest w sumie blisko filtru kabinowego. Po zalaczeniu nic juz nie smierdzi. Ciekawe czy to wlasnie reduktor bokiem daje czy cos innego :rolleyes:

A to wzbogacenie segmentu (jak rozumiem podniesienie delikatnie wartosci) cos by mi zmienilo ? czy zostawic jak jest ?

#4 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 września 2010 - 12:31

Zobacz na screena z mapką. Do około 7ms punkty gazowe masz nad benzynowymi, czyli komp benzynowy musiał lekko wzbogacić mieszankę. Przy tak niewielkim rozjeździe nie musisz nic ruszać. Ale jak chcesz, tak jak pisałem lekko wzbogacić ten zakres, wtedy Ecu benzyny tego nie będzie musiał robić. Generalnie jeśli na benzynie i gazie jeździ jak trzeba to nic nie ruszaj.

Co do śmierdzenia w kabinie to tester szczelności albo ludwik i szukać nieszczelności :)

#5 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2010 - 13:38

Regulacja wzbogacenia jest w zakladce modelowanie ? Linia A i B maja wartosci wzbogacenia 11 i -2 procent. Musial bym zwiekszyc ktoras z tych wartsci % aby wyrownac lpg wzgledem pb ? Jak mam rozumiec te wartosci wzbogacenia, ze sa tak rozbierzne. Jestem laik w lpg ale chetnie dowiem sie cos nowego :)

Ludwik sam na uszczelki reduktora czy zmieszany z woda i patrzec czy sie pieni ? :)

#6 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 września 2010 - 15:54

Z wodą, oczywiście zamieszać, żeby na miejsce testu położyć piankę.

To, że wzbogacenia są rozbieżne to się nie przejmuj, kwestia charakterystyki wtryskiwaczy gazowych.

#7 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 18 września 2010 - 09:56

wazny jest komunikat wtryskiwacze benzynowe ciagle otwarte, oznacza to zapetlanie sie czasow wtrysku nalezy sprawdzic podczas jazdy czy blad ten po skasowaniu wystepuje kiedy sonda pokazuje bogata czy uboga mieszanke jak bogata mozna zostawic, jak uboga to trzeba regulowac bo zniszczysz silnik

#8 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2010 - 08:14

No to teraz pytanie laika w tej dziedzinie :D czy jezeli wydluze weze miedzy wtryskiwaczami a kolektorem ssacym (chce innaczej umiescic wtryski lpg bo narazie mam na kolektorze ssacym a chce dac je na boki) to czy moga mi sie zrozjechac parametry ecu lpg z racji dluzszych lekko wezy ?? :p

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2010 - 08:30

No to teraz pytanie laika w tej dziedzinie czy jezeli wydluze weze miedzy wtryskiwaczami a kolektorem ssacym (chce innaczej umiescic wtryski lpg bo narazie mam na kolektorze ssacym a chce dac je na boki) to czy moga mi sie zrozjechac parametry ecu lpg z racji dluzszych lekko wezy

Zalezy ile wydluzysz. Mysle, ze nic niebedziesz musial ruszac, ale sprawdzic trzeba potem.

#10 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2010 - 08:41

Zalezy ile wydluzysz. Mysle, ze nic niebedziesz musial ruszac, ale sprawdzic trzeba potem.


Wydluze o okolo 3 cm kazdy aby swobodnie zamontowac wtryski obok kolektora. Dzieki za odp zobaczymy co z tego wyjdzie :p

#11 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 20 września 2010 - 09:42

Jeśli będzie to możliwe, zamontuj wtryskiwacze pionowo.

#12 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2010 - 10:03

Jeśli będzie to możliwe, zamontuj wtryskiwacze pionowo.


No wlasnie do tej pory "lezaly" na kolektorze ssacym:

Dodany obrazek

Czyli lepiej je odwrocic dyszami do dołu ??

Ogolnie chce je zamontowac tak:

Dodany obrazek

aby odslonic kolektor...

#13 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 20 września 2010 - 11:20

zostaw - jest dobrze (pomijajac fakt ze to valteki), zrob sobie kompensacje listew

#14 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2010 - 11:55

zostaw - jest dobrze (pomijajac fakt ze to valteki), zrob sobie kompensacje listew


Co to jest "kompensacja listew"? Jakie znaczenie ma ułożenie wtryskiwaczy?

#15 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 20 września 2010 - 12:03

Co to jest "kompensacja listew"? Jakie znaczenie ma ułożenie wtryskiwaczy?


1.kompensacja listew - w skrocie polaczenie ich "tylu" wspolnym wezem celem wyrownania cisnienia gazu na listwach

2.ulozenie listew pionowo/poziomo - bez wiekszego znaczenia dla pracy (moze miec znaczenie dla wytrzymalosci wtryskiwaczy ale dla valteka to bez znaczenia bo zdazy sie rozkalibrowac pracujac nawet w pionie)

#16 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2010 - 12:28

1.kompensacja listew - w skrocie polaczenie ich "tylu" wspolnym wezem celem wyrownania cisnienia gazu na listwach

2.ulozenie listew pionowo/poziomo - bez wiekszego znaczenia dla pracy (moze miec znaczenie dla wytrzymalosci wtryskiwaczy ale dla valteka to bez znaczenia bo zdazy sie rozkalibrowac pracujac nawet w pionie)


Te pomiary gazu co widzicie mam nieruszane od 2.5 roku. Nie wiem jak to sie ma do wtryskow ale jak widac trzyma ustawienia. Fakt ze na gazie zrobilem dopiero 35 tys przez 3 lata. Z tego co wiem wtryski nie mozna montowac cewka do dołu i pod skosem. Inne ich ustawienie jest ok. Kompensacji chyba u mnie niema, musze dzisiaj spr jak bede przy aucie. Czyli tam gdzie jest zakonczenie listwy powinien byc pomiedzy nimi mostek ??

http://www.valtek.it...Gpl-Metano.aspx

#17 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 20 września 2010 - 12:39

1.kompensacja listew - w skrocie polaczenie ich "tylu" wspolnym wezem celem wyrownania cisnienia gazu na listwach

2.ulozenie listew pionowo/poziomo - bez wiekszego znaczenia dla pracy (moze miec znaczenie dla wytrzymalosci wtryskiwaczy ale dla valteka to bez znaczenia bo zdazy sie rozkalibrowac pracujac nawet w pionie)

Ad1. Zbędny bajer, u siebie testowałem 3 połączenia listew. Szeregowo, równolegle i równolegle z kompensacją. Na wszystkich 3 ustawieniach odczyty z programu były takie same.
Ad.2 Valteki w pionie pochodzą dłużej i pierwsze przełączanie dużo łagodniejsze. Kumpel odkąd listwa została postawiona w pion jest nawet zadowolony z Valteków:)
Moje Valteki leżały przez 65tys km i nawet po regeneracji chodziły beznadziejnie, widać było wytarte miejsca po jednej stronie trzpieni/prowadnic.
Swoją drogą jeśli te Valteki nie były ruszane od 2,5roku to przyda im się co najmniej kalibracja.

#18 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 20 września 2010 - 12:43

1.no wlasnie pomiary gazu masz do kitu bo zapetla ci wtryski

2.laczysz dwa konce listew ze soba z tylu wezem od gazu

3.nie masz kompensacji

Ad1. Zbędny bajer, u siebie testowałem 3 połączenia listew. Szeregowo, równolegle i równolegle z kompensacją. Na wszystkich 3 ustawieniach odczyty z programu były takie same.
Ad.2 Valteki w pionie pochodzą dłużej i pierwsze przełączanie dużo łagodniejsze :)
Moje Valteki leżały przez 65tys km i nawet po regeneracji chodziły beznadziejnie, widać było wytarte miejsca po jednej stronie trzpieni/prowadnic.
Swoją drogą jeśli te Valteki nie były ruszane od 2,5roku to przyda im się co najmniej kalibracja.



o jakich odczytasz piszesz ze byly takie same?

#19 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 20 września 2010 - 12:49

Czasy wtrysku gazu, benzyny, ciśnienia gazu, sondy lambda ....

#20 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2010 - 12:49

Ad.2 Valteki w pionie pochodzą dłużej i pierwsze przełączanie dużo łagodniejsze.


No u mnie tak samo pierwsze przelaczenie z rana ma delikatne ze 3 szarpniecia a pozniej juz nieodczuwalnie.


1.no wlasnie pomiary gazu masz do kitu bo zapetla ci wtryski

2.laczysz dwa konce listew ze soba z tylu wezem od gazu

3.nie masz kompensacji


Ok poslucham sie Was bo ja nie siedze w temacie lpg. Polacze je ze soba i z czasem sprawdze wyniki.

Swoją drogą jeśli te Valteki nie były ruszane od 2,5roku to przyda im się co najmniej kalibracja.


Jak dokonac kalibracji ?? :)