2,0 8v problem z gazem
#41 OFFLINE
Napisany 16 września 2010 - 21:33
#42 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 08:53
Ja mam u siebie II generację. Reduktor Tomasetto (wymieniony na nowy po przebiegu ok. 60tys) zespolony, sterownik Bingo-S. Skład mieszanki sterowny silnikiem krokowym. W mieście ok. 15/100 (częste stanie w długich korkach - standard w Łodzi), na trasie ok 10/100 nie przekraczając 120km/h. Opony 195/65R15.
Biegi zmieniam w granicach 2.000 - 2.500 obrotów, ale jak trzeba to i 5.000
Sterownik ustawiony na tryb sportowy. Mikser "wpasowany" w kolektor dolotowy. Wcześniej był na kawałku rury, ale zdarzały się niekontrolowane "strzały" (filtr powietrza z przepływomierzem w środku -> termometr -> rura -> mikser -> rura -> kolektor dolotowy). Po zmianie zamocowania miksera - jak ręką odjął.
Po ok. 60.000 km rozsypał się reduktor - nie można było ustawić wolnych obrotów, silnik "falował", "dławił się" przy jeździe na sprzęgle bez wdepniętego gazu (obroty spadały do 50, wskakiwały na 1000, znawu spadały, rosły i po kilku "wahnięciach" wracały na 750 . Gazownik stwierdził, że nie mógł się skończyć po "odparowaniu" takiej ilości gazu i zasugerował wymianą na nowy - żadne regeneracje. Zaproponowano mi zamiast zespolonego - założenie oddzielnego zaworu. Ze względu na dużo wyższe koszty redukotra, zaworu i robocizny zakupiłem zespolony, którego w firmir gdzie kupowałem nie chcieli założyć ("nasi mechanicy nie robią wynalazków, ale handlujemy nimi").
Za reduktor dałem (chyba) coś ok 230zł + wymiana i regulacja 50zł.
Nigdy nie miałem nawet ochoty wymieniać tej instalacji na "śrubkę", chociaż mogła by mniej palić.
W instalacji takiej jak masz dołożyłbym sterownik podłączony do sondy lambda i sterowanie składem mieszanki z silnikiem krokowym. Śrubka jest dobra do starych silników gaźnikowych.
Myślę, że spalanie do ok. 15/miasto jest do przyjęcia. Silniki 2.0 8v są za słabe do pociągnięcia kluski, w związku z chym musi więcej spalić. Moc silnika nie bierze się tylko z samego powietrza, trzeba je z czymś najlepiej łatwopalnym wymieszać .
Pozdrawiam.
#43 OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 18:45
Instalka Stag4 + listwa matrix xj544+ dysze 2.2 (albo 2.3), ciśnienie gazu 1.3 bara, reduktor UN-07 (eg200-podobny).
#44 OFFLINE
Napisany 23 września 2010 - 19:31
#45 OFFLINE
Napisany 13 października 2010 - 21:23
#46 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 16:46
#47 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 16:59
witam ponownie po wymianie parownika było ładnie 1000km paliła 12-13 litrów po przejechaniu tych km zaczęła chlać znowu pojechałem do tego zakładał i cały czas mi reguluje i pomiescie nie mogę zejść poniżej 15 juz podobno ręce rozkłada bo nie wie co jest pojechałem do drugiego szczelność sprawdził w pioł w analizator wszytko pomoście bo już nie wiem
a benzyny ile pali?
błędy jakieś są? sonda, czujniki jak pracują?
#48 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 17:30
witam ponownie po wymianie parownika było ładnie 1000km paliła 12-13 litrów po przejechaniu tych km zaczęła chlać
a zresetuj kompa i wtedy zobacz ile będzie palił
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#49 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 20:19
#50 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 20:35
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#51 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 10:34
sonda na tym gazie nie pracuje bo tu gaz jest na srube wszytskie czujniki sa ok jutro zresetuje go plus sie odpina na 15min???
sorki nie doczytałem że masz śrubę , ja bym jeszcze zaryzykował i wymienił czujnik temp. bo on wydaje się być czasem ok a jednak nie jest.
#52 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 15:20
#53 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 15:39
#54 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2010 - 22:37
#55 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 15:21
Wyskakuje blad 13 (sonda lambda), zresestowalem komputer (odpiolem w cholere na 11 godzin) efekt, pierwsza sekwencja sczytywania błędów pojawia się błąd 13 ale już następna sekwencja i każde dalej nie pokazują błędu. Domyślam się, że jest coś w rodzaju pamięci takiej że był ten błąd ale w tej chwili go nie ma? poprawcie mnie jeśli się mylę...
Zrobilem 30km i zaraz ide zczytać błędy dam znać czy błąd się wyświetla czy nie.
#56 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 15:27
Domyślam się, że jest coś w rodzaju pamięci takiej że był ten błąd ale w tej chwili go nie ma? poprawcie mnie jeśli się mylę...
jeśli zresetowałeś to błędu już nie powinno być , zresetuj jeszcze raz i niech chodzi na tylko benie , następnie zobacz czy jest błąd jak nie ma , to znaczy że coś z emulacją sondy jak pracuje na gazie jest nie tak
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#57 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2010 - 20:24
Po "zresestowaniu" wyskakuje kolejno (standardowa sekwencja) 12,12,12,13,13,13,31,31,31
Rozpoczyna sekwencje od początku i jest:
12,12,12,31,31,31
Coś w stylu "Jestem ale mnie nie ma" ...:confused:
#58 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 13:17
Także wcześniejsze domniemania, że to lewe powietrze czy coś jeżdżąc na gazie powoduje niepoprawną prace sondy chyba można uznać za błędne.
:pokoj: Jakieś sugestie..... ??? :pokoj:
#59 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 18:05
Jakieś sugestie.....
podłącz pod kompa i sprawdź czy sonda pracuje bo może padła , ewentualnie sprawdź kabelki przy sondzie i wtyczkę może coś nie kontaktuje
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.