Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,0 8v problem z gazem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 16 września 2010 - 21:33

Jak na sekwencje to zdecydownanie za duzo! Moja przy automatycznej skrzyni po miescie ciagnie 14! Dodam ze nie jezdze jak emeryt.

#42 OFFLINE   D_Mrozu

D_Mrozu
  • 32 postów
  • Dołączył: 19-06-2006
  • Skąd: Zgierz

Napisany 19 września 2010 - 08:53

Witam.
Ja mam u siebie II generację. Reduktor Tomasetto (wymieniony na nowy po przebiegu ok. 60tys) zespolony, sterownik Bingo-S. Skład mieszanki sterowny silnikiem krokowym. W mieście ok. 15/100 (częste stanie w długich korkach - standard w Łodzi), na trasie ok 10/100 nie przekraczając 120km/h. Opony 195/65R15.
Biegi zmieniam w granicach 2.000 - 2.500 obrotów, ale jak trzeba to i 5.000 :)
Sterownik ustawiony na tryb sportowy. Mikser "wpasowany" w kolektor dolotowy. Wcześniej był na kawałku rury, ale zdarzały się niekontrolowane "strzały" (filtr powietrza z przepływomierzem w środku -> termometr -> rura -> mikser -> rura -> kolektor dolotowy). Po zmianie zamocowania miksera - jak ręką odjął.
Po ok. 60.000 km rozsypał się reduktor - nie można było ustawić wolnych obrotów, silnik "falował", "dławił się" przy jeździe na sprzęgle bez wdepniętego gazu (obroty spadały do 50, wskakiwały na 1000, znawu spadały, rosły i po kilku "wahnięciach" wracały na 750 . Gazownik stwierdził, że nie mógł się skończyć po "odparowaniu" takiej ilości gazu i zasugerował wymianą na nowy - żadne regeneracje. Zaproponowano mi zamiast zespolonego - założenie oddzielnego zaworu. Ze względu na dużo wyższe koszty redukotra, zaworu i robocizny zakupiłem zespolony, którego w firmir gdzie kupowałem nie chcieli założyć ("nasi mechanicy nie robią wynalazków, ale handlujemy nimi").
Za reduktor dałem (chyba) coś ok 230zł + wymiana i regulacja 50zł.
Nigdy nie miałem nawet ochoty wymieniać tej instalacji na "śrubkę", chociaż mogła by mniej palić.
W instalacji takiej jak masz dołożyłbym sterownik podłączony do sondy lambda i sterowanie składem mieszanki z silnikiem krokowym. Śrubka jest dobra do starych silników gaźnikowych.
Myślę, że spalanie do ok. 15/miasto jest do przyjęcia. Silniki 2.0 8v są za słabe do pociągnięcia kluski, w związku z chym musi więcej spalić. Moc silnika nie bierze się tylko z samego powietrza, trzeba je z czymś najlepiej łatwopalnym wymieszać :).
Pozdrawiam.

#43 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 września 2010 - 18:45

15 w mieście jest nawet bardziej niż do przyjęcia. A ile ma palić? 8l przy ciężkiej nodze? Nie dajmy się zwariować. U mnie przy jeździe takiej sobie spala 13.5-14.5. Rekordy to minimalnie 12.8 a maksymalnie 15.8 (normalna pogoda, 100% miasto). Trasa rzędu 10-11l chyba, ale cięzko mi ocenić, bo mało po trasie jeżdżę.

Instalka Stag4 + listwa matrix xj544+ dysze 2.2 (albo 2.3), ciśnienie gazu 1.3 bara, reduktor UN-07 (eg200-podobny).

#44 OFFLINE   wierzbajunior91

wierzbajunior91
  • 30 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Białystok/ Os. Bojary

Napisany 23 września 2010 - 19:31

Moje 2.0 8v z sekwencja pali w granicach 13 w typowym miescie w trasie jeszcze nie mialem okazji sprawdzic bo gazik mam do tygodnia:))

#45 OFFLINE   ekredyty

ekredyty
  • 2 postów
  • Dołączył: 13-10-2010

Napisany 13 października 2010 - 21:23

moja na 8 pali 11 w miescie 8 do 10 w trasie i nie ma za duzej roznicy w przyspieszeniu 15 -20 to mi palila jak siadl reduktor i sonda

#46 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 08 listopada 2010 - 16:46

witam ponownie po wymianie parownika było ładnie 1000km paliła 12-13 litrów po przejechaniu tych km zaczęła chlać znowu pojechałem do tego zakładał i cały czas mi reguluje i pomiescie nie mogę zejść poniżej 15 juz podobno ręce rozkłada bo nie wie co jest pojechałem do drugiego szczelność sprawdził w pioł w analizator wszytko pomoście bo już nie wiem

#47 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 08 listopada 2010 - 16:59

witam ponownie po wymianie parownika było ładnie 1000km paliła 12-13 litrów po przejechaniu tych km zaczęła chlać znowu pojechałem do tego zakładał i cały czas mi reguluje i pomiescie nie mogę zejść poniżej 15 juz podobno ręce rozkłada bo nie wie co jest pojechałem do drugiego szczelność sprawdził w pioł w analizator wszytko pomoście bo już nie wiem


a benzyny ile pali?
błędy jakieś są? sonda, czujniki jak pracują?

#48 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2010 - 17:30

witam ponownie po wymianie parownika było ładnie 1000km paliła 12-13 litrów po przejechaniu tych km zaczęła chlać



a zresetuj kompa i wtedy zobacz ile będzie palił

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#49 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 08 listopada 2010 - 20:19

sonda na tym gazie nie pracuje bo tu gaz jest na srube wszytskie czujniki sa ok jutro zresetuje go plus sie odpina na 15min???

#50 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2010 - 20:35

ja odpinam na godzinę - dla pewności :) , nie wiem jaki jest potrzebny minimalny czas

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#51 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 09 listopada 2010 - 10:34

sonda na tym gazie nie pracuje bo tu gaz jest na srube wszytskie czujniki sa ok jutro zresetuje go plus sie odpina na 15min???


sorki nie doczytałem że masz śrubę , ja bym jeszcze zaryzykował i wymienił czujnik temp. bo on wydaje się być czasem ok a jednak nie jest.

#52 OFFLINE   wierzbajunior91

wierzbajunior91
  • 30 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Białystok/ Os. Bojary

Napisany 09 listopada 2010 - 15:20

mi pali 15.2L w cyklu mieszanym polowa w trasie polowa w miescie:) to sporo ale to przez blad przeplywomierza powietrza:) w przyszlym tygodniu mam przyjsc i mam nadzieje ze mniej bedzie palil moj chlor:)

#53 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 09 listopada 2010 - 15:39

no ja zresetowałem zalałem za 20zł zobaczę ile przejadę

#54 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 11 listopada 2010 - 22:37

no wiec tak po zresetowaniu kompa bez zadnej regulacji za 40zł 50 trasa 50% miasto 130km zrobiłem czyli 12,3 super zobaczymy jak dalej

#55 OFFLINE   Dzesiu

Dzesiu

    SUZUKI!

  • 38 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 listopada 2010 - 15:21

Z tego co mi wiadomo mam inst. 2 gen napewno jest silniczek krok. a nie sruba. Odpalanie auta odbywa sie zawsze na benie nie ma odpalania z gazu. Ostatnio spalanie osiągneło 16dm3 na 100-tke a następnie 18dm3 na setke. Przy czym pokonuje co prawda krotkie odcinki w wiekszosci jednk zawsze ten 1km przejezdzam na benie.

Wyskakuje blad 13 (sonda lambda), zresestowalem komputer (odpiolem w cholere na 11 godzin) efekt, pierwsza sekwencja sczytywania błędów pojawia się błąd 13 ale już następna sekwencja i każde dalej nie pokazują błędu. Domyślam się, że jest coś w rodzaju pamięci takiej że był ten błąd ale w tej chwili go nie ma? poprawcie mnie jeśli się mylę...

Zrobilem 30km i zaraz ide zczytać błędy dam znać czy błąd się wyświetla czy nie.
Omega 2.0 16v nastepna bedzie tez omega. Podpisano fanatyk japońskich samchodów. Co krowa to krowa :)

#56 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2010 - 15:27

Domyślam się, że jest coś w rodzaju pamięci takiej że był ten błąd ale w tej chwili go nie ma? poprawcie mnie jeśli się mylę...


jeśli zresetowałeś to błędu już nie powinno być , zresetuj jeszcze raz i niech chodzi na tylko benie , następnie zobacz czy jest błąd jak nie ma , to znaczy że coś z emulacją sondy jak pracuje na gazie jest nie tak

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#57 OFFLINE   Dzesiu

Dzesiu

    SUZUKI!

  • 38 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 listopada 2010 - 20:24

Na Benie nie sprawdzałem jeszcze ale zastanawia mnie to:

Po "zresestowaniu" wyskakuje kolejno (standardowa sekwencja) 12,12,12,13,13,13,31,31,31
Rozpoczyna sekwencje od początku i jest:
12,12,12,31,31,31

Coś w stylu "Jestem ale mnie nie ma" ...:confused:
Omega 2.0 16v nastepna bedzie tez omega. Podpisano fanatyk japońskich samchodów. Co krowa to krowa :)

#58 OFFLINE   Dzesiu

Dzesiu

    SUZUKI!

  • 38 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 listopada 2010 - 13:17

No i zgłupiałem kompletnie. Po jakims czasie (~50km) błąd wyskakujący w pierwszej sekwencji odczytu błędów (13) wymazał się już kompletnie. Wszystko zmierzało w dobrym kierunku, lecz dziś rano odpaliłem zimną ślimaczyce ujechałem ~1km no i przełączyła się na gaz. Czułem, że jest zamulona jakby może silnik za zimny (wogóle ostatnio późno się nagrzewa, prawie 10 minut się bujam po mieście żeby wskazówka temp. drgneła). No i obroty na jałowym spadały do 300/500. Już miałem przełączyć na bene, ale nie zdążyłem. Usłyszałem takie puknięcie pod maską nawet nie wybuch, coś tam sobie strzeliło i Omcia odmówiła jazdy na gazie. Także czeka mnie wizyta u Gaz Mastera ale to nie koniec, jadąc na benzynie dłuższy odcinek wyświetlił się "Check Engine" Dojechałem do roboty odrazu się podpiołem i znów jest "13" Brak sygnały z sondy Lambda.

Także wcześniejsze domniemania, że to lewe powietrze czy coś jeżdżąc na gazie powoduje niepoprawną prace sondy chyba można uznać za błędne.

:pokoj: Jakieś sugestie..... ??? :pokoj:
Omega 2.0 16v nastepna bedzie tez omega. Podpisano fanatyk japońskich samchodów. Co krowa to krowa :)

#59 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2010 - 18:05

Jakieś sugestie.....


podłącz pod kompa i sprawdź czy sonda pracuje bo może padła , ewentualnie sprawdź kabelki przy sondzie i wtyczkę może coś nie kontaktuje

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p