Odcina przy 4500 - czujnik wału, czujnik wałków, tryb awaryjny. Kilka pytań.
#1 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 16:59
Na forum pojawiają się kilka terminów:
- "czujnik położenia wałka rozrządu"
- "czujnik obrotu wałka (wałków) rozrządu"
oraz
- "czujnik położenia wału korbowego"
- "czujnik obrotu wału korbowego"
Chciałbym wymienić dwa czujniki, ten od wałka rozrządu i ten od wału korbowego. Tylko nie wiem jaka jest ich prawidłowa nazwa i czy nie ma czasem jakiś 4 czujników??
Ps. Wyczytałem, że mam silnik w trybie awaryjnym, ale nie palą mi się żadne kontrolki, auto chodzi normalnie do tych 4500 obrotów, tylko potem jest to odcięcie.
Moje pytanie: Jak długo mogę jeździć w tym trybie awaryjnym (będę miał kasę na mechanika dopiero koło 15 sierpnia, a codziennie dojeżdżam autem do pracy ok 60km), i czy grozi to jakimś uszkodzeniem silnika?
Ps.2 Sorry, że tak się rozpisałem, i pewnie dla nie których zadałem oczywiste pytania, jednak dopiero zaczynam swoją przygodę z Omegą i proszę o wyrozumiałość.
#2 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 17:05
#3 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 17:09
Witam, przeszukałem forum i zdiagnozowałem mój problem sam (Odcina mi zapłon przy ok 4500 obrotów, po za tym na zimnym silniku trochę skaczą obroty, ale po chwili wszystko wraca do normy, tylko te odcięcie pozostaje) ale mam kilka nie ścisłości.
Na forum pojawiają się kilka terminów:
- "czujnik położenia wałka rozrządu"
- "czujnik obrotu wałka (wałków) rozrządu"
oraz
- "czujnik położenia wału korbowego"
- "czujnik obrotu wału korbowego"
Chciałbym wymienić dwa czujniki, ten od wałka rozrządu i ten od wału korbowego. Tylko nie wiem jaka jest ich prawidłowa nazwa i czy nie ma czasem jakiś 4 czujników??
Ps. Wyczytałem, że mam silnik w trybie awaryjnym, ale nie palą mi się żadne kontrolki, auto chodzi normalnie do tych 4500 obrotów, tylko potem jest to odcięcie.
Moje pytanie: Jak długo mogę jeździć w tym trybie awaryjnym (będę miał kasę na mechanika dopiero koło 15 sierpnia, a codziennie dojeżdżam autem do pracy ok 60km), i czy grozi to jakimś uszkodzeniem silnika?
Ps.2 Sorry, że tak się rozpisałem, i pewnie dla nie których zadałem oczywiste pytania, jednak dopiero zaczynam swoją przygodę z Omegą i proszę o wyrozumiałość.
witam prawidłowe nazwy sa 1 czujnik połozenia wałka rozrządu 2czujnik połozenia wału korbowego pewnie masz uszkodzony ten 1 i powinien ci sie palic check taka pomaranczowa kontrolka .W jednym z moich postów jest opisane jak to mozna tymczasowo ominąc pozwala to na normalne uzytkowanie troche poszukaj a dowiesz sie wszystkiego:)
#4 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 20:34
Ps. blase2501 szukam twojego postu o tym jak ten problem tymczasowo ominąć i użytkować auto, ale nie mogę znaleźć, może mógł byś...
aha i jeszcze, mam też problem z temperaturą dochodzi do 107, wentylator schładza do 95 i tak w kółko, poczytałem na forum (czyściłem chłodnicę, zmieniłem płyn) i wiem, że trzeba wymienić termostat, tylko czy mogę jeździć na takich temperaturach jeszcze przez ok 2 tygodnie (kasa na mechanika) czy grozi to jakimiś uszkodzeniami (UPG)
#5 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 21:02
albo masz jakiś stary błąd albo nie masz kontrolki lub się spaliła (co się rzadko zdarza)
#6 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 02:49
Ps. Kontrolka check sie zapala przy wlączeniu stacyjki,ale po odpaleniu gasnie. Wiec ten tryb awaryjny wymyslilem,po przeszukaniu forum.
Ps.2 sory za ort. Ale pisze z komórki,w domu edytuje posta. Pozdrawiam i prosze o pomoc
#7 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 06:48
#8 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 07:35
Witam, przeszukałem forum i zdiagnozowałem mój problem sam (Odcina mi zapłon przy ok 4500 obrotów, po za tym na zimnym silniku trochę skaczą obroty, ale po chwili wszystko wraca do normy, tylko te odcięcie pozostaje) ale mam kilka nie ścisłości.
Na forum pojawiają się kilka terminów:
- "czujnik położenia wałka rozrządu"
- "czujnik obrotu wałka (wałków) rozrządu"
oraz
- "czujnik położenia wału korbowego"
- "czujnik obrotu wału korbowego"
Chciałbym wymienić dwa czujniki, ten od wałka rozrządu i ten od wału korbowego. Tylko nie wiem jaka jest ich prawidłowa nazwa i czy nie ma czasem jakiś 4 czujników??
Ps. Wyczytałem, że mam silnik w trybie awaryjnym, ale nie palą mi się żadne kontrolki, auto chodzi normalnie do tych 4500 obrotów, tylko potem jest to odcięcie.
Moje pytanie: Jak długo mogę jeździć w tym trybie awaryjnym (będę miał kasę na mechanika dopiero koło 15 sierpnia, a codziennie dojeżdżam autem do pracy ok 60km), i czy grozi to jakimś uszkodzeniem silnika?
Ps.2 Sorry, że tak się rozpisałem, i pewnie dla nie których zadałem oczywiste pytania, jednak dopiero zaczynam swoją przygodę z Omegą i proszę o wyrozumiałość.
do wymiany czujnik wału korbowego i w zwiazku z grzaniem czujnik gorny na chlodnicy odpowiedzalny za wlaczenie wentylatrow bo nie masz pierwszego biegu wentylatorow. czujnik - tylko oryginal - zamienniki omijaj
#9 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 07:41
1.czujnik polozenia walkow rozrzadu
2.czujnik polozenia i predkosci obrotowej walu
3.przeplywomierz
4.czyjnik temp.dolotu
Po wymianie czujnika nr.2 auto zaczelo normajnie chodzic i reszta bledow zniknela.
A mechanik chcial mi wymiweniac 2 czujniki odrazu bez jakiego kolwiek sprawdzania ich,i bez zczytywania bledow czy podlaczania pod kompa.
Wiec poco kupowac odrazu 2 czujniki i ladowac sie w koszta(a do najtanszych nie naleza).
#10 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 08:17
Mi jak odcina przy 4500 obr/min to mialem bledy:
1.czujnik polozenia walkow rozrzadu
2.czujnik polozenia i predkosci obrotowej walu
3.przeplywomierz
4.czyjnik temp.dolotu
Po wymianie czujnika nr.2 auto zaczelo normajnie chodzic i reszta bledow zniknela.
A mechanik chcial mi wymiweniac 2 czujniki odrazu bez jakiego kolwiek sprawdzania ich,i bez zczytywania bledow czy podlaczania pod kompa.
Wiec poco kupowac odrazu 2 czujniki i ladowac sie w koszta(a do najtanszych nie naleza).
ale ty masz 2.0 a kolega ma 3.0 a tak jest troche inaczej
#11 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 12:04
- 18 System regulacji spalania stukowego ??
- 19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał ??
Możecie mi jeszcze pomóc to rozszyfrować.
Ni i ten "czujnik górny na chłodnicy" (praca wentylatora I bieg) czy to jest prawidłowa nazwa i to też mam do wymiany?
Wielkie dzięki za dotychczasowe porady, zaczynam się pomału wdrażać.
pozdrawiam
#12 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 12:44
Fakt Beast ma rację czujnik na chłodnicy do wymiany ten górny... jak nie włącza Ci się pierwszy bieg wentylatora...a na to by wychodziło
#13 OFFLINE
Napisany 16 września 2010 - 21:34
#14 OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 19:29
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2010 - 23:49
#17 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2010 - 21:07
#18 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2010 - 21:17
To nie jest tylko możliwe, to fakt.czy jest to możliwe czy to była ściema
Sprawdziłbym żarówę czy nie jest przepięta pod żarówkę ciśnienia oleju. Wtedy nie widać błędu a gasną obie razem
#19 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2010 - 21:20
kolego a jak to sprawdzić bo trochę mało się na tym znam, ogólnie staram się auto robić sam ale z omegą mam do czynienia dopiero z 2 tyg więc dopiero się poznajemySprawdziłbym żarówę czy nie jest przepięta pod żarówkę ciśnienia oleju. Wtedy nie widać błędu a gasną obie razem
#20 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2010 - 21:23
Jest na forum porada ładnie sporządzona, doceniając wkład pracy włożony przez użyszkodnika należy ją odszukać i dokładnie przeczytać