Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odcina przy 4500 - czujnik wału, czujnik wałków, tryb awaryjny. Kilka pytań.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
192 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   e2in

e2in
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-07-2010

Napisany 28 lipca 2010 - 16:59

Witam, przeszukałem forum i zdiagnozowałem mój problem sam (Odcina mi zapłon przy ok 4500 obrotów, po za tym na zimnym silniku trochę skaczą obroty, ale po chwili wszystko wraca do normy, tylko te odcięcie pozostaje) ale mam kilka nie ścisłości.

Na forum pojawiają się kilka terminów:

- "czujnik położenia wałka rozrządu"
- "czujnik obrotu wałka (wałków) rozrządu"

oraz

- "czujnik położenia wału korbowego"
- "czujnik obrotu wału korbowego"

Chciałbym wymienić dwa czujniki, ten od wałka rozrządu i ten od wału korbowego. Tylko nie wiem jaka jest ich prawidłowa nazwa i czy nie ma czasem jakiś 4 czujników??

Ps. Wyczytałem, że mam silnik w trybie awaryjnym, ale nie palą mi się żadne kontrolki, auto chodzi normalnie do tych 4500 obrotów, tylko potem jest to odcięcie.
Moje pytanie: Jak długo mogę jeździć w tym trybie awaryjnym (będę miał kasę na mechanika dopiero koło 15 sierpnia, a codziennie dojeżdżam autem do pracy ok 60km), i czy grozi to jakimś uszkodzeniem silnika?

Ps.2 Sorry, że tak się rozpisałem, i pewnie dla nie których zadałem oczywiste pytania, jednak dopiero zaczynam swoją przygodę z Omegą i proszę o wyrozumiałość.

#2 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2010 - 17:05

czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik obrotu wału korbowego

 


#3 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 28 lipca 2010 - 17:09

Witam, przeszukałem forum i zdiagnozowałem mój problem sam (Odcina mi zapłon przy ok 4500 obrotów, po za tym na zimnym silniku trochę skaczą obroty, ale po chwili wszystko wraca do normy, tylko te odcięcie pozostaje) ale mam kilka nie ścisłości.

Na forum pojawiają się kilka terminów:

- "czujnik położenia wałka rozrządu"
- "czujnik obrotu wałka (wałków) rozrządu"

oraz

- "czujnik położenia wału korbowego"
- "czujnik obrotu wału korbowego"

Chciałbym wymienić dwa czujniki, ten od wałka rozrządu i ten od wału korbowego. Tylko nie wiem jaka jest ich prawidłowa nazwa i czy nie ma czasem jakiś 4 czujników??

Ps. Wyczytałem, że mam silnik w trybie awaryjnym, ale nie palą mi się żadne kontrolki, auto chodzi normalnie do tych 4500 obrotów, tylko potem jest to odcięcie.
Moje pytanie: Jak długo mogę jeździć w tym trybie awaryjnym (będę miał kasę na mechanika dopiero koło 15 sierpnia, a codziennie dojeżdżam autem do pracy ok 60km), i czy grozi to jakimś uszkodzeniem silnika?

Ps.2 Sorry, że tak się rozpisałem, i pewnie dla nie których zadałem oczywiste pytania, jednak dopiero zaczynam swoją przygodę z Omegą i proszę o wyrozumiałość.


witam prawidłowe nazwy sa 1 czujnik połozenia wałka rozrządu 2czujnik połozenia wału korbowego pewnie masz uszkodzony ten 1 i powinien ci sie palic check taka pomaranczowa kontrolka .W jednym z moich postów jest opisane jak to mozna tymczasowo ominąc pozwala to na normalne uzytkowanie troche poszukaj a dowiesz sie wszystkiego:)

#4 OFFLINE   e2in

e2in
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-07-2010

Napisany 28 lipca 2010 - 20:34

dzięki panowie, u mnie nie pali się właśnie ta kontrolka check, dlatego o trybie awaryjnym, wiem tylko z tego, że odcina przy 4500 obrotów. Po za tym auto jeździ normalnie, na niższych obrotach.

Ps. blase2501 szukam twojego postu o tym jak ten problem tymczasowo ominąć i użytkować auto, ale nie mogę znaleźć, może mógł byś... ;)

aha i jeszcze, mam też problem z temperaturą dochodzi do 107, wentylator schładza do 95 i tak w kółko, poczytałem na forum (czyściłem chłodnicę, zmieniłem płyn) i wiem, że trzeba wymienić termostat, tylko czy mogę jeździć na takich temperaturach jeszcze przez ok 2 tygodnie (kasa na mechanika) czy grozi to jakimiś uszkodzeniami (UPG)

#5 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2010 - 21:02

na początek to z czytaj błędy jakie masz wg. tej porady --->>> http://forum.omegakl...hread.php?t=202
albo masz jakiś stary błąd albo nie masz kontrolki lub się spaliła (co się rzadko zdarza)

#6 OFFLINE   e2in

e2in
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-07-2010

Napisany 29 lipca 2010 - 02:49

Błędy szczytalem,ale chyba żle,bo nigdzie nie mogłem odnależć co oznaczaja. I do konca nie wiem,jak zczytywac w moim silniku,czy jeden blad to 4 cyfry,czy 2. Pogubilem sie z tym miganiem :) . Interesuje mnie głównie to ile mogę jeżdzic w takim trybie awaryjnym,albo jak go ominac chociaż na te 2 tygodnie (kasa na mechanika). No i to samo z tym grzaniem,czy to mocno szkodzi.

Ps. Kontrolka check sie zapala przy wlączeniu stacyjki,ale po odpaleniu gasnie. Wiec ten tryb awaryjny wymyslilem,po przeszukaniu forum.
Ps.2 sory za ort. Ale pisze z komórki,w domu edytuje posta. Pozdrawiam i prosze o pomoc

#7 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2010 - 06:48

U ciebie są błędy 2 cyfrowe 3x będzie powtarzał jeden błąd dłuższa przerwa i kolejne błędy. na 100% powinien wyświetlić Ci się 12 i 31 tylko że to nie są błędy 12-rozpoczęcie wywołania kodów usetek i 31-brak prędkości obrotowej (czyli nie pracujący silnik) a wysoka temperatura powoduje szybsze zużycie elementów silnika czyli silnik sybciej pójdzie na emeryturę. Wymień termostat.

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 lipca 2010 - 07:35

Witam, przeszukałem forum i zdiagnozowałem mój problem sam (Odcina mi zapłon przy ok 4500 obrotów, po za tym na zimnym silniku trochę skaczą obroty, ale po chwili wszystko wraca do normy, tylko te odcięcie pozostaje) ale mam kilka nie ścisłości.

Na forum pojawiają się kilka terminów:

- "czujnik położenia wałka rozrządu"
- "czujnik obrotu wałka (wałków) rozrządu"

oraz

- "czujnik położenia wału korbowego"
- "czujnik obrotu wału korbowego"

Chciałbym wymienić dwa czujniki, ten od wałka rozrządu i ten od wału korbowego. Tylko nie wiem jaka jest ich prawidłowa nazwa i czy nie ma czasem jakiś 4 czujników??

Ps. Wyczytałem, że mam silnik w trybie awaryjnym, ale nie palą mi się żadne kontrolki, auto chodzi normalnie do tych 4500 obrotów, tylko potem jest to odcięcie.
Moje pytanie: Jak długo mogę jeździć w tym trybie awaryjnym (będę miał kasę na mechanika dopiero koło 15 sierpnia, a codziennie dojeżdżam autem do pracy ok 60km), i czy grozi to jakimś uszkodzeniem silnika?

Ps.2 Sorry, że tak się rozpisałem, i pewnie dla nie których zadałem oczywiste pytania, jednak dopiero zaczynam swoją przygodę z Omegą i proszę o wyrozumiałość.


do wymiany czujnik wału korbowego i w zwiazku z grzaniem czujnik gorny na chlodnicy odpowiedzalny za wlaczenie wentylatrow bo nie masz pierwszego biegu wentylatorow. czujnik - tylko oryginal - zamienniki omijaj




 


#9 OFFLINE   Lukas-l61

Lukas-l61
  • 330 postów
  • Dołączył: 27-03-2008
  • Skąd: Działdowo

Napisany 29 lipca 2010 - 07:41

Mi jak odcina przy 4500 obr/min to mialem bledy:
1.czujnik polozenia walkow rozrzadu
2.czujnik polozenia i predkosci obrotowej walu
3.przeplywomierz
4.czyjnik temp.dolotu
Po wymianie czujnika nr.2 auto zaczelo normajnie chodzic i reszta bledow zniknela.
A mechanik chcial mi wymiweniac 2 czujniki odrazu bez jakiego kolwiek sprawdzania ich,i bez zczytywania bledow czy podlaczania pod kompa.
Wiec poco kupowac odrazu 2 czujniki i ladowac sie w koszta(a do najtanszych nie naleza).

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 lipca 2010 - 08:17

Mi jak odcina przy 4500 obr/min to mialem bledy:
1.czujnik polozenia walkow rozrzadu
2.czujnik polozenia i predkosci obrotowej walu
3.przeplywomierz
4.czyjnik temp.dolotu
Po wymianie czujnika nr.2 auto zaczelo normajnie chodzic i reszta bledow zniknela.
A mechanik chcial mi wymiweniac 2 czujniki odrazu bez jakiego kolwiek sprawdzania ich,i bez zczytywania bledow czy podlaczania pod kompa.
Wiec poco kupowac odrazu 2 czujniki i ladowac sie w koszta(a do najtanszych nie naleza).


ale ty masz 2.0 a kolega ma 3.0 a tak jest troche inaczej




 


#11 OFFLINE   e2in

e2in
  • 13 postów
  • Dołączył: 16-07-2010

Napisany 29 lipca 2010 - 12:04

No to mi trochę rozjaśniliście sprawę. Właśnie byłem czytać błędy, wyszło:

- 18 System regulacji spalania stukowego ??

- 19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał ??

Możecie mi jeszcze pomóc to rozszyfrować.
Ni i ten "czujnik górny na chłodnicy" (praca wentylatora I bieg) czy to jest prawidłowa nazwa i to też mam do wymiany?

Wielkie dzięki za dotychczasowe porady, zaczynam się pomału wdrażać.

pozdrawiam

#12 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2010 - 12:44

sprawdź na początek wtyczki czy mają kontakt przy czujniku spalania stukowego i przy czujniku położenia wału czasami zdarza się że niema kontaktu na wtyczce, no i czy kable nie są po obrywane czy po przypiekane od temperatury, jak to zrobisz odłącz aku na noc by skasować błędy, dopiero jak to nie pomoże możesz myśleć o wymianie czujników ale tylko na orginały bo zamienniki nie pracują jak powinny...
Fakt Beast ma rację czujnik na chłodnicy do wymiany ten górny... jak nie włącza Ci się pierwszy bieg wentylatora...a na to by wychodziło

#13 OFFLINE   aniol

aniol
  • 9 postów
  • Dołączył: 27-08-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 16 września 2010 - 21:34

U mnie było tak że poza 4500 tyś nie można go było kręcić, gość od którego go kupowałem że czujnik trzeba wymienić oczywiście ten droższy:) Bardzo powoli wchodził na obroty, taka pół żywa ta Omega była. Pod kompem pokazało że tylko czujnik polozenia walkow rozrzadu. Wymienione i zbiera się że hej. Teraz walczę z temperatura:)

#14 OFFLINE   arkadiuszwiza1

arkadiuszwiza1
  • 192 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: wałcz

Napisany 19 września 2010 - 19:29

Kolego mam podobny problem z czujnikiem wałków. JAki czujnik kupiłeś i za ile? Bo jest tego tyle że nie wiem co kupić przekrój cenowy jest różny

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2010 - 19:30

www.gsi-goszczynski.pl tam zapukaj




 


#16 OFFLINE   DdruMmer

DdruMmer
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-09-2010

Napisany 14 listopada 2010 - 23:49

Miałem podobne błędy i znalazłem sposób na ominięcie trybu awaryjnego przy tych błędach do czasu wymiany czujnika. Otóż po odpaleniu silnika należy bardzo szybko przekręcić kluczyk na pozycję 1 i błyskawicznie zanim silnik się zatrzyma wrócić do pozycji 2. Jeśli podczas tego silnik nie zgaśnie to wyłącza się tryb awaryjny (najlepiej sprawdzić próbując wykręcić pow. 4500rpm) Patent działał w Omedze b 1995 2.0 16v ze sterownikiem simtec 56.1

#17 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 grudnia 2010 - 21:07

tak więc mam ten sam problem, odcina mi zapłon przy 4500 obr, po sprawdzeniu niema żadnych błędów, (chociaż dziwnie bo chyba powinno zaświecić błąd 12 czyli rozpoczęcie z tego co wyczytałem a tu ani nie mrygło) dodam że ciężko pali i potrafi nawet odrzucić rozrusznik, poprzedni właściciel powiedział mi że to mechanik mu tak ustawił obroty, czy jest to możliwe czy to była ściema, dodam również że zdarza sięże omega traci moc ja w gaz a ona ledwo idzie i strzela

#18 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2010 - 21:17

czy jest to możliwe czy to była ściema

To nie jest tylko możliwe, to fakt.
Sprawdziłbym żarówę czy nie jest przepięta pod żarówkę ciśnienia oleju. Wtedy nie widać błędu a gasną obie razem :D

#19 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 grudnia 2010 - 21:20

Sprawdziłbym żarówę czy nie jest przepięta pod żarówkę ciśnienia oleju. Wtedy nie widać błędu a gasną obie razem

kolego a jak to sprawdzić bo trochę mało się na tym znam, ogólnie staram się auto robić sam ale z omegą mam do czynienia dopiero z 2 tyg więc dopiero się poznajemy :)

#20 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2010 - 21:23

Wyjmij najlepiej zegary i obejrzyj ścieżki.
Jest na forum porada ładnie sporządzona, doceniając wkład pracy włożony przez użyszkodnika należy ją odszukać i dokładnie przeczytać ;)