Przekaźnik K59 i współpraca z ksenonami
#61 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 08:41
poza tym mamy w k59 wyprowadzone przewody które mogą pomódz do podłączenia dziennych i nic nie trzeba ciąć i szukać. można też użyć złącza do podłączenia gotowego włącznika kupionego. jednak ja po dłuższym zastanowieniu cieszę się że nie użyłem złącza k59 bo może przy xenonie problem leży nie tylko w samym module opla a w instalacji!? ciężko powiedzieć w każdym razie nie słyszałem żeby się komuś paliły przetwornice od fabrycznego włącznika więc od mojego automatyczngo włącznika też się nic nie stanie bo on dubluje włącznik.
#62 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 09:29
a czy to nie jest przypadkiem połaczone ze skandynawskim webasto ( czyt. inne wtyki, ładowanie ze słupka, garaży, wtyczki??) sam system "skandynawskich swiateł jest chyba tylko i wyłacznie systemem" wychodzącym w opcji z tym webastem włącznie i uzależniony jest od prądu ładowania czy też obr. silnkia:dziura:
Włącznik świateł nie jest uzależniony od webasta ani nic w tym rodzaju.
Jego załączanie jest zależne tylko od gaśnięcia kontrolki oleju.
Na żarówkę lampki oleju dochodzi +12V i żarówka wtedy gaśnie i to tyle.
jednak ja po dłuższym zastanowieniu cieszę się że nie użyłem złącza k59 bo może przy xenonie problem leży nie tylko w samym module opla a w instalacji!? ciężko powiedzieć w każdym razie nie słyszałem żeby się komuś paliły przetwornice od fabrycznego włącznika więc od mojego automatyczngo włącznika też się nic nie stanie bo on dubluje włącznik.
Problem nie załączania i palenia przetwornic leży w ori k59. Robiłem przegląd instalacji pod ten moduł w aucie i nic powodującego takie objawy nie znalazłem. Niestety nie miałem nigdy w rękach ori k59 i nie potrafię powiedzieć co w nim powoduje takie zachowanie.
Jednak około 4 lata temu zakładałem ten patent z 3 przekaźnikami u kolegi w vectrze b poliftowej z ori ksenonami i do tej pory przetwornice działają. Załączają się zawsze po kadym odpaleniu auta. Układzik jest sprawdzony prze ze mnie osobiście i uważam go za 100% bezpieczny. W swojej astrze F 7 czy 8 lat temu zakładałem to samo i po dziś dzień to działa. Obecny właściciel nawet jakieś 2 lata temu założył hidy i wszystko śmiga.
Prostota tego układu też jest jak gdyby dublowaniem ori włącznika świateł.
#63 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 10:02
jeśli instalacja nie ma jakichś dziwnych pomysłów to pewnie moduł pod k59 nie daje rady w jakiś sposóbProblem nie załączania i palenia przetwornic leży w ori k59. Robiłem przegląd instalacji pod ten moduł w aucie i nic powodującego takie objawy nie znalazłem. Niestety nie miałem nigdy w rękach ori k59 i nie potrafię powiedzieć co w nim powoduje takie zachowanie.
co do twojego włącznika to uważam że jest jak najbardziej ok gdybym wiedział że w k59 jest przewód w którym zanika prąd po zgaśnięciu lampki oleju to też bym zrobił to co ty bo wiem do czego można użyć zwykłych przekaźników
#64 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2013 - 12:32
jest przewód w którym zanika prąd po zgaśnięciu lampki oleju
W tym przypadku prąd się pojawia.
#65 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 17:38
W moim aucie kostka przy słupku ma 8 pinów. Ich ułożenie wydaje się być praktycznie takie samo - po zmostkowaniu pinu 1 z 4 zapala mi mijania. Masa jest tam gdzie ma być, plus po pozycyjnych jest tam gdzie ma być, ale jak podłączę sygnał "po kontrolce oleju" - to po odpaleniu zapala mi lampkę ciśnienia oleju, a nie reflektory
Podejrzewam jakąś trywialną pomyłkę, no ale tak czy siak do wyjaśnienia zostaje kwestia tego pinu nr 7. Muszę się pobawić z miernikiem, tylko za diabła nie mam kiedy. A może ktoś wie o co chodzi?
pozdrówki
yahoo
#66 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 18:45
Podejrzewam jakąś trywialną pomyłkę, no ale tak czy siak do wyjaśnienia zostaje kwestia tego pinu nr 7.
A to ty masz u siebie pin nr 7??
#67 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 18:49
A to ty masz u siebie pin nr 7??
Tak. Pokazać fotkę?
EDIT:
wygląda na to, że w mojej FL '01 (RM02) pin 2 odpowiada za załączenie postojówek z lewej strony auta (przód i tył), a pin 7 odpowiada za załączenie postojówek z prawej strony.
Sprawdziłem cały układ - wszystko działa tak, jak powinno. Przekaźniki sprawne, pstrykają i łączą/rozłączają jak trzeba. Cała zagadka w tym pinie 8. Może jednak biegunowość cewki przekaźnika ma znaczenie? Nie mam warunków, żeby teraz odpalić auto i mierzyć, ale spróbuję jutro.
pozdrówki
yahoo
#68 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 23:20
styk np.85 przekaźnika 1 na pin 3
styk np.86 przekaźnika 1 na pin 5 (masa)
styk 30 przekaźnika 1 na pin 8 (kontrolka oleju)
styk 87a przekaźnika 1 na np. 85 drugiego przekaźnika(86 wtedy masa-pin3).
według schematów omegi, są doprowadzane postojowe L i P do tego złącza(piny 2 i 7).
#69 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 23:35
Co do pinu nr 8 to sprawdź czy pojawia się napięcie po zgaśnięciu kontrolki na nim najlepiej miernikiem. Ewentualnie czy po zgaśnięciu pojawia się masa(mało prawdopodobne ale jak widać niespodzianki się zdażają)
Ja u siebie jutro obadam sprawę jak jest o ile nie będzie bardzo padać i wrzucę schemat poprawiony układu.
#70 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 23:46
- styk 86 - podłączony do pinu 3 - +12V po włączniku postojowych
- styk 85 - podłączony do pinu 5 - masa
- styk 30 - podłączony do pinu 8 - +12V po zgaśnięciu kontrolki oleum (do wyjaśnienia)
- styk 87a - podłączony do 86 drugiego przekaźnika
drugi przekaźnik:
- 86 - podłączony do 87a pierwszego
- 85 - podłączony do pinu 5 - masa
- 30 - pin 1 - +12V stałe
- 87 - pin 4 - wyjście na światła mijania
Układ - oprócz tego pinu 8 - działa poprawnie. Kiedy sobie zasymuluję pin 8 - to wszystko chodzi jak marzenie: światła zapalają się kiedy podłączę 12V do styku 30 pierwszego przekaźnika, i gasną kiedy włączę postojowe. Gdyby te 12V faktycznie pojawiało się na pinie 8, to przecież powinno działać.
Tym niemniej, po podłączeniu zgodnie ze schematem - zamiast zapalać światła, zapala kontrolkę oleju ;D
Postaram się jutro oblecieć to z miernikiem.
pozdrówki
yahoo
#71 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 23:47
rozdzielone musi być fizycznie, bo manetką migaczy można wybrać,zostawiając auto na postojówkach,która strona ma świecić i dlatego moduł podaje równocześnie i niezależnie zasilanie na pozycyjne L i P.No to mi wbiliście gwoździa teraz. Przyznam szczerze że jeszcze u siebie tego polutowanego układu nie zakładałem i jestem zaskoczony tym że jest rozdzielenie pozycji na prawą i lewą bo w astrze i vectrze tego problemu nie było.
#72 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 23:49
rozdzielone musi być fizycznie, bo manetką migaczy można wybrać,zostawiając auto na postojówkach,która strona ma świecić i dlatego moduł podaje równocześnie i niezależnie zasilanie na pozycyjne L i P.
No tyle tylko, że zdaje się jak na razie występowanie pinu 7 stwierdzono (przynajmniej w tym wątku) tylko u mnie ;-)
pozdrówki
yahoo
#73 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 23:59
#74 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 00:27
Co do pozycyjnych prawch i lewych to fakt. W omedze występuje pin nr 7. Dałem d*py
Nie sprawdziłem tego wcześniej bo myślałem że jest tak jak w astrze.
W celu rozwiązania tego problemu trzeba będzie zastosować inny przekaźnik załączający pozycyjne lub 2 przekaźniki.
Co do prądu na pinie nr 8.
Pojawia się on po włączeniu się silnika. Światła się włączają ale faktycznie razem z kontrolką oleju.
Przyznam, że mnie to trochę zaskoczyło bo w astrze się nic takiego nie działo.
No i w tej sprawie znowu się wyłożyłem:masakra:
Sprawę rozwiążę wieczorem i wprowadzę poprawki.
Nauczka na przyszłość żeby wszystko sprawdzać zanim poleci się coś innym, bo jak widać to co na papierze z tym co w praktyce nie musi iść w parze niestety.
Na chwilę obecną mogę jedynie przeprosić za stracony czas osoby które to u siebie próbowały montować.
Jak pisałem wcześniej, postaram się to rozwiązać najszybciej jak to możliwe.
#75 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 12:37
WTF ? Szkoda, że sprzedałem starą omegę, bo mógłbym sobie sprawdzić na niej ten pin - tam miałem AWS i działał bez pudła.
--
pozdrówki
yahoo
#76 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 21:07
Z ciekawości zadzwoniłem dzisiaj do obecnego właściciela mojej astry z pytaniem czy włącznik nadal działa i czy kontrolka się żarzy. No i się kontrolka nie żarzy. Czyli sam nie wiem jakim cudem raz jest tak a raz inaczej:hmm:Może to kwestia przekaźników, niby takie same zostały użyte a może jednak jakieś róznice były.
Na razie nie robię rozpiski jak to zrobić żeby banglało. Pojeżdżę trochę i sprawdzę jak to się sprawuje żeby znowu jakieś jaja nie wyszły.
Yahoo. Jeśli chcesz włącznik samych śwateł mijania po uruchomieniu to możesz ten układzik który sobie zrobiłeś podłączyć pod kontrolkę alternatora. Wtedy to będzie działac na 100% i kontrolka się świeciła nie będzie.
Różnica pomiędzy kontrolką altka i oleju jest taka że na tej od alternatora jest stała masa i pojawiający się + z cienkiego kabla alternatora, Kontrolka oleju natomiast ma stały plus(po kluczyku znaczy się) i masę która zanika co jest głupim rozwiązaniem moim zdaniem.
Ciekaw jestem tylko tego dlaczego u ciebie nie ma prądu na kablu nr 8. Mam co do tego pewną teorię ale chyba jest to mało prawdopodobne. Czy możliwym jest to że zamiast żarówki w kontrolce oleju masz diodę led?
#77 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 21:14
Yahoo. Jeśli chcesz włącznik samych śwateł mijania po uruchomieniu to możesz ten układzik który sobie zrobiłeś podłączyć pod kontrolkę alternatora. Wtedy to będzie działac na 100% i kontrolka się świeciła nie będzie.
Różnica pomiędzy kontrolką altka i oleju jest taka że na tej od alternatora jest stała masa i pojawiający się + z cienkiego kabla alternatora, Kontrolka oleju natomiast ma stały plus(po kluczyku znaczy się) i masę która zanika co jest głupim rozwiązaniem moim zdaniem.
Ciekaw jestem tylko tego dlaczego u ciebie nie ma prądu na kablu nr 8. Mam co do tego pewną teorię ale chyba jest to mało prawdopodobne. Czy możliwym jest to że zamiast żarówki w kontrolce oleju masz diodę led?
1. Zasadniczo wszystko OK, bylebym nie musiał rozpruwać połowy auta - bo jak mam to robić, to ja sobie już te światła wolę włączać ręcznie ;-)
2. Wszystko jest możliwe. To auto mam od miesiąca, do zegarów nie zaglądałem. Ale w poprzedniej omedze w kontrolce oleju miałem LED'a i AWS chodził jak zły
--
pozdrówki
yahoo
#78 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 21:19
2. Wszystko jest możliwe. To auto mam od miesiąca, do zegarów nie zaglądałem. Ale w poprzedniej omedze w kontrolce oleju miałem LED'a i AWS chodził jak zły
Led tam może siedzieć i to nie problem. Wszystko zależy od tego jaki to led z jakim opornikiem.
Bo opornik może zerzerać prąd a ten już nie poleci na pin8.
Bezsens świateł skandynawskich polega właśnie na tym że wykorzystano żarówkę do wzbudzania układu.
Prąd na pin 8 leci przez żarówkę.
Jeśli żarówka kontrolki oleju się spali to K59 nie będzie działać.
Żarówka w pewnym sensie działa szeregowo razem z układem włączającym światła. A to powoduje właśnie świecenie się kontrolki.
#79 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 22:08
Led tam może siedzieć i to nie problem. Wszystko zależy od tego jaki to led z jakim opornikiem.
Bo opornik może zerzerać prąd a ten już nie poleci na pin8.
Bezsens świateł skandynawskich polega właśnie na tym że wykorzystano żarówkę do wzbudzania układu.
Prąd na pin 8 leci przez żarówkę.
Jeśli żarówka kontrolki oleju się spali to K59 nie będzie działać.
Żarówka w pewnym sensie działa szeregowo razem z układem włączającym światła. A to powoduje właśnie świecenie się kontrolki.
Zerknę jutro. W starym aucie dało się wyraźnie odróżnić LED'a od żarówki, bo zauważalnie szybciej się zapalał i kontrolka miała minimalnie inną barwę. Może tu też ktoś wetknął.
Bezpieczniki są całe, jakby co ;-)
A gdzie - w razie czego - szukać sygnału +12V po odpaleniu, który by można wykorzystać do sterowania AWS? Wspomniałeś o alternatorze - gdzie go znajdę? Tzn gdzie jest alternator to wiem - pytanie jest o to, gdzie szukać takiego sygnału Sorry, że zadaję takie pytania, ale nie mam dostępu do schematów, a nawet jakbym miał, to nie umiem ich odczytać
pozdrówki
yahoo
#80 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 23:22
Najlepiej i najszybciej chyba wyjąć licznik, prześledzić ścieżki od żarówki i gotowe.