czy zmienić olej ?
#41 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 12:05
#42 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 18:44
bez urazy, ale nie rozumiem jak można "z przyczyn finansowych" zalewac silnik polsyntetykiem ( inaczej minerałem z 20% dodatków syntetycznych), jesli Bańka 5l Syntetyka GM kosztuje z przesyłka 91zł. Ile zaoszczedzisz na 10 000km? 20-30zl? Nawet dobrej flaszki sie za to nie kupi. A tak, to silnik jezdzi na przyzwoitym oleju i przy -20 masz w misce olej, a nie smołe. W sumie każdy robi jak lubi, ja polsyntetyk leje tylko do starego Transita ktory ma nakrecone juz prawie 900.000 tys km i to Valvoline MaxLife 10W40, a do Omegi tylko syntetyk obecnie Valvoline 5W50 Racing z beczki 25zł za litr w Hurtowni w W-wie, zresztą V-ka na dłuższą mete nie toleruje innego oleju niż dobry syntetyk.
moje auto zarabia na mnie. jak wymienię 6 flaszek rocznie to mam już prawie 200 pln oszczędności. a nie przesadzajmy że półsyntetyk taki zły jest. Niektórzy leją lotos mineralny i też jeżdzą I jeszcze gumę palą a silniki żyją. Ważniejsza regularna wymiana.
#43 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 20:08
Dużo rzeczy można się dowiedzieć w tym poradniku, generalnie obala wiele mitów..
--> http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
test najbardziej popularnych olejów, wnioski można wyciągnąc samemu.
--> http://www.animegame...s/Oil Tests.pdf
#44 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 20:26
#45 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2010 - 22:10
minerał do tego słabej jakości, na tym oleju po 80 tys km zatarłem zawór w prowadnicy w innym aucie, co skończyło się remontem glowicy, po zrzuceniu głowciy silnik był tak zasyfiony jakby jezdzil na Turdusie... ogolnie minerał w V-ce to raczej kiepski pomysł chyba że auto juz na wykończeniu, ale to nawet wtedy lepiej zalac przyzwoitym markowym polsyntetykiem, ale kazdy robi jak uważa..ja ma PETRO CANADA 15 w 40 i nie zmienie na zaden inny
#46 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2010 - 19:17
Na chwile obecna nie mam w planach zmiany oleju na inny. Olej wymieniam co 8000 -9000 tys .