Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czy zmienić olej ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Batervit

Batervit

    Mów mi Bercik

  • 203 postów
  • Dołączył: 04-02-2010
  • Skąd: Żukowo

Napisany 23 listopada 2010 - 12:05

A z tymi olejami jest różnie. Każdy zachwala Valvoline MaxLife, a przecież większa część produkcji tego oleju pochodzi z recyklingu.

#42 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 listopada 2010 - 18:44

bez urazy, ale nie rozumiem jak można "z przyczyn finansowych" zalewac silnik polsyntetykiem ( inaczej minerałem z 20% dodatków syntetycznych), jesli Bańka 5l Syntetyka GM kosztuje z przesyłka 91zł. Ile zaoszczedzisz na 10 000km? 20-30zl? Nawet dobrej flaszki sie za to nie kupi. A tak, to silnik jezdzi na przyzwoitym oleju i przy -20 masz w misce olej, a nie smołe. W sumie każdy robi jak lubi, ja polsyntetyk leje tylko do starego Transita ktory ma nakrecone juz prawie 900.000 tys km i to Valvoline MaxLife 10W40, a do Omegi tylko syntetyk obecnie Valvoline 5W50 Racing z beczki 25zł za litr w Hurtowni w W-wie, zresztą V-ka na dłuższą mete nie toleruje innego oleju niż dobry syntetyk.


moje auto zarabia na mnie. jak wymienię 6 flaszek rocznie to mam już prawie 200 pln oszczędności. a nie przesadzajmy że półsyntetyk taki zły jest. Niektórzy leją lotos mineralny i też jeżdzą :) I jeszcze gumę palą :) a silniki żyją. Ważniejsza regularna wymiana.

#43 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 23 listopada 2010 - 20:08

rozumiem, że duzo jeździsz, ale to żadna oszczędnosc, przy samym odpalaniu na polsyntetyku zimą silnik przez te 10 tys km spali wiecej paliwa przez wieksze opory wewnetrzne stawiane przez kiepski olej niz te 30 zł, czysta fizyka... Regularna wymiana oleju to jedno, a jakosc oleju to jeszcze wazniejsza sprawa... nie chce sie rozpisywac o przewadze syntetyka nad polsyntetykiem czy minerałem...

Dużo rzeczy można się dowiedzieć w tym poradniku, generalnie obala wiele mitów..

--> http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf


test najbardziej popularnych olejów, wnioski można wyciągnąc samemu.

--> http://www.animegame...s/Oil Tests.pdf

#44 OFFLINE   DEMON MV6

DEMON MV6
  • 38 postów
  • Dołączył: 05-11-2010
  • Skąd: SULEJÓW

Napisany 24 listopada 2010 - 20:26

ja ma PETRO CANADA 15 w 40 i nie zmienie na zaden inny

#45 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 24 listopada 2010 - 22:10

ja ma PETRO CANADA 15 w 40 i nie zmienie na zaden inny

minerał do tego słabej jakości, na tym oleju po 80 tys km zatarłem zawór w prowadnicy w innym aucie, co skończyło się remontem glowicy, po zrzuceniu głowciy silnik był tak zasyfiony jakby jezdzil na Turdusie... ogolnie minerał w V-ce to raczej kiepski pomysł chyba że auto juz na wykończeniu, ale to nawet wtedy lepiej zalac przyzwoitym markowym polsyntetykiem, ale kazdy robi jak uważa..

#46 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2010 - 19:17

Moja V-ka lata Cały czas na mobilu 10W/40.Podczas remontu głowic specjalista który sie nimi zajmuje zadał mi pytanie na jakim oleju jezdze(a ze gazu nie mam to 2 sprawa) bo głowice sa idealne,zero syfu,zero uszcerpku.Poprostu był zaskoczony jakoscia głowic po przebiegu 200tys .
Na chwile obecna nie mam w planach zmiany oleju na inny. Olej wymieniam co 8000 -9000 tys .