Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czy zmienić olej ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 listopada 2010 - 11:59

poprzedni własciciel lał mineralny omega ma za soba 4 wymiany na mineralnym wiec nie wiem czy zmiana na syntetyk cos teraz da?


ja ludzie sa naiwni i latwowierni,
zmieniaj smialo na 10W40, nie sluchaj bajek ze sie tobie silnik rozpusci.
od czasow tych smieszmych legend juz sie sporo pozmienialo.

zrobiles plukanie silnika, a boisz sie zalac polsyntetyk.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#22 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 listopada 2010 - 12:03

według książki niedopuszczalne jest w 2.5td stosowanie 15wX, myśle że 10w40 nienarobi szkody a nawet przeciwnie, jeśli chodzi o castrol to raz nim zalałem silnik i wróce do mobil1 bo silnik mam brudny po castrolu, obecnie mam 5w40

#23 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 listopada 2010 - 12:12

1 bo silnik mam brudny po castrolu,


a w jaki sposob poznajesz brudny silnik w srodku??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#24 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 listopada 2010 - 12:17

tak się składało że zmieniałem pope vacu jakiś czas po wymianie oleju i ściągałem pokrywe wałka i cała czarna od wewnętrznej strony była

#25 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 listopada 2010 - 12:20

tak się składało że zmieniałem pope vacu jakiś czas po wymianie oleju i ściągałem pokrywe wałka i cała czarna od wewnętrznej strony była


i jestes pewien ze to od oleju i to od konkretnej marki?? czy moze ogolne zabrudzenie zwiazane z przebiegiem.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#26 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 listopada 2010 - 12:26

wcześniej miałem czysty silnik, co prawda silnika nie rozbierałem żeby zobatrzyć ale ten dekiel i głowica były czyste, castrol magnatec, na mobilu pełny poziom wystarczał na ok10 000km, a na castrolu po ok4000km dolewałem ku zdziwieniu.

#27 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 14 listopada 2010 - 15:36

przed zmiana na 10w40 zrobic tez plukanie??

#28 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2010 - 18:38

płukanie zalecane jest co jakiś czas, nie ważne czy zmieniamy typy oleju czy też nie

Ot trzeba wszędzie posprzątać :)



 


#29 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 14 listopada 2010 - 19:48

z płukankami jet tak, ze nigdy nie zaszkodzą ( miedzy bajki trzeba włożyć opowiadania pseudomechanikow że rozszczelnią silnik - nagary nie uszczelniają silnika). Najlepszy skutek oczywiście jest jak sie wypłucze silnik zasmolony od srodka przez jazde na kiepskim(mineralnym oleju) i jeszcze raz podczas następnej zmiany oleju. Generalnie auto ktore jezdzi tylko i wylacznie na dobrym syntetyku ( Valvoline, Liqui Moly itd) nie potrzebuje płukanek, bo juz ma super własciwosci myjące, gorzej z kiepskimi olejami ktore sie utleniaja (palą) w silniku powodując nagary i ogolne zasyfienie silnika.

Lanie mineralnego oleju do jakiegokolwiek silnika w osobowym aucie, to powolne wykańczanie go. Nie mowie tu oczywiście o silnikach w oldtimerach ktore potrzebuja specjalnego oleju mineralnego. A Turbosprężarka to najbardziej wrażliwy element na jakość oleju, wiec Minerał w Turbo Dieslu to pomyłka.

#30 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 16 listopada 2010 - 16:08

dlaczego chcesz zmieniać na taki shit jak castrol, catrola to do maluchów lali


a czemu to uważasz że castrolek to "shit"?!?:tank:dobry castrolek nigdy nie jest zły.

płukanie zalecane jest co jakiś czas, nie ważne czy zmieniamy typy oleju czy też nie

Ot trzeba wszędzie posprzątać :)


płukanie?a i owszem,czemu nie. ale tylko wtedy gdy silnik był wcześniej srodze zaniedbywany poprzez brak wymiany oleju na czas.Jak olej wymienia się co 10 tys.(markowy olej który sam w sobie posiada właściwości czyszczące) to wydaje mi się że płukanka nie ma sensu.No chyba że pod pokrywą zaworów mamy szlam.Pozdrawiam.:)

#31 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 16 listopada 2010 - 23:35

Już pisałem, zmieniłem olej (najpierw był Castrol Magnatec 10w40 ;ok 150tys.), teraz wlałem Castrol 5w40. Przejechałem 2500km. żadnych wycieków itd. Ciekaw jestem kto wymyślił że Castrol to takie g...., a leją np Lotos. Ja od paru lat używam Castrol Magnatec, a ostatnio Castrol Edge i nie mam żadnych zastrzeżeń. Co prawda kupuję oleje w Berlinie, są tańsze. Pozdrawiam.

#32 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2010 - 12:00

Już pisałem, zmieniłem olej (najpierw był Castrol Magnatec 10w40 ;ok 150tys.), teraz wlałem Castrol 5w40. Przejechałem 2500km. żadnych wycieków itd. Ciekaw jestem kto wymyślił że Castrol to takie g...., a leją np Lotos. Ja od paru lat używam Castrol Magnatec, a ostatnio Castrol Edge i nie mam żadnych zastrzeżeń. Co prawda kupuję oleje w Berlinie, są tańsze. Pozdrawiam.



Ja tez leje oleje Castrol. Obecnie mam 10w40 a w poprzednim moim aucie uzywalem 5w30. Moze chodzi o to ze w Polsce wszystko podrabiaja. W marketach mozna kupic podrobiona wodke, ktora zamarza w zamrazalniku to i oleje nie trudno kupic podrobione.

#33 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 listopada 2010 - 22:30

a moje auto jak kupiłem było na mobilu 5W40, a obecnie ze względów czystko finansowych jeździ na oleju GM 10W40. baniaczek 5l kosztuje około 60 PLN :)
zmieniam olej średnio co 2 miesiące :)
w poprzedniej omedze z x20xev zrobiłem płukanko liquy-molly. Dziwnie silnik pracował z wlanym tym specyfikiem - jakby głośniej. Nie wytrzymałem całych 20 minut które podali na opakowaniu. Ale fajna piana wyszła z silnika potem (może to ten środek się spienił?. Poza tym widokiem nic po płukaniu się nie zmieniło, ani nie rozszczelniło :)

Co do zalania innym olejem - kiedyś miałem astrę x16xel, która żarła syntetyk, więc przeszedłem na półsyntetyk. po jakichś 60.000km panowie w ASO się pomylili i wlali spowrotem syntetyk. poza powrotem zwiększonego zużycia oleju innych problemów nie było.

#34 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 19 listopada 2010 - 09:05

a moje auto jak kupiłem było na mobilu 5W40, a obecnie ze względów czystko finansowych jeździ na oleju GM 10W40. baniaczek 5l kosztuje około 60 PLN :)
zmieniam olej średnio co 2 miesiące :)


kolego gdzie ty kupujesz ten olej za ok 60zł? ja ostatnio zmieniłem z mobila 15w40 na właśnie GM10w40 ale za 5l płaciłem 85zł

a powiedz mi czemu tak często olej zmieniasz? robisz tyle kilometrów 2 mies.?

#35 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 19 listopada 2010 - 13:35

robię dużo kilometrów.

olej kupuję w GSI Goszczyński albo w Opel Stachowiak w Poznaniu

#36 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 listopada 2010 - 18:45

kolego gdzie ty kupujesz ten olej za ok 60zł? ja ostatnio zmieniłem z mobila 15w40 na właśnie GM10w40 ale za 5l płaciłem 85zł


http://moto.allegro....1323358080.html
http://moto.allegro....1313229135.html

#37 OFFLINE   kamils83

kamils83

    TOS 3K11

  • 111 postów
  • Dołączył: 25-08-2009
  • Skąd: Ostrowiec Św.

Napisany 23 listopada 2010 - 09:11

ja u siebie w sklepie nazywa sie G4 płace za olej GM 10W40 65 zł.

#38 OFFLINE   Batervit

Batervit

    Mów mi Bercik

  • 203 postów
  • Dołączył: 04-02-2010
  • Skąd: Żukowo

Napisany 23 listopada 2010 - 09:15

ja u siebie w sklepie nazywa sie G4 płace za olej GM 10W40 65 zł.

u siebie mam po 68 PLN, a litrowe po 15.50 PLN

#39 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 23 listopada 2010 - 11:20

bez urazy, ale nie rozumiem jak można "z przyczyn finansowych" zalewac silnik polsyntetykiem ( inaczej minerałem z 20% dodatków syntetycznych), jesli Bańka 5l Syntetyka GM kosztuje z przesyłka 91zł. Ile zaoszczedzisz na 10 000km? 20-30zl? Nawet dobrej flaszki sie za to nie kupi. A tak, to silnik jezdzi na przyzwoitym oleju i przy -20 masz w misce olej, a nie smołe. W sumie każdy robi jak lubi, ja polsyntetyk leje tylko do starego Transita ktory ma nakrecone juz prawie 900.000 tys km i to Valvoline MaxLife 10W40, a do Omegi tylko syntetyk obecnie Valvoline 5W50 Racing z beczki 25zł za litr w Hurtowni w W-wie, zresztą V-ka na dłuższą mete nie toleruje innego oleju niż dobry syntetyk.

#40 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2010 - 11:26

siebie mam po 68 PLN, a litrowe po 15.50 PLN


ja bym bardzo uważał na te tanie oleje GM bo to nie wiesz co dostaniesz i możesz ładną minę zaliczyć (na podstawie doświadczeń własnych)