Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Adapter do filtra oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DanioUK

DanioUK
  • 25 postów
  • Dołączył: 13-01-2010
  • Skąd: Skelmersdale

Napisany 19 marca 2010 - 12:51

Chlopaki tak jak w temacie. Szukam adaptora do filtra oleju, dokladnie to sruba z gwintem po obu stronach.

Co sie okazuje, chce wymienic sobie olej i filtr a tutaj jest stary model filtra wlozony (chyba Diesle takie mialy), z wymmiennym wkladem.

Czy ktos wie gdzie taki kupic lub jakas inna sugestia??

Pozdro

#2 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 marca 2010 - 13:09

a co filterka nie możesz kupić?
napewno masz taki jak przy 2,6 i 3,2

#3 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 marca 2010 - 15:43

Złącze (adapter o który pytasz) GM 90412159 / OPEL 6 50 436
Filtr oleju (wkład) GM 9192426 / OPEL 6 50 308
Uszczelka (potrzebna przy wymianie wkładu) GM 90543648 / OPEL 6 50 468
Filtr (metalowy) GM 93156300 / OPEL 6 50 401
Jak możesz stosuj oryginalne filtry oleju obojętnie czy to wkład czy cały filtr.

Tu jest link z poradą jak to zrobić:
http://www.omegaowne...?num=1204142232

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 marca 2010 - 17:08

ale wymienne wkłady są w nowszych silnikach. nie wiem jaki jest sens montowania adapterów do filtrów starego typu - wkład w aso w Szczecinie kosztuje 15 zł...

#5 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 marca 2010 - 20:36

ale wymienne wkłady są w nowszych silnikach.
nie wiem jaki jest sens montowania adapterów do filtrów starego typu - wkład w aso w Szczecinie kosztuje 15 zł...

Zgadza się - w nowszych. A jaki sens :hmm: może z przyzwyczajenia lub notorycznie puszka cieknie :hmm:

#6 OFFLINE   DanioUK

DanioUK
  • 25 postów
  • Dołączył: 13-01-2010
  • Skąd: Skelmersdale

Napisany 19 marca 2010 - 22:24

Chlopaki mnie sie wydaje, ze to Dodany obrazek
jest stary filtr z wkladem, który wlasnie ja posiadam.

To zdjecie
Dodany obrazek

jest nowego filtra, który chce zamontowac.

ZYGZAK dzieki za linka i numery czesci. Wlasnie wiem, ze gdzies to widzialem tylko nie umialem znalezc.

Pozdro

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 marca 2010 - 22:38

Już to kiedyś podawałem (linka i numery)
teraz też szukałem tego posta (szukajką) i nie mogłem znaleźć.
A powiedz po co robisz taką podmiankę??

#8 OFFLINE   DanioUK

DanioUK
  • 25 postów
  • Dołączył: 13-01-2010
  • Skąd: Skelmersdale

Napisany 20 marca 2010 - 00:25

Na poczatek masz racje ten model filtra który jest w moim aucie to z nowszych wersji.

Podmianke - hmm Kupilem filtr puszkowy z mysla, ze taki wlasnie sie znajduje. Jak wymienialem katy na nowe dopiero zerknalem na filtr i tu... ZONK jest inny. Wiec mysle sobie moze zrobic podmianke.
Poza tym nie wiem czy przypadkiem nie urwe sruby z tego nowego filtru jak kupie wkladke. Pisza ze dokreca sie go z sila 10Nm ale mnie sie wydaje, ze to troszke malo.

#9 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2010 - 09:50

a ja robię adaptery, jak ktoś zainteresowany zapraszam na pw. :)

#10 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 marca 2015 - 11:21

odgrzeje... powiedzcie mi dlaczego w ASO twierdzą że nie mają takiej tulejki i nigdy jej nie było? chce zmienić na cały filtr bo poci mi się między puchą a blokiem, uszczelka pomiędzy była wymieniana nic to nie dało...

#11 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 marca 2015 - 13:26

Pasuje z 2,5 i 3,0. Poczciwy morderca omeg z Parczewa podczas ostatniej wizyty zlitował się i mi zamontował z jakiegoś silnika, który uznał za dobrego dawcę:).
Chyba najprościej z jakiegoś złoma pozyskać i po wszystkim.

#12 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 marca 2015 - 15:25

Tuleja pasuje tez od 2.0

#13 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 marca 2015 - 18:57

mógłbym przysiąc że od wszystkich hopli pasuje ta tuleja, montowałem podstawę na wyjście chłodnicy oleju z x17dtl do benzyny i nie było problemu
w swoim dałem oring minimalnie grubszy, nie pamiętam dokładnie ale chyba to było 0.2mm więcej, jest sucho
jakoś bardziej ufam obudowie niż blaszanemu filtrowi

#14 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 marca 2015 - 20:24

to coo proponujecie? zmienic na pełny czy oring inny obudowe?

#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 marca 2015 - 23:17

to coo proponujecie? zmienic na pełny czy oring inny obudowe?


Oring pod obudową, najlepiej oryginalny.

#16 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 marca 2015 - 23:24

Oring pod obudową, najlepiej oryginalny.


popieram :) Przykręcone odpowiednim momentem i będzie miodzio :)