Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 16 i masakryczne rozjechanie map


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 marca 2010 - 23:51

Czyli rozumiem ze czujnik działa zawsze i dba żeby to spalanie stukowe nie pojawiało się. A co jeśli czujnik będzie za słabo dokręcony do silnika, czyli poniżej tych 20Nm? Dalej będzie poprawnie korygował zapłon, czy stukowe się pojawi a on tego nie wychwyci i zapłon będzie rozjechany?(pytam dlatego bo na gazie miałem ten dziwny dziwek, a czytając posty każdy zwraca uwagę na moment dokręcenia, lecz nie wiem dlaczego)

#42 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2010 - 00:20

Gdy czujnik jest za słabo dokręcony nie wyczuje drgań silnika, gdy czujnik będzie luźno może oszukiwać, że za mocno silnik drga; gdy czujnik będzie dobrze dokręcony, ale pod nim pojawi się korozja, czujnik bedzie się zachowywał tak, jakby to spalanie stukowe miało miejsce, będzie "przeczulony" - rdza powoduje zwiększenie siły przylegania czujnika do bloku. Zdarzają się też przypadki, że po ingerencji mechanika coś oprze się o czujnik i też moga dziac się cyrki. Dla pewności odkręcamy, czyścimy miejsce styku, dokręcamy siłą 20Nm i sprawdzamy w urządzeniu diagnostycznym, czy zapłon nie jest korygowany o wskazania czujnika. Gaz ma więcej oktanów niż benzyna czyli jest paliwem o mniejszej skłonności do spalania stukowego. Mimo tego, wyprzedzenie jakie jest na gazie i na benzynie jest takie samo - przynajmniej na biegu jałowym w moim X20XEV.

#43 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 31 marca 2010 - 08:23

Wiec byłem u gazowników pozmieniali mi parametry, niestety nie widziałem co dokładnie bo gazownik poruszał się po tym menu jakby je znał na pamieć. Musiałem tez rurę dolotu przestawić, bo przy ostrzejszym skręcie dławiło mi silnik i potrafił zgasnąć. Tak wiec jednak udało się wyregulować. Zauważyłem ze jeżdżąc na benzynie skrzynia płynniej pracuje niż na gazie. Tyle ze został jeden mankament. Po dłuższym postoju gdy juz silnik ostygnie gdy odpalę i przełączę na gaz auto zawsze gaśnie. Musze jeszcze raz odpalić i przełączyć na gaz. Robie to gdy wskazówka temperatury już jest lekko ponad 80 st, wiec silnik jest nagrzany. Macie jakieś propozycje na ta przypadłość?

#44 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 09:06

jesli przy skrecie motor mial tendencje do gasniecia to przekrecenia rury nie bardzo cos da , tyoko ustawienie parownika. Jesli jest przechylony pod katem albo ma wade w postaci slabej sprezyny to sila odsrodkowa dzialajac na parownik przy zkarecie powoduje ze motor jest zalany gazem
Efekt gasniecia przy przelaczaniu:
- padniety parownik
- za dluga droga miedzy mikserem a komora spalania
- za dluga droga miedzy krokowcem a mikserem
- przejscie jest ustawione na obroty opadajace (nie kazda centralka radzi sobie z tym)
- zle ustawione napiecie membrany
- problem z ogrzewaniem parownika (80 ts na balcie nie oznacza ze parownik tyle ma...)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#45 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 31 marca 2010 - 21:53

z tego wynika ze parownik chyba parownik podziekował bo kiedyś nie miałem tych problemow. Wiecie może ile kosztuje regeneracja parownika? Albo ile kosztuje nowy?

#46 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 22:17

nowy od 170 do 250
szukaj tomasetto lub lovato

nowy od 170 do 250
szukaj tomasetto lub lovato
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#47 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 czerwca 2010 - 15:50

Hej. Problem rozwiązany. Rozjeżdżające mapy były wina złego ustawienia komputera gazu. Natomiast co do spalania. Jeśli masz druga generacje a ustawienia gazu nic nie pomagają i nie masz błędów, uszczelnij dolot i zrób parownik. Ja kupiłem nowa rurę dolotu do przepustnicy(50zł) i zrobiłem regeneracje parownika(200zl). Silnik ciszej i rowniej pracuje na gazie i pali teraz 15-16 po mieście. Myślę ze to dobry wynik w automacie przy w miarę żwawej jeździe:)

#48 OFFLINE   Lead

Lead

    O_o

  • 151 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 25 czerwca 2010 - 06:43

Kolego gdzie kupowałeś rurę dolotu? W ASO? Coś mi się wydaje że i mnie to czeka.

#49 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 czerwca 2010 - 08:00

Ja osobiście kupiłem nowa "używana" w porcie na Kleczkowskiej. Rura ideał. Nowa fabrycznie, podobno do dostania u Opel Kruk za 80zl, ale to 2 tygodnie czekania(nie daje głowy uciąć).