Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 16 i masakryczne rozjechanie map


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 marca 2010 - 15:23

No z moją poprzednią omą 2.0 16V 95r. tech2 za holerę nie chciał gadać. Dopiero z techem1 się połączył. Z tego co pamiętam jak diagnozowałem jakiegoś opla techem2 to on obsługuje auta od 1996r w górę więc może podłączałeś się do auta powyżej 95r.


od 92 obsluguje tyle ze z 10 pinowa przejsciowka




 


#22 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 marca 2010 - 17:37

Da się jakoś sprawdzić czy ten krokowy od gazu działa właściwie?


Chyba nie tak prosto. Byłem kiedyś innym autkiem u gazowników (w Raszynie) i się namęczyli trochę. Po wyjeździe z warsztatu przez chwilę było ok i za 0,5km znów to samo. Nie mieli pewności ale w końcu zmienili ten krokowy i jak ręką odjął.
Objawy były że gasł, strzelał (ale na szczęście nie było przepływki), falował i zawsze sporadycznie i różnie, zazwyczaj u gazowników nic się nie działo.

#23 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 marca 2010 - 18:11

no to lipa. wiec jaki sposób jest na duże spalanie gazu? co trzeba sprawdzić. bo dziwnym jest to ze niby na analizatorze spalin jest ok. Choć wartość HC wynosiła z tego co pamiętam na LPG 161. Wiec powiedzcie jakie elementy wpływają na tak duże spalanie gazu( bo praktycznie zawsze za 50PLN przejeżdżam ~90km a dodam ze nie jeżdżę jakoś szybko).

Co do techa, to kiedyś tech2 próbowali podłączyć, ale nie działał bo podobno za stary rocznik:).

#24 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 14 marca 2010 - 22:15

Jak pisałem emulacja .
Jak to dziala :
Jeśli sonda jest 5-0 to oznacza że uboga mieszanka jest przy napieciu sondy 5V . Jesli emulacja jest ustawiona 0-5 , to komp.gazu traktuje 0 V jako ubogą mieszankę i wzbogaca ( a tak naprawdę to już ma bogatą ) i zaczyna więcej palić bo go zalewa , ale silnik duży więc przepali , ale adaptacja na Pb się rozjeżdża i efekt jest taki , że na PB na zimnym źle pali i duże spalanie gazu . Niech sprawdzą ustawienie emulacji sondy Lambda .

#25 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 14 marca 2010 - 22:47

wiec możecie mi podać dokładne parametry jakie powinny być ustawione na tym stagu-50?I czy można tu ustawiać zakresy pracy sondy? czy trzeba pierw na oscyloskop benzynę wrzucić i później to przenieść na gaz?

Ktora symulacje wybrać?

Standard
Rezystywna (-)
Rezystywna (+)

I jak ma być ustawiona 0-5 czy 5-0 bo już się zamieszałem czytając.

#26 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 17 marca 2010 - 10:20

bo dziwnym jest to ze niby na analizatorze spalin jest ok. Choć wartość HC wynosiła z tego co pamiętam na LPG 161.


Nie jest. Węglowodory przekraczają urzędową normę (do 100), masz 161. To nie spalone paliwo.

#27 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 marca 2010 - 15:40

wiec sprawa wyjaśniła się następująco. Zrobili reset komputera benzynowego jak i zmienili ustawienie na gazie(emulacja sondy została ustawiona na własna). Zawieszona była lambda. na razie jeżdżę na benzynie by poduczył się komputer. Co dziwne pisałem o dziwnym dźwięku silnika, takie głuche głośne dun dun przy przyspieszaniu. Po tym resecie silnik chodzi bardzo równo jak i cicho bez w.w. objawów i auto odzyskało sporo mocy. Jakim cudem rozjechany komputer ma wpływ na dźwięki jakie wydaje silnik?

#28 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2010 - 22:21

Jakim cudem rozjechany komputer ma wpływ na dźwięki jakie wydaje silnik?

Cudem niewłaściwego wyprzedzenia zapłonu pod obciążeniem. Sonda 0-5V Rezystywna (-). Z tym minusem to niech mnie ktoś skontroluje, bo np. w Bingo ustawia się "0-5V -" I teraz najważniejsze dla Staga: czasy emulacji sondy mieszanka uboga=0,5s, mieszanka bogata=1,0-1,5s czas przejścia=0,2s! To po to, aby się mapki nie rozjechały i rano nie było przygasania na benzynie.

#29 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 19 marca 2010 - 03:05

czyli to był odgłos spalania stukowego? miałem ustawiona na rezystywna "-" to mi się rozjechały. ustawili mi na własna i mówią że będzie ok.

#30 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2010 - 08:21

czyli to był odgłos spalania stukowego?

albo zbyt późnego. Może też była zbyt bogata mieszanka i w wydechu się dopalała (efekt podtrzymania obrotów turbiny ;) )

#31 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 19 marca 2010 - 12:49

Jeszcze pytanie nt przepływomierza. na komputerze odczyt z przepływki waha się na jałowych od 11 do 13 nie pamiętam jednostek, czy to dobrze?

#32 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 20 marca 2010 - 15:11

od 9 do 19


wszystko w normie

#33 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 20 marca 2010 - 15:30

to ja już nie wiem, bo benzyny mi pije jak smok(na światłach jak stanę z otwartymi szybami gdy jest ciepło podaje jak na stacji benzynowej), gazu tez bierze. Wymieniłem przepływke, czujnik temperatury, czujnik temperatury wlotu powietrza, krokowy. A auto dalej pali i muli od 3 w górę aż zal bo praktycznie nie reaguje na pedał gazu..

#34 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2010 - 16:09

Wymieniłem przepływke, czujnik temperatury, czujnik temperatury wlotu powietrza, krokowy. A auto dalej pali i muli od 3 w górę

A czy wymiany poprzedzone były badaniami i interpretacją wskazań czujników czy też wymieniane "na czuja"?

#35 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 20 marca 2010 - 19:42

przepływomierz wymieniłem bo strzelił gaz. Na kompie wszystko gra żadne wartości czujników nie odbiegają od poprawnych wskazań. Ciągle słyszę pojeździj i zobacz spalanie! mam dosyć bo jeżdżę jeżdżę, a auto pali jak smok. Byłem na 2 rożnych diagnostykach silnika! Wszyscy mówią ze wszystko ok, ale czemu w takim razie nie jedzie i pije benzynę?! Dlatego wymieniałem już na własna rękę, ale widać bez rezultatu. Dziś ściągałem dolot to w kolektorze patrząc przez przepustnice znajduje się male bajorko paliwa(chyba , bo przynajmniej śmierdzi paliwem). Aha sprężanie na cylindrach po 15 barów, bo tez sprawdzałem. Silnik chodzi cicho i nic nie stuka.

#36 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2010 - 21:11

znajduje się male bajorko paliwa(chyba , bo przynajmniej śmierdzi paliwem).

sprawdź, czy wężykiem podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa nie leci benzyna - możliwe uszkodzenie regulatora. O2 Integrator - parametr do odczytania na interfejsie diagnostycznym - przy jakiej wartości na biegu jałowym oscyluje?

#37 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 marca 2010 - 18:13

Czyli jeszcze raz komputer. No wiec sprawdzę;) Pytanie jeszcze o czujnik spalania stukowego. Czy jeśli czujnik nie jest dokręcony z siła 20Nm, to może nie wykrywać zbyt wcześniejszego zapłonu(tego spalania stukowego) i tym samym tez nie wywalać błędu na deskę? Czy ten czujnik tez koryguje zapłon przy jeździe na gazie?

#38 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 21 marca 2010 - 18:32

ale czemu w takim razie nie jedzie i pije benzynę?!


Opowiedź już była (HC 160)

#39 OFFLINE   RafiOm

RafiOm
  • 115 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 marca 2010 - 19:04

tak lecz ktoś może mi jeszcze odpowiedzieć nt tego czujnika spalania stukowego?

#40 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2010 - 19:41

tym samym tez nie wywalać błędu na deskę? Czy ten czujnik tez koryguje zapłon przy jeździe na gazie?

wywali błąd przerwanego obwodu, zwarcia i wtedy, gdy wartości wskazywane przez czujnik wyjdą poza zaprogramowany fabrycznie zakres. Czujnik działa zawsze, czyli na gazie też. Nie wiem, czy sygnalizuje spalanie stukowe lampką na desce - tzn jakieś długotrwałe.