Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

felgi 17


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sebcio80

sebcio80
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-01-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 21 stycznia 2010 - 14:30

Witam mam pytanie odnosnie felg .kupiłem sobie 17 ale z ET40 czy nie bedzie mi nigdzie tarło przy oponach 225/40/17. Czy musze dokupic dystanse.

#2 OFFLINE   zgredzik

zgredzik

    Ciamciaramcia

  • 118 postów
  • Dołączył: 25-09-2007
  • Skąd: Koziegłówki

Napisany 21 stycznia 2010 - 17:06

Witam mam pytanie odnosnie felg .kupiłem sobie 17 ale z ET40 czy nie bedzie mi nigdzie tarło przy oponach 225/40/17. Czy musze dokupic dystanse.


Kolega masz pelno postów na ten temat wystarczy uzyć SZUKAJ

et do omegi jesli dobrze pamietam wynosi od et33 do et39

a moje skromne zdanie jesli juz kupiłeś je bez sprawdzenia to poprostu załóz i zobaczysz czy obcieraja
Łukasz

#3 OFFLINE   sebcio80

sebcio80
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-01-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 21 stycznia 2010 - 19:09

Dziękuje bardzo ale jestem tu nowy i jeszcze wszystkiego nie przeczytałem.

#4 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2010 - 12:04

a jak będą obcierać to zapraszam na "pw" po porządne dystanse ;)

#5 OFFLINE   sebcio80

sebcio80
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-01-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 23 stycznia 2010 - 14:18

Dzięki jak by obcierały to napewno sie zgłosze.

#6 OFFLINE   Pupsior

Pupsior
  • 1 postów
  • Dołączył: 28-03-2010

Napisany 28 marca 2010 - 15:51

witam mam pytanko. Mam okazje kupić fajne 17 tylko ze rozstaw śrub jest 5x108. Chciał bym sie dowiedzieć czy przykręcenie ich na sruby pływajace jest bezpieczne?

#7 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 28 marca 2010 - 16:41

wszystko z glowa , jak nie butujesz to nic sie nie powinno stac

#8 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marca 2010 - 17:23

witam mam pytanko. Mam okazje kupić fajne 17 tylko ze rozstaw śrub jest 5x108. Chciał bym sie dowiedzieć czy przykręcenie ich na sruby pływajace jest bezpieczne?


Tak będzie bezpiecznie , i będziesz mógł "butować" <wink>

#9 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 29 marca 2010 - 09:18

Pamiętaj o doborze długości gwintu w śrubach pływających. Ja jeżdżę drugi rok na felgach 5x112 z takimi śrubami i wszystko ok;).
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#10 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 29 marca 2010 - 10:02

a moze ktos wyjaśnić na jakiej zasadzie działają te sruby pływające bo nigdy takiej w ręce nie miałem....

#11 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 29 marca 2010 - 11:09

Dodany obrazek
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#12 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 marca 2010 - 14:17

przy felgach 5x112 na 5x110 każda taka śruba musi "popłynąć" 1mm na całej długości

głównie trzeba pamiętać o doborze pierścieni centrujących...

#13 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 29 marca 2010 - 17:35

ALI - czy pirscienie centrujace zastepuja wywazenie kola ? czy tylko jego niedowazenie? jak to dziala? jesli moglbys:)

#14 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 29 marca 2010 - 17:38

ALI - czy pirscienie centrujace zastepuja wywazenie kola ? czy tylko jego niedowazenie? jak to dziala? jesli moglbys:)


pierscień centrujący jest by dopasować rozmiar piasty do dziury w feldze - czyli zeby nie trzymała sie tylko na srubach jesli jest za duza a równiez wspierała się na piaście i niema nic wspolnego z wywazeniem koła

#15 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 29 marca 2010 - 17:47

a opisywane drgania ktore niweluje pierscien ? to czego one dotycza? czy przez ten luz nie mozna dokladnie wywazyc kola ?

#16 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 29 marca 2010 - 17:57

a opisywane drgania ktore niweluje pierscien ? to czego one dotycza? czy przez ten luz nie mozna dokladnie wywazyc kola ?


drgania teoretycznie moga wystąpic wtedy gdy masz luz miedzy felga a piastą - również przez nie równe obsadzenie koła w piaście.
Jeszcze raz powtarzam to niema nic wspolnego z wyważeniem koła a moze tylko dawać podobne objawy.

#17 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 29 marca 2010 - 18:25

spoko rozumiem - walcze u siebie z drganiami , jestem po wymianie zawiechy opon itp. , wiec mysle zeby moze zapobiegawczo dozucic ow pierscienie , koszt nie duzy a moze cos pomoga

#18 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 29 marca 2010 - 18:26

tak, tylko jesli felge masz spasowaną to ich nie załozysz ;]

#19 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2010 - 15:56

mitek pojedź gdzieś na doważenie kół na pojeździe powinno pomóc


tak, tylko jesli felge masz spasowaną to ich nie załozysz ;]



jak masz felgę spasowaną to nie potrzebujesz żadnych pierścieni centrujących, jak również nie potrzebujesz śrub pływających ponieważ tylko 5x110 ma centrowanie na 65,1 :)