Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega a STAG 300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
145 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 lipca 2008 - 13:14

No to ponownie sie pytam co mam powiedzieć gazownikowi?

STAG-300
wtryski - ?
reduktor - ?

STAG-200 lub 300; w tym przypadku jeden pieron
Wtryski sam mam Valteki czerwone, zwykłe, nie BFC
Reduktor Zavoli Zeta do 150KM
Dysze 2,5mm
Ciśnienie na reduktorze 1,09bar - średnio
Gdybyś miał tak ustawione to mogę podesłać plik z swoimi nastawami, wystarczyło by wgrać, mnożnik ustawiony idealnie, odchyłka w czasach wtrysków do 2%

Dziękuję

#62 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2008 - 20:22

I każdy ma inny ciężar nogi i preferowany styl jazdy. Miałby na początek ustawione okienka z ilością cylindrów, rodzajem czujników, etc. W razie potrzeby skorygował by tylko mnożnik.

Przeciez jak placi za zalozenie instalki to nie jego problem.

Stag jest prosty w ustawianiu i jak bedzie dobrze zalozona instalka to zawsze moze sobie sam podregulowac a to co napisales juz bedzie ustawione.

Kolego poszukaj dobrego polecanego zakladu i zaufaj montazyscie lub o takie szczegoly mozesz zapytac na forum staga:
https://www.ac.com.p...f3d4d8124df708e

#63 OFFLINE   KOLIBERk

KOLIBERk

    620Nm w diezlu :P

  • 31 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: UK
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lipca 2008 - 23:14

Witam,
ostatnio przesiadłem się na Stag 300 z reduktorem KME Gold i czerwonymi wtryskami Valtek 3Ohm.
Butla z przewodami została z poprzedniej instalacji.
Kolektor miałem już przygotowany po wcześniejszych modyfikacjach: króćce przy wtryskiwaczach benzynowych fi 4mm.
Wężyki od wtryskiwaczy mają fi 5mm i są o długości 27cm, dysze wtryskowe na listwach rozwiercone do 2.7mm (przy ciśnieniu 1.02).
Okablowanie ECU LPG przy przegrodzie silnika, nad linka gazu. Węzę doprowadzające gaz do listw wtryskowych poprowadziłem z tylu górnego kolektora ssącego. Chodziło mi o ukrycie ich wizualnie, wnętrze komory silnika wygląda bardziej estetycznie a same węzę nie są pozaginane.
Filtr fazy lotnej jest przy komputerze LPG, w dostępnym miejscu w celu łatwej wymiany po 15tys km.
Filtr fazy ciekłej jest z tylu zbiorniczka płynu chłodzącego, w miarę łatwy dostęp.
Wtryski miałem na początku zamontowane na górnym kolektorze ssącym, ale przyciskała je maska do silnika, więc są obok.
Ostatnio podłączyłem sondy lambda do ECU LPG, gdyby ktoś pytał, to jest to pin 28 dla lambdy pierwszej i pin 47 dla lambdy drugiej. Stag oznaczył kabelki kolorami fioletowy (lambda 1) i fioletowo-szary (lambda 2).
Reduktor jest pod zbiornikiem płynu chłodzącego i obudowa filtra powietrza, obok dodatkowej pompki i jej węzy. Można wcisnąć rękę w celu regulacji ciśnienia.
Przełącznik został w schowku kierowcy, nie widać go jeżeli schowek jest zamknięty.
Jest mi on nie potrzebny, szpecił by tylko wizualnie wnętrze Omegi.

Kilka fotek, jak to u mnie wygląda:

Dodany obrazek silnik

Dodany obrazek kolektor (zdjęcie z 3 wrzesnia 2006)

Dodany obrazek ECU + filtry + MAP

Dodany obrazek reduktor

Dodany obrazek przelacznik


Teraz nieco danych z AC GAS Synchro:
Dodany obrazek dane do mapy z 28-07-2008

Dodany obrazek mapa po autokalibracji i kilkuminutowej jeździe

W zalaczniku pod tym adresem ustawienia i dane z oscyloskopu - uruchomienie silnika i autokalibracja.
http://myomega.ovh.o...nie_silnika.zip

Auto jeździ świetnie, analiza spalin bardzo prawidłowa, oscyloskop pokazuje płynną prace obydwu sond lambda na gazie. http://forum.omegakl...awienia_104.zip
Pozdrawiam
Tomek
_________________
www.myomega.ovh.org
www.myvectra.ovh.org

#64 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 17 września 2008 - 23:42

a ja wczoraj odebralem auto od gazownika :mrgreen: a tak sie zapieralem, ze nigdy nie przerobie tego auta na gaz :twisted: Instalacja to Stag 300, reduktor KME Gold i czerwone wtryski. Po pierwszym dniu jezdzenia wrazenia MEGA pozytywne :lol: nie odczuwam, zadnej roznicy miedzy jazda na benzynie, a LPG. Zobaczymy jak bedzie z czasem...

Ponizej kilka fot:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

O wszystkim decydowalem ja, czyli gdzie ma byc wlew, przelacznik, jaki reduktor, wtryski. Za calosc placilem 3100. Koles wymienil mi jeszcze uszczelki pod kolektorek ssacym.

Pozdrawiam wszystkich gaziarzy :smile:

#65 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2008 - 07:42

a tak sie zapieralem, ze nigdy nie przerobie tego auta na gaz

Nie czuj się osamotniony. Ja dwa lata się opierałem, aż w kwietniu tego roku poległem.

#66 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 września 2008 - 10:33

Nigdy nie mów nigdy :mrgreen: :wink:

#67 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2008 - 10:56

Tak czytam forum i czytam - i też gazować nie chciałem, ale jeżdzenie na stację paliw co 400km zaczyna mnie już irytować bo robię to dość często.

Zaczyna przemawiać do mnie argument, że jak założę gaz to będę jeździł co 800km.
i to mi w sumie odpowiada. koła zapasowego nie potrzebuję bo mam asistance, więc funkcjonalności bagażnika nie obniżę.

Zakładal ktoś może z forumowiczów instalację w Toruniu lub okolicach?

#68 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 25 listopada 2008 - 23:31

Ja teraz w piątek matce będę zakładał do Astry 2.0 16V (X20XEV) Stag-4. Mam nadzieje że gazownik się postara bo inaczej matka mnie wydziedziczy. Mógł bym załozyć Staga-300 i pewnie chodziło by tak samo, ale uparłem się na "czwórkę" głównie z tego powodu że jest wiele mniejszy komputer a tam w Asterce dużo już miejsca pod maską nie ma. Jeździ ktos na tej instalce? Oprogramowanie jest zupełnie inne bo Stag-200 i 300 to tylko róznice kosmetyczne z tego co wiem.
Jest możliwosć podpięcia instalki pod kompa żeby pokazywało oddzielnie spalanie gazu i benzyny? Mam tag u siebie na Koltecu (3. generacja).

#69 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 listopada 2008 - 21:01

eliks napisz cos wiecej o instalce stag-4 , fotki mile widziane, gdzie co i jak?
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#70 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 27 listopada 2008 - 18:58

kczech, różni to się diametralnie od Staga200 w plastiku i Staga300 w metalu. Komputer jest 2 razy mniejszy i oprogramowanie całkowicie inne. Tyle wiem, nic wiecej nie będe ci gadał bo mogę walnąć głupotę. Jutro będzie instalka po 13:00 założona więc porobie parę zdjęć i napiszę więcej szczegółów.

#71 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2008 - 21:31

eliks, Czy Stag4 różni się diametralnie od Staga300? Każdy gazownik znający na pamięć podłączenie Staga300 podłączy Staga4! Te same kolory kabli, wręcz bliźniaczo podobny interfejs użytkownika w programie AcGasSynchro, identyczna procedura dobierania dysz, adaptacji i kalibracji sterownika. Te same elementy montażowe: śrubki, panel, czujniki z którymi może współpracować. Może większy wybór wtryskiwaczy w programie do nowszego Staga oraz czujników (jest nawet czujnik dedykowany do Zavoli Zeta - interesujące :!: ). Stag4 to układ tylko do silników 4 cylindrowych. Przypuszczam, że "miodek", który znajduje się w nowym Stagu4 to lepszy firmware w stosunku do starszych sterowników. Jedno jest pewne: autko nie będzie palić mniej gazu niż benzyny :wink: (i nie powinno :!: )

#72 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 listopada 2008 - 21:45

Zaczyna przemawiać do mnie argument, że jak założę gaz to będę jeździł co 800km.


masz zamiar jeździć na lpg aż się skończy i dalej na bence czy założyć 100 litrowy zbiornik gazu? :lol:

#73 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2008 - 00:02

eliks napisz cos wiecej o instalce stag-4 , fotki mile widziane, gdzie co i jak?

Konkretne roznice w kilku punktach:
https://www.ac.com.p...4545acd2d080edb

#74 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2008 - 14:06

hehehe Ali - jakby wlazl 100l to bym wsadził. Na razie jeżdzę na benzynie i mi to nie przeszkadza -wqrzają mnie wizyty na stacji paliw co 3-4dni. Mogli by zrobić 90l bak a tak do tego silnika jest najzwyczajniej zbyt maly.

a słyszał ktoś o " lovato fast lpg 180 6cyl". znalazłem cuś takiego za 2300 a to już wtrysk cieklego!

#75 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 29 listopada 2008 - 21:13

Panowie pytanie dotyczące zarejestrowania instalacji LPG. Co trzeba przedstawić w wydziale komunikacji, to znaczy jakie papiery?, bo po prostu chcę sam zainstalować gaz.
Pozdrawiam wszystkich.

#76 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 listopada 2008 - 21:23

rachunek z montazu (faktura) wyciag ze swiadectwa homologacji
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#77 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 listopada 2008 - 13:02

rachunek z montazu (faktura) wyciag ze swiadectwa homologacji


no i w myśl nowych przepisów żeby zrobić przegląd w stacji kontroli tzeba posiadać atest na zbiornik ponieważ jest konieczność wpisywania czegoś do systemu.

ja sam doświadczyłem problemów z tym przepisem bo poprzednik dał mi homologację montarzu nie raczył przekazać tego "świstka" i musiałem kombinować kopię z warsztatu montującego tą instalację w tym samochodzie 233km od domu :bad:

#78 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 listopada 2008 - 20:18

Ali to o czym piszesz nie jest odpowiedzia na pytanie mojego poprzednika. W wydziale komunikacji nie jest potrzebna homologacja butli. jest ona potrzebna przy najblizszym badaniu technicznym poniewaz diagnosta ma obowiazek wprowadzenia do systemu numeru swiadectwa homologacji butli
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#79 OFFLINE   Klonu

Klonu

    3.0 v6

  • 158 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: LUBIN
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2009 - 18:47

witam panowie mam pytanie i mam nadzieje ze sie nie powtazam...co bedzie lepsze do omegi 3.0 V6 X30XE (211 KM) instalacja gazowa stag300 czy BRC bo mam dwa warsztaty i dwie rozne opcje zachwalaja...:/
Opel Omega...Piękna ta bestia...

#80 OFFLINE   dzia

dzia
  • 29 postów
  • Dołączył: 17-01-2009

Napisany 16 marca 2009 - 15:30

Co prawda mam 2.5V założyłem BRC nie mam żadnych problemów ,trzeba tylko odpowiednio dobrać cześci