Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Znów odpalanie.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
122 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pamek

Pamek

    jakis tam

  • 70 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 03 grudnia 2009 - 16:39

Witam. Piszę już drugi raz podobny ten temat. Wtedy doradzili kupno rozrusznika kupiłem i dalej to samo. Zacznę od początku. Gdy po nocy chcę odpalić auto to kreci pare sekund wolno i odpala gdy juz za 1 razem odpali za 2 razem pali na dotyk. Akumulator jest ok. Świece żarowe też ok. Miałem taki przypadek że raz zapalia sie kontrolka swiec zarowych i po nocy odpalil na dotyk. Czy to jest pompa wtryskowa, czy pompa elektryczna w zbiorniku. Slyszalem ze nie ma w tym modelu pompy paliwowej prosze o pomoc poniewaz w zime nie odpale :/ .

#2 OFFLINE   womis1

womis1
  • 47 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 03 grudnia 2009 - 17:38

Mam ten sam problem. Auto w garażu 12 C.
Zostawiłem na próbę na zewnątrz i przy - 1 C lepiej odpalił niż wewnątrz.

#3 OFFLINE   Pamek

Pamek

    jakis tam

  • 70 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 03 grudnia 2009 - 18:35

Ale u mnie tylko po nocy ale jak troche dluzej postoi to ciezko a potem gdy zgasze i znow zapale nawet jak zimny pali na dotyk

#4 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 03 grudnia 2009 - 19:45

X20DTH i Y25DT to rózne jednostki i nie porównywał bym tych jednostek.
W moim Y25DT miłem taki problem, że jak zimy to palił idealnie a jak się rozgrzał to kręcił, ale nie chciał zaskoczyć (im cieplejszy tym było gorzej).
Mechanik od wtrysków sprawdził wtryskiwacze i stwierdził, że 1 i 6 leją przelewem stąd było zbyt małe ciśnienie w listwie Common Rail i dlatego nie chciał palić a im był cieplejszy tym to orzszczelnienie było większe.
Wymiana dwóch wtryskiwaczy rozwiązała problem.

Nie znam silnika X20DTH więc trudno jest mi cokolwiek doradzić, ale zacznij od zczytania błędów a później do kogoś od pomp wtryskowych i wtryskiwaczy.

Powodzenia.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#5 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 03 grudnia 2009 - 21:06

ja mam taki sam problem poprostu pompa ci nie trzyma paliwa i te się cofa do zbiornika . ja mam zamontowaną pompke (gruszkę) i co rano podchodze do auta otwieram maske i pompuje aż się nie zrobi sztywna potem odpalam w naszych silnikach niema pompy wspomagającej jak w silnikach 2.5 ale można sobie taką zamontować lub naprawić pompe wtryskową
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#6 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 03 grudnia 2009 - 21:35

ja mam taki sam problem poprostu pompa ci nie trzyma paliwa i te się cofa do zbiornika . ja mam zamontowaną pompke (gruszkę) i co rano podchodze do auta otwieram maske i pompuje aż się nie zrobi sztywna potem odpalam w naszych silnikach niema pompy wspomagającej jak w silnikach 2.5 ale można sobie taką zamontować lub naprawić pompe wtryskową


a lepszym rozwiazaniem nie jest zamontowanie zaworka zwrotnego...?
Wtedy paliwo Ci sie nie cofnie na 100%

#7 OFFLINE   Pamek

Pamek

    jakis tam

  • 70 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 03 grudnia 2009 - 22:07

A jak zamontowac ten zaworek.

#8 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 03 grudnia 2009 - 22:18

A jak zamontowac ten zaworek.


Normalnie montujesz go zaraz przy wyjsciu ze zbiornika lub miedzy filtrem paliwa a pompa. Przecinasz przewod, wkladasz zaworek z dwoch stron i sciszkasz opaskami...
Chyba napisalem dosc jasno:)
aha nie pomyl zasilania ze zwrotem:)

#9 OFFLINE   Pamek

Pamek

    jakis tam

  • 70 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 04 grudnia 2009 - 07:36

Ale czy to moze byc pompa, bo jak bylo cieplo to na dotyk palil.

#10 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 grudnia 2009 - 08:48

wydaje mi się jednak że to coś ze swiecami, skoro jak ciepło to pali na dotyk

#11 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 04 grudnia 2009 - 09:12

Ale czy to moze byc pompa, bo jak bylo cieplo to na dotyk palil.


Moze byc rowniez pompa z tego wzgledu ze jak postoi noc to paliwo moze sie wolno cofac.
Ale swiece rowniez jak najbardziej moga byc przyczyna i od tego bym zaczal.

#12 OFFLINE   macientyw

macientyw
  • 22 postów
  • Dołączył: 21-11-2009

Napisany 04 grudnia 2009 - 10:46

Ja też mam podobny problem z moją omkom jak postoi przez noc to rano do 5 minut z przerwami muszę kręcić żeby odpaliła a przy okazji z wydechu biało czarny dym się unośi.,jak odpali i ja zgaszę to juz pali bez problemów.Zaworek zwrotny założyłem,pompa wtryskowa sprawdzona i uszczelniona,świece żarowe nowe??? Jak przyjdą mrozy to cos mi się wydaję ze jej nie odpalę.Chyba ze koledzy pomogą mi w rozwiązaniu tego problemu.

#13 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 grudnia 2009 - 07:43

5 minut:o:dziura:

#14 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 grudnia 2009 - 09:47

Ja też mam podobny problem z moją omkom jak postoi przez noc to rano do 5 minut z przerwami muszę kręcić żeby odpaliła a przy okazji z wydechu biało czarny dym się unośi.,jak odpali i ja zgaszę to juz pali bez problemów.Zaworek zwrotny założyłem,pompa wtryskowa sprawdzona i uszczelniona,świece żarowe nowe??? Jak przyjdą mrozy to cos mi się wydaję ze jej nie odpalę.Chyba ze koledzy pomogą mi w rozwiązaniu tego problemu.

to sprawdź ciśnienie w cylindrach to rozwieje wszystkie pytania....

#15 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2009 - 09:55

Witam. Piszę już drugi raz podobny ten temat. Wtedy doradzili kupno rozrusznika kupiłem i dalej to samo. Zacznę od początku. Gdy po nocy chcę odpalić auto to kreci pare sekund wolno i odpala gdy juz za 1 razem odpali za 2 razem pali na dotyk. Akumulator jest ok. Świece żarowe też ok. Miałem taki przypadek że raz zapalia sie kontrolka swiec zarowych i po nocy odpalil na dotyk. Czy to jest pompa wtryskowa, czy pompa elektryczna w zbiorniku. Slyszalem ze nie ma w tym modelu pompy paliwowej prosze o pomoc poniewaz w zime nie odpale :/ .


Jest to standardowa przypadłość w wielu dti opla. Musisz pojechać do ASO i poprosić o wgranie aktualizacji oprogramowania silnika, dokładnie o aktualiację usuwającą problem zimnego startu silnika. W Warszawie w ASO Nexteam aktualizowałem i jest teraz OK. Koszt 119zł. Świece grzeją od 16-18*C w dół. Nie kombinuj z innymi rozwiązaniami, bo szkoda kasy.

#16 OFFLINE   Pamek

Pamek

    jakis tam

  • 70 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 05 grudnia 2009 - 23:24

Dzięki wielkie ArturL od tego zaczne.

#17 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 06 grudnia 2009 - 01:39

a lepszym rozwiazaniem nie jest zamontowanie zaworka zwrotnego...?
Wtedy paliwo Ci sie nie cofnie na 100%


w tej popce jest zaworek zwrotny a jeżeli tak mówić to czy nie lepiej wyremontować pompe ?

Ja też mam podobny problem z moją omkom jak postoi przez noc to rano do 5 minut z przerwami muszę kręcić żeby odpaliła a przy okazji z wydechu biało czarny dym się unośi.,jak odpali i ja zgaszę to juz pali bez problemów.Zaworek zwrotny założyłem,pompa wtryskowa sprawdzona i uszczelniona,świece żarowe nowe??? Jak przyjdą mrozy to cos mi się wydaję ze jej nie odpalę.Chyba ze koledzy pomogą mi w rozwiązaniu tego problemu.


bo ci się paliwo cofa i jeżeli nie masz kasy by regenerować pompe to kupujesz taką gruszkę i przed odpalaniem pompujesz do stwardnienia pompki i dopiero odpalasz bo jeżeli kręcisz a pompa niema paliwa to możesz szybko elektronike spalić w pompie a to nie są małe koszty

Jest to standardowa przypadłość w wielu dti opla. Musisz pojechać do ASO i poprosić o wgranie aktualizacji oprogramowania silnika, dokładnie o aktualiację usuwającą problem zimnego startu silnika. W Warszawie w ASO Nexteam aktualizowałem i jest teraz OK. Koszt 119zł. Świece grzeją od 16-18*C w dół. Nie kombinuj z innymi rozwiązaniami, bo szkoda kasy.


nie wiem co mają świece do braku paliwa w pompie przecież jak chcesz zwiększyć czas grzania świec to wypinasz kostke temperatury i masz -50 a za tym świece grzeją dużej czyż nie ? A jak pompa puszcza paliwo to nie zmieni nic aktualizacja przecież napisał że jak już odpali to potem odpala odrazu. Niestety w naszych silnikach siadają pompy i tego się nie zmieni trzeba sobie jakoś radzić
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#18 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 grudnia 2009 - 09:18

nie wiem co mają świece do braku paliwa w pompie przecież jak chcesz zwiększyć czas grzania świec to wypinasz kostke temperatury i masz -50 a za tym świece grzeją dużej czyż nie ? A jak pompa puszcza paliwo to nie zmieni nic aktualizacja przecież napisał że jak już odpali to potem odpala odrazu. Niestety w naszych silnikach siadają pompy i tego się nie zmieni trzeba sobie jakoś radzić

a powiedz jak wszystko jest sprawdzone paliwo się nie cofa pompa oki i jak zimny to trza kręcić dłużej...pozostało spróbować ten soft.i będzie oki.
fachowcy mechaniory remontowali by już motorek i dalej lipa by była. koledze w audi bo nie paliła na ciepłym znaczy cza było zakręcić z 5 obrotów mechaniory pompa do wymiany, remontu i kasa 2000 zł na darmo dalej ciepła nie paliła od strzała i co wycieczka do sosnowca do serwis boscha i wgranie nowych sterowników pompy koszt 80 zł.. i pali ciepła zimna na pyk...

#19 OFFLINE   Pamek

Pamek

    jakis tam

  • 70 postów
  • Dołączył: 19-04-2009
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 grudnia 2009 - 09:22

To teraz powiedzcie co mam robić ?

#20 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 grudnia 2009 - 09:31

To teraz powiedzcie co mam robić ?

mam kolegę z oplem i z tym silnikiem i takie objawy jak nie palenie na zimnym wyeliminował paliwo pompę świece i dalej to samo pozostało ten soft. a to nie drogi interes to warto spróbować...