Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przejście z oleju mineralnego na półsyntetyk


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 grudnia 2009 - 21:34

a koledze rafi195 życzę Wesołych Świat.. :)

ze wzajemnością pozdrawiam;)

#42 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 grudnia 2009 - 15:18

No to dorzucę coś od siebie. Nie nalał bym do swojego auta minerala. Nie nalał bym minerala do żadnego auta z turbosprężarką.

Pracuje w serwisie - skody. Lejemy pełen syntetyk lub 10w/40.

Niestety niektórzy klienci wiedzą lepiej jaki olej nalać :D

Przykład - superb 2,0 tdi 80tyś przebiegu , klient sam kupił olej za 17zł litr - 15w40 (bo serwis zdziera ) , a 5 tyś km po tym prawie zatarł silnik - ukręcił się wałek na pompie oleju - wniosek prosty olej za gęsty do tego silnika.

Wałek 15zł robocizna 750zł i tak sobie zaoszczędził na oleju ale to był skrajny przypadek.

Fabia 1,2 3-cylindrowa z lpg 420tyś km - wymiana oleju - 10w/40 i auto jeździ do dzisiaj bez problemów. Podobnie Octavia 1,9 tdi - 570tyś km przebiegu- 10w/40 i jeździ dalej.
Nie ma wiec postaw lać minerala nawet przy znacznym przebiegu.

Silniki rozbierane w warsztacie przy przebiegu - 100 - 300tyś. jeżdżące na syntetyku czy półsytetyku jeśli chodzi o gładź cylindrów - zero progu, zero widocznego zużycia.

Pomyślcie jak wygląda mineral przy -15stopniach mrozu - smoła - zanim się silnik nagrzeje.
Olej nie tylko smaruje ale również przejmuje ciepło z silnika (są przecież chłodniczki oleju) i to też ważne.
Dobry olej to mniejsze tarcie w silniku, mniejsze zużycie paliwa....

Nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy 10w/40 firmy ......jest lepszy niż 10w/40 innej firmy.

Osobiście odradzam Castrola -15w/40 - przy 90tyś km w fabi 1,4mpi zdjęliśmy pokrywę zaworów - ukazał się widok tragiczny - na klawiaturze i w silniku była smoła - olej musiał wejść w reakcję z czymś w silniku (mechanicy widzieli już takie przypadki w innych autach ale tylko jak jeździły na powyższym oleju). Rada dla klienta była jedna - wymienić olej na inny 15w/40 ale nie na 10w/40 (wypłukane rzadszym olejem- gluty z ,,smoły'' mogły by zapchać kanały olejowe w głowicy czy wale korbowym) albo sprzedać auto.

#43 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 22 grudnia 2009 - 16:37

tez słyszałem duzo zlego o mineralnym castrolu.. najlepiej wogole silnika nie zalewac tym syfem, poprostu w wysokich temperaturach ten olej jest tak slaby termicznie, ze sie pali powodujac powstanie własnie takiej smoly.... Szczególnie silniki BMW ze starszej serii M30 śa wrazliwe na zatkanie kanałow olejowych, i dlatego serwisy nie zalecaja zalewanie tych silników minerałem.

ratunek jest jeden.. jak jest sporo tego syfu, to rozebrac motor i przemyc ropą.. a jak mniej osadów to przed wymiana oleju wlac specjalna płukanke do silników, odpalic na 15 minut zeby popracowal na biegu jałowym i spuscic zuzyty olej.. przerabiałem to rok temu podczas przejscia z minerała na polsyntetyk Valvoline.

mozna sie zdziwic jaki syf spłynie z silnika po takim zabiegu.. :o

#44 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 22 grudnia 2009 - 18:35

Oj koledzy z lekka popadacie w paranoje.Nie mozna wrzucać każdego rodzaju silnika do jednego worka bo benz 20l 16v a disel 1,9tdi to dwie rózne bajki.Jak ktos tego nie rozroznia to jego problem.Proponuje czytac instrukcje obslugi danego auta nie tworzyc swojej ideologii.Aha i jeszcze jedno,to ze jakis tam olej spowodowal awarie danego silnika nie oznacza ze w innym motorku nie bedzie spisywal sie dobrze.Wlasnie stad jest ta nasza rozbieznosc zdan.

#45 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 22 grudnia 2009 - 18:49

Ale co ma do rzeczy jaki silnik skoro rozmawiamy o właściwościach danego typu oleju. Nie zgodzisz się z twierdzeniem że olej mineralny znacznie szybciej od syntetyka czy półsyntetyka tworzy nagar ? Że gorzej smaruje ? Że jest gęsty na zimno ? Że szybko traci swoje właściwości wraz z przebiegiem ? Że nie trzyma lepkości przy wyższych temperaturach ? Co z tego nie jest według Ciebie prawdą ?

#46 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:30

poszukajcie sobie bo mi się nie chce ci którzy twierdzą że olej półsyntetyczny jest taki wspaniały i jest lepszy o niebo od mineralnego. olej pół syntetyczny jest na bazie mineralnego i nie wieka różnica w ich właściwościach. jest.tylko syntetyk to dopiero jest różnica..

a jakby co to mineralny olej MOTUL 10W40

Oleje mineralne - to mieszanina wysokowrzących (temp. powyżej 350 stopni C) węglowodorów nasyconych i aromatycznych z pewną domieszką związków heterocyklicznych otrzymana z przeróbki ropy naftowej. Jest to baza dla innych olejów. Frakcja ta stanowi zatem główny składnik niektórych olejów silnikowych, przekładniowych, hydraulicznych oraz dla smarów plastycznych.

Oleje pół syntetyczne - są to oleje produkowane na bazie olejów mineralnych lub pochodzą z tak zwanego procesu hydrokrakingu, który polega na poprawie własności oleju mineralnego poprzez regulację długości łańcuchów węglowodorowych.

Oleje syntetyczne
- to oleje, których podstawowym składnikiem są substancje nie będące produktami bezpośredniego przetwórstwa ropy naftowej. Najczęściej są to syntetyczne węglowodory jak alkilowane aromaty lub inne substancje jak dwuestry, poliglikole lub silikony. Właściwości takich olejów poprawiane są przez różnego rodzaju dodatki Oleje te są znacznie stabilniejsze termicznie i mogą pracować w podwyższonej temperaturze i dużych naciskach na smarowane powierzchnie.


Przypominam również że obecne oleje mineralne mają współczynnik TBN odpowiadający za mycie silnika porównywalny z olejami pół i syntetycznymi. Powiedzenie "minerał brudzi a syntetyk czyści" bierze się z czasów selektola który przed 83' rokiem nie miał żadnych właściwości myjących.

Parametry


Jednostki


Wartości typowe

klasa lepkości SAE


-


15W-40

lepkość kinematyczna w temp. 1000C


mm2/s


14,3

lepkość w temp. -200C


MPaˇs


5200

lepkość HTHS w 1500C


MPaˇs


4,0

wskaźnik lepkości


-


143

temperatura płynięcia


0C


-33

temperatura zapłonu


0C


237

liczba zasadowa TBN


mg KOH/g


8,6

popiół siarczanowy


%


1,05

odparowalność wg Noack'a


% (m/m)


10,4


Uwaga: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu.



a tu półsyntetyk
Parametry



Jednostki


Wartości typowe

klasa lepkości SAE


-


10W-40

lepkość kinematyczna w temp. 1000C


mm2/s


14,6

lepkość w temp. -250C


MPaˇs


5800

lepkość HTHS w 1500C


MPaˇs


3,70

wskaźnik lepkości


-


157

temperatura płynięcia


0C


-34

temperatura zapłonu


0C


231

liczba zasadowa TBN


mg KOH/g


8,6

popiół siarczanowy


%


1,0

odparowalność wg Noack'a


% (m/m)


11,5



te oleje jednego producenta i nie ma dużej różnicy.

a jak piszecie ten rzadszy10w40 a tamten jak zimny to gęsty 15w40 a popatrzcie jakie temp płynięcia mają obydwa:p

#47 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 24 grudnia 2009 - 22:47

poszukajcie sobie bo mi się nie chce ci którzy twierdzą że olej półsyntetyczny jest taki wspaniały i jest lepszy o niebo od mineralnego. olej pół syntetyczny jest na bazie mineralnego i nie wieka różnica w ich właściwościach. jest.tylko syntetyk to dopiero jest różnica..


To dla czego na mineralnym mobilu brał 1L/1000km a na półsyntetyku Valvoline MaxLife o 50% mniej i do tego przestała klekotać klawiatura z rana. Nic nie robiłem tylko olej zmieniłem. Efekt stopniowo był widoczny - nie od razu.:jump:

#48 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 25 grudnia 2009 - 12:51

wszystko sie zgadza, półsyntetyk jest na bazie oleju mineralnego, tylko ze ma srednio ok 30% uszlachetniaczy syntetycznych... własnie dzieki tym uszlachetniaczom lepiej sie sprawuje w niskich i wysokich temperaturach.. minerał też nie jest równy minerałowi, wiadomo ze minerał noname z marketu za 50zl nigdy nie dorówna jakością mineralnemu Valvoline, Liqui Moly, czy Motul. Ale nawet najlepszy minerał czy półsyntetyk, nie będzie chronił silnika tak jak nawet przecietny syntetyk... dlatego uważam ze powinno sie jezdzic na syntetyku jak najdłużej...

#49 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2009 - 11:23

Ale nawet najlepszy minerał czy półsyntetyk, nie będzie chronił silnika tak jak nawet przecietny syntetyk... dlatego uważam ze powinno sie jezdzic na syntetyku jak najdłużej...


i tu się zgodzę pozdrawiam;)

#50 OFFLINE   frees

frees
  • 37 postów
  • Dołączył: 21-04-2009
  • Skąd: Opole

Napisany 30 grudnia 2009 - 18:50

Wg instrukcji 0,075 l/100 km


WOW, a ja sie martwilem, ze mi bierze 1l/1000km :) Cinquecento i Civic nic oleju mi nie braly, ale widze, ze w Omedze takie branie to norma :D

#51 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 grudnia 2009 - 22:44

WOW, a ja sie martwilem, ze mi bierze 1l/1000km :) Cinquecento i Civic nic oleju mi nie braly, ale widze, ze w Omedze takie branie to norma :D


Norma ale tylko w książce. Tym sposobem producent sobie zapewnił spokój. Jak ci tyle będzie oleju palił to remontuj albo szukaj drugiego motoru.

#52 OFFLINE   frees

frees
  • 37 postów
  • Dołączył: 21-04-2009
  • Skąd: Opole

Napisany 01 stycznia 2010 - 16:20

Norma ale tylko w książce. Tym sposobem producent sobie zapewnił spokój. Jak ci tyle będzie oleju palił to remontuj albo szukaj drugiego motoru.


Poki co tym sie nie marwie. Wydaje mi sie, ze to wina oleju, bo wczeniej nie bylo tak duzego zuzycia. Za 2000km mam wymiane i zaleje go jakims innym (mysle nad minrealnym), to zobacze co bedzie.

#53 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2010 - 15:53

Pany, moja omesia od dwóch lat jezdzi na oleju shell helix 10w40. Od wymiany do wymiany oleju co 10tys. km. nie bierze grama oleju. Ale nie pali tak jak mój stary passat któremu wystarczy pół obrotu wałem , nawet jak jest zimny, tylko musi przekręcic ze trzy ,cztery razy żeby zapaliła. Oczywiscie jest tak tylko na zimnym silniku, na ciepłym pali z pierwszego obrotu. Czy jak zalał bym ją pełnym syntetykim 5w40 to paliła by lepiej na zimnym silniku?

#54 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 stycznia 2010 - 17:04

Czy jak zalał bym ją pełnym syntetykim 5w40 to paliła by lepiej na zimnym silniku?


raczej napewno nie, napewno rozrusznik bedzie mial lzej na zimnym silniku, ale niewiele to zmieni
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#55 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2010 - 17:13

Acha, to nic nie będe zmieniał skoro to nic nie da. Jak jest wszystko dobrze to lepiej nic nie ruszac.

#56 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 05 stycznia 2010 - 13:42

To zależy co rozumiesz przez "paliła by lepiej". Rozrusznik ma lżej więc szybciej kręci co przekłada się na szybsze odpalenie. Im niższa temperatura tym różnice będą większe. Jednak jak komuś słabo odpala silnik to olejem go nie naprawi.

#57 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2010 - 15:48

Nie no, silnik pali dobrze, tylko jak jest zimny to musi zakręcic wałem ze trzy razy i to mie troszke denerwuje:D Ale jak jest dobrze to lepiej nic nie ruszac.

#58 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 stycznia 2010 - 21:27

Nie no, silnik pali dobrze, tylko jak jest zimny to musi zakręcic wałem ze trzy razy i to mie troszke denerwuje:D Ale jak jest dobrze to lepiej nic nie ruszac.


U mnie kiedyś na starym akumulatorze z rana trzeba było kręcić nawet z 5 sekund. Po kupnie nowego kręci max 1sekunde z rana a potem na dotyk. Jak mi raz nalali magicy 15w/40 też było ciężej, niż teraz na 10w/40. Kolego a u ciebie może byc problem z cofającym się paliwkiem. Może pompka już nie taka, lub regulator cisnienia na listwie. Warto sprawdzić tam ciśnienie.