Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwny problem z gazem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 04 grudnia 2009 - 21:17

byłem na gazowni umówic się na wymianę tego reduktora. mówiłem mu o tym tomasetto to powiedział że lovato jest sprawdzony i to chcę mi włożyć.

#22 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2009 - 23:48

Byleby to Lovato było w wersji "Super", z niebieską naklejką na obudowie ze stosownym napisem. "Zwykłe" obsłuzy do 90kW-125KM , "Super" do 140kW-190KM, ale wiadomo, że wydajność praktyczna parownika = wydajność teoretyczna x 0.75. Dobry parownik, dobrze się regeneruje, prosty i niezawodny, tyle, że droższy od Tomasetto.

#23 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 05 grudnia 2009 - 14:18

no właśnie gościu mi czarował że o wiele prościej się je reguluje, w komplecie są zapasowe membrany itp ale cena... 300pln + montaż. a duża będzie różnica jakby zamiast lovato super założyli zwykły? mocno odczuje na mocy?

#24 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 05 grudnia 2009 - 17:41

Jak nie masz zacięcia sportowego, to zwyklak LOVATO da radę. Naprawiałem parę audiczek 2.3 (5 garnuchów) z tymi parownikami i tragedii nie było.

Kolo ściemnia, bo reguluje się wszystkie tak samo. Problem czasem jest z parownikami bez by-pass (u).

Lovato SUPER jest naprawdę super, stosowałem; świetny parownik. Ważne aby to nie była podróbka LOVTEC.

#25 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2009 - 20:47

DAFik ma rację, jak nie będziesz jeździł ciągle w zakresie obrotów (sporting ;) ) 4000-5600obr/min to nawet zwykły Lovato da radę, podróbki Lovtec stanowczo odradzam!

#26 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 06 grudnia 2009 - 19:57

gość mówił ,że to oryginał lovato a przycisnąć lubię ;) jak będziemy zakładać to dokładnie luknę i jeszcze opytam jaki to dokładnie reduktor. a co do ceny, dobra czy nie?

#27 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2009 - 20:28

Wpisz na portalu aukcyjnym nazwę Lovato, zobaczysz w jakich cenach kupisz parownik. Trochę narzutu gazownik Ci zrobił, a i regulacja płatna. Tutaj przykładowy reduktor w przykładowej cenie. Oczywiście gazownik za usługę wymiany wynagrodzenie powinien dostać.

#28 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 06 grudnia 2009 - 22:01

to tak czyli gazownik dał sobie ładny nakład. tu mnie reduktor wyjdzie 240 z przesyłką do tego regulacja i 30zł, a tak mówił mi że za sam reduktor coś pomiędzy 300-350 + montaż... Czy ten rekuktor na 100% będzie pasował do mojej omy...

#29 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2009 - 22:05

Wydajnością tak, fizycznie, tzn plug&play najlepiej byłoby zastosować taki, jaki obecnie jeździ w aucie-o ile też jest dobrany wydajnościowo, wymiana prosta, bez cięcia nowych przewodów, naginania miedzi, mocowania itp.

#30 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 06 grudnia 2009 - 22:21

obecny to jakiś tomasetto wyglądem przypominający asterik z filtrem ale nie wiem jaką ma wydajność. ale skoro lovato jest tak wychwalany to chyba warto dorzucić to 50zł bo taka jest różnica pomiędzy tomasetto a lovato

#31 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2009 - 23:22

Czyli mam rozumieć, że masz coś na kształt i podobieństwo tego parownika. Jeżeli tak, to kupując ten parownik z aukcji, tzn tomasetto montaż będzie "plug&play" a regulacja dotyczyć będzie układu elektronicznego. Nie dalej jak tydzień temu przerzuciłem znajomemu taki na nówkę (był do 100KM a teraz ma do 140KM), nic nie regulowałem śrubami, tylko naukę w Bingo zaserwowałem Omesi. Potem szczypta własnych sztuczek -> Omega śmiga.

Ta łatwość regulacji w Lovato wynika z tego, że posiada on tylko jedną śrubę regulacji, od napięcia wstępnego sprężyny, nie posiada on regulacji kanału obiegowego, tzw, wolnych obrotów => mniej roboty dla gazownika.

Stosując Zavoli "Super" albo Tomasetto do 140KM dobry gazownik uzyska taki sam efekt, zadowolenie klienta. Pozostaje jedynie kwestia ceny i osobistego uznania gazownika co do parownika.

#32 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 07 grudnia 2009 - 00:03

Wszystkie Lovato posiadają regulację kanału obejściowego.

#33 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 01:40

No nie wszystkie, bynajmniej te podciśnieniowe nie, a z tymi akurat kojarzyłem. ;)

#34 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 07 grudnia 2009 - 17:06

to może lepiej sam posiedzę przy niej... kupię tego tomasetto (skoro mówisz, że różnicy nie odczuje, sam wymienię i zobaczę co będzie się działo. ewentualnie pojadę wtedy na regulację do nich. U mnie nie mam bingo tylko stag L. Myslisz że da się to razem zgrać?

#35 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 17:40

Ja znajomemu założyłem właśnie to tomasetto do 140KM, nic nie kręciłem śrubkami, tyle tylko, że potem w bingo "przyuczyłem" sterownik do parownika i tyle. U Ciebie to samo, tyle, że podjechać trzebaby było do gaziarza na regulację-naukę Staga-L.

#36 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 07 grudnia 2009 - 19:12

Podciśnieniowego parownika już ładnych parę lat nie widziałem . Więc być może Ty masz rację a ja nie.

#37 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 07 grudnia 2009 - 20:22

florek co masz na myśli mówiąc :naukę Stag'a L. Czy chodzi ci o podpięcie sterownika do kompa czy klasyczną regulacje reduktora? chyba się wiele nie zastanawiam tylko zamówie to tomasetto

#38 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 07 grudnia 2009 - 20:58

Staga 2L można regulować wyłącznie testerem TSL-01.

Ps tomasetto to najgorszy syf

#39 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 21:01

Niestety, ale właśnie tym TSLem robisz naukę czyli regulujesz. Nowy reduktor najprawdopodobniej będzie dobrze ustawiony, tzn, cała ta zabawa z bąbelkami w wodzie etc. Założysz reduktor i śmigaj na regulację centralki. Tomasetto w wersji Alaska dla sekwencji budzi we mnie obrzydzenie, zaś ta wersja 140KM dla IIgen. jest znośna.

#40 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 07 grudnia 2009 - 21:14

Gumy ma skandalicznej jakości ; to krótkotrwała inwestycja.