Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana mostu na taki z innym przełożeniem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
479 odpowiedzi na ten temat

#461 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 kwietnia 2016 - 22:49

Jak założysz dyfer 3.70 czy też 3.90 to praktycznie nie odczujesz różnicy pomiędzy nimi.Takie są odpowiednie do Twojego auta.Dyfer 3.45 to dyfer od diesla z długim przedłożeniem i tak jak mowi Rob33 sprzeglo i skrzynia na tym ucierpia.Ciężko będzie jeździć w mieście bo będzie mulowaty na przyspieszeniu a oszczedniejszy na długich pozamiejskich odcinkach prostych,bo obroty spadną,ale nie polecam takiego czegoś.Przełożenia 3.70 i 3.90 to norma.Mam pewne ciche 3.70 jak coś to na pw

Edytowany przez adiwoj24, 29 kwietnia 2016 - 22:51.


#462 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 czerwca 2016 - 16:51

Witam na samym początku chcę podziękować adiwoj24 za przesłanie dyfra z przełożeniem 3.70 po założeniu obroty znacząco spadły teraz przy 2000 obrotów mam 85km/h przy 140km/h mam 3500 obrotów przedtem było 4000 obrotów most cichy 



#463 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 czerwca 2016 - 19:06

Jak przyspieszenie?

#464 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 czerwca 2016 - 20:50

Witam na samym początku chcę podziękować adiwoj24 za przesłanie dyfra z przełożeniem 3.70 po założeniu obroty znacząco spadły teraz przy 2000 obrotów mam 85km/h przy 140km/h mam 3500 obrotów przedtem było 4000 obrotów most cichy

I o to chodziło;-)Pozdrawiam:-)

#465 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 czerwca 2016 - 16:22

Jak przyspieszenie?

Nie odczułem różnicy.



#466 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 czerwca 2016 - 00:33

Zatem musisz nie mieć czucia

#467 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 sierpnia 2016 - 18:04

Radość nie trwała długo z mostu zaczął lecieć olej wydaje mi się że od strony wału.

Czy ktoś zna numery uszczelniaczy od strony wału i półosi proszę o pomoc nie chcę zajechać mostu.  



#468 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 14 sierpnia 2016 - 18:22

Od półosi to dostaniesz w pierwszym lepszym motoryzacyjnym gdzie mają jakiś katalog od wału pewnie też ale problem jest w tym że zdejmując krzyżak ten z przodu po złożeniu musisz ustawić luz międzyzębny bo inaczej robota na marne....


Dodany obrazek


#469 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 sierpnia 2016 - 19:04

Od półosi to dostaniesz w pierwszym lepszym motoryzacyjnym gdzie mają jakiś katalog od wału pewnie też ale problem jest w tym że zdejmując krzyżak ten z przodu po złożeniu musisz ustawić luz międzyzębny bo inaczej robota na marne....

Trochę nie jestem w tych sprawach obeznany i nie wiem o co chodzi z tym luzem międzyzębnym czy jest to trudne czy można to samemu zrobić i jak?



#470 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 15 sierpnia 2016 - 19:30

Jak nie wiesz o co chodzi to lepiej nie tykaj, nie wielu jest dobrych mechaników którzy umieją go ustawić, źle skręcisz i będzie most wył albo huczał...


Dodany obrazek


#471 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 sierpnia 2016 - 20:44

kurczę, wkładałeś inny most i nie zmieniłeś uprzednio uszczelniaczy?
Ja zawsze przed montażem takich rzeczy zmieniam co trzeba na nowe.
No ale wtedy tyle wydaję na omę

#472 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 września 2016 - 20:45

Jak by ktoś potrzebował to wymiary uszczelniacza 35x65x10



#473 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 października 2016 - 19:44

powiedzcie jak zmieni się prędkość/obroty silnika, mam dyfer 3.27, silnik diesel, 2000obr/min to 100km/h a chce dać dyfer coś koło 3.05 lub 2.65, dajcie jakies dane zeby nie rzeźbić niepotrzebnie 



#474 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 października 2016 - 21:42

więc tak, dyfer 2.87 daje wzrost prędkości o ok 20km/h, czyli przy dyfrze 3.27 przy 2000obr/min miałem 100km/h a teraz przy 2000obr/min mam 120km/h, wreszcie omega naddaje sie na trase  :)

 

podziele sie dla potomnych co daje dłuższy dyfer przy kombinacji 3.0d + automat + dyfer 2.87= dłuże przełożenie naddaje sie najlepiej na trasie, spalanie spadło wg chwilowego spalania o 0.5-0.7L/100km, jest lekko ciszej w aucie, 5bieg wrzuca dopiero przy 80km/h i ponizej 70km/h 4 wchodzi, na ostatnim biegu czuć że ma ciężej ale nie jest zle zawsze można wykorzystać 4 niższe biegi,

nie pamiętam ale przy 200km/h było chyba coś koło 3300-3500obr/min 


Edytowany przez bsje27, 09 października 2016 - 18:03.


#475 OFFLINE   klass600

klass600
  • 17 postów
  • Dołączył: 20-07-2016
  • Skąd: wilczyska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 grudnia 2016 - 17:41

Ja tydzien temu wlozylem do siebie 4.22 z LSD i jest zauwazalna roznica. Ori mialem 3.9 w 3.0

Skad wzioles dyfer 4.22?

Wyslane z Sony Xperia Z2 za pomoca Tapatalk 2



#476 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 grudnia 2016 - 18:20

Pewnie gdzieś kupil

#477 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 stycznia 2018 - 08:52

Witam panowie trochę odgrzeję temat mam do wymiany już trzeci most w swojej omedze znalazłem most z 2.5 TDS spięty był z automatem jakie on może mieć przełożenie?



#478 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 stycznia 2018 - 22:00

Na pewno nie takie jak w Z22XE. Diesel ma znacznie mniejsze przełożenia. W 2,5l  były mosty 3,27 i 3,45. Z22XE miał 4,22 w automacie i 3,9 w manualu.



#479 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 stycznia 2018 - 08:58

Ja miałem w Z22XE most 4.22 i skrzynie manual

#480 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 stycznia 2018 - 19:54

Dzięki za odpowiedz i jeszcze jedno pytanie olej tylko oryginał GM? bo do poprzednich lałem inne.