Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Buja samochodem na boki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kukisek

kukisek
  • 68 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: reda

Napisany 04 październik 2009 - 17:08

Witam doprowadziłem już swoje nowe autko do dość dobrego stanu ale jest problem którego rozwiązania szukałem na forum, ale nic nie znalazłem.

Mianowicie gdy odpalam silnik wchodzi na ssanie (norma) później spada do 1000obrotów i jest dobrze jak się już rozgrzeje spada do 980obrotów i zaczyna bujać autkiem na boki (delikatnie) jestem ciekaw co to może być lewego powietrza nie dostaje ostatnio odme czyściłem i nie pokazuje błedów silnika?

Z tego co wywnioskowałem po niektórych postach to trzeba zmienić m.in obroty biegu jałowego bo są za wysokie i być może dawkę (spalanie 1.7l jak jest ciepły) ale czy to ma związek z bujaniem?

#2 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 październik 2009 - 17:24

poduchy silnika itp. sprawdz milem tak w vectrze x20xev u ciebie on jest inaczej zamontowany, ale problem moze byc taki sam

#3 OFFLINE   kukisek

kukisek
  • 68 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: reda

Napisany 04 październik 2009 - 17:35

Tylko w tym problem że jak jest zimny i zejdzie do 1000 to nie buja :/ a te 20 obrotów raczej dużej różnicy nie robią i widać na ciepłym ewidentnie jak buja budą jak kołyską.

Czy to może być katalizator? Niestety nie mam jeszcze zarejestrowane autka więc nie mogę sprawdzić na drodze czy jest mułowaty a wtedy mógłbym kata wykluczyć.

#4 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 październik 2009 - 17:38

ale mozesz odczytac bledy - sprawdz ...

#5 OFFLINE   kukisek

kukisek
  • 68 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: reda

Napisany 04 październik 2009 - 17:42

ale mozesz odczytac bledy - sprawdz ...


Jak pisałem komputer nie wykazuje żadnego błedu, prędzej pokazywał mi tylko błąd sądy ale było to spowodowane tym że silnik pracowałm na 3gary przez uszkodzony wtrysk. Po wymianie błąd zniknął

#6 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 październik 2009 - 22:11

hmm nic nie poradze nikt tu nie ma szklanej kuli...
sprawdze te poduchy od silnika moze to one sa wadliwe..

#7 OFFLINE   kukisek

kukisek
  • 68 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: reda

Napisany 15 październik 2009 - 17:11

dziwnym zbiegiem okoliczności bujanie ustało a raczej zdarza się to żadko. Najgorsza rzeczą jest zbyt duże spalanie 1.7l na godzine i przy ekonomicznej jeździe 19l/100km.
Mam wymontowany kompletnie odkurzacz i przez jego gumowy przewód dostaje się powietrze do kolektora (albo wydostaje) co powoduje złą prace sądy??(dumam tylko) może wystarczy pojechać na komputer i "coś" wyregulować bo i obroty nie spadają poniżej 1000.
Przy odpaleniu przez dłuższy moment cholernie dymi parą ale z chłodnicy nie ubywa płynu.

Do tego jeszcze dzisiaj po ulewnym deszczu powódz w aucie po stronie pasażera kałuża wody :/

Prosze pomóżcie przywrócić mi wiarę w ten cholerny samochód przewaliłem całe forum czyściłem odmy sprawdzałem wężyki przekaźniki nawet mechanik nic nie wymyślił ;(

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5703 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 październik 2009 - 18:26

Przy odpaleniu przez dłuższy moment cholernie dymi parą ale z chłodnicy nie ubywa płynu.

Norma przy wilgotnej pogodzie z racji na "bardzo" dlugi uklad wydechowy w ktorym zbiera sie para ze spalin.

Do tego jeszcze dzisiaj po ulewnym deszczu powódz w aucie po stronie pasażera kałuża wody :/

Zajrzyj do filtra przeciwpylkowego (podszybie po stronie pasazera) a nastepnie odepchaj odplyw na samym dole :D Skonczy sie wtedy zaciaganie wody do kabiny.

może wystarczy pojechać na komputer i "coś" wyregulować bo i obroty nie spadają poniżej 1000

Mozna obnizyc obroty kompem, ale najpierw zobacz czy ktos nie grzebal przy przepustnicy (moze byc ustawiona na delikatne otwarcie). Mozna tez przeczyscic silniczek krokowy.

P.S. Przez przewod od odkurzacza spaliny beda probowaly wydostac sie na zewnatrz jezeli zawor jednokierunkowy ktory jest pomiedzy kolektorem a odkurzaczem z powodu swojego wieku zrobi sie "dwukierunkowy" :D

#9 OFFLINE   Marioshek

Marioshek
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-04-2010
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 15 kwiecień 2010 - 16:13

Witam.
Mam podobny problem.

Przy wolnej jedzie samochód płynie , buja się na boki i podskakuje.
Wymieniłem już tuleje poziome przednich wahaczy chyba jakieś dobre bo 100zł za sztukę dałem.
Wymieniłem też amortyzatory z tyłu na twardsze.

Przy wolnym pokonywaniu zakrętów 30-40km/h ma się wrażenie jakby tracił przyczepność lub jakbym gwałtownie skręcał koła w jedną i drugą stronę.

Zauważyłem też niewielki wyciek gdzieś powyżej łączenia drążka kierowniczego a kolumny kierowniczej czy to może mieć jakiś wpływ na takie zachowanie auta ?

Przy prędkości powyżej 60km/h wszystko ustaje, nie czuć najmniejszych wibracji czy bujania, tylko na łukach drogi pływa na boki.

Jeszcze dodam że strasznie puka łącznik stabilizatora z lewej strony. Czy to może być powód bujania?

#10 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 17 kwiecień 2010 - 19:57

Zbieżność, zbieżność...Zarówno tył jak i przód

#11 OFFLINE   moskwicz

moskwicz
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 17 kwiecień 2010 - 21:08

zbieżność niewiele da raczej kąty warto by było ustawić.Jeżeli buja to może być też podpora wału

#12 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 kwiecień 2010 - 23:13

Amory ?

#13 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 kwiecień 2010 - 00:53

malo powietrza w oponach?

#14 OFFLINE   macin87

macin87
  • 33 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 kwiecień 2010 - 02:36

dziwnym zbiegiem okoliczności bujanie ustało a raczej zdarza się to żadko. Najgorsza rzeczą jest zbyt duże spalanie 1.7l na godzine i przy ekonomicznej jeździe 19l/100km.
Mam wymontowany kompletnie odkurzacz i przez jego gumowy przewód dostaje się powietrze do kolektora (albo wydostaje) co powoduje złą prace sądy??(dumam tylko) może wystarczy pojechać na komputer i "coś" wyregulować bo i obroty nie spadają poniżej 1000.
Przy odpaleniu przez dłuższy moment cholernie dymi parą ale z chłodnicy nie ubywa płynu.

Do tego jeszcze dzisiaj po ulewnym deszczu powódz w aucie po stronie pasażera kałuża wody :/

Prosze pomóżcie przywrócić mi wiarę w ten cholerny samochód przewaliłem całe forum czyściłem odmy sprawdzałem wężyki przekaźniki nawet mechanik nic nie wymyślił ;(



Silnik nie równo pracuje i buja ci autem, sprawdź:

kable,
świece,
sonde Lambda czy dobrze wskazuje,
może wtryskiwacz jest któryś wadliwy
posprawdzaj wszystkie wężyki przy przepustnicy, czy któryś nie spadł i nie łapie lewego powietrza

a odnośnie pary, to normalne:) auto jest zimne, niedogrzane,
piszesz że auto nie zarejestrowane, więc nim nigdzie nie jeżdzisz, żeby woda z tłumika odparowała.

#15 OFFLINE   Marioshek

Marioshek
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-04-2010
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 19 kwiecień 2010 - 09:21

No sprawdzę tą opcje chociaż mam nówki opony jeszcze z tymi cyckami i nie widać na nich najmniejszego śladu zużycia.

Ale sprawdzę dzięki.

Ciśnienie w oponach sprawdziłem 1 koło miało 2,5atm i 3 pozostałe po 3 atm. Dużo za dużo ale zbiłem do 2,3 i bez zmian.. buja jak bujał

Wałek też jest OK obraca się w osi bez żadnych wychyleń.

Jeszcze sprawdzę kąty i zbieżność ale to jak będzie kasa 150 zł sobie życzą za tę przyjemność

#16 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 15 czerwiec 2010 - 19:18

No sprawdzę tą opcje chociaż mam nówki opony jeszcze z tymi cyckami i nie widać na nich najmniejszego śladu zużycia.

Ale sprawdzę dzięki.

Ciśnienie w oponach sprawdziłem 1 koło miało 2,5atm i 3 pozostałe po 3 atm. Dużo za dużo ale zbiłem do 2,3 i bez zmian.. buja jak bujał

Wałek też jest OK obraca się w osi bez żadnych wychyleń.

Jeszcze sprawdzę kąty i zbieżność ale to jak będzie kasa 150 zł sobie życzą za tę przyjemność


czy kolega znalazl juz przyczyne tego bujania?bo tez to nadal mam chociarz zmienilem opony na nowki bo myslalem ze to one sa przyczyna.ale to mnie wkurza!

#17 OFFLINE   Marioshek

Marioshek
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-04-2010
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 czerwiec 2010 - 10:04

Tak. Przyczyną okazała się lewa tylna opona, mimo to że była nowa w jednym miejscu "siadała" o ok 2cm. Wymieniłem oponkę, zrobiłem jeszcze raz wyważanie kół i zbieżność.
jest wszystko ok.

Jeszcze zależy czy buja ci do 40km/h czy jak jedziesz szybciej? Czy trzęsie kierownicą podczas jazdy/hamowania? Czy masz zalecane opony przez producenta czy inne? U mnie 205/65/R15 94V.
Radze podjechać na stacje diagnostyczną i sprawdzić luzy na wahaczach - 20 zł

#18 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 16 czerwiec 2010 - 17:30

Tak. Przyczyną okazała się lewa tylna opona, mimo to że była nowa w jednym miejscu "siadała" o ok 2cm. Wymieniłem oponkę, zrobiłem jeszcze raz wyważanie kół i zbieżność.
jest wszystko ok.

Jeszcze zależy czy buja ci do 40km/h czy jak jedziesz szybciej? Czy trzęsie kierownicą podczas jazdy/hamowania? Czy masz zalecane opony przez producenta czy inne? U mnie 205/65/R15 94V.
Radze podjechać na stacje diagnostyczną i sprawdzić luzy na wahaczach - 20 zł


hheee no wlasnie przewaznie sprawdzaja na stacjach diagno.przod luzy itp.a moze kurcze z tylu jest gdzies jakis luz moze byc?wlasnie buja mi do 40 km.potem nie.kierownica mi nie trzesie nawet nie drgnie.ja oponki mam na pewno dobre bo na poprzednich prawie nowych bylo to samo.teraz mam 2 komplety:D aa robilem przeglad miesiac temu i z tylu nic nie sprawdzal tylko przod na szarpakach itd.radzicie sprawdzic tyl???

#19 OFFLINE   Marioshek

Marioshek
  • 9 postów
  • Dołączył: 15-04-2010
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 17 czerwiec 2010 - 10:39

Sprawdź tył. U mnie to była opona , ale skoro masz nowe to może być walnięta sprężyna lub amor. Zobacz czy nie cieknie ci z amorów. Za sztuke amora dawałem 125zł.
A najlepiej jakbyś podniósł autko i pokręcił kołami. Bedziesz widział czy coś nie tak z kołem czy może jeszcze półoś jest krzywa. :szpital:

#20 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 17 czerwiec 2010 - 17:49

Sprawdź tył. U mnie to była , ale skoro masz nowe to może być walnięta sprężyna lub amor. Zobacz czy nie cieknie ci z amorów. Za sztuke amora dawałem 125zł.
A najlepiej jakbyś autko i pokręcił kołami. Bedziesz widział czy coś nie tak z kołem czy może jeszcze półoś jest krzywa. :szpital:


dzieki kolego bede musial to sprawdzic