Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klejenie kolektora wydechowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 11 czerwca 2010 - 20:22

Spawałęm już kilka kolektorow równiez w mojej poprzedniej omie 20 xev.Najpierw czyscimy kolektor z rdzy szukamy początka i końca pekniecia nawiercamy je wiertłem 4mm zapobiegnie nam to dalszemu pękaniu kolektora na skutek naprężeń termicznych podczas spawania.Spawajac migomatem żeliwo pieni nam się pierwszy spaw szlifujemy i kladziemy drugi spaw,przed spawaniem pękniecie nalezy sfazowac.Mam nadzieje ze komuś przyda sie ta wiedza

#22 OFFLINE   Piotrek84r

Piotrek84r
  • 1 postów
  • Dołączył: 14-08-2011

Napisany 24 października 2012 - 09:17

Witam serdecznie
Przepraszam za wykop ale czy ktoś już sobie poradził i mu się trzyma to uszczelnienie kolektora? Mi spawanie nic nie dało, bo pęka w tym samym miejscu. Mam vektrę b ale żeliwo to żeliwo więc nie ma chyba różnicy jaki model auta. Na innym forum (też opla) znalazłem taki post:

W mojej Viki też walnoł kolektor tylko był już spawany :/
Myślałem o kolekotrze od C20Xe i przerobka pod X20XEv.. ale wujek przyjechał do nas na urlop i zrobił mi to inaczej (Wujek były pracownik Jelcza w Jelczu -Laskowicach)

Co nam potzreba:
- wiertarka+ wiertło 5-6mm
- gwintownik narzynka 5-6 mm
- pret najlepiej miedziany lub mosiezny 5-6 mm
- gumówka, klej do matalu
- browar na umilenie pracy :p

I zaczynamy Wiercimy przed pęknięciem otwór, narzynamy gwint, gwintujemy pręt, maczamy w kleju i wkręcamy,obcinam na równo z kolektorem i tak miejsce koło miejsca aż całe pękniecie nam się skończy, dobrze zrobić otwór jeszcze za pęknięciem aby "odprężyć" czy jakoś tak potem delikatnie szlifujemy i równamy pręty wystające z kolektora, profilaktycznie "zamazujemy" klejem po wierzchu i zostawiamy na ok 12-24h do wyschnięcia kleju (zależy jaki mamy)

Kurde jeżdżę już tydzień i super jest koszt ok 60 PLN zobaczymy jak długo wytrzyma- wujek zapewnił ze będzie służyło i służyło w ten sposób były robione pęknięte bloki silników (np jak się silnik rozmroził) W Autosanach, Jelczach itp itd
Niestety fotek nie posiadam


Moje uwagi do opisu maniek02

* Użyłem SuperGlue za 0,99zł z kiosku... w końcu też klei metal
* zamiast kolorowego pręta łatwiej dostać mosiężne śrubki... ja kupiłem 10 sztuk m5 we Wrocławiu ul. Komuny Paryskiej 49, koszt-5zł (150zł/kg (!)).
* nawiercałem otwór w kolektorze (polecam wiertło typu HSS ze stali szybkotnącej) w ten sposób, żeby zazębiał się z poprzednim - brak ryzyka wykręcania się gwintu podczas pracy silnik (wibracje)
* użyłem wiertła 4mm (3zł), gwintownik m5 (17zł), śrubki mosiężne m5 (5zł)
* jak ktoś nie wie: wiercić na WOLNYCH obrotach maczając co chwilę wiertło w zimnej wodzie (kubeczek)

Po robocie zniknęły poniższe usterki auta:
* walenie wydechu pod nogami podczas odpalania (zwalałem to na poduchę pod silnikiem...)
* wyrównały się obroty na benzynie, auto nie przygasa przy V>50km/h
* lepiej się zbiera - POWER IS BACK
* jeszcze nie wiem czy mniej będzie palił (do tej pory 12,5 LPG/100km) ale spodziewam się, że tak.


Ja zamiast superglue użył bym dragon (do 1000st.C) w obi za niecałe 10zł, śrubki mosiężne obi 8szt niecałe 10 zł i odrdzewiacz do metalu 5zł w auchan (w obi 10zł). Wiertło i gwintownik w posiadaniu) Więc wyniosło by mnie to około 25-30zł bo kupować używki się nie opyla, ople mają to do siebie że pękają kolektory w vectrze to już najczęściej. już lepiej kupić nowy niż używkę i za chwilę go naprawiać.

Przymierzam się do tego, bo kupując używkę też nie mogę być pewien czy jest pęknięte w środku i ile mi wytrzyma, a taki zrobiony porządnie powinien posłużyć.
Pozdrawiam

#23 OFFLINE   romanr87

romanr87
  • 36 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2013 - 11:59

jako kolejny moge napisac ze tam metoda jest warta polecenia, jezdze juz 2 tyg i nie ma klopotu, wczesniej wywalalomi blad sondy ale po tym zabiegu i skasowaniu bledu, zjawisko padnietej sondy nie wystepuje, koszt ogolny to:
-gwintownik 6,20
-15szt srub mosieznych po 0,23/szt-3,45
wiertlo kobaltowe fi 4,2-5,30
-2x6-pak warki 19,99(promocja w markecie)

#24 OFFLINE   v1sua1

v1sua1

    WRC (warcy-rycy-czeszczy)

  • 62 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 13 czerwca 2013 - 15:43

Uprzedzę tylko tych co zaczną najpierw spawać żeliwo a potem zdecydują się gwintować, otóż spawanego żeliwa nie nawiercimy żadnym wiertłem a tym bardziej nie na gwintujemy (podczas wiercenia zachowuje się jak szkło) dobra metoda spawania jest tig spawałem nim żeliwo, aluminium, duraluminium, kwasówkę i czarną stal do żeliwa używałem laski z kwasówki ładnie się zalewa i nie iskrzy ani pieni

#25 OFFLINE   romanr87

romanr87
  • 36 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2013 - 15:10

minela prawie połowa roku i u mnie trzyma kolektor naprawiany metoda na mosięzne sruby wiec naprawde warto jezeli nie jest duze pekniecie

upgejt: metoda na mosadz jest warta uwagi

#26 OFFLINE   robert 72

robert 72
  • 40 postów
  • Dołączył: 06-11-2013
  • Skąd: Grudziadz

Napisany 08 stycznia 2014 - 13:03

mam pytanie czy jest jakas specjalna pasta do zaklejania kolektorow?jesli tak to proszę o podanie nazwy bo w sklepie powiedzieli mi ze nie wiedza nic na ten temat a jeśli nawet to i tak popeka.

#27 OFFLINE   romanr87

romanr87
  • 36 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2014 - 12:23

jak masz nie duze pekniecie(u mnie bylo na ok 10cm) to najlepiej ta metoda co robilem ja i masz swiety spokoj, ja od czerwca tak jezdze z polatanym kolektorem i nic sie nie dzieje.Jak nie umiesz to moge ci go polatac ale musze wiedziec jakie jest duze pekniecie(najlepiej fotki)

#28 OFFLINE   robert 72

robert 72
  • 40 postów
  • Dołączył: 06-11-2013
  • Skąd: Grudziadz

Napisany 14 lutego 2014 - 21:56

jak masz nie duze pekniecie(u mnie bylo na ok 10cm) to najlepiej ta metoda co robilem ja i masz swiety spokoj, ja od czerwca tak jezdze z polatanym kolektorem i nic sie nie dzieje.Jak nie umiesz to moge ci go polatac ale musze wiedziec jakie jest duze pekniecie(najlepiej fotki)


witaj.ogladalem ten mój kolektor on już był spawany i to w kilku miejscach.kupilem nowy i zalozylem,bo starego nie było sensu robic.ale dzięki za informacje i chec pomocy w klejeniu.