Omega 2.2 16v benzyna problem z przepustnica
#1 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:05
P0120 - Throttle Position Sensor (TPS) Circuit 1 Voltage Low
(02) - Present
P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1 Low Input
(02) - Present
P1550 - Electronic Throttle Control Reduced Power
(01) - Present
dotego jeszcze:
czujnik na wale czasami swiruje ale nie zapisalem tego bledu.
i na cylindrze 1 i 3 mam Misfire (czyli swieca nie odpalila na czas)
Wiec pomyslalem ze wymienie czujnik na wale zaloazylem nowy i nadal to samo ;/. Nastepnym krokiem bylo sprawdzenie rozrzadu sciagam pokrywe a on zle ustawiony wiec niewiele myslac ustawilem dziada poprawnie. Silnik zaczal dzialac plynniej ale nadal mam te same bledy. Nastepnym krokiem bylo podmienienie przepustnicy kolega ma taki sam sinlik zalozylem ja i na kompa... to samo ;/. Sam nie wiem moze elektryka ?? jakies pomysly ??
#2 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:18
Czunik na przepustnicy - wyczysc styki, odkrec go i wyczysc w srodku. Rzadko sie psuje.
Czujnik pod pedalem gazu - to samo co wyzej.
#3 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:29
Bledy aktywne czy nie?
Czunik na przepustnicy - wyczysc styki, odkrec go i wyczysc w srodku. Rzadko sie psuje.
Czujnik pod pedalem gazu - to samo co wyzej.
tak aktywne po wysasowaniu sinlik tak jak by sie dlawi na chwilke i bledy wracaja, moja przepustnice przeczyscilem, kolegi dziala w jego aucie bez zarzutu, z kolei jak ja wloze do mojego to nic mi to nie zmienia jak bylo tak jest bledy wracaja. Nie wiem jak ktos ma schemacik instalacji to bym prosil, mirnikiem sprawdze. A i zapomnialem dodac swieca na 3 cylindrze nie ma nagaru spalania jak ja wykrecilem to wygladala jak nowa i do tego mokra.
#4 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:32
#5 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:57
P1550 - Electronic Throttle Control Reduced Power
(01) - Present
To informacja o przejściu w tryb awaryjny
do 1120
wtyczka TPS i zaciski kompa wtyczka B 8, 24, 39, 40, 55, 56
do 0120
wtyczka zaworu przepustnicy a zaciski kompa wtyczka A 3, 10, 20, 26, 42, 58
Sprawdź przejścia i czy kabel nie jest zagięty załamany przypalony
#6 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 14:47
wtyczki sprawdzone, zostal mierniczek i 'ciagnac druta' i wtyczki przy kompie dziekuje bardzo dam znac czy udalo mi sie uporac z tym problemem. Marekdo 1120
wtyczka TPS i zaciski kompa wtyczka B 8, 24, 39, 40, 55, 56
do 0120
wtyczka zaworu przepustnicy a zaciski kompa wtyczka A 3, 10, 20, 26, 42, 58
Sprawdź przejścia i czy kabel nie jest zagięty załamany przypalony
prosze powiedz jakie powinny byc polaczenia pomiedzy wtyczkami (przepustnica i TPS ich numerki) a kompem tzn jaki mumer pinu odpowiada mumarowi pinu na kompie. Mniemam ze te mumerki odpowiadaja numerami pinow na wtyczce B(B 8, 24, 39, 40, 55, 56) i czy te wtyczki maja jakies kolory.
#7 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 19:17
a co do przejść masz opisane - muszą być te sygnały na zaciskach kompa od wtyczek - reszta należy do Twojej wyobraźni lecisz wtyczkę TPS: pin 1 na TPS przejście na kompie (na któymś zacisku się pojawi) itd - nie wiem któe dokładnie bo nie mam schematu od y22xe - ale myślę że masz wystarczająco informacji żeby to zrobić - inaczej - mnie więcej informacji nie potrzeba - z tym już bym uradził - więc wierzę w Ciebie
#8 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2009 - 11:19
a nie pamiętam czy sa oznaczone - otwórz i zerknij - poszukaj połączeń to się zorientujesz
a co do przejść masz opisane - muszą być te sygnały na zaciskach kompa od wtyczek - reszta należy do Twojej wyobraźni lecisz wtyczkę TPS: pin 1 na TPS przejście na kompie (na któymś zacisku się pojawi) itd - nie wiem któe dokładnie bo nie mam schematu od y22xe - ale myślę że masz wystarczająco informacji żeby to zrobić - inaczej - mnie więcej informacji nie potrzeba - z tym już bym uradził - więc wierzę w Ciebie
dziekuje bardzo nie wiem jak sie odwdzieczyc dam znac co i jak, zaraz sie do tego biore
#9 OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2009 - 14:32
Jedno mnie zastanawia we wytczce od przepustnicy mam 8 pinow, gdzie wg schematu ktory tutaj zostal mi przedstawiony jest ich 6, sprawdzajac 2 ktore nie zostaly opisane znalazlem polaczenie rozgalezione na wytczce na kompie czyli 1dnemu pinowi na kostce przepustnicy odpowiadaja 2 na kompie, oto rusynek te podwoje zonaczylem na czerono, te zolte odpowiadaja opisanym.
#10 OFFLINE
Napisany 26 marca 2010 - 14:59
#11 OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 12:05
Zeby nietworzyc nowego postu odswierze ten bo jest najblizszy mojego problemu.
Otoz silnik(2.2 Z22XE) na wolnych obrotach chodzi jak by niepalil na wszystkich cylindrach i skacze po obrotach - komputer pokazal mi bledy sondy,przeplywomierza i gubienie zaplomu na 2 i 4 cylindrze.Wymienilem sonde , cewki i swiece.Nic to niepomoglo a wrecz nawet pogorszylo bo komputer pokazal dodatkowo blad czujnika walka rozrzadu.
Jedno co mnie zastanawia mocno jest to ze jak zdejme rure z przepustnicy ta co idzie do przeplywomierza i zatkam reka przepustnice zostawiajac tylko micro przeswit silnik chodzi rowno jak nigdy.mozno szklane wody na nim postawic.z wydechu nieslychac gubienia zaplonu - jest poprostu idealnie.jak mu troszke odpuszcze i dam wiecej powietrza znowu dostaje glupawki i skacze po obrotach od 300 do 1000.
Przepustnice juz tez wyczyscilem ale zero rezultatu.
Czy ktos z kolegow juz mial taki przypadek?
Pozdrawiam
#12 OFFLINE
#13 OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 14:13
odepnij przepływomierz i spróbuj odpalić
Ta probe juz tez przerabialem,zadnych efektow ! odpinalem lambde tez nic ,jedynie co uspokaja obroty to przytkanie przepustnicy.Wlasnie jestem w trakcie i spryskuje caly silnik i wszystkie rurki preparatem do czyszczenia gaznikow zeby zobaczyc czy gdzies lewego powietrza nielapie.ale tez cisza.Wszystko wyglada OK.
Jedno co mnie zastanawia to czy przepusnica ma byc calkiem zamknieta jak silnik jest zgaszony bo umnie jest lekko uchylona i jak odpale silnik to zamyka sie doslownie na 2-3 sekundy(wtedy rowno chodzi)i pozniej sie znowu uchyla do pozycji w ktorej jest caly czas i zaczyna kulac,czasem sobie otworzy troche mocniej jak obroty drastycznie spadna.Jak zgasze silnik to przepustnica znowu sie calkiem zamyka na okolo 3sec i znowu sie uchyla i tak zostaje.
Jak wyskoczyl mi blad czujnika walka rozrzadu jego tez odpielem i powiem szczerze ze na wolnych obrotach tez niebylo zadnej reakcji,zas po wypieciu czujnika walu kulala jeszcze bardzie i niewchodzila wogole na obroty.
Mysle ze naswietlilem troche bardziej temat i dzieki za zainteresowanie.
Pozdrawiam
#14 OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 14:18
Sprawdź też parametry przepustnicy - stopień uchylenia, odczyt z czujnika położenia itd.
#15 OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 14:29
#16 OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 14:42
Jakie masz aktualnie bledy?
Cewki sprawdziles?
#17 OFFLINE
Napisany 29 marca 2011 - 17:35
Na dzien dzisiejszy z tego co odczytalem z licznika to mam bledy czujnika walka rozrzadu,sondy lambdy,przeplywomierza , wypadanie zaplonow i cos z obwodem grzania sondy.
Cewki sa nowiuskie Bosch
Tak jak mowilem postaram sie wyczyscic wszystkie bledy dzisiaj i zobacze co sie znowu pojawi.
Witam ponownie,
Wlasnie usunelem wszystkie bledy i wszystkie kontrolki pogasly,po odpaleniu odrazu pokazalo ze przeplywomierz i czujnik temp powietrza zasysanego jest jest do d... ale pomaranczowa lampka sie niezaswiecila - silnik dalej niechodzi na wolnych i nawet gasnie jak spada z wyzszych obrotow.
Po przejechaniu paru km zaswiecila sie pomaranczowa lampka i po odczytaniu bledow pokazao kody 0100,0130,0170,0110. Sonda jest nowa!
Jeszcze co zaobserwowalem ze dochodzi delikatny stukot z okolic glowicy,ciekawostka jest ze na gazie jest duzo bardziej slyszalny.Dzwiek przypomina jak by zaplon byl przestawiony i graja zawory.dzwiek pojawia sie tylko przy 2800 obrotow i zaraz znika.
Jeszcze raz zdjelem rure z przepustnicy i przytkalem dla sprawdzenia co teraz sie bedzie dzialo - no jest jak bylo (po zatkaniu chodzi idealnie)jak tylko dam ciut wiecej powietrza zaczyna znowu swoje warjacje.
#18 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2017 - 23:25
Witam.
Pierwszy problem do usunięcia w nowej omci
1120
1550
Pojawiają się tylko na ułamek sekundy podczas b.wysokich obrotów (następuje lekkie szarpnięcie i znów idzie jak burza - aczkolwiek wczesniejsza 2.0 lepiej chodziła). Wtedy też wyłapuje te błędy, ale samochodzik nie świeci się cały czas, tylko podczas odpalania.
Błędy w kompie są ale nieaktywne.
Po skasowaniu, jazda delikatna nic się nie dzieje. Przyspieszanie do odcinki równomierne - nic.
Przyspieszanie gwałtowne do odcinki, z szarpnięciem i są błędy.
Na wolnych obrotach bardzo bardzo delikatna nierówna praca.
Spalanie średni 10,5 benzyny.
Kostki sprawdzone, przepustnica czyszczona.
Czy to może być komp.
Aha. Gazu nie mam i nie będzie.
Edytowany przez marcino76, 19 lutego 2017 - 23:26.