Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Poziom oleju w silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bigegon

bigegon
  • 6 postów
  • Dołączył: 11-07-2006
  • Skąd: Jaktorów

Napisany 13 lipca 2006 - 15:39

Witam...
około 3000-3200 km temu wymieniałem olej (półsyntetyczny) w silniku wraz z filterm, no i dzisiaj żona mi oznajmiła że ukazał się napis na kompie żeby sprawdzić poziom oleju :(. Nie zauważyłe plam w garażu, jakiegoś niesamowitego kopcenia. Prosze, podpowiedździe czego się można spodziewać, potrzebne mi takie informacje przed wizytą w warsztacie. Obecnie samochód ma przejechane 154500km.



#2 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2006 - 16:18

zona powiedziala, zeby sprawdzic poziom oleju, i swietnie... sprawdziles? pamietaj, ze poziomu oleju nie sprawdzamy na plamach w garazu, lecz na bagnecie :)


 


#3 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2006 - 19:13

Witam...
około 3000-3200 km temu wymieniałem olej (półsyntetyczny) w silniku wraz z filterm, no i dzisiaj żona mi oznajmiła że ukazał się napis na kompie żeby sprawdzić poziom oleju :(. Nie zauważyłe plam w garażu, jakiegoś niesamowitego kopcenia. Prosze, podpowiedździe czego się można spodziewać, potrzebne mi takie informacje przed wizytą w warsztacie. Obecnie samochód ma przejechane 154500km.

Po co ta panika, zwyczajnie uzupełnij do maximum na bagnecie i obserwuj co się dzieje. Pewnie mechanik nie wlał przy wymianie do pełnego stanu, żeby przypadkiem nie przelać, więc teraz uzyskasz właściwy poziom i pewnie będzie spokój. Komputer reaguje dosyć wcześnie właśnie po to, żeby żona mogła Ci spokojnie o tym powiedzieć, zamiast mówić, że świeciła jej taka jedna czerwona kontrolka :shock:

#4 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 13 lipca 2006 - 19:17

zobacz na bagnecie i ... witaj w klubie padniętego czujnika poziomu oleju :twisted: cena w serwisie 200 zł plus wymiana wciskanie guzika zaraz po uruchomieniu silnika bezcenne :wink:
konto usunięte

#5 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 lipca 2006 - 20:59

u mnie pojawiały się komunikaty o sprawdzenie poziomu oleju juz przy 1/3 stanu i to okresowo i wtrakcie jazdy potrafiły znikać....
po lekturze forum (za co jestem niezmiernie wdzięczny) dolałem na maksa i od tanmtej pory już mi się nic nie pojawia..........

#6 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lipca 2006 - 08:25

panowie, poziom max ma byc tylko w Vkach :!:
nie polecam lania do maxa w zwyklych rzedowkach, poprostu oplowskie Vki maja taki "urok"


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#7 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2006 - 09:35

@Piterek

Masz rację zupełnie się zgadzam .... A co mi się już nie świeciło Motor stend i Olmange (tu za pierwszym razem podczas jazdy prawie dostałem zawału)

Sprawdzać regularnie na bagnecie w razie czego dolewać setkę albo dwie i po kłopocie Niestety 16V tak mają .....


Pozdrawiam Marcin

 


#8 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 lipca 2006 - 15:09

w mojej opini w omedze wszystko jest przemyślane i te wczesne komunikaty o niskim stanie oleju lub jego braku sa po to aby kierowca bombowca w porę dostrzegł i zalał olej w momencie kiedy on jeszcze jest a nie wtedy gdy juz go wcale nie ma,,, a on jedzie 160 w szczerym polu następuje brak oleju (do najbliższego punktu zakupu oleju 120km) a w konsekfencji zatarcie silnika lub długotrwału postój w ciemnym lesie przy szalejącej burzy...
oczywiście jeżeli ktos ma komore bo z zainteresowaniem czy coś się stało jak ktos stoi na awaryjnych jest u nas na bardzo niskim poziomie...chyba że przejeżdza samochód z nieposka rejestracją(co zreszta jest bardzo przykre).... sam doświadczyłem....
pozdro....
:lol:

#9 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2006 - 21:31

@GISKARD

He he przemyślane to jest opisanie komunikatów olmange (czy jakoś tak ) to krytyczny brak oleju!!!!!! To na pewno brzmi na przejażdżkę jeszcze kilka kilometrów he he

Ja po prostu myślę ze to było przemyślane jak było nowe bo po tych 10 latach to raczej wygląda na zwykłe pieprzenie się czujników

Moim zdaniem gdy ubywa oleju najpierw powinno się świecić Motor stand a już nie wiem po jakim wycieku Olmange ale nie u mnie od razu z grubej rury było a na bagnecie wszystko OK.

Pozdrawiam Marcin

 


#10 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 lipca 2006 - 22:00

witam
e to u mnie pojawiało się z jakis tydzień (zanim sprawdziłem) Motor Stand z pzrerwami a dopiero później...

OLMANGEL..... więc mał nie dostałem zawału.. Wtedy sprawdziłem i było ok 1/4 stanu...


ale po dolewce jest ok i na razie ubyło 1mm może 2 na 1000km
jeżdze na Castrolu systetycznym dla silników powyżej 100000km (5W40 GTX)

i dalej jestem w przekonaniu że jest to w trosce o silnik i dalszą eksploatacje.

chyba ze się myle......

pozdro
:mrgreen:

#11 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2006 - 22:56

@ GISKARD

Ja też wlałem syntetyka Mobila przy 177 tysi i potem się bałem tego co zrobiłem (choć samochód miałem z niemieckiego salonu i mówię sobie że gówna nie wlali)

Praktycznie przy przejechaniu 5000 km nic nie brał (no może kapkę) na razie profilaktycznie dolałem setkę komunikaty Olmange świecił mi się przy bardzo rozgrzanym silniku i po chwili gasł teraz jestem spokojny bo wiem że czujnik wariuje Alllllle ten komputer kiedyś mnie doprowadzi do szaleństw (już nawet nie patrzę na chwilowe spalanie)

Ps A przy okazji gdzie jest czujnik termometru bo ostatnio pokazał mi –21 stopni C i chyba coś mu się zaczyna pierniczyć he he mówię sobie ochłodzenie idzie he he

 


#12 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 14 lipca 2006 - 23:35

Czujnik jest gdzies pod zderzakiem
Ja mam na blacie około 205 tys km i leje full syntetyka i nic mi nie ubywa...

#13 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2006 - 23:47

Czujnik jest gdzies pod zderzakiem
Ja mam na blacie około 205 tys km i leje full syntetyka i nic mi nie ubywa...


I gitara tak trzymać mysle że z tym pół syntetykiem to przesada jak silnik zdrowy to znowu kolosalnie oleju nie bierze . A jak już o takich rzeczach mowa co myślicie o preparatach do czyszczenia silnika (no wiecie co się wlewa do paliwa nie mówię o ceramizerach )

Ja zalałem i spoko nawet mi się wydaje że poskutkowało znikły mi za wysokie obroty i jakoś tak lepiej jeździ co Wy o tym myślicie?

 


#14 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 15 lipca 2006 - 00:07

mysle ze to wymywa takze oprócz złego brudu ten pozyteczny, uszczelniajacy co trzeba. Ale ogólnie nie wypowiadam sie na ten temat.

#15 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2006 - 00:18

@Gradz a myślisz że syntetyk tego też nie robi?

 


#16 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 15 lipca 2006 - 08:40

mysle ze syntetyk stosowany od samego poczatku nie robi tego bo nic sie tam nie zbiera- no prawie nic oczywiscie , ale jezdzac na poł syntetyku lub mineralnym oleju i dolac tego stanu "oczyszczacza" miał by to podobny ekeft jak wlanie syntetyku do silnika- pochodził by troche i by sie rozszczelnił, padła by uszczelka pod głowica itp.....
Zle pisze?

#17 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 lipca 2006 - 10:04

jeżeli chodzi o chwilowe spalanie to mam zrabany wysfietlacz (nie do na prawy) z miejscu gdzie pokazuje cyferki os spalania.. i dobrze bo tez dostawałem zawąłu.......... ale po trasie jest przydatne chociaz wskaźnik paliwa jest bardzo dokładny............

termometr pokazuje -21stopni
przy tych upałach to juz naprawde epoka lodowcowa3

pozdro

#18 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2006 - 11:41

co do dodatkow to mam mieszane uczucia :roll:
jedyne co dolewam to dodatki do paliwa, czyszczace wtryski i uklad, bo przy naszych paliwach, to cholera wie co sie tam zbiera :???:


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#19 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2006 - 14:08

@Piterek
kurna o tym własnie pisałllem tylko moja wina żle się wyraziłem nie do czyszcenia silnika tylko do wtryskiwaczy i całego :oops: układu paliwowego sory strasznie po pierniczyłem :oops: :oops:

 


#20 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2006 - 20:56

Może to już gdzieś było i przeoczyłem (w takim razie przepraszam) ale jaki powinien być poziom oleju w Omesi 2.0 16V '95, bo ja mam zalane tak w połowie między MIN i MAX i wydawało mi sie że jest ok ale jak poczytałem troche postów to zgłupiałem :/