Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

fotele


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 10:07

nie mają. To maty powinny mieć takowe zabezpieczenie

Pamiętaj że inne maty daje się do siedzeń welurowych i inne do siedzeń skórzanych



 


#22 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lipca 2009 - 10:08

możesz przybliżyć ten temat bo nie wiem o co kaman:confused:

#23 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 10:13

skóra jest grubsza i temperatura grzania maty musi być wyższa. Niestety zastosowanie tych samych mat ale w przypadku weluru powoduje jego nadpalenia, przegrania i szybsze niszczenie. Welur przegrzany ma to do siebie, że robi się sztywny i pęka lub kruszeje.

Też nie wiedziałem kiedyś o tym, ale widziałem efekty przegrzania weluru :)



 


#24 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lipca 2009 - 11:03

aleś mi teraz głowe porobił . ale jak już kupiłem to musze spróbować i tak pewnie bede używał tego sporadycznie ale mieć musze. myślisz ze powinienem ta mate wypróbować na jakimś innym starym fotelu a'la welur?

#25 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 11:11

Sam nigdy nie eksperymentowałem - włączanie na chwile pewnie niczego nie spali - ale jak zapomnisz kiedy wyłączyć - to wiesz - uważaj ;)



 


#26 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lipca 2009 - 11:16

dlatego myśle o dodatkowm zabezpieczeniu termicznym albo potencjometrze zeby regulowac temp. co myślisz?

#27 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 11:19

próbuj, co więcej mogę powiedzieć



 


#28 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2009 - 13:30

Waldus224 Te, które kupiłeś na allegro różnią się wkładem do siedziska (masz o wiele mniej roboty i sporo mniej oczek do wypięcia ale za to nie podgrzewane krawędzie boczne), oparcie OK. Daj pomiędzy welur a matę wkładke (dobrze spisuje się ściera do podłóg).

#29 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lipca 2009 - 18:07

dzieki za porady. a i nie zależymi na grzanych krawedziach byle :pupa: było troche cieplej w zimie.

Waldus224 Daj pomiędzy welur a matę wkładke (dobrze spisuje się ściera do podłóg).


masz na myśli taka szara szmate w kolorowe ciapki??:zdziwnienie:

#30 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lipca 2009 - 14:47

ok wiec mam maty okazał sie ze koleś nie kłamie i maty na prawde pochodza z lini montarzowych vw mata jest sygnowana znaczkiem vw i audi. jutro przeszczep:>:ok:zdam wam relacje

#31 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 lipca 2009 - 23:10

opissz dokladnie jak co z nimi. sam sie zastanawiam nad zakupem. tylko instalacje bede musial pociagnac bo nie mam stykow pod wylacznik.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#32 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 10:24

maty okazały sie idealne jedynie jest troszke problemu z założeniem na siedzisko ale wszystko jest do zrobienia. ja juz u sdiebie miałem wsystko tylko maty musiałem założyc.jak chcesz pociągnąć temat pisz na priv

#33 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2009 - 10:26

a dlaczego tu tego nie opiszesz??



 


#34 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipca 2009 - 12:21

a dlaczego tu tego nie opiszesz??


pod koniec tygodnia bede robił drugie siedzenie to porobie jakieś fotki i opisze wszystko dokładnie badzcie cierpliwi

#35 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lipca 2009 - 19:16

witam zdaje relacje z aplikacji mat grzewczych do siedzeń welurowych. można wymontować fotel ale ja ze nie mogłem odkręcić śrób robiłem to na miejscu . odłaczyłemteż aku tak na wszelki wypadek
zaczynamy od ściągniecia tylnej kieszonki siedzenia i naszym oczom ukaże sie to:
Dodany obrazek
nastepnie odpinamy pokrowiec z zaczepów:
Dodany obrazek
kolejny krok to rozłożenie siedzenia i wyciągniecie spodu pokrowca ora lekkie zadarcie go do góry
Dodany obrazek
Dodany obrazek
następnie bierzemy nasza mate i nowa powszechnie znana ściere do podłogi ale nowa i wycinamy minimalnie wieksza niż mate
Dodany obrazek
następnie szmte wkładamy jako podkład pomiedzy gąbke siedzenia a welur ja u siebie załażyłem mate tylko do zagięcia na siedzeniu bo stwierdziłem że wyżej grzanie nie jest potrzebne i szkoda czasu na takie pierdoły
Dodany obrazek
wkładamy teraz mate i dokładnie ja rozprowadzamy pod pokrowcem tak żeby wszystko było idealnie gładkie
Dodany obrazek
nastepnie sciągamy pokrowiec na doł i podnosimy siedzenie i naszy oczom ukazuje sie tył siedzenia
Dodany obrazek
zakładamy pokrowiec na swoje miejsce i wkładamy kabel w odpowiednie miejsce
Dodany obrazek
przechdzimy teraz do siedziska i tu jest troszke trudniej ale wszystko jest do opanowania. zaczynamy od zsiągnięcia panelu z boku siedziska
Dodany obrazek
i odczepiamy pokrowiec siedziska tam gdzie sie on kończy jest taki plastik założony na metalowa część siedzenia trzeba wsadzić ręke i od razu wiadomo o co chodzi. potem rozkładamy fotel i odkręcamy dwie śruby na klucz 15
Dodany obrazek
teraz wyciągamy pokrowiec wokół siedzenia jest on po prostu wsunęty w rant siedzenia.wyciagamy go z boku i przodu siedzenia tyle ile nam potrzeba i dochodzimy do magicznych kółeczek które profiluja siedzisko
Dodany obrazek
Dodany obrazek
odczepiamy je i dochodzimy do profila poprzecznego i też go odczepiamy oraz kładziemy ściereczke separujaca gąbke od weluru
Dodany obrazek
teraz kładziemy mate na siedzisko ja założyłem ja kablem do przodu. ze wzgłedu na to za bałem sie o owy poprzeczny profil siedzenia postanowiłem przywiązać ten pasek usztywniajacy do spodu gąbki dzieki temu siedzisko nie wyglada jak napompowane. użyłem do tego sznurka od prania takiego plastikowego. przebiłem mate ścierke i gabke i przełożyłem sznurek przez dzióre pozostałą po metalowym oczku i drugi koniec spowrotem na dół gąbki i tam póżniej bedziemy go zawiązywać. ja zrobiłem to w 2óch z 3ech możliwych miejsc ale każdy może zrobić wg uznania
Dodany obrazek
Dodany obrazek
i składamy fotel w odwrotnej kolejności pamietajac o załżeniu kółeczek bocznego profilu. tak powinno wyglądać po założeniu
Dodany obrazek
no i jak już pisałem składamy wszystko w odwrotnej kolejności zakładamy wszystkie panele , pokrętła oraz podłaczamy maty do kostki która jest pod osłona numeru vin najlepiej zdjąć go całkowicie żeby mieć pole manewru.pamiętamy żeby zawiązać ten sznureczek pod spodem fotela.póżniej podłaczamy aku i sprawdzamy czy wszystko działa poprawnie jeśli tak cieszymy sie grzaniem :pupa:. ja jestem bardzo zadowolony z tych mat i moge je polecić.ich zaleta jest ze siatka grzewcz wykonana jest z włókna podobnega jakie jest stosowane w silikonowych przewodach wn i nawet jeśli coś uszkodzimy na środku maty ona wciąż bedzie grzać w przeciwieństwie do mat z siatka z drutu miedzianego. takie jest moje zdanie. pozdrawiam

#36 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2009 - 22:15

Nie mam pytań, że zrobiłeś to nie wyciągając fotela. Bardzo dobra robota. Żałuję, że ja musiałem prawie wszystkie oczka z drutu wypinać. Lucky You.

#37 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lipca 2009 - 22:24

myśle ze może przy welurze jest łatwiej niż przy skórze a fotela nie wyciągałem bo mi sie torx ułamał i śrób nie miałem czym odkręcić :D. najważniejsze że operacja zakończyła sie sukcesem:yes_yes::yes_yes::metal::zabawa:

#38 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2009 - 22:29

Bo widzisz... moja wina, że nie powiedziałem Ci, że warto jest porządnie trzepnąć w śruby młotkiem bo są zalakierowane.

#39 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lipca 2009 - 22:35

spoko jak odkręciłem pierwsza (więcej mi sie nie udało) to od razu skumałem ze tam locktite je trzyma ale każde wyzwanie to nowe doświadczenie