Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

SWAP - 2.2DTI na 3.0 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Arek_78

Arek_78
  • 27 postów
  • Dołączył: 12-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 11 maja 2009 - 09:58

Witam
Czy znacie może jakiś dobry warsztat gdzie można dokonać takiego swapa? Taki gdzie nie będę musiał części dowozić.
Nie mówcie mi o sprzedaży auta i kupnie nowego bo mam naprawdę ładną i zadbaną omege i na pewno druga taka się nie trafi.

#2 OFFLINE   rashii

rashii

    5 OMEGA W MOJEJ KARIERZE

  • 132 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Świdnica

Napisany 11 maja 2009 - 12:20

a nie lepiej wsadzić chipa? koszt w porównaniu do swapa jest nieporównywalny, a radość z jazdy bedzie dużo lepsza:)

#3 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 maja 2009 - 12:59

Przy bardzo dobrych wiatrach 150KM, to wciąż 60 mniej niż w 3.0 V6...

#4 OFFLINE   Arek_78

Arek_78
  • 27 postów
  • Dołączył: 12-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 11 maja 2009 - 17:25

Już mam chipa :)
Ale ten komfort jazdy na benzynie jest nie do zastąpienia.

#5 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 11 maja 2009 - 21:36

polecam kupno 3.0, moim zdaniem najlepsze rozwiazanie ;)
chyba ze masz czas i kupe pieniedzy na taki projekt.

#6 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2009 - 22:38

Nie mówcie mi o sprzedaży auta i kupnie nowego bo mam naprawdę ładną i zadbaną omege i na pewno druga taka się nie trafi.

A na czym polega wyjątkowość tego egzemplarza ??? Że tak zapytam.

#7 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2009 - 23:10

a jaką skrzynię zamierzasz założyć? czy zostawisz swoją...

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 maja 2009 - 23:21

a jaką skrzynię zamierzasz założyć? czy zostawisz swoją...


IMO - rzezba w g*****. sprzedac i kupic 3.0 a $$$ ktory chciales wlozyc przeznacz na nowszy rocznik i chlanie po zakupie :D




 


#9 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2009 - 00:07

$$$ ktory chciales wlozyc przeznacz na nowszy rocznik i chlanie po zakupie


na zdrowy rozum to 3,0 szły do 2001 więc jaki nowszy kupi???

za 3,0 + graty + wiązka + robota z 5000zł lekko zejdzie

#10 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2009 - 00:13

IMO - rzezba w g*****. sprzedac i kupic 3.0 a $$$ ktory chciales wlozyc przeznacz na nowszy rocznik i chlanie po zakupie

ja jestem tego samego zdania, szukac calej omki 3.0

rzezba ze swapa to nie jest dobry pomysl, za duzo roboty, klopotow i kosztow...

jesli zalezy ci na zadbanym egzemplarzu, to pozostaje szukac, szukac i jeszcze raz szukac... a da sie znalezc

ja swojej sztuki szukalem 3 miesiace, dzien w dzien... az w koncu znalazlem, szukajac codziennie, laczac sie laptopem przez kom z netem (drogo) bedac akurat na wyjezdzie majowym. ale oplacilo sie!

powiem w ten sposob - mozesz znalezc omke w jeszcze lepszym stanie, niz masz... kwestia czasu i wytrwalych poszukiwan


 


#11 OFFLINE   Arek_78

Arek_78
  • 27 postów
  • Dołączył: 12-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 12 maja 2009 - 06:51

Przełożenie tego co do niej dołożyłem to dopiero czasu zajmie.
CarAudio, TV-DVD, wszystkie dodatkowe złącza do navi, tel., dołożyłem alarm, rolete el., skórę jasną o webasto nie wspomne (to akurat stracę po wymianie na benzyne)

Poza tym żadnej korozji na zewnątrz i czyściutki i zadbany środek. Do końca życia bym szukał drugiej takiej na benzynie.

Same części jak się zorientowałem to koszt 6000-6500 tys. Ale sprzedając swoje z diesela to powinienem nie wiele dołożyć.

Moje auto ma już przejechane 208 tys. - troche dużo niestety. Mimo że nic nie trzeba w nim zrobić i nie ma żadnych wycieków to już jest duże ryzyko że coś padnie. A nie mam zamiaru regenerować pompy ani turbiny bo to w sumie taki sam koszt jak przekładka.

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 maja 2009 - 07:59

Przełożenie tego co do niej dołożyłem to dopiero czasu zajmie.
CarAudio, TV-DVD, wszystkie dodatkowe złącza do navi, tel., dołożyłem alarm, rolete el., skórę jasną o webasto nie wspomne (to akurat stracę po wymianie na benzyne)

Poza tym żadnej korozji na zewnątrz i czyściutki i zadbany środek. Do końca życia bym szukał drugiej takiej na benzynie.

Same części jak się zorientowałem to koszt 6000-6500 tys. Ale sprzedając swoje z diesela to powinienem nie wiele dołożyć.

Moje auto ma już przejechane 208 tys. - troche dużo niestety. Mimo że nic nie trzeba w nim zrobić i nie ma żadnych wycieków to już jest duże ryzyko że coś padnie. A nie mam zamiaru regenerować pompy ani turbiny bo to w sumie taki sam koszt jak przekładka.


jesli jest to realne 208 to nei masz sie czym przejmowac. nawet jesli vp44 podziekuje to masz kolo 1000 pln. nowa turbina do ciebie to 2300 netto wiec tez juz nie ma tragedii. ale skoro chcesz sie bawic w przekladke - bede ci kibicowal :)




 


#13 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 maja 2009 - 20:54

Przeciez sam tez beast robiles przekladke :)
Po Arku widac, ze wie czego chce, wiec nie rozumiem dlaczego go przekonujecie na sile, zeby sprzedal auto i kupil inne. Jesli to rarytas i zna bardzo dobrze historie samochodu, to warto taki okaz trzymac u siebie jak najdluzej. Pewnie ze przekladka nie jest oplacalna z finansowego punktu widzenia - tak samo jak ogolnie kupno samochodu. Z reguły to skarbonki, a nie inwestycje...

#14 OFFLINE   Arek_78

Arek_78
  • 27 postów
  • Dołączył: 12-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 15 maja 2009 - 20:22

Podzwonilem troche po zakładach i nie znalazłem żadnego który by się podjął przekładki. Jedynie Mariusz Borówka zaoferował pomoc. Będzie mnie to kosztowało jak to on określił około 6000-6500 tys. ale zostaną mi jeszcze moje graty.
Problem jest taki że mieszkamy na dwóch końcach kraju :)
W poniedziałek mam dostać odpowiedź z zakładu w Poznaniu, był już polecany u nas na forum.

Jeżeli ktoś mógłby mi wypisać konkretnie co mam zakupić do przekładki to byłbym wdzięczny bo chciałbym się rozeznać w cenach.

I jeszcze jedno: jaką skrzynie biegów polecacie? manual czy automat?
Na manualu już jeździłem, wiem czego mogę oczekiwać i że płynność jazdy zależy ode mnie. Płynną zmiane biegów mam opanowaną do perfekcji.
Nie jeździłem nigdy na automacie? Jak i kiedy zmieniają się biegi? czy odbywa się to płynnie? na jakich obrotach? żeby nie było że jedziemy na "jedynce" aż silnik wyje i potem dopiero przerzuca na "dwójkę".
Przepraszam za może laickie pytanie ale nie znam nikogo kto ma MV6 z automatem.

A i jeszcze jedno - czy ktoś chipował MV6?

#15 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2009 - 20:42

I jeszcze jedno: jaką skrzynie biegów polecacie? manual czy automat?

W 3.0 masz taką samą skrzynkę man. jak w Twoim 2.2 :)

Nie jeździłem nigdy na automacie? Jak i kiedy zmieniają się biegi? czy odbywa się to płynnie? na jakich obrotach? żeby nie było że jedziemy na "jedynce" aż silnik wyje i potem dopiero przerzuca na "dwójkę".

Zmiana jest płynna, gdyby nie obrotomierz, to trudno jest wyczuć zmianę. Biegi zmienia na stosunkowo niskich obrotach, pojeździsz trochę i opanujesz automata. Wszytskimi zmianami biegów operujesz pedałem gazu. Wciskasz mocniej idzie na tym biegu co masz, wciskasz do końca, jest redukcja o jeden lub dwa biegi, odpuszczasz gaz, przełącza na wyższy. Troszkę pojeździsz, zapoznasz się i nie będziesz chciał innej skrzyni :)

#16 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 16 maja 2009 - 23:54

@ Arek_78 podlec do Glogowa do Auto Krzysia i pogadaj z nim a noz lyzka widelec podejmie sie tego zadania a jak nie to z nim pogadaj co i jak. Zawsze lepiej probowac 35km od domu jak ponad 500.

#17 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2009 - 08:21

A i jeszcze jedno - czy ktoś chipował MV6?


wiesz co...

jak jeszcze nie masz Vki a już chcesz dłubać to lepiej se ją odpuść.

chcesz włożyć prawie 7kzł więc lepiej poszukaj sobie c30se i wkładaj w to...
mam wrażenie że masz zamiar katować trochę autko a Vka nie zabardzo (czyt. nie długo) to toleruje

mam mv6 manuala i coś o tym wiem :(

#18 OFFLINE   Arek_78

Arek_78
  • 27 postów
  • Dołączył: 12-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 18 maja 2009 - 07:09

mUody - masz może tel do tego zakładu? Jakbym znalazł takowy bliżej to pewnie, że się skuszę. Policzyłem koszty dojazdu do Mariusza i pobyt tam przez te kilka dni to faktycznie nie ma mowy o swapie u niego. Muszę szukać czegoś bliżej.

Ali - ja nie mam zamiaru katować auta. Chodziło mi o to jak bardzo "rozwojowe" są MV6. Ile można z nich wyciągnąć KM i jak bardzo podatne są na przeciążenia. 211 KM w standardzie + chip + podtlenek - była by niezła rakieta, pod warunkiem że reszta podzespołów wytrzyma.
Mogę teraz kombinować bo żona ma swoje auto i do mojego się nie pcha więc się nie obawiam dojeżdżania mojej Omci :) a mocy niestety na drogach zawsze jest za mało.

#19 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2009 - 08:14

bardzo podatne są na przeciążenia. 211 KM w standardzie + chip + podtlenek - była by niezła rakieta, pod warunkiem że reszta podzespołów wytrzyma.

A z tym "podtlenkiem to chyba LPG masz na myśli :smiech:

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#20 OFFLINE   Arek_78

Arek_78
  • 27 postów
  • Dołączył: 12-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 18 maja 2009 - 09:43

Gaz odpada :)
Miałem na myśli inny podtlenek.


Decyzja zapadła - sprzedaję moją Ome i kupuje MV6 :)

Zbyt dużo niejasności co będzie po swapie.