według autodaty przy 4000 RPM powinno być 1,3 bara, ja dziś po otrzymaniu kabelka sprawdziłem mam 1 na wolnych obrotach i 1,35 przy 4000.To ja mam więcej na luzie Na luzie chyba 1.17 mi dmucha. Przy ostrzejszej jeździe 2.17 udało się uzyskać, więc zmieniaj fachmana
Czy regenerować turbine?
#41 OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 15:15
#42 OFFLINE
#43 OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 16:22
"Omega jest za stara - nie da się sprawdzić wydajności turbiny podłączając auto pod komputer" - specjaliści z Opel Serwis lol2
#44 OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 16:29
Specjaliści jak z koziej **** trąba.specjaliści z Opel Serwis lol2
#45 OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 19:07
#46 OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 19:40
Tak, jak jest załączony na stałe, to jest mocny podmuch Nie wkładać łap, bo palce pourywane... Na zimnym silniku, jak chwile pochodzi, to tego podmuchu nie będziesz miał, samochód się nagrzeje i będzie podmuch. Od razu po uruchomieniu też jest, dopuki ten cały silikon nie puści.A ten podmuch o ktorym pisales, to wisko Ci duje powietrzem, i jak najbardziej jest to porzadany efekt. Nie wiem co bierzesz ale odstaw tego dilera:P Jestes przewrazliwiony.
#47 OFFLINE
Napisany 11 maja 2009 - 19:50
Aha i przestrzegam przed takimi autoryzowanymi serwisami. Zamówiłem kiedyś klamkę przyszła po tygodniu i sobie Panowie zarządali 100zł więcej niż było wyliczone. Troche znam temat walut i raczej nie znam przypadków aby euro podrożało po tygodniu o 40% ;] Bierzcie zawsze umowy przed takim zakupem jeśli taki wałek zrobią to z nimi do sądu - i tak własnie sie zarabia na oszustach
#48 OFFLINE
Napisany 12 maja 2009 - 05:16
tu masz fotoTo mi coś dobrze dmucha Patrzyłeś dla X25DT, czy Y25DT?
http://c7.wrzuta.pl/...44a08f811/boost
#49 OFFLINE
Napisany 12 maja 2009 - 12:09
A ja mówię o moim X25DT, większośc osób w temacie ma ten silnik, założyciel też, więc dane od Y25DT są zbędne.tu masz foto
#50 OFFLINE
Napisany 12 maja 2009 - 12:54
Z turbiny wydobywa sie dośc głośny gwizd ( koledzy na ostatnim spocie pod Fort Wola pewnie słyszeli jak odjeżdżałem). Gwizd pojawia sie po uruchomieniu silnika i najczęściej zanika po przejechaniu około 200-300m (ale czasami pojawia sie kiedy stoje pod światełkami).
Na kompie wyszło, że ciśnienie doładowania jest minimalnie mniejsze od ciśnienia jakie potrzebuje silnik (np. zapotrzebowanie jest 1,405 a turbina daje 1,400). Oleju spaliła mi około 3 litrów na 15 tys km. Na zewnątrz turbina jest sucha. Dolot sprawdziłem i nie znalazłem nieszczelności. Są minimalne luzy poprzeczne na osi w zależności od połozenia wirnika (oceniam ze maks. około 1 mm może do 1,5). Luzy podłuzne nie sa wyczuwalne. Przebieg na liczniku 195000.
Jaka może być przyczyna tego gwizdu? Czy przymierzać sie juz do regeneracji czy czekać, aż padnie zupełnie?
#51 OFFLINE
Napisany 12 maja 2009 - 20:15
Co do badania turbo oprogramowaniem - robił ktoś kiedyś kabel do oprogramowania samemu ? Czy tylko kupowaliście ? Macie może źródło gdzie można kupić tanio ten kabel lub jakąś instrukcję jak go zrobić samemu ?
PS co do moich spostrzeżeń to zauważyłem, że ten olej pod EGR nigdy nie pojawia się podczas pracy silnika. Zaryzykowałem lekkim poparzeniem i sprawdziłem to dopiero gdy silnik został wyłączony na noc to rano było już troszkę tego oleju. Teraz wrzucone są podwójne nowe opaski na całym dolocie to zobaczymy za dzień - dwa czy nadal jest tam olej;)
#52 OFFLINE
Napisany 13 maja 2009 - 15:19
sprawdź tłumik drgań - metalową siateczkę mocowaną pomiędzy turbiną i tłumikiem, możliwe, że puściła i dlatego głośno ją słychać (przyczyną najczęściej jest zapchany katalizator)Jaka może być przyczyna tego gwizdu? Czy przymierzać sie juz do regeneracji czy czekać, aż padnie zupełnie?
#53 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2009 - 22:10
#54 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2009 - 14:53
Po pierwsze jedz na kompa i tam zmierzą Ci wydajność Twojej turbiny. Skoro zauwarzyłeś wyciek oleju to jeszcze nic nie znaczy, jeśli są go śladowe ilośći. Jeśli jest go dużo i zaczeła gwizdać (w tym aucie powinna chodzić cicho) to początek końca.
Turbinę się regeneruje koszt to 1000-1500 zł i będzie latać aż miło
Tylko nie kupój drógiej używanej na Allegro za 500 zł, bo będziesz miał dwa złomy
piszesz tu kolego o gwizdaniu u mnie ten gwist tak właśnie delikatnie słychać ale mi się wydaje że to normalne czyżbym nie miał racji? do dam że u mnie turbina już łapie przy 1600-1700 obrotach i żadnego oleju nie widać
#55 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2009 - 21:21
#56 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2009 - 21:38
Regenerowana kosztuje około 600 zł, tylko po wymianie turbinki wymyj intercooler ponieważ tam zostaje olej i później i tak chlapie do kolektora ssącego:)
#57 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 17:30
#58 OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2009 - 21:37
Popatrz w Anonsach tam coś powinno być.
Ja kupiłem teraz używkę z Anglika po 90 tyś to chyba jeszcze troszkę pochodzi, a starą na podmiankę zostawiłem żeby zamienić na regenerowaną
#59 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2009 - 10:40
Jeszcze raz dzięki.
#60 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2009 - 07:44
Jak jest porządna firma to zostawisz swoją a oni dadzą Tobie drugą regenerowaną
Tylko najpierw ustal cenę , żeby później nie było zdziwienia że pojedziesz a oni walną jakąś z kosmosu :confused:
Wiem że ciężko , Moja już tydzień stoi i cholera muszę ją oddać w ręce pseudo fachowców bo oni mają stoły probiercze a ja nie:rolleyes: