Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy regenerować turbine?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
139 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2009 - 15:15

To ja mam więcej na luzie Na luzie chyba 1.17 mi dmucha. Przy ostrzejszej jeździe 2.17 udało się uzyskać, więc zmieniaj fachmana

według autodaty przy 4000 RPM powinno być 1,3 bara, ja dziś po otrzymaniu kabelka sprawdziłem mam 1 na wolnych obrotach i 1,35 przy 4000.

#42 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2009 - 15:24

To mi coś dobrze dmucha :D Patrzyłeś dla X25DT, czy Y25DT?

#43 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 11 maja 2009 - 16:22

Dziś dzwowniłem aby podpiąć się pod komputer i otrzymałem taka wiadomość:

"Omega jest za stara - nie da się sprawdzić wydajności turbiny podłączając auto pod komputer" - specjaliści z Opel Serwis lol2

#44 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2009 - 16:29

specjaliści z Opel Serwis lol2

Specjaliści jak z koziej **** trąba.

#45 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 11 maja 2009 - 19:07

Hehehe, kolego, powodzenia w naprawie/serwisie/diagnozie silnika BMW w serwisie Opla. Jedz do normalnego diagnosty i sprawdzisz cisnienie. A ten podmuch o ktorym pisales, to wisko Ci duje powietrzem, i jak najbardziej jest to porzadany efekt. Nie wiem co bierzesz ale odstaw tego dilera:P Jestes przewrazliwiony.

#46 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2009 - 19:40

A ten podmuch o ktorym pisales, to wisko Ci duje powietrzem, i jak najbardziej jest to porzadany efekt. Nie wiem co bierzesz ale odstaw tego dilera:P Jestes przewrazliwiony.

Tak, jak jest załączony na stałe, to jest mocny podmuch :) Nie wkładać łap, bo palce pourywane... Na zimnym silniku, jak chwile pochodzi, to tego podmuchu nie będziesz miał, samochód się nagrzeje i będzie podmuch. Od razu po uruchomieniu też jest, dopuki ten cały silikon nie puści.

#47 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 11 maja 2009 - 19:50

dziś już zauważyłem skąd ten podmuch urwała się jedna opaska od tego majsterkowania, kupiłem już nowe i będzie gitez :D Nie mogę tylko dostać tej gumy pomiędzy napisem Turbo a ERG. Pytałem w motozbytach i w serwisie opla (tam to tylko chcą sprowadzać części z Niemiec). Miałby ktoś na sprzedaż ?

Aha i przestrzegam przed takimi autoryzowanymi serwisami. Zamówiłem kiedyś klamkę przyszła po tygodniu i sobie Panowie zarządali 100zł więcej niż było wyliczone. Troche znam temat walut i raczej nie znam przypadków aby euro podrożało po tygodniu o 40% ;] Bierzcie zawsze umowy przed takim zakupem jeśli taki wałek zrobią to z nimi do sądu ;) - i tak własnie sie zarabia na oszustach :p

#48 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2009 - 05:16

To mi coś dobrze dmucha Patrzyłeś dla X25DT, czy Y25DT?

tu masz foto
http://c7.wrzuta.pl/...44a08f811/boost

#49 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2009 - 12:09

tu masz foto

A ja mówię o moim X25DT, większośc osób w temacie ma ten silnik, założyciel też, więc dane od Y25DT są zbędne.

#50 OFFLINE   Szymek2_2

Szymek2_2
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 maja 2009 - 12:54

Podepne sie do tematu bo tez mnie to interesuje.
Z turbiny wydobywa sie dośc głośny gwizd ( koledzy na ostatnim spocie pod Fort Wola pewnie słyszeli jak odjeżdżałem). Gwizd pojawia sie po uruchomieniu silnika i najczęściej zanika po przejechaniu około 200-300m (ale czasami pojawia sie kiedy stoje pod światełkami).
Na kompie wyszło, że ciśnienie doładowania jest minimalnie mniejsze od ciśnienia jakie potrzebuje silnik (np. zapotrzebowanie jest 1,405 a turbina daje 1,400). Oleju spaliła mi około 3 litrów na 15 tys km. Na zewnątrz turbina jest sucha. Dolot sprawdziłem i nie znalazłem nieszczelności. Są minimalne luzy poprzeczne na osi w zależności od połozenia wirnika (oceniam ze maks. około 1 mm może do 1,5). Luzy podłuzne nie sa wyczuwalne. Przebieg na liczniku 195000.
Jaka może być przyczyna tego gwizdu? Czy przymierzać sie juz do regeneracji czy czekać, aż padnie zupełnie?

#51 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 12 maja 2009 - 20:15

U mnie jest 312 tys przebiegu, ale sądze, że lekko ponad 400 tys. to ma spokojnie. Co do tych luzów to próbował ktoś kiedyś zdjąć tą turbinę i samemu usnać ten luz na wirniku ?

Co do badania turbo oprogramowaniem - robił ktoś kiedyś kabel do oprogramowania samemu ? Czy tylko kupowaliście ? Macie może źródło gdzie można kupić tanio ten kabel lub jakąś instrukcję jak go zrobić samemu ?


PS co do moich spostrzeżeń to zauważyłem, że ten olej pod EGR nigdy nie pojawia się podczas pracy silnika. Zaryzykowałem lekkim poparzeniem i sprawdziłem to :p dopiero gdy silnik został wyłączony na noc to rano było już troszkę tego oleju. Teraz wrzucone są podwójne nowe opaski na całym dolocie to zobaczymy za dzień - dwa czy nadal jest tam olej;)

#52 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2009 - 15:19

Jaka może być przyczyna tego gwizdu? Czy przymierzać sie juz do regeneracji czy czekać, aż padnie zupełnie?

sprawdź tłumik drgań - metalową siateczkę mocowaną pomiędzy turbiną i tłumikiem, możliwe, że puściła i dlatego głośno ją słychać (przyczyną najczęściej jest zapchany katalizator)

#53 OFFLINE   Szymek2_2

Szymek2_2
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 18 czerwca 2009 - 22:10

Źródło dźwięku jest dokładnie z turbiny. Wszystko szczelne. Ostatnio zsunąłem rurę z turbiny, tą którą zasysa powietrze i pisk było słychać jeszcze bardziej. Więc nie mam chyba wyjścia i trzeba turbo zregenerować. Tylko zastanawia mnie co jest przyczyną pisku. Luz o którym pisałem na ośce jest naprawdę minimalny. Może coś z ciśnieniem oleju?? Zbyt słabe smarowanie? Pisk pojawia się po uruchomieniu i przy niskich obrotach jak chwilę postoi na światłach. W czasie normalnej jazdy nie słychać.

#54 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 19 czerwca 2009 - 14:53

Po pierwsze jedz na kompa i tam zmierzą Ci wydajność Twojej turbiny. Skoro zauwarzyłeś wyciek oleju to jeszcze nic nie znaczy, jeśli są go śladowe ilośći. Jeśli jest go dużo i zaczeła gwizdać (w tym aucie powinna chodzić cicho) to początek końca.

Turbinę się regeneruje koszt to 1000-1500 zł i będzie latać aż miło

Tylko nie kupój drógiej używanej na Allegro za 500 zł, bo będziesz miał dwa złomy


piszesz tu kolego o gwizdaniu u mnie ten gwist tak właśnie delikatnie słychać ale mi się wydaje że to normalne czyżbym nie miał racji? do dam że u mnie turbina już łapie przy 1600-1700 obrotach i żadnego oleju nie widać

#55 OFFLINE   Marcin B-ca

Marcin B-ca
  • 153 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 czerwca 2009 - 21:21

u mnie koledzy turbina już się kończy. dzisiaj zauważyłem że turbo wydaje taki dziwny dźwięk jak by klima chodziła. im wyższe obroty, tym głośniejszy dźwięk, słyszalny w środku. dodam że olej też się pojawił w wężu dolotowym. koszt regeneracji mechanicy przewidują na ok 1100 - 1500 zł.

#56 OFFLINE   pawell123

pawell123
  • 76 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Na Wsi :)

Napisany 20 czerwca 2009 - 21:38

Turbinka
Regenerowana kosztuje około 600 zł, tylko po wymianie turbinki wymyj intercooler ponieważ tam zostaje olej i później i tak chlapie do kolektora ssącego:)

#57 OFFLINE   Marcin B-ca

Marcin B-ca
  • 153 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 czerwca 2009 - 17:30

Dzięki za radę. Napewno skorzystam. a powiedz mi gdzie biorą 600 stówek w naszym regionie, bo może oddałbym im do regeneracji bo w Brodnicy zaśpiewali mi nimimum 1100zł

#58 OFFLINE   pawell123

pawell123
  • 76 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Na Wsi :)

Napisany 21 czerwca 2009 - 21:37

Widziałem gdzieś ogłoszenie chyba w Bydgoszczy lub Toruniu, ale musisz oddać starą turbinkę, i tutaj jest kłopot przynajmniej dla mnie bo bez autka ani rusz.
Popatrz w Anonsach tam coś powinno być.

Ja kupiłem teraz używkę z Anglika po 90 tyś to chyba jeszcze troszkę pochodzi, a starą na podmiankę zostawiłem żeby zamienić na regenerowaną

#59 OFFLINE   Marcin B-ca

Marcin B-ca
  • 153 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 czerwca 2009 - 10:40

moją mógłbym im zostawić ale ile czasu im zajmie regeneracja jej, bo bez omci jakoś ciężko żyć:p


Jeszcze raz dzięki.

#60 OFFLINE   pawell123

pawell123
  • 76 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Na Wsi :)

Napisany 25 czerwca 2009 - 07:44

Witaj
Jak jest porządna firma to zostawisz swoją a oni dadzą Tobie drugą regenerowaną :o
Tylko najpierw ustal cenę , żeby później nie było zdziwienia że pojedziesz a oni walną jakąś z kosmosu :confused:

Wiem że ciężko , Moja już tydzień stoi i cholera muszę ją oddać w ręce pseudo fachowców bo oni mają stoły probiercze a ja nie:rolleyes: