Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.0 8V za dużo pali


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
197 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 25 stycznia 2010 - 21:36

W starych polonezach itp owszem ale i na Omege też skutkuje.


A mojej klusce jak przysłoniłem chłodnicę to odbijało:)
tzn. gasła przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lub poprostu jak jadąc wciskałem sprzęgło.
I wlot powietrza nie był przystawiony żeby nie było

#142 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2010 - 22:15

moja trzyma 92-97 temperaturę ale robie 400km zamiast 500 na butli może od tego że coś mi ostatnio śmierdzi gazem jak stoję na odpalonym.

#143 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 26 stycznia 2010 - 22:24

proponuje wiec zrobic porzadek z ukladem chlodzenia w waszych kluskach

Super porada dla kogoś komu chwilowo brak środków płatniczych dla mechanika ew.
nie ma rękawiczek bo bez to raczej ciężko by było.

#144 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 stycznia 2010 - 22:31

Super porada dla kogoś komu chwilowo brak środków płatniczych dla mechanika ew.
nie ma rękawiczek bo bez to raczej ciężko by było.


wydaje mi sie ze porada jest ok.
nie bede radzil zaslaniania chlodnicy bo to NIE jest NAPRAWA auta, tylko przypudrowanie pryszcza.
sorki, ale jezeli auto przez to wiecej pali to suma sumarum bedzie sie oplacalo wylozenie kasy na wymiane termostatu.

uwierz mi ze i bez rekawiczek da sie to zrobic ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#145 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 27 stycznia 2010 - 10:50

sprobuje zaslonic chlodnice kartonem moze cos pomoze ;D ale zauwazylem tez ze podczas postoju temperatura zaczyna mi spadac. a czy jakies inne czesci maja wplyw na temperature silnika? wiem ze troche prymitywne pytanie ale jestm mlodym niedoswiadczonym czlowiekiem i o swojej omedze jeszcze malo wiem ;)

Pytaj śmiało.:) na początek podpowiem żebyś zrobił ogólny porządek z układem chłodzenia tak w 100%.

Na temperaturę silnika ma wpływ układ chłodzenia -wszystkie elementy które wchodzą w jego skład. Układ chłodzenia pilnuje żeby silnik pracował w optymalnych warunkach i nie tylko np. żeby zimą szybko nam się ciepło robiło.
Jeżeli jesteś świeżym kierowcą/użytkownikiem to proponuję od razu wyrobić sobie "zdrowe" podejście do techniki:
Jeżeli coś się psuje to naprawiamy i cieszymy się ze sprawnego autka- a metody zastępcze (patenty) stosujemy tylko w ostateczności.

moja trzyma 92-97 temperaturę ale robie 400km zamiast 500 na butli może od tego że coś mi ostatnio śmierdzi gazem jak stoję na odpalonym.

Za bogata mieszanka - silnik nie przepala paliwa. Trzeba to ogarnąć jakaś regulacja itp.

proponuje wiec zrobic porzadek z ukladem chlodzenia w waszych kluskach

Super porada dla kogoś komu chwilowo brak środków płatniczych dla mechanika ew.

tomspeed ma rację mimo wszystko.
Jak nie ma możliwości naprawy (z różnych powodów) np. wspomniany kartonik zamiast nowego termostatu jest jakimś doraźnym rozwiązaniem do czasu naprawy, które najlepiej robić od wiosny do jesieni.
Trzeba zawsze pomyśleć jakie mamy korzyści -czy przypadkiem nie okażą się pozorne.

ps.
nie czepiłem się przykładu z kartonikiem bo nie jestem czepialski tylko akurat ten przykład podszedł pod rękę.

#146 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 stycznia 2010 - 16:32

Temperatura może spadać na postoju, bo jak stoisz to silnik przepalą więcej paliwa niż przy jeździe. Jeśli masz zaburzony stosunek powietrza do paliwa, a przy starszych instalacjach jest o to łatwo, to silnik pod obciążeniem może mieć uboga mieszankę czyli za dużo powietrza, co powoduje wyższa temperaturę spalania i wzrost temperatury silnika

#147 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 stycznia 2010 - 17:17

Temperatura może spadać na postoju, bo jak stoisz to silnik przepalą więcej paliwa niż przy jeździe. Jeśli masz zaburzony stosunek powietrza do paliwa, a przy starszych instalacjach jest o to łatwo, to silnik pod obciążeniem może mieć uboga mieszankę czyli za dużo powietrza, co powoduje wyższa temperaturę spalania i wzrost temperatury silnika


i wypalanie gniazd zaworowych. pekanie grzybkow zaworow i inne skutki uboczne.
niestety ale o sklad mieszanki trzeba dbac
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#148 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 stycznia 2010 - 21:32

Brzmi strasznie. Jutro jadę na fachową regulację na analizatorze:)

#149 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 stycznia 2010 - 16:34

Niestety sporo osób uważa, że jak wkręca śrubę i auto mało pali to znaczy że jest wszystko ok. 2.0 8v potrafi w mieście przy normalnej jeździe zjeść 12l benzyny. To gazu jak pali mniej niż 14 to raczej coś jest nie tak (u mnie rekord to około 13.5 przy naprawdę dziadkowym stylu jazdy)

#150 OFFLINE   Fenu

Fenu
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-12-2009

Napisany 01 lutego 2010 - 10:07

mi pali 18-19 po mieście i kontrolka silnika się zapala i gaśnie mam jakiś stary gaz i nie wiem czy nie mam śruby muszę sprawdzić bo nie chce sondy lambda wymieniać jak mam śrubę bo z historii rozmów wiem że to nic nie da (jestem ogólnie kompletnie zielony w mechanice ale staram się dojrzeć ;) ide właśnie zczytać błędy na spinacz, zobaczymy co z tego wyjdzie a gaz mam nowy oprócz butli filterki parownik itd (skasował mnie na 1100pln) także to nie wina instalacji chyba wiem że stare autko i ciężkie ale paliłem nim już po 14l w mieście zimą 15l i myślę że taki wynik to norma miasto 14-15 trasa 10-11 ale 18!!!??? masakra lecę działać

#151 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2010 - 21:33

Brzmi strasznie. Jutro jadę na fachową regulację na analizatorze:)


Zamiast na fachową regulację na analizatorze jedź do fachowego gazownika. Mi instalkę 3 razy na analizatorze robili a i tak nic to nie dawało. Dopiero przy okazji będąc w pewnych stronach podjechałem do innego gazownika który ustawił mi gaz "na słuch". I od tego czasu zero problemów z gazem. Dynamika niewiele słabsza niż na benzynie przy spalaniu około 12-14l w mieście przy kręceniu silnika pod 3500 obr.

#152 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2010 - 21:37

Dopiero przy okazji będąc w pewnych stronach podjechałem do innego gazownika który ustawił mi gaz "na słuch". I

jak masz na śrubie to tak kiedyś ustawiali ale nie na silniczku krokowym ;)

#153 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2010 - 21:41

jak masz na śrubie to tak kiedyś ustawiali ale nie na silniczku krokowym ;)


Ups. No co fakt to fakt :D

#154 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lutego 2010 - 12:34

Ups. No co fakt to fakt :D

Ja mam na śrubie. Do tej pory regulowany był tylko "na słuch". Po jednej takiej regulacji spalił mi prawie 18/100. Chyba na analizatorze łatwiej jest ustalić właściwy skład mieszanki?

#155 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 lutego 2010 - 13:35

to co napisze może wydawać się niektórym śmieszne ale , polecam spróbować

niekiedy nawet ja silnik jest czysty i suchy , wtyczka czujnika temp oleju jest zalana olejem wystarczy ją przeczyścić , ja to robię wstrzykując strzykawką trochę nitro do środka czekam aż odparuje i zakładam z powrotem

już tłumacze czemu : jak wtyczka jest zalana to o wiele dłużej jeździsz tak jak byś cały czas jechał na zimnym silniku ....

moją 2.0 spokojnie schodzę do 8 L/100km Pb 95

a na lpg jeżdżę nie oszczędzając do max 12 l
na postoju pokazuje 0,9 / h na LPG

komp jest dobry sprawdzałem tankowaniem na full

#156 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 lutego 2010 - 19:33

to co napisze może wydawać się niektórym śmieszne ale , polecam spróbować

niekiedy nawet ja silnik jest czysty i suchy , wtyczka czujnika temp oleju jest zalana olejem wystarczy ją przeczyścić , ja to robię wstrzykując strzykawką trochę nitro do środka czekam aż odparuje i zakładam z powrotem

już tłumacze czemu : jak wtyczka jest zalana to o wiele dłużej jeździsz tak jak byś cały czas jechał na zimnym silniku ....

moją 2.0 spokojnie schodzę do 8 L/100km Pb 95

a na lpg jeżdżę nie oszczędzając do max 12 l
na postoju pokazuje 0,9 / h na LPG

komp jest dobry sprawdzałem tankowaniem na full



ale napewno wtyczka od czujnika temp. oleju??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#157 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2010 - 19:49

wtyczka czujnika temp oleju


gdzie ona jest ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#158 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 lutego 2010 - 20:47

tam gdzie czujnik :p
dokładnie to ta którą wpinasz do czujnika

#159 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2010 - 20:50

dobrze :D a gdzie czujnik ?? , jeśli chodzi o olej to jest tylko czujnik ciśnienia oleju i czujnik poziomu oleju , nie ma czujnika temperatury oleju

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#160 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lutego 2010 - 20:54

Dżizas, nie wiedziałem że jest coś takiego jak czujnik temperatury oleju. Czujnik poziomu oleju to tak. Kuba, mógłbyś zrobić i wstawić fotę miejsca gdzie ulokowany jest ten czujnik temperatury oleju?