

2.5 V6 pękające gumy -łacznik powietrza wtornego (recyrkulacji spalin)
#1
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2009 - 23:45
Proszę o porade co może być przyczyną? Omega B 95 2.5 v6 x25xe +LPG sekwencja BRC
Pekają mi gumy śrendno co 200-300km.
Na wysokości kolektorów wydechowych wychodzą z obu stron rurki łączenie gumami około 7cm długości i dalej rurka do okrąglej podłużnej puszki i zawór (ta puszka jest pomiedzy paskami rozrządu a chłodnicą na środku silnika) poźniej do czegoś typu zawór przy chłodnicy zamocowany. w programie EPC gumy widnieją jako guma obiegu powietrza wtórnego. (40zł 2szt kosztują orginał)
Gdy pękną gumy silnik chodzi jak z dziurą w tlumiku, spada moc, pali więcej, i zaczyna szarpac przy mocnym przyśpieczaniu zwlaszcza na niższych zakresach obrotów)
Mechanik wywalił katalizatory, dał stumienice. twierdził że nie powinno tam być ciśnienia i zapchane katalizatory to powodują (nie pomogło)
Co może być przyczyną pekąnia gum? Zwykłe węże do oleju nie wytrzymują twardnieją i pękają, (duża temperatura). orginał pęka pewnie od ciśnienia. im spokojniej jeżdze tym dluzej 300-400km wytrzymują jak dam w pizz... (wysokie obroty) to pękają szybciej. (szybciej się nagrzewa oraz cześciej i szybciej pęka guma od stony pasażera)
błędy komputera (Ps. podczas jazdy kontrolka silnika się nie pali, gasnie jak powinna po rozruchu)
144 Brak sygnału blokady rozruchu
145 Nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu - (Ps. aby odpalić omcie trzeba przed wlączeniem zapłonu i odpaleniem wcisnąc pedał hamulca, poprzedni właściciel podobno tą blokde zakładał, coś wspólnego może mieć z tymi błędami?)
31 Brak sygnału obr/min z silnika - (gdy zdaży się że obroty spadną poniżej 500na/min to silnik reaguje prawidłowo podbija je, żdażyło się kilka razy (3-4) iż zgasł po wrzucieniu na luz podczas jazdy, jednak raczej w momencie jak byly peknięte gumy)
Czy błędy są związane z problemem? wydaje mi sięze nie, na co wskazują błędy?
Ps. czy ten silnik ma norme że grzerzeje do 95 stopni jak jedziejsz powyżej 150km/h?
miałem latem taki problem że jechałem na trasie 90-120km/h silnik zaczął się grzec do 98stopni (to trasa a wentylatory załanczaja sie cos koło 96, stwierdziłem, że coś nie halo), efekt - wymieniona chłodnica (mechanik mówił ze zakamieniona chłodnica to norma) i lato się skończylo. ale jak jade powyzej 150km/h to silnik przekracza standardowe 91stopni dochodzi 95-96 nie chce go przegrzewac i te gumy więc nie cisne pod 200., jak jeżdze po mieście przy około 95 włancza się wentylator, ale jak stane wyłącze silnik i po chwili włacze zapłon to tem juz jest na 98-99 to normalne? po odpaleniu spada. Ps. Chlodnica jest gorąca więc trudno mówić ze to termostat.
Teraz jeżdze przez to wszystko 80-100km/h , i mnie już trafia....
Dzięki za pomoc.
#2
OFFLINE
Napisany 01 marca 2009 - 09:39
Co może być przyczyną pekąnia gum? Zwykłe węże do oleju nie wytrzymują twardnieją i pękają, (duża temperatura). orginał pęka pewnie od ciśnienia. im spokojniej jeżdze tym dluzej 300-400km wytrzymują jak dam w pizz... (wysokie obroty) to pękają szybciej. (szybciej się nagrzewa oraz cześciej i szybciej pęka guma od stony pasażera)
no ewidentnie wyglada na zapchany uklad wydechowy. wywala w najslabszym miejscu. a masz oslone termiczne na kolektrach ?
#3
OFFLINE
Napisany 01 marca 2009 - 09:52
#4
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2014 - 17:34
#5
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2014 - 17:49
#6
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 00:23
No wszystko OK u mnie też wystąpił ten problem czyli puszczające połączenie gumowe, brak mocy i nie chce się wkręcać na wyższe obroty ale dlaczego w takim razie jak stoję to silnik normalnie się wkręca do odcięcia czy by było tak przy zapchanych katach ???
Mogą być zapchane lub tłumik ale najczęściej to ten zawór od odkurzacza jest uszkodzony i spaliny cofają się do niego , jeżeli byłby sprawny to nigdy nie wypali tych połączeń .

#7
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 11:10
Zawór może być sprawny, bo częściej zdarzają się pozamieniane przewody podciśnieniowe dlatego sam zawór nie wykazuje sprawności. Co nie zmienia faktu że trzeba sprawdzić wszystkie możliwości przed wymianą czegokolwiek.Mogą być zapchane lub tłumik ale najczęściej to ten zawór od odkurzacza jest uszkodzony i spaliny cofają się do niego , jeżeli byłby sprawny to nigdy nie wypali tych połączeń .
#8
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 11:45
Zawór może być sprawny, bo częściej zdarzają się pozamieniane przewody podciśnieniowe dlatego sam zawór nie wykazuje sprawności. Co nie zmienia faktu że trzeba sprawdzić wszystkie możliwości przed wymianą czegokolwiek.
To prawda ale podciśnienie jest uruchamiane dopiero zaworem elektromagnetycznym który działa wtedy gdy pracuje odkurzacz.Chodzi o to że uszkodzony zawór odkurzacza pozostaje otwarty lub nie zamyka się w 100% .

#9
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2014 - 13:55

#10
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2014 - 13:11

#11
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2014 - 23:35
Właśnie dowiedziałem się ze moje katalizatory są znacząco zapchane.
Do tego strzela mi gumowa złączka recyrkulacji powietrza.
Zakładałem wąż ogrodowy. Rozsadziło go po 30s.
Zakładałem wąż olejowy. Rozsadziło go po 1km jazdy.

Ewidentnie spaliny cofają mi się do recyrkulacji, przez to mam ciągły świst pod maską przy dodawaniu gazu i brak mocy.
Z uwagi że obecnych modernizacji mogę dokonać sam gdyż przebywam za granicą bez dostępu do mechanika mam pytanie.
Czy mogę nawiercić katalizatory tak by dać ujście spalinom i przywrócić w miarę "normalny" ich bieg?
Gdzie kupić te specjalne gumy termiczne (złączki) żeby ich nie rozerwało?
(mile widziane jakieś linki do sklepów aukcji)
Pomóżcie
#12
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2014 - 00:03
#13
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2014 - 00:14
Dodam że jak podłącze nowy autko dostaje skrzydeł i jedzie pięknie do momentu aż rurka sie nie nagrzeje i zmięknie tak że ciśnienie ją rozerwie.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
#14
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2014 - 14:07
btw. temat był poruszany na forum.
#15
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2014 - 14:33
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
#16
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2014 - 21:35
Dzieki. Czytalem co nieco ale teraz upewniles mnie w podejzeniach
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Rozwiercenie bądz wybicie kata może spowodować zassanie jego szczątków ceramiki poprzez egr i wtedy będzie

#17
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2014 - 22:15
A wszystko to po przejechaniu 1100km. Prawy katalizator cieply. Rurka cyrkulacji letnia mozna trzymac ręką.
Katalizator po stronie kjerowcy zimny rurka jakieś milion stopni i rozerwana guma.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
#18
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2014 - 00:53
#19
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2014 - 11:45
#20
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2014 - 12:16
Rozwiercenie bądz wybicie kata może spowodować zassanie jego szczątków ceramiki poprzez egr i wtedy będzie zwłaszcza jeżeli okruchy uszkodzą tłumiki , a wełna zatka wydech ,,, jeżeli ktoś to zrobi to radzę zaślepić egr.
Nic nie zassie. Zawsze na tym forum jakieś czarne scenariusze
